ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΝΔΡΩΝΗΣ

Ανύπαρκτος σχεδιασμός και χάος στην Αθηνών – Κορίνθου: Είτε με χιόνια – είτε με 40 βαθμούς, οι πολίτες πέφτουν σε επιτελικό «φρακάρισμα»

Το κράτος του «πάμε κι όπου βγει» ξαναέκανε την εμφάνισή του στην Αθηνών - Κορίνθου, όπου ένα φλεγόμενο βυτίο «έκοψε» τη χώρα στα 2, για 9 ώρες

Το κράτος του «πάμε κι όπου βγει» ξαναέκανε την εμφάνισή του στην Αθηνών - Κορίνθου, όπου ένα φλεγόμενο βυτίο «έκοψε» τη χώρα στα 2, για 9 ώρες.
Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Το 2022 ήταν η Αττική Οδός που εγκλώβισε χιλιάδες επιβάτες αυτοκινήτων για παραπάνω από 20 ώρες, οι οποίοι αφέθηκαν στο έλεος του χιονιά. Ένα χρόνο μετά, το επιτελικό ναυάγιο επαναλαμβάνεται, στην Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, όπου χιλιάδες πολίτες εγκλωβίστηκαν μέσα στο κατακαλόκαιρο, να «βράζουν» ακινητοποιημένοι μέσα στα αυτοκίνητά τους μέχρι και για 9 ώρες.

Μια φωτιά που ξέσπασε σε βυτιοφόρο που μετέφερε 7,2 τόνους υγραέριου κίνησης, πριν το τούνελ της Κακιάς Σκάλας στο ρεύμα προς την Κόρινθο, ήταν αρκετή για να προκαλέσει έμφραγμα σε μια κύρια οδική αρτηρία, η οποία μετετράπη σε ένα απέραντο «πάρκινγκ» απελπισμένων ανθρώπων.

Πολίτες που έχουν χρυσοπληρώσει στο πολλαπλάσιο τους οδικούς άξονες της χώρας και βλέπουν μια χούφτα μεγαλοεργολάβων να τους έχουν κάνει τσιφλίκι τους, χρεώνοντας ληστρικά διόδια. Και παρόλα αυτά στην ώρα έκτακτης ανάγκης, το κράτος εξαφανίζεται και οι εταιρείες στις οποίες έχουν παραχωρηθεί οι αυτοκινητόδρομοι σηκώνουν τα χέρια μπροστά στο μπάχαλο, αφού έχουν τις πλάτες της κυβέρνησης.

Χωρίς κανένα σχέδιο έκτακτης ανάγκης, χωρίς καμία οργάνωση για την εκτροπή της κίνησης, χωρίς καμία ενημέρωση στους πολίτες, χωρίς να υπάρξει η πρόνοια να δοθεί έστω ένα μπουκαλάκι δροσερό νερό στους εγκλωβισμένους, πέρα από μερικές φιλότιμες κινήσεις της αστυνομίας.

Η γραμμή έκτακτης ανάγκης ήταν μονίμως κατειλημμένη και οι εγκλωβισμένοι πολίτες ενημερώνονταν για την οδύσσεια που αντιμετώπιζαν, μόνο από τα… ειδησεογραφικά sites και τα social, αφού κανένας υπεύθυνος δεν εμφανιζόταν για να τους πει τι γίνεται! Η δε Πολιτική Προστασία, ανύπαρκτη!

Έγκυες γυναίκες, μωρά, υπερήλικες, άτομα με σοβαρά προβλήματα υγείας, υποχρεώθηκαν να μείνουν για πολλές ώρες εκτεθειμένοι σε θερμοκρασίες που πλησίαζαν τους 40 βαθμούς. Ναι ο δρόμος έπρεπε να κλείσει για κάποιο διάστημα, ναι ο κίνδυνος του φλεγόμενου βυτίου ήταν πολύ σοβαρός, κανένας δεν τα αμφισβητεί αυτά, άλλα τίποτα δεν μπορεί να δικαιολογήσει ότι χιλιάδες πολίτες απλά στοιβάχτηκαν στη μέση του πουθενά, χωρίς κανένα σχέδιο και καμία μέριμνα! Δεν μπορείς να αποσοβείς έναν κίνδυνο, εκθέτοντας τους πολίτες σε πολλούς άλλους κινδύνους!

Φανταστείτε για παράδειγμα τι τραγωδία θα μπορούσε να συμβεί, αν μέσα σε αυτές τις 9 ώρες ξεσπούσε μια πυρκαγιά κοντά στο ύψος της Εθνικής Οδού όπου βρισκόταν το ατελείωτο μποτιλιάρισμα, και ειδικά αν υπήρχε ανάγκη να εκκενωθούν οικισμοί στις γύρω περιοχές! Σε όσες περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης όπου η κυβέρνηση δεν μπορεί να «ξεμπερδέψει» στέλνοντας μερικά μηνύματα από το… 112 και απαιτείται σχέδιο και συντονισμός, αμέσως φανερώνεται η μεγάλη «γύμνια» του επιτελικού κράτους.

Ξανά τα ίδια…

Και για τη συνέχεια, το έργο γνωστό και χιλιοπαιγμένο. Υπό το βάρος της λαϊκής κατακραυγής, ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών έδωσε εντολή για διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για τυχόν ποινικές ευθύνες των αρμοδίων Αρχών προκειμένου να εξακριβωθεί εάν προέβησαν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για τη διαχείριση της κυκλοφορίας και την εξασφάλιση της προστασίας των οδηγών.

Που σημαίνει: το πολύ – πολύ να γίνουν 1-2 καρατομήσεις αξιωματικών για τα μάτια του κόσμου (αν και πιθανότερο είναι να μη γίνει τίποτα), να δηλώσει το υπουργείο Μεταφορών πως έγιναν μερικές «επιχειρησιακές αστοχίες», να φορτωθούν όλες οι πολιτικές ευθύνες στην αστυνομία και την πυροσβεστική, και να κλείσει το όλο θέμα εκεί, μέχρι την επόμενη παράλυση του κράτους που θα βάλει ζωές σε κίνδυνο.

Και οι πολίτες θα συνεχίσουν να πληρώνουν «χρυσά» διόδια στους εργολάβους, και θα συνεχίσουν να καταθέτουν υπέρογκους φόρους για ένα κράτος που είναι πολύ αποτελεσματικό στο να τους απομυζεί και πολύ άχρηστο στο να τους προστατεύει.

Επιπλέον ασκήθηκε ποινική δίωξη στον οδηγό του βυτίου, χωρίς να δίνονται εξηγήσεις αν οι αρμόδιες ελεγκτικές αρχές άφησαν διάτρητο το πρωτόκολλο ασφαλείας και αν παραβιάστηκαν οι κανόνες αδειοδότησης διέλευσης των επικίνδυνων φορτίων, γιατί ως γνωστόν σε αυτή τη χώρα πάντα φταίει ο τελευταίος τροχός της αμάξης: Για τα Τέμπη ήταν ο σταθμάρχης, για τη Νέα Φιλαδέλφεια ήταν οι Αξιωματικοί της… Τροχαίας , για την Αγχίαλο ήταν οι Αξιωματικοί του Στρατού και πάει λέγοντας…

 

Exit mobile version