ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Βενζίνη – Diesel: Θα αποτελέσουν… παρελθόν στην Ευρώπη

Το το Euro7 ορίζει πως πρέπει να καταργηθούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αντιδρούν.
Βενζίνη – Diesel: Θα αποτελέσουν… παρελθόν στην Ευρώπη

Βενζίνη – Diesel: Το το Euro7 ορίζει πως πρέπει να καταργηθούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αντιδρούν.

Βενζίνη – Diesel: Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την οδηγία ρύπων Euro 7 ορίζει πως στην Ευρώπη θα πρέπει να καταργηθούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η νέα οδηγία ρύπων Euro7 αποσκοπεί στο να διασφαλίσει ότι τα οχήματα θα είναι «καθαρά» καθ ‘όλη τη διάρκεια ζωής τους, βοηθώντας την Ευρώπη να επιτύχει τους στόχους εκπομπών της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας. Οι ακριβείς λεπτομέρειες της νέας οδηγίας ρύπων είναι ακόμη υπό συζήτηση, αλλά έχουν ήδη δημιουργήσει ανησυχία στην Ένωση Μηχανολόγων της Γερμανίας (VDMA).

«Η προγραμματισμένη υποχρέωση ότι τα νέα οχήματα στην Ευρώπη πρέπει να είναι πρακτικά απαλλαγμένα από εκπομπές από το 2025 και μετά θα ήταν οικολογική, οικονομική και τεχνολογική παρέκκλιση. Οι προτάσεις για τον κανονισμό Euro 7 που συζητήθηκαν μέχρι στιγμής θέτουν σε κίνδυνο τις αλυσίδες της βιομηχανίας πέρα ​​από την αυτοκινητοβιομηχανία, οδηγώντας σε de facto απαγόρευση των αυτοκινήτων και των φορτηγών που κινούνται αποκλειστικά από κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η Ευρώπη δεν μπορεί να το αντέξει αυτό», επισήμανε η VDMA.

Η Γερμανική Ένωση διαφωνεί με την τοποθέτηση της ΕΕ ότι η έλευση των e-fuels δεν θα σημάνει το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης και θα συνεχίσουν να έχουν ρόλο στη μετάβαση προς τις πράσινες μεταφορές.

Τα e-fuels, όπως το υγρό υδρογόνο, μπορούν να δημιουργηθούν από ηλεκτρική ενέργεια που παρέχεται από ανανεώσιμες πηγές, προσφέροντας μια πράσινη εναλλακτική λύση έναντι των ορυκτών καυσίμων. Ωστόσο, αυτά τα συνθετικά καύσιμα έχουν σήμερα πολύ υψηλότερο κόστος παραγωγής και απαιτούν μεγάλες ποσότητες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας να είναι ουδέτερες από τον άνθρακα.

Ο Frans Timmermans, επικεφαλής της πολιτικής για το κλίμα της ΕΕ, δήλωσε ότι οι αποφάσεις θα ληφθούν σε διάλογο με την αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά τόνισε ότι η πρόθεσή του δεν ήταν να αποφύγει «δύσκολα θέματα και δύσκολες αποφάσεις».

«Γνωρίζετε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία ξεκινά λέγοντας ότι είναι αδύνατο και, τελικά, συμμορφώνεται. Αλλά δεν το παίρνω αυτό ως πρότυπο για τις διαπραγματεύσεις μου τώρα επειδή πρέπει να ακούσουμε τις αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να ακούσουμε τα επιχειρήματά τους», είπε χαρακτηριστικά το στέλεχος της ΕΕ.

Ο Timmermans αναγνώρισε τον κρίσιμο ρόλο της κατασκευής αυτοκινήτων για την ευρωπαϊκή οικονομία, αλλά είπε ότι η βιομηχανία πρέπει τώρα να κινηθεί προς ηλεκτρικά οχήματα και τη χρήση υδρογόνου για βαρύτερες μεταφορές.

«Ξέρω ότι υπάρχει πολλή νευρικότητα. Θα κάνουμε αυτόν τον διάλογο με τη βιομηχανία, αλλά δεν μπορούμε να περιμένουμε μέχρι το 2029 για περαιτέρω μείωση των εκπομπών μας», ξεκαθάρισε ο Timmermans.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αντιδρούν

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δήλωσε ότι δεν υπάρχουν «αποδείξεις» ότι τα σενάρια που προτείνονται είναι τεχνικά εφικτά προς το παρόν, ιδίως επειδή τα αυστηρά όρια εκπομπών πρέπει να τηρούνται ακόμη και σε ακραίες συνθήκες οδήγησης, όπως όταν κινείται κανείς σε ανηφορικούς δρόμους βουνών ή σε ακραίες χειμερινές συνθήκες.

Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι «οι στόχοι που θα θέσουν οι κατασκευαστές πρέπει να είναι πολύ χαμηλότεροι από τα καθορισμένα όρια», δήλωσε εκπρόσωπος της ACEA.

«Αντί να ανακοινώνουμε απαγορεύσεις για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης βραχυπρόθεσμα, αυτό που χρειάζεται ο κλάδος επειγόντως είναι μια ισχυρή πολιτική δέσμευση για τη θέσπιση όλων των δυνατοτήτων για τη μετάβαση στην κινητικότητα μηδενικών εκπομπών – όπως η υποδομή φόρτισης και τα κίνητρα», πρόσθεσε ο εκπρόσωπος.

Τι αναφέρουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες

Η αυτοκινητοβιομηχανία BMW δήλωσε στην EURACTIV ότι οι «αποδοτικοί» κινητήρες εσωτερικής καύσης θα συνεχίσουν να διαδραματίζουν «κεντρικό ρόλο» για ορισμένους πελάτες, όπως εκείνους που ζουν σε αγροτικές περιοχές χωρίς εύκολη πρόσβαση στην υποδομή φόρτισης.

Η εταιρεία εξέφρασε την ανησυχία ότι το Euro 7 θα καθορίσει παραμέτρους εκπομπών που δεν μπορούν να επιτευχθούν τεχνικά σε κάθε οδηγική κατάσταση, με αποτέλεσμα την έμμεση απαγόρευση των κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου.

«Μια περαιτέρω εξέλιξη προς το Euro 7 πρέπει να γίνει με αίσθηση αναλογίας και να υπάρχει μια ισορροπημένη σχέση κόστους-οφέλους».

Η Mercedes-Benz εξέφρασε επίσης την αντίθεσή της στην απαγόρευση εσωτερικής καύσης από την… πίσω πόρτα.

«Ο μετασχηματισμός σε κινητικότητα χωρίς εκπομπές απαιτεί χρόνο και πραγματοποιείται ήδη σήμερα μέσω επιδοτήσεων για αγοραστές και αλλά και για εταιρείες υποδομών φόρτισης. Από την άποψή μας, τα σενάρια που συζητούνται επί του παρόντος δεν είναι τεχνικά εφικτά», δήλωσε η εταιρεία στη EURACTIV.

Η Volkswagen, μία από τις κορυφαίες μάρκες αυτοκινήτων στον κόσμο, σε δήλωση προς την EURACTIV επισήμανε ότι οι τρέχουσες προτάσεις Euro 7 θα αυξήσουν την τιμή των οχημάτων.

«Τα σενάρια Euro 7 που συζητήθηκαν θα ήταν δυνατά μόνο με κορυφαία τεχνικά μέτρα είναι πολύ δαπανηρά. Η προσθήκη υβριδικών συστημάτων θα έκανε τα περισσότερα οχήματα πολύ πιο ακριβά ενώ στο ιδιαίτερα ευαίσθητο τμήμα των μικρών αυτοκινήτων, η επιβάρυνση δεν θα είναι πλέον αποδεκτή για πολλούς πελάτες».

Η θέση της ΕΕ

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή λέει ότι προσπαθεί να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας προστατεύοντας παράλληλα την υγεία και το περιβάλλον των πολιτών. Ο εκτελεστικός υπάλληλος της ΕΕ επισημαίνει ότι δεν έχει ολοκληρώσει την αξιολόγησή του ούτε ολοκλήρωσε την αξιολόγησή του για πιθανές λύσεις και ότι έχει οριστεί προθεσμία για το τέλος του 2021 για την πρόταση Euro 7.

«Η Επιτροπή αξιολογεί προσεκτικά διάφορα σενάρια αυστηρότητας εκπομπών και θα εξισορροπήσει τις εκπομπές που εξοικονομούνται με το επιπλέον κόστος που απαιτείται για την επίτευξή τους. Είναι πιο πιθανό ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα παύσουν να υπάρχουν εάν δεν ληφθούν εναρμονισμένα μέτρα για να τους καταστήσουν λιγότερο ρυπογόνους», δήλωσε ο αξιωματούχος στο EURACTIV, επισημαίνοντας μάλιστα ότι πολλές πόλεις της ΕΕ έχουν ήδη απαγορεύσει την κίνηση των οχημάτων με κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου με σκοπό τη βελτίωση του αέρα αλλά και την προστασία των πολιτών.

Lockdown: «Ή θα σας πιστέψω ή θα σας γράψω» λέει η ΕΛ.ΑΣ. για τον κωδικό 4!

ΠΑΟΚ: Τα ντέρμπι που τον «στοιχειώνουν» και η ευκαιρία να… γυρίσει το «κουμπί»

Απίθανες προσφορές και σούπερ πακέτα σε παιδικά περιοδικά και παραμύθια στο Magbox.gr.

Γιώργος Διπλοΐδης

Είμαι ο Γιώργος Διπλοΐδης και γεννήθηκα στην Θεσσαλονίκη. Σπούδασα αθλητική δημοσιογραφία και ψυχολογία αλλά με κέρδισε η πρώτη. Από μικρός ήμουν με μία μπάλα στο χέρι, έτσι αποφάσισα να πιάσω την... πένα. Έχω την ευτυχία να έχω την... αίσθηση κάθε μέσου, Ραδιόφωνο (Radio Sport 98.7, Libero 107.4, Fair Play 96.1, Radio North 98.0), Εφημερίδα (Σπορ του Βορρά, Goal News, Fair Play Arena Press), ιστοσελίδες (Sfina.gr, eurobasket.com) και τηλεόραση (4Ε Τηλεόραση, Βεργίνα). Στο ξεκίνημα της πορείας μου, πριν από 20χρόνια περίπου, άρχισα να πρωτοδιαβάζω το Sportime. To οποίο μου έκανε την τιμή να γράφω γι' αυτό λίγο καιρό πριν φύγει το 2020. Καλύπτω το αθλητικό ρεπορτάζ και την γενικότερη ειδησεογραφία, ενώ προσπαθώ να δίνω το... άρωμα των εξελίξεων από την πόλη μου.

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Κοινωνία: Α21 επίδομα τέκνων: Κριτήρια του 2018 αφήνουν εκτός χιλιάδες οικογένειες

Α21 επίδομα τέκνων: Κριτήρια του 2018 αφήνουν εκτός χιλιάδες οικογένειες

Τα εισοδηματικά κριτήρια του Α21 παραμένουν αμετάβλητα από το 2018, μειώνοντας συνεχώς τους δικαιούχους και πλήττοντας ακόμη και υπερπολύτεκνες οικογένειες κάτω από το όριο φτώχειας.

Κοινωνία
Ελευθέριος Ανδρώνης: Γαλάτσι: Street party στον Άγιο Ανδρέα – «Δεν είναι πρώτη φορά» είπε ο Δούκας και αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα

Γαλάτσι: Street party στον Άγιο Ανδρέα – «Δεν είναι πρώτη φορά» είπε ο Δούκας και αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα

Όταν βλέπουμε ανάρμοστες εκδηλώσεις να γίνονται ακόμα και εντός των ναών, περιμένουμε να τους σεβαστεί ο κάθε «άνιωθος» Δήμαρχος;

Ελευθέριος Ανδρώνης
Κοινωνία: Ο K.Ανεστίδης απαντά για τις φερόμενες παράνομες επιδοτήσεις: «Με πήραν 50 τηλέφωνα από το Μαξίμου – Συκοφαντούν τον αγώνα των αγροτών»

Ο K.Ανεστίδης απαντά για τις φερόμενες παράνομες επιδοτήσεις: «Με πήραν 50 τηλέφωνα από το Μαξίμου – Συκοφαντούν τον αγώνα των αγροτών»

«Όταν είδαν ότι δεν τσιμπάω, σου λέει τώρα θα τον θάψουμε - Με κατηγορούν γιατί λέω αλήθειες ενώ είμαι νεοδημοκράτης απ' τα γεννοφάσκια μου»

Κοινωνία
Κοινωνία: Αλγεινή εντύπωση προκαλεί ο «συστημένος» έλεγχος της ΑΑΔΕ στον Σύλλογο Τεμπών – Καρυστιανού: Έγινε για εκφοβισμό και για να μάθουν με ποιους συνεργαζόμαστε

Αλγεινή εντύπωση προκαλεί ο «συστημένος» έλεγχος της ΑΑΔΕ στον Σύλλογο Τεμπών – Καρυστιανού: Έγινε για εκφοβισμό και για να μάθουν με ποιους συνεργαζόμαστε

Φορολογικό «ντου» σε συγγενείς των Τεμπών και αγρότες - Η έφοδος της ΑΑΔΕ έγινε λίγο αφότου η Μ.Καρυστιανού προανήγγειλε νέο πολιτικό κίνημα

Κοινωνία
Κοινωνία: Ζωγράφου συμπλοκή: Άγριος ξυλοδαρμός ανηλίκων στη Μακρυγιάννη – Σοβαρές καταγγελίες κατοίκων

Ζωγράφου συμπλοκή: Άγριος ξυλοδαρμός ανηλίκων στη Μακρυγιάννη – Σοβαρές καταγγελίες κατοίκων

Επεισόδιο βίας με δεκάδες εφήβους στην οδό Μακρυγιάννη. Καταγγελίες για έλλειψη αστυνόμευσης δίπλα σε σχολεία.

Κοινωνία
Κοινωνία: Αλλαγή τακτικής από την κυβέρνηση στις συνομιλίες με τα μπλόκα – Δείτε τι στέλνει επιλεκτικά στους αγρότες (Φωτό)

Αλλαγή τακτικής από την κυβέρνηση στις συνομιλίες με τα μπλόκα – Δείτε τι στέλνει επιλεκτικά στους αγρότες (Φωτό)

Η κυβέρνηση ξεκίνησε συνομιλίες με τους αγρότες αλλάζοντας στρατηγική μετά το μπλόκο των Ευζώνων, με επιλεκτικές προσκλήσεις και όχι μαζικές συναντήσεις.

Κοινωνία
Κοινωνία: Γεώργιος Αποστολάκης- Ο Αγώνας της Γης: Από τα Μπλόκα των Χωραφιών στις Πλατείες της Ευρώπης

Γεώργιος Αποστολάκης- Ο Αγώνας της Γης: Από τα Μπλόκα των Χωραφιών στις Πλατείες της Ευρώπης

Από τα μπλόκα των τρακτέρ στους επαρχιακούς δρόμους μέχρι τις πλατείες και τα διοικητικά κέντρα της Ευρώπης, η γη μιλά ξανά μέσα από αυτούς που τη δουλεύουν.

Κοινωνία
Ελευθέριος Ανδρώνης: Οι ρόδες των τρακτέρ τράνταξαν τις Βρυξέλλες: Η πανευρωπαϊκή αγροτιά φώναξε «όχι» στη συμφωνία θανάτου με τη Mercosur

Οι ρόδες των τρακτέρ τράνταξαν τις Βρυξέλλες: Η πανευρωπαϊκή αγροτιά φώναξε «όχι» στη συμφωνία θανάτου με τη Mercosur

Η ΕΕ διεξάγει πόλεμο στην ίδια της την παραγωγή - Πεδίο μάχης οι Βρυξέλλες για την επιβίωση των αγροτών και τη διατροφική αυτάρκεια όλων μας

Ελευθέριος Ανδρώνης
Κοινωνία: Βγαίνει και από πάνω ο Βορίδης απειλώντας τους αγρότες: «Με το “δεν μιλάω” στο τέλος δεν θα πάρει κανείς τίποτα»

Βγαίνει και από πάνω ο Βορίδης απειλώντας τους αγρότες: «Με το “δεν μιλάω” στο τέλος δεν θα πάρει κανείς τίποτα»

Αντί να απολογηθεί για την ασυδοσία των «φραπέδων», ο Μάκης Βορίδης προκαλεί κι από πάνω τους φτωχοποιημένους αγρότες

Κοινωνία