EXTRATIME

Οι άντρες το μισούσαν γιατί ήταν θηλυπρεπές. Οι γυναίκες γιατί τους θύμιζε καροτσάκι μωρού. Σήμερα το χρησιμοποιούμε όλοι

Δεν το ήθελε κανείς όταν εμφανίστηκε. Ήταν αμήχανο, αχρείαστο, ακόμη και προσβλητικό. Το καρότσι αγορών έγινε τελικά το πιο χρησιμοποιημένο αντικείμενο του σύγχρονου καταναλωτισμού.
Οι άντρες το μισούσαν γιατί ήταν θηλυπρεπές. Οι γυναίκες γιατί τους θύμιζε καροτσάκι μωρού. Σήμερα το χρησιμοποιούμε όλοι

Το 1937, ο ιδιοκτήτης σούπερ μάρκετ Σιλβάν Γκόλντμαν, παρατηρούσε τους πελάτες του να δυσκολεύονται. Κρατούσαν βαριά καλάθια και σταματούσαν τις αγορές μόλις κουραζόταν το χέρι τους. Ήξερε ότι η λύση ήταν μηχανική: κάτι που να κυλάει. Αλλά κανείς δεν είχε σκεφτεί ότι αυτή η εφεύρεση θα συναντούσε τέτοιον κοινωνικό τοίχο.

Το πρώτο καρότσι ήταν μια μεταλλική καρέκλα με ρόδες και δύο καλάθια επάνω. Ήταν πρακτικό, λειτουργικό και έτοιμο για παραγωγή. Όμως όταν το έβαλε στο μαγαζί του, οι πελάτες γύρισαν την πλάτη. Οι άντρες το θεώρησαν θηλυπρεπές – σαν κάτι που “δεν αρμόζει σε άντρα”. Οι γυναίκες το έβλεπαν και ένιωθαν άβολα: έμοιαζε υπερβολικά με καροτσάκι μωρού. Και πολλές δεν ήθελαν να τις θυμίζει κάτι τέτοιο.

Ο Γκόλντμαν όμως δεν παραιτήθηκε. Αντίθετα, προσέλαβε καλοντυμένους άντρες και καλοντυμένες κυρίες ως μοντέλα για να κάνουν… αγορές μέσα στο μαγαζί. Με τα καρότσια. Όποιος έμπαινε, έβλεπε κόσμο “σαν κι αυτόν” να το χρησιμοποιεί. Και αυτό έσπασε τον πάγο.

Το όνομα της εφεύρεσης ήταν «Basket Carriage for Self-Service Stores». Η πατέντα κατατέθηκε και ο Γκόλντμαν έγινε σύντομα πολυεκατομμυριούχος. Το αντικείμενο που όλοι απέρριψαν στην αρχή, άρχισε να εμφανίζεται σε όλη την Αμερική μέσα σε λίγα χρόνια. Ο άνθρωπος που το σχεδίασε, έμεινε στην ιστορία ως ένας από τους εφευρέτες που άλλαξαν την αγορά, χωρίς ποτέ να κατασκευάσει κάτι τεχνικά περίπλοκο.

Το 1946 ήρθε και η τελειοποίηση: ο Όρλα Γουάτσον σχεδίασε το πρώτο καρότσι που μπορούσε να “κουμπώσει” μέσα σε άλλο. Η στοίχιση. Η λύση του χάους. Πλέον, δεκάδες καρότσια έπιαναν τον χώρο ενός. Και έτσι ξεκίνησε ο πολιτισμός των τροχών στους διαδρόμους.

Ούτε οι άντρες το ένιωθαν πια προσβλητικό. Ούτε οι γυναίκες το παρεξήγησαν. Σήμερα είναι εργαλείο για όλους: από τον μπαμπά που ψωνίζει με το παιδί του, μέχρι τον φοιτητή που το φορτώνει με προσφορές. Κανείς δεν το σχολιάζει πια. Κανείς δεν θυμάται ότι υπήρξε κάποτε πρόβλημα.

Και όμως, αυτή είναι η μοίρα κάθε μεγάλης καινοτομίας: στην αρχή την απορρίπτουν. Μετά την κοροϊδεύουν. Και στο τέλος… την σπρώχνουν.

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
ExtraTime: Ο Δούρειος Ίππος δεν ήταν δική του ιδέα αλλά εκείνος το κατασκεύασε και το γνωρίζουν ελάχιστοι – Όλοι θυμούνται τον Οδυσσέα

Ο Δούρειος Ίππος δεν ήταν δική του ιδέα αλλά εκείνος το κατασκεύασε και το γνωρίζουν ελάχιστοι – Όλοι θυμούνται τον Οδυσσέα

Ο Δούρειος Ίππος ήταν δημιουργημά του

ExtraTime
ExtraTime: Η χώρα με τη μικρότερη έκταση στην Ευρώπη, είναι πιο μικρή από τους περισσότερους δήμους της Ελλάδας

Η χώρα με τη μικρότερη έκταση στην Ευρώπη, είναι πιο μικρή από τους περισσότερους δήμους της Ελλάδας

Η χώρα που είναι μικρή

ExtraTime
ExtraTime: Κατασκεύαζε τα πιο γνωστά αυτοκίνητα αλλά για δύο χρόνια δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει το όνομά του

Κατασκεύαζε τα πιο γνωστά αυτοκίνητα αλλά για δύο χρόνια δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει το όνομά του

Τα αυτοκίνητα που έχουν το όνομά του

ExtraTime
ExtraTime: Το νερό κάποτε εξαφανίστηκε απο τη Γη. Οι επιστήμονες λένε πως χάθηκε ένας ολόκληρος ωκεανός στον αέρα

Το νερό κάποτε εξαφανίστηκε απο τη Γη. Οι επιστήμονες λένε πως χάθηκε ένας ολόκληρος ωκεανός στον αέρα

Δεν είναι θεωρία επιστημονικής φαντασίας. Οι επιστήμονες λένε πως κάποτε η Γη έχασε τόσο νερό, όσο όλοι οι σημερινοί της ωκεανοί μαζί. Και το χειρότερο; Δεν ήταν η τελευταία φορά.

ExtraTime
ExtraTime: Στους Ολυμπιακούς του 1896 στην Αθήνα, το χρυσό μετάλλιο ήταν ασημένιο, το ασημένιο μετάλλιο ήταν χάλκινο και το χάλκινο μετάλλιο ήταν τίποτα

Στους Ολυμπιακούς του 1896 στην Αθήνα, το χρυσό μετάλλιο ήταν ασημένιο, το ασημένιο μετάλλιο ήταν χάλκινο και το χάλκινο μετάλλιο ήταν τίποτα

Το 1896, στους πρώτους Ολυμπιακούς στην Αθήνα, τα μετάλλια ήταν αλλιώς. Ο πρώτος έπαιρνε ασημένιο, ο δεύτερος χάλκινο και ο τρίτος τίποτα. Το «χρυσό» δεν υπήρχε καν.

ExtraTime
ExtraTime: Ο μουσικός που λέγεται ότι πούλησε την ψυχή του στον Διάβολο για να παίξει καλύτερα κιθάρα

Ο μουσικός που λέγεται ότι πούλησε την ψυχή του στον Διάβολο για να παίξει καλύτερα κιθάρα

Ένας σταυρός δρόμων, μια κιθάρα και μια σκοτεινή φιγούρα. Ο Robert Johnson λέγεται ότι πούλησε την ψυχή του στον Διάβολο για να γίνει θρύλος.

ExtraTime
ExtraTime: Γιατί δεν υπάρχει ούτε μια ζωγραφιά, ούτε ένα έργο τέχνης κινεζικό που να δείχνει πάντα πριν το 1900;

Γιατί δεν υπάρχει ούτε μια ζωγραφιά, ούτε ένα έργο τέχνης κινεζικό που να δείχνει πάντα πριν το 1900;

Το πιο αναγνωρίσιμο σήμερα ζώο της Κίνας, το πάντα, δεν υπάρχει σε καμία ζωγραφιά πριν τον 20ό αιώνα. Η τέχνη απλώς το αγνοούσε.

ExtraTime
ExtraTime: Δεν είναι μόνο τα sequels και τα prequels. Είναι και τα midquels, τα interquels και τα intraquels.

Δεν είναι μόνο τα sequels και τα prequels. Είναι και τα midquels, τα interquels και τα intraquels.

Δεν τελειώνει μια ιστορία όταν τελειώσει η σειρά. Υπάρχουν και τα midquels, τα interquels και τα intraquels – έργα που ξετυλίγονται στα ενδιάμεσα και αποκαλύπτουν ό,τι δεν πρόλαβες να δεις.

ExtraTime
ExtraTime: Δεν είναι τυχαία κόκκινος ο Ελβετικός σουγιάς

Δεν είναι τυχαία κόκκινος ο Ελβετικός σουγιάς

Ο ελβετικός σουγιάς είναι κόκκινος για έναν λόγο: για να τον βρίσκεις αν πέσει στο χιόνι. Δεν είναι design. Είναι επιβίωση.

ExtraTime