«Τα σκίτσα και τα σχέδιά μου δεν είναι η δουλειά ενός ακαδημαϊκού μηχανικού. Αντιπροσωπεύουν πολλά χρόνια σχεδιαστικής σπουδής σε προσπάθειες να παράξουμε το καλύτερο value for money στο πεδίο του σχεδιασμού μικρών αυτοκινήτων».

Τα παραπάνω λόγια του Σερ Άλεκ Ισιγόνη, του τετραπέρατου Σμυρνιού που ήταν υπεύθυνος για το πλέον επιτυχημένο αυτοκίνητο πόλης όλων των εποχών, το θρυλικό Mini, είναι παράδοξα επίκαιρα και στο σημερινό περιβάλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Είναι ακριβώς αυτά που ώθησαν τους υπεύθυνους της Renault να συνεργαστούν με τη Daimler για την εξέλιξη της τρίτη γενιά του Twingo, του αυτοκινήτου που άλλαξε άρδην τα δεδομένα των μικρών αυτοκινήτων πόλης, δημιουργώντας ουσιαστικά την κατηγορία.

Καθώς λοιπόν το πάτωμα είναι πλέον κοινό με τα Smart Fortwo και Forfour, το νέο Renault Twingo, όπως σωστά μαντέψατε, είναι πισωκίνητο. Ο μικρός τούρμπο βενζινοκινητήρας των 0.9 λίτρων και 90 ίππων βρίσκεται κάτω από το πάτωμα του πορτ-μπαγκάζ, το οποίο πάντως σε χωρητικότητα εξακολουθεί να παραμένει αρκούντως ανταγωνιστικό, από τα 188 έως τα 219 λίτρα ανάλογα με τη θέση των πίσω -συρόμενων- καθισμάτων.

Η πίσω κίνηση βέβαια, και η απουσία ενός έστω και μικρού κινητήρα κάτω από το μπροστινό καπώ, συνεπάγεται πως οι μπροστινοί τροχοί επιδεικνύουν τάσεις… Τιραμόλα, τερματίζοντας τόσο ακραία, ώστε οι μανούβρες να απέχουν έτη φωτός από άποψη ευκολίας σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα ανταγωνιστικά μοντέλα της κατηγορίας.

Ωστόσο, αν και μιλάμε για πίσω κίνηση, η οδική συμπεριφορά δε θυμίζει κάποιο μεγάλο premium σπορ σεντάν, εφόσον το Twingo δεν διαθέτει επαρκές εκτόπισμα ενός τρίτου όγκου, αλλά ούτε και ιπποδύναμη ενός hot hatch. Στο δρόμο πάντως, είναι ιδιαίτερα ευέλικτο, με ένα τιμόνι που βοηθά τον οδηγό και έναν κινητήρα αρκετά σπιρτόζικο, που ταιριάζει με το γενικότερο χαρακτήρα του αστικού εξερευνητή που η Renault του έχει προσδώσει.

Interior Stories

Και στον αυτοκινητόδρομο, το Twingo είναι σταθερό, χωρίς ποτέ να προβληματίζει τον οδηγό. Ο οποίος οδηγός θα βρεθεί σε μία καλοσχεδιασμένη καμπίνα, γεμάτη εργονομικές πινελιές (το αφαιρούμενο stand για smartphones επάνω στο ραδιόφωνο είναι μία από αυτές) και με αρκετό χώρο.

Ακόμη κι αν ο οδηγός είναι άνω του 1.85, οι πίσω επιβάτες δεν θα προβληματιστούν, εισερχόμενοι και με ευκολία χάρη στο ότι το Twingo είναι, πλέον πεντάθυρο – έστω κι αν δεν το δείχνει, αφού οι κρυμμένες χειρολαβές ξεγελούν πολύ κόσμο, όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας.

Και μόνο από τη σκοπιά του τεχνολογικού πακέτου, το νέο Twingο θα πρέπει σίγουρα να βρίσκεται εντός της λίστας ενός υποψήφιου αγοραστή. Κι αυτό προτού προσθέσουμε και δύο ακόμα ατού, αφενός το διαθέσιμο επίπεδο εξοπλισμού, αφετέρου την υπέροχη σχεδίαση, εμπνευσμένη ελάχιστα ρετρό από το θρυλικό Renault 5, αλλά προσαρμοσμένη υπέροχα στις αναλογίες ενός αυτοκινήτου πόλης και συμπληρωμένη από υπέροχες σπορ πινελιές, όπως τις εντυπωσιακές ζάντες αλουμινίου και τα LED φώτα εμπρός.

Η Renault φαίνεται πως δοκιμάζει μια διαφορετική προσέγγιση στα αυτοκίνητα πόλης και η λύση που έχει επιλέξει σίγουρα δεν είναι συμβατική (τελευταία φορά που είδαμε κινητήρα και κίνηση πίσω ήταν στο Hillman Imp), σίγουρα όμως είναι επιτυχημένη. Και απόλυτα ακόλουθη με τις αρχές και τις αξίες που πρέπει να διέπουν το σχεδιασμό αυτοκινήτων πόλης.

Φωτογραφίες: Αλέξανδρος Λογαράς

Αφήστε μια απάντηση

Please enter your comment!
Please enter your name here