MEDIA

Τηλεθέαση Nielsen: Tο τεράστιο πρόβλημα της AGB στα μικρότερα κοινά που αποπροσανατολίζει την αγορά

Τι συμβαίνει με την τηλεθέαση Nielsen όταν αυτή πρέπει να παρέχει εξειδικευμένη πληροφορία, ένα στοχευμένο κοινό; Πρόβλημα…
Τηλεθέαση Nielsen: Tο τεράστιο πρόβλημα της AGB στα μικρότερα κοινά που αποπροσανατολίζει την αγορά

Τηλεθέαση Nielsen και εξειδικευμένο κοινό. Χάος… Αν τα νούμερα τηλεθέασης είναι πρακτικά άκυρα με τον τρόπο που βγαίνουν, όταν μιλάμε για πιο συγκεκριμένα στατιστικά στοιχεία τότε το αποτέλεσμα είναι το απόλυτο τίποτε. Το Sportime συνεχίζει την ανάλυση στο θέμα της τηλεθέασης.

Οι φωνές για το πρόβλημα στη μέτρηση της τηλεθέασης ολοένα και πληθαίνουν. Ο Νίκος Μάνεσης έκανε ένα ηχηρό ξέσπασμα για την κατάσταση. Αλλά εδώ δεν υπάρχουν μόν άναρθρες κραυγές. Διότι, τα στοιχεία και τα δεδομένα μιλούν ακόμα πιο δυνατά.

Η Nielsen, ο κυρίαρχος παίκτης στη μέτρηση τηλεθέασης στην Ελλάδα, βασιλεύει εδώ και χρόνια, παρέχοντας δεδομένα που επηρεάζουν σημαντικά κανάλια, διαφημιστικές και brands. Ωστόσο, όταν οι φορείς του κλάδου τολμήσουν να στοχεύσουν ένα μικρότερο, εξειδικευμένο κοινό (niche audience), τα στατιστικά της Nielsen αποκαλύπτουν το σοβαρότερο πρόβλημα τους

Τηλεθέαση Nielsen – Το πρόβλημα με τα μικρά κοινά

Η Nielsen βασίζεται σε ένα περιορισμένο δείγμα νοικοκυριών για να μετρήσει την τηλεθέαση. Αυτό μπορεί να λειτουργεί κάπως για μεγάλα κοινά όπως πχ το σύνολο των τηλεθεατών. Ωστόσο, όταν πρόκειται για μικρότερες ομάδες-στόχους (target groups), τα πράγματα στραβώνουν. Για παράδειγμα, το «μικρότερο κοινό» της Nielsen μπορεί να είναι μερικές εκατοντάδες ή ακόμα και δεκάδες άτομα, ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα, τα ενδιαφέροντα κ.λπ.

Φανταστείτε να παίρνετε αποφάσεις για διαφημιστικές καμπάνιες εκατομμυρίων ευρώ, βασισμένοι σε δεδομένα με δείγμα μερικών δεκάδων ατόμων! Αυτό ακριβώς κάνει η Nielsen με τα μικρότερα κοινά και το αποτέλεσμα μπορεί να είναι καταστροφικό

Παραδείγματα :

Ένα κανάλι κόβει πρόωρα μια πολλά υποσχόμενη εκπομπή επειδή η Nielsen δείχνει δήθεν χαμηλή τηλεθέαση στην ηλικιακή ομάδα-στόχο. Στην πραγματικότητα, το δείγμα της Nielsen για αυτή την ομάδα μπορεί να ήταν μικρότερο από 50 άτομα, καθιστώντας τα δεδομένα ΑΝΑΞΙΟΠΙΣΤΑ.

Μια διαφημιστική εταιρεία σπαταλά χρήματα σε μια λάθος ζώνη προβολής, πιστεύοντας ότι το κοινό της ταιριάζει με το προϊόν, βασισμένη σε ανακριβή δεδομένα Nielsen για ένα μικρό και μη αντιπροσωπευτικό δείγμα.

Αποτέλεσμα: ΧΑΟΣ στην αγορά!

Αυτή η κατάσταση της Nielsen με τα μικρά κοινά οδηγεί σε λανθασμένες αποφάσεις που κοστίζουν ακριβά σε όλη την αγορά. Το ΚΟΣΤΟΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ – οι χαμένες ευκαιρίες λόγω λανθασμένων κατευθύνσεων – είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ για ολόκληρη τη διαφημιστική βιομηχανία και τα μέσα ενημέρωσης.

Συμπέρασμα:

Μην εμπιστεύεστε τυφλά τη Nielsen, ειδικά όταν στοχεύετε σε μικρότερα κοινά. Κατανοήστε τους περιορισμούς των δεδομένων της και αναζητήστε εναλλακτικές μεθόδους για να πάρετε σωστές αποφάσεις

Συζητιέται το θέμα με τα νούμερα της Nielsen…

 






Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Media: Παιχνίδια Εκδίκησης επόμενα επεισόδια: Η Χρύσα έξαλλη με τον Άγη που είπε στον Μάνο πως ψάχνει το παρελθόν του

Παιχνίδια Εκδίκησης επόμενα επεισόδια: Η Χρύσα έξαλλη με τον Άγη που είπε στον Μάνο πως ψάχνει το παρελθόν του

Τι να περιμένουμε από τα επόμενα επεισόδια της σειράς «Παιχνίδια Εκδίκησης»

Media
Media: Άγιος έρωτας: Ο Αργύρης επιστρέφει στη Στέρνα με τη Δώρα

Άγιος έρωτας: Ο Αργύρης επιστρέφει στη Στέρνα με τη Δώρα

Τι έρχεται στη σειρά «Άγιος Έρωτας»

Media
Media: Η γη της ελιάς επόμενα επεισόδια: Η Βασιλική στο κρεβάτι με τον Στέφανο – Τέλος Τζον και Ιουλία

Η γη της ελιάς επόμενα επεισόδια: Η Βασιλική στο κρεβάτι με τον Στέφανο – Τέλος Τζον και Ιουλία

Ποια είναι οι εξελίξεις στα επόμενα επεισόδια;

Media
Media: Η παραλία επόμενα επεισόδια: Η Ιφιγένεια πυροβολεί τη Φανή!

Η παραλία επόμενα επεισόδια: Η Ιφιγένεια πυροβολεί τη Φανή!

Τι θα δούμε στη σειρά «Η Παραλία»

Media
Media: Άγιος Έρωτας: Τι θα δούμε στα επόμενα επεισόδια…

Άγιος Έρωτας: Τι θα δούμε στα επόμενα επεισόδια…

Τι θα δούμε στη σειρά «Άγιος Έρωτας»

Media
Media: Ο Τιμωρός επόμενα επεισόδια: Ο Μάρκος προσκαλεί σε γεύμα Λεωνίδα, Αλέξη, Αντώνη και Πέτρο – Τους λέει ποιος είναι

Ο Τιμωρός επόμενα επεισόδια: Ο Μάρκος προσκαλεί σε γεύμα Λεωνίδα, Αλέξη, Αντώνη και Πέτρο – Τους λέει ποιος είναι

Ο Μάρκος κάνει αυτό που κανείς δεν περίμενε!

Media
Media: Η παραλία: Ο Δημητρός μιλάει με τη Σοφί και τον Μανώλη για την σχέση τους

Η παραλία: Ο Δημητρός μιλάει με τη Σοφί και τον Μανώλη για την σχέση τους

Ο Δημητρός σε πρώτο πλάνο στα επόμενα επεισόδια της σειράς «Η Παραλία».

Media
Media: Η γη της ελιάς: Δημοσθένης και Ασπασία βάζουν στο σπίτι τους τον πιο σκληρό εγκληματία

Η γη της ελιάς: Δημοσθένης και Ασπασία βάζουν στο σπίτι τους τον πιο σκληρό εγκληματία

Τι να περιμένετε από τα επόμενα επεισόδια της σειράς «η γη της ελιάς»

Media
Media: Βασίλης Χαραλαμπόπουλος: Το επόμενο μεγάλο βήμα του είναι…

Βασίλης Χαραλαμπόπουλος: Το επόμενο μεγάλο βήμα του είναι…

Μετά από έναν κύκλο επιτυχιών, ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος επιστρέφει στο σανίδι με έναν ρόλο γεμάτο τρυφερότητα, χιούμορ και αλήθεια. Ο Τρουφαλντίνο είναι η νέα του πρόταση...

Media