ΝΙΚΟΣ ΜΠΟΥΡΛΑΚΗΣ

O Πρίντεζης, η χούντα και οι «προοδευτικοί»

Ο Γιώργος Πρίντεζης δέχθηκε επίθεση από αυτοπροσδιοριζόμενους ως προοδευτικούς. Αλήθεια, πριν το κάνουν έβαλαν το μυαλό τους να σκεφτεί;
O Πρίντεζης, η χούντα και οι «προοδευτικοί»

Για να είμαι ειλικρινής ποτέ δεν κατάλαβα το λόγο που δέχθηκε τέτοια επίθεση ο Γιώργος Πρίντεζης με αφορμή το post του στο Instagram. Ξεκαθαρίζοντας ότι δεν παριστάνω τον συνήγορο (άλλωστε δεν το έχει ανάγκη ο παίκτης του Ολυμπιακού) θα μου επιτρέψετε να καταθέσω κάποιες απόψεις…

Αρχικά να θυμηθούμε το post που έκανε ο Πρίντεζης για να μπουν στο πνεύμα (όσοι δεν είναι)

Απ’ εκεί και πέρα μπορούμε να ανοίξουμε την κουβέντα μας. Κι αν μιλήσουμε στη σύγχρονη γλώσσα θα διαπιστώσουμε ότι την ώρα που κάναμε screen shot το post του Πρίντεζη είχε αποδοχή από χιλιάδες άτομα… Συνεχίζουμε.

Η επίθεση που του έγινε, περισσότερο προκάλεσε την απορία μου. Το «Π,Θ,Ο» του παίκτη του Ολυμπιακού, δηλαδή το τρίπτυχο Πατρίδα, Θρησκεία, Οικογένεια, συνδυάστηκε με την χούντα του ’67. Επειδή οι Απριλιανοί είχαν το παραπάνω σύνθημα ως ιδεολογική κατεύθυνση παρέα με το «Ελλάς- Ελλήνων- Χριστιανών».

Πρώτη ερώτηση: Που είναι το κακό να είναι κάποιος πιστός Χριστιανός, να αγαπάει την πατρίδα του και να θεωρεί ιερό το θεσμό της οικογένειας; Κατά τη γνώμη μου, πουθενά. Όπως επίσης δεν έχω κανένα πρόβλημα (ούτε και ο Πρίντεζης φαντάζομαι) με όποιον:

1.Δεν είναι Χριστιανός, αλλά Μουσουλμάνος ή Βουδιστής. Ή ακόμα και άθεος. Καλά κάνει και είναι… Ο (κάθε) Πρίντεζης γιατί θεωρείται φασίστας ή χουντικός επειδή είναι πιστός Χριστιανός;

2.Δεν γουστάρει να κάνει οικογένεια. Γούστο του και καπέλο του. Μπορώ να κάνω άνετα παρέα μαζί του και να πούμε ό,τι θέλουμε. Δεν θα τον κρίνω απ’ αυτή τη στάση ζωής του. Ο (κάθε) Πρίντεζης γιατί θεωρείται φασίστας ή χουντικός επειδή του αρέσει η οικογένεια;

3.Αγαπάει τη δική του πατρίδα, όπως και ο (κάθε) Πρίντεζης κάνει με την Ελλάδα. Ή ακόμα δεν πιστεύει ότι πρέπει να υπάρχουν σύνορα. Καλά κάνουν και τα πιστεύουν αυτά. Καλά κάνει ο Αλβανός και αγαπάει την Αλβανία, ή ο Σέρβος και αγαπάει τη Σερβία και πάει λέγοντας.

Οι αξίες αυτές, της πατρίδας, της θρησκείας και της οικογένειας, υπήρχαν πολύ πριν τη χούντα. Χρησιμοποιήθηκαν προπαγανδιστικά, ως προσπάθεια εκμετάλλευσης των απλών πολιτών θεωρώντας ότι έτσι τους προσφέρουν ηρεμία μετά το πολωμένο κλίμα που υπήρχε στην Ελλάδα.

Σας έχω νέα όμως…

1.Καμία χούντα δεν αγάπησε την πατρίδα κι ας το έλεγε. Δείτε που κατέληξε η Κύπρος. Και κυρίως όταν διχάζεις και δεν ενώνεις, δεν αγαπάς την πατρίδα σου.

2.Καμία χούντα δεν αγάπησε τη θρησκεία, αλλά την εκμεταλλεύτηκε. Τα περίφημα Ιεροδικεία του Παττακού καθάρισαν την εκκλησία από τους αντιδρώντες. Επίσης κανένας… θρήσκος δεν βασανίζει συνάνθρωπό του όπως έκαναν στο περιβόητο κτίριο της Μπουμπουλίνας στην ΕΑΤ-ΕΣΑ.

3.Καμία χούντα δεν αγάπησε την οικογένεια όταν ο ίδιος ο ηγέτης της έφτιαξε φωτογραφικό νόμο, που ίσχυσε για τρεις ώρες, ώστε να πάρει διαζύγιο από τη σύζυγό του και να παντρευτεί την ερωμένη του. Η μήπως δεν το έκανε ο Παπαδόπουλος με την Δέσποινα;

Στη δική μου λογική τουλάχιστον όσοι αυτοπροσδιορίζονται ως «προοδευτικοί» είναι έτοιμοι να δεχθούν και να αντικρούσουν την οποιαδήποτε άποψη. Με επιχειρήματα. Χωρίς κατάρες, αφορισμούς και ταμπέλες. Διότι αυτό είναι το ΠΛΕΟΝ φασιστικό.

Για να το προσωποποιήσω εκ νέου, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί είναι χουντικός/φασίστας ο (κάθε) Πρίντεζης που δηλώνει Χριστιανός, αλλά δεν είναι χουντικός/φασίστας εκείνος που τον χαρακτηρίζει με αυτόν τον τρόπο, επειδή έχουν διαφορετικές απόψεις;

Ούτε μπορώ να καταλάβω το λόγο που η πατρίδα, η θρησκεία και η οικογένεια θα πρέπει να… εξαφανιστούν επειδή τις χρησιμοποίησε προπαγανδιστικά η χούντα. Μα είμαστε με τα καλά μας;

Τι προτείνω; Να ηρεμήσουμε λίγο. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να γίνεται αυτός ο… πόλεμος στα social media (που λυπάμαι να πω ότι έχουν εξελιχθεί στο μεγαλύτερο κοινωνικό βόθρο) όταν υπάρχει κάτι με το οποίο διαφωνούμε.

Ακόμα κι αν θεωρούμε ότι κάποιος βρίσκεται σε λάθος κατεύθυνση (κάτι που δε συμβαίνει με τον Πρίντεζη) το πρώτο που πρέπει να κάνουμε είναι- εφόσον μπαίνουμε στον κόπο να ασχοληθούμε με την πάρτη του- να τον επαναφέρουμε στην πραγματικότητα. Με επιχειρήματα. Με διάλογο. Όχι με βρισίδια, αφορισμούς, κατάρες και χαρακτηρισμούς.

Μήπως θα πρέπει επιτέλους να δεχθούν κάποιοι ότι υπάρχει και διαφορετική άποψη από τη δική τους; Και ότι σε τελική ανάλυση δεν είναι καθόλου προοδευτικό να βρίζεις τον Χριστό και την Παναγία μόνο και μόνο για να μου την… πεις;

Καλά κάνεις και δεν πιστεύεις. Γιατί όμως πρέπει αν απαγορεύσεις και σ’ εμένα ή στον (κάθε) Πρίντεζη να πιστεύει;

Για κάθε σκοταδιστή υπάρχει κι ο Πατέρας Αναστάσιος της Αλβανίας που αν γνωρίζατε τη δράση του θα κοκκινίζατε. Ναι, είναι εκείνος που πήγαινε φαγητά στους διαδηλωτές του Πολυτεχνείου.

Για κάθε επιχείρημα περί σκοταδισμού υπάρχει ο Πατέρας Αντώνιος της Κιβωτού του Κόσμου… Πολύ πιο προοδευτικός από όσους αυτοπροσδιορίζονται έτσι.

Κι άλλοι πολλοί, ανώνυμοι κυρίως που προσφέρουν έργο… Κοινωνικό, ανθρωπιστικό.

Έτυχε να γεννηθούμε στην Ελλάδα. Θα μπορούσαμε να έχουμε γεννηθεί στις ΗΠΑ ή στην Αλβανία ή την Μογγολία. Σεβόμενος απόλυτα την ιστορία της πατρίδας μου δε θεωρώ ότι έχω κάτι… παραπάνω από συνανθρώπους μου άλλων χωρών. Θεωρώ όμως ότι είναι υποχρέωσή μου να κάνω ό,τι καλύτερο για την πρόοδο της πατρίδας μου. Μέσα σε κλίμα ειρήνης, αγάπης και συνεργασίας.

Μέσα στη λογική να βοηθάμε το συνάνθρωπό μας χωρίς να μετράμε την κοινωνική του θέση, την καταγωγή ή την προέλευσή του, το χρώμα και τη θρησκεία του.

Διότι αν το έκανε αυτό για την πατρίδα του ο κάθε άνθρωπος σε αυτό τον πλανήτη, θα είχαμε ευνοηθεί όλοι.

Ηρεμήστε παιδιά… Ούτε ο Πρίντεζης είναι χουντικός αλλά ούτε και η χούντα υιοθέτησε τις αρχές της θρησκείας, της οικογένειας και της πατρίδας επειδή απλά τις… έλεγε!

Ηρεμήστε.

Και κάτι τελευταίο… Είναι ο ίδιος Πρίντεζης που έκανε μεγάλη δωρεά στο νοσοκομείο της Σύρου.

 

 

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «O Πρίντεζης, η χούντα και οι «προοδευτικοί»», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Νίκος Μπουρλάκης

Στις 5 Σεπτεμβρίου του 1989 δημοσιεύτηκε το πρώτο του κείμενο στο «7ήμερο του μπάσκετ» κι ακολούθησε μια μακρά διαδρομή σε «Φως των Σπορ», «Αθλητική Ηχώ», «Goal News» και από το 2017 στο «Sportime». Έχει εργαστεί σε ιστοσελίδες ως σχολιογράφος (sentragoal.gr, basketblog.gr μεταξύ άλλων), στα περιοδικά μπάσκετ «Τρίποντο» και «All Star Basket», στους ραδιοφωνικούς σταθμούς «Sentra 103,3» και «AlphaSport» όπως και ως υπεύθυνος Τύπου σε ομάδες της Basket League αλλά και στον ΕΣΑΚΕ. Επίσης εργάστηκε στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 ενώ επί σειρά ετών ήταν καθηγητής στο New York College, στο ΙΕΚ Ομηρος και στο City Unity College