EXTRATIME

Ήταν η πιο τολμηρή ταινία του ελληνικού κινηματογράφου και ο πρωταγωνιστής της έγινε ο ωραίος κακός του σινεμά

Η ταινία "Το ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη" του 1965, με πρωταγωνιστή τον Άλκη Γιαννακά, καθιέρωσε τον ηθοποιό ως τον "ωραίο κακό"
Ήταν η πιο τολμηρή ταινία του ελληνικού κινηματογράφου και ο πρωταγωνιστής της έγινε ο ωραίος κακός του σινεμά

Η ταινία “Το ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη” (1965) θεωρείται μία από τις πιο τολμηρές και αμφιλεγόμενες του ελληνικού κινηματογράφου της δεκαετίας του 1960. Σκηνοθετημένη από τον Κώστα Καραγιάννη και με σενάριο του Γιώργου Παπακυριάκη, η ταινία παρουσίασε έναν χαρακτήρα που έμεινε χαραγμένος στη μνήμη του κοινού ως ο “ωραίος κακός”. Πρωταγωνιστής της ταινίας ήταν ο Άλκης Γιαννακάς, ο οποίος ενσάρκωσε τον ρόλο του Αλέκου, ενός σκληρού ανθρώπου της νύχτας, με όλα τα χαρακτηριστικά του “κακού” που γοητεύει και τρομάζει ταυτόχρονα.

Η ταινία τοποθετείται στον κόσμο του νυχτερινού κέντρου και των αδίστακτων ανθρώπων που παίζουν τα παιχνίδια τους στον σκοτεινό κόσμο της Αθήνας. Η Μαίρη, μια νεαρή και αφελής γυναίκα, πέφτει θύμα των δόλιων σχεδίων του Αλέκου, ο οποίος προσπαθεί να εκμεταλλευτεί την αθωότητά της για να καταφέρει να την κλέψει και να εξασφαλίσει την περιουσία της. Η δράση εξελίσσεται με ένταση, καθώς η Μαίρη ανακαλύπτει αργά τη σφοδρή πραγματικότητα που την περιβάλλει και την ανάγκη να επαναστατήσει.

Η ιστορία του Αλέκου δεν είναι απλώς η ιστορία ενός κλέφτη ή εκμεταλλευτή. Είναι η ιστορία ενός ανθρώπου που, όπως πολλοί “ωραίοι κακοί”, παραμένει γοητευτικός αλλά τελικά καταλήγει να πληρώνει το τίμημα των πράξεών του. Οι συνθήκες του κόσμου που ζει τον καθορίζουν, αλλά η ίδια η ταινία σπάζει το στερεότυπο του απλούς κακού, δίνοντας στο χαρακτήρα βάθος και μοίρα που εντυπωσιάζουν.

“Το ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη” αποτελεί μια ταινία που αν και προκαλεί αντιδράσεις λόγω του θέματος και των σκηνών που περιλαμβάνει, είναι αδύνατο να παραβλεφθεί από το κοινό. Η δύναμη του ρόλου του Άλκη Γιαννακά, που υποδύεται έναν άνθρωπο της νύχτας με εξαιρετική γοητεία, καθιέρωσε τον ηθοποιό ως έναν από τους πιο ενδιαφέροντες χαρακτήρες του ελληνικού σινεμά.

Το φιλμ, που διαπραγματεύεται ζητήματα εξουσίας, έρωτα και εκμετάλλευσης, έδειξε πόσο τολμηρός και επαναστατικός μπορούσε να είναι ο ελληνικός κινηματογράφος τη συγκεκριμένη εποχή. Το αποτέλεσμα ήταν μια ταινία που εξελίχθηκε σε κλασική, με τον Άλκη Γιαννακά να αποκτά τη φήμη του “ωραίου κακού” και να παραμένει στην ιστορία του κινηματογράφου για τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του.

Γρηγόρης Κεντητός

Γράφω για πράγματα που με συναρπάζουν, αλλά φροντίζω πάντα να τα ερευνώ σαν να τα μελετούσα για πρώτη φορά. Αναζητώ τη σύνδεση ανάμεσα στο χθες και το σήμερα, το ανθρώπινο μέσα στο ακαδημαϊκό, και τη γνώση που μπορεί να μεταφερθεί με τρόπο απλό, ακριβή και ζωντανό. Είτε πρόκειται για έναν αρχαίο πόλεμο είτε για ένα φαινόμενο της εποχής μας, στηρίζομαι πάντα σε πρωτογενές υλικό, πραγματικές πηγές και σοβαρή τεκμηρίωση. Θέλω κάθε κείμενο να αξίζει τον χρόνο του αναγνώστη — και τον δικό μου.

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
ExtraTime: Μια μαγική «Μαλαγουζιά» που αξίζει να δοκιμάσετε

Μια μαγική «Μαλαγουζιά» που αξίζει να δοκιμάσετε

Μια απρόσμενη βιβλιοπαρουσίαση στην Πύδνα Πιερίας με έφερε σε επαφή με ένα μοναδικό κρασί και τους ξεχωριστούς δημιουργούς του.

ExtraTime
Ελευθέριος Ανδρώνης: Γαλάτσι: Street party στον Άγιο Ανδρέα – «Δεν είναι πρώτη φορά» είπε ο Δούκας και αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα

Γαλάτσι: Street party στον Άγιο Ανδρέα – «Δεν είναι πρώτη φορά» είπε ο Δούκας και αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα

Όταν βλέπουμε ανάρμοστες εκδηλώσεις να γίνονται ακόμα και εντός των ναών, περιμένουμε να τους σεβαστεί ο κάθε «άνιωθος» Δήμαρχος;

Ελευθέριος Ανδρώνης
VIRAL: Τι είναι οι λάμψεις που βλέπεις όταν είσαι στον ηλεκτρικό; Είναι εκρήξεις ή κάτι άλλο;

Τι είναι οι λάμψεις που βλέπεις όταν είσαι στον ηλεκτρικό; Είναι εκρήξεις ή κάτι άλλο;

Ένα βίντεο μέσα από συρμό του ηλεκτρικού προκάλεσε ανησυχία λόγω έντονων λαμψών. Δεν πρόκειται για εκρήξεις αλλά για ένα συνηθισμένο φαινόμενο.

VIRAL
Κοινωνία: Ο K.Ανεστίδης απαντά για τις φερόμενες παράνομες επιδοτήσεις: «Με πήραν 50 τηλέφωνα από το Μαξίμου – Συκοφαντούν τον αγώνα των αγροτών»

Ο K.Ανεστίδης απαντά για τις φερόμενες παράνομες επιδοτήσεις: «Με πήραν 50 τηλέφωνα από το Μαξίμου – Συκοφαντούν τον αγώνα των αγροτών»

«Όταν είδαν ότι δεν τσιμπάω, σου λέει τώρα θα τον θάψουμε - Με κατηγορούν γιατί λέω αλήθειες ενώ είμαι νεοδημοκράτης απ' τα γεννοφάσκια μου»

Κοινωνία
Κοινωνία: Αλγεινή εντύπωση προκαλεί ο «συστημένος» έλεγχος της ΑΑΔΕ στον Σύλλογο Τεμπών – Καρυστιανού: Έγινε για εκφοβισμό και για να μάθουν με ποιους συνεργαζόμαστε

Αλγεινή εντύπωση προκαλεί ο «συστημένος» έλεγχος της ΑΑΔΕ στον Σύλλογο Τεμπών – Καρυστιανού: Έγινε για εκφοβισμό και για να μάθουν με ποιους συνεργαζόμαστε

Φορολογικό «ντου» σε συγγενείς των Τεμπών και αγρότες - Η έφοδος της ΑΑΔΕ έγινε λίγο αφότου η Μ.Καρυστιανού προανήγγειλε νέο πολιτικό κίνημα

Κοινωνία
ExtraTime: Η Εκκλησία που βρίσκεται στην Αρκαδία και έγινε γνωστή ως μια από τις πιο ασυνήθιστες εκκλησίες στην Ελλάδα

Η Εκκλησία που βρίσκεται στην Αρκαδία και έγινε γνωστή ως μια από τις πιο ασυνήθιστες εκκλησίες στην Ελλάδα

Στη Μαντίνεια Αρκαδίας υπάρχει μια εκκλησία που δεν μοιάζει με καμία άλλη. Η Αγία Φωτεινή έγινε γνωστή σε όλη την Ελλάδα για την αρχιτεκτονική και την ιδιαίτερη ιστορία της.

ExtraTime
ExtraTime: Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά και Φώτα με τον Βασίλη Σκουλά στη «Ντελίνα»

Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά και Φώτα με τον Βασίλη Σκουλά στη «Ντελίνα»

Πολλές ακόμη εκδηλώσεις στον ίδιο «πολυχώρο» με ξεχωριστούς καλλιτέχνες. Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα.

ExtraTime
Ελευθέριος Ανδρώνης: Οι ρόδες των τρακτέρ τράνταξαν τις Βρυξέλλες: Η πανευρωπαϊκή αγροτιά φώναξε «όχι» στη συμφωνία θανάτου με τη Mercosur

Οι ρόδες των τρακτέρ τράνταξαν τις Βρυξέλλες: Η πανευρωπαϊκή αγροτιά φώναξε «όχι» στη συμφωνία θανάτου με τη Mercosur

Η ΕΕ διεξάγει πόλεμο στην ίδια της την παραγωγή - Πεδίο μάχης οι Βρυξέλλες για την επιβίωση των αγροτών και τη διατροφική αυτάρκεια όλων μας

Ελευθέριος Ανδρώνης
Κοινωνία: Βγαίνει και από πάνω ο Βορίδης απειλώντας τους αγρότες: «Με το “δεν μιλάω” στο τέλος δεν θα πάρει κανείς τίποτα»

Βγαίνει και από πάνω ο Βορίδης απειλώντας τους αγρότες: «Με το “δεν μιλάω” στο τέλος δεν θα πάρει κανείς τίποτα»

Αντί να απολογηθεί για την ασυδοσία των «φραπέδων», ο Μάκης Βορίδης προκαλεί κι από πάνω τους φτωχοποιημένους αγρότες

Κοινωνία