«Χίλιες φορές ένοχος»: Με 254 υπέρ και 18 κατά άρση της ασυλίας του Νικόλαου Παπαδόπουλου αποφάσισε η… ορθόδοξη Βουλή
Ο ίδιος αποδίδει την πράξη του σε «ιερή αγανάκτηση».
Στο επίκεντρο πολιτικής θύελλας βρίσκεται ο βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης, Νίκος Παπαδόπουλος, καθώς η Ολομέλεια της Βουλής αποφάσισε την άρση της ασυλίας του, λόγω της αντίδρασής του στην παρουσίαση «βλάσφημων έργων» στην Εθνική Πινακοθήκη, με 254 υπέρ και 18 κατά. Ο ίδιος αποδίδει την πράξη του σε «ιερή αγανάκτηση», καταγγέλλοντας ότι διώκεται επειδή «τίμησε την Παναγία», πετώντας στο πάτωμα πίνακες υβριστικούς προς την Ορθοδοξία.
Σε οξύ τόνο, κατηγορεί την κυβέρνηση πως τον στοχοποιεί, ενώ την ίδια ώρα παραμένει ατιμώρητη για «υποκλοπές, Τέμπη, offshore και κατάρρευση του ΕΣΥ». Δηλώνει απερίφραστα: «Αν είναι έγκλημα να πετάς την προσβολή των Αγίων στο πάτωμα, τότε χίλιες φορές ένοχος!». Κλείνει με παραπομπή στην Πράξη των Αποστόλων: «Πειθαρχείν δει Θεῷ μάλλον ἢ ἀνθρώποις». Για το Νικόλαο Παπαδόπουλο, το ζήτημα ξεπερνά το νομικό, είναι υπόθεση πίστης και τιμής.
Ο Νίκος Παπαδόπουλος δεν είναι απλώς ένας καρδιοχειρουργός με επιστημονική διαδρομή, αλλά και ένας δημόσιος άνδρας που τολμά να σταθεί υπερασπιστής της πίστης και των ηθικών αξιών σε μια εποχή δύσκολη. Πατέρας έξι παιδιών και άνθρωπος με βαθιά ριζωμένη στην ορθόδοξη παράδοση, δεν δίστασε να εκφράσει την αγανάκτησή του για τις βλάσφημες εικόνες στην Εθνική Πινακοθήκη.
Πάντως η… ταυτόχρονη επιστροφή των επίμαχων έργων στην Εθνική Πινακοθήκη και η άρση της ασυλίας του Νίκου Παπαδόπουλου δημιουργούν εύλογα ερωτήματα για τη στάση θεσμών και πολιτικών απέναντι σε όσους αντιδρούν όταν η πίστη των Ορθοδόξων χλευάζεται δημοσίως. Είναι σύμπτωση; Όπως και να ‘χει, η ημέρα αυτή καταγράφεται ως κομβική, αποκαλυπτική για τις λεπτές και εύθραυστες ισορροπίες ανάμεσα στην ελευθερία της τέχνης και την ελευθερία της πίστης.