ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΝΔΡΩΝΗΣ

«Γυναίκα σε Λεωφορείο»: Η Ελλάδα έχασε το λεωφορείο της αισθητικής

Τραγικό άγαλμα στη Θεσσαλονίκη, που συμβολίζει τη... γυναίκα - Πως γίνεται να ορφάνεψε από έμπνευση η Ελλάδα, με τέτοιο πολιτισμό;
«Γυναίκα σε Λεωφορείο»: Η Ελλάδα έχασε το λεωφορείο της αισθητικής

Όταν μια κοινωνία εξοντώνει μεθοδικά τις παραδοσιακές αξίες της, μοιραία εξοντώνει τόσο τον πολιτισμό της, όσο και την αισθητική της. Η εγκατάλειψη του ήθους ασχημαίνει τις πόλεις μας. Ο ορθοπολιτικός φασισμός στραγγαλίζει κάθε μορφή δημιουργίας. Οι παραδοσιακές σχολές τέχνης λογοκρίνονται και οι νεωτεριστικές ασχημονούν.

Η μεταμοντέρνα τέχνη της Νέας Εποχής δεν θέλει να παραπέμπει σε τίποτε και καταλήγει να μη συμβολίζει και τίποτε. Να μην εμπνέει τίποτε. Να μην προσφέρει τίποτε. Είναι κενές δημιουργίες που αξιώνουν σέβας στον μηδενισμό τους. Νιχιλισμός που πασάρεται σαν δημιουργία. Δυσμορφία που διαφημίζεται ως ομορφιά. Έλλειψη νοήματος που παρουσιάζεται σαν διανόηση. Σκοτάδι που εμφανίζεται σαν απόρροια διαφωτισμού.

Η εξαγρίωση που επιφέρει η αμαρτία, έχει προκαλέσει και εξαχρείωση καλλιτεχνική. Έχει χαθεί η αίσθηση του ωραίου, του καλαίσθητου, του κομψού. Σχεδόν όπου γίνονται αποκαλυπτήρια, σου έρχεται να πεις… συλλυπητήρια. Στον καλλιτέχνη για το ταλέντο του, και στους φορολογούμενους πολίτες για το που πάνε τα λεφτά τους.

Τα αποκρουστικά εκθέματα που φιλοξενήθηκαν στην Εθνική Πινακοθήκη ήταν μόνο η κορυφή του παγόβουνου στην κακογουστιά που έχει κατακλύσει τη σημερινή Ελλάδα. Δεν μιλάμε μόνο για τα βλάσφημα έργα που πλέον δεν προλαβαίνουμε να τα αναδεικνύουμε, αλλά και για μη βλάσφημα έργα που σε κάνουν να απορείς που χάθηκε αυτός ο πολιτισμός που κουβαλά η ιστορία μας.

Η τέχνη στις μέρες μας έχει γίνει νεοταξική θεότητα: αρκεί και μόνο η επίκλησή της για δικαιολογήσεις όλη τη σήψη που κουβαλά μέσα της. Όπως ακριβώς γινόταν η επίκληση στην «επιστήμη» στα χρόνια της κορωνο-χούντας. Ή όπως λένε για τη «δημοκρατία». Ή την «αγάπη». Ως αυταπόδεικτοι «θεοί» παρουσιάζονται αυτές οι έννοιες, που δεν έχουν καμία προϋπόθεση για να υφίστανται, και ταυτόχρονα τους δίνεται η εξουσία να απενοχοποιούν τα πάντα.

«Γυναίκα σε Λεωφορείο» – Τέχνη που την πάτησε το… τρένο

Την Πέμπτη 13 Μαρτίου έγιναν τα αποκαλυπτήρια ενός αγάλματος 2,75 μέτρων στην πλατεία Αριστοτέλους, στη Θεσσαλονίκη. Το έργο ονομάστηκε «Γυναίκα σε Λεωφορείο» και (ευτυχώς) είναι προϊόν δωρεάς, οπότε στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν θα κλάψει κανένας πολίτης τα λεφτά του, αλλά μάλλον θα θρηνήσει την καλαισθησία των πόλεων μας.

Το άγαλμα συμβολίζει τη γυναίκα της καθημερινής βιοπάλης που χρησιμοποιεί τα ΜΜΜ για να μετακινηθεί στη δουλειά της, στις υποχρεώσεις της, σε όλους τους σταθμούς του αγώνα της. Ωραίο σαν σύλληψη και το εκφράζω ειλικρινά. Αλλά η εκτέλεση, μάλλον… εκτέλεσε την ωραία ιδέα. Θα μπορούσε να πει κάποιος ότι εκφράζω την προσωπική μου άποψη, αλλά συμβαίνει και χιλιάδες κόσμου στα social media να εκφράζει την ίδια. Η συντριπτική πλειοψηφία κάνει λόγο για κακοτέχνημα που πιστοποιεί την παρακμή στην οποία μας έχει οδηγήσει η woke κουλτούρα.

Βλέποντας τη «Γυναίκα σε Λεωφορείο», σχεδόν τίποτα δεν θυμίζει ότι πρόκειται για γυναίκα, πέρα από το στήθος που διαγράφεται κάτω από ένα ολόσωμο πανί που μοιάζει σαν… μπούρκα. Το πρόσωπο της «Γυναίκας» δεν έχει καθόλου χαρακτηριστικά και μάλιστα το κεφάλι διαθέτει προεξοχές σαν ζωόμορφα… αυτιά.

Όση φαντασία και να έχει κανείς, δεν θα δει την ομορφιά μιας γυναίκας, μιας ηρωίδας του μόχθου, μιας εργαζόμενης που παλεύει να τα βγάλει πέρα, μιας μάνας που πάει να πάρει τα παιδιά της από το σχολείο, μιας φοιτήτριας που παλεύει για τα όνειρά της.

Θα δει μόνο ένα αλλόκοτο πράγμα που αποτελεί υποψία θηλυκού. Ανοίκειο, άχαρο, άσχημο, ανέμπνευστο, φασκιωμένο, μη ανθρώπινο. Δεν είναι ένα έργο που αναδεικνύει τη γυναίκα, αλλά που παραμορφώνει και εκμηδενίζει το υπερθαύμαστο δημιούργημα του Θεού που λέγεται γυναίκα. Υπήρχαν πολλοί τρόποι να αποδοθεί καλλιτεχνικά μια γυναίκα του καθημερινού κάματου, και θα αρκούσε απλά και μόνο να βασιστεί στη φύση της ο καλλιτέχνης. Αλλά εδώ έχουμε αλλοίωση της φύσης.

Ίσως ο καλλιτέχνης θέλει κάτι να «πει» που δεν κατάφερε να το περάσει, ωστόσο ποιος ο λόγος να ικανοποιείται μόνο η «λόξα» ενός ανθρώπου για ένα έργο που απευθύνεται σε χιλιάδες άλλους που δεν τους εκφράζει; Τελικά στην Ελλάδα η τέχνη απευθύνεται στο κοινό ή στην εκπλήρωση ενός προσωπικού «κολλήματος» του κάθε καλλιτέχνη; Τέτοιου είδους τέχνη δεν είναι διάλογος, αλλά μονόλογος. Εγώ στο επιβάλλω κι εσύ πολίτη το δέχεσαι σ’ αρέσει – δεν σ’ αρέσει. Ποια η προσφορά της τέχνης σε κάτι τέτοιο;

Τι νόημα έχει να αφιερώσεις ένα έργο στη γυναίκα, αν δεν μοιάζει με γυναίκα και αν δεν προσφέρει καμία ψυχική ωφέλεια στη γυναίκα, αλλά απεναντίας της προκαλεί σύγχυση και κατάθλιψη; Είναι τόσο παράλογα αυτά που λέμε ή εμείς είμαστε οι… παράξενοι;

Έτσι την φαντάζονται κάποιοι τη σύγχρονη γυναίκα; Χωρίς γυναικεία όψη, χωρίς ταυτότητα, χωρίς προσωπικότητα, χωρίς τη φύση της και τη μοναδικότητά της; Αυτή είναι τέχνη για να μας εξυψώνει ή για να μας κατεβάζει σε πρωτόγονες εποχές; Στην Ευρώπη και στην ορθόδοξη Ελλάδα, η γυναίκα μπορούσε πάντοτε να δείχνει την ομορφιά του προσώπου της, είτε στο λεωφορείο, είτε οπουδήποτε αλλού. Άλλοι είναι εκείνοι που καταπιέζουν βάναυσα και φασκιώνουν και κάνουν αγνώριστες τις γυναίκες. Και αυτή τη θρησκεία, το Ισλάμ, μας την επιβάλλει η ευρωπαϊκή ελίτ σήμερα σαν δεύτερο… διαφωτισμό.

Αυτά σαν σκέψεις και προβληματισμοί πάνω στην ασχήμια που μας περιβάλλει. Καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι στην Ελλάδα μάλλον χάσαμε οριστικά το… λεωφορείο της αισθητικής.

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Ελευθέριος Ανδρώνης: Ρίγη εθνικής ανάτασης – Ο Γιώργος Γεραπετρίτης λέει ότι νιώθει… «φιλέλληνας» στην τοποθεσία «Ελλάδα»

Ρίγη εθνικής ανάτασης – Ο Γιώργος Γεραπετρίτης λέει ότι νιώθει… «φιλέλληνας» στην τοποθεσία «Ελλάδα»

Ο Γιώργος Γεραπετρίτης είπε στο Mega ότι (πάλι καλά) είναι... φιλέλληνας και ολόκληρο το πανελλήνιο άρχισε να ψάχνει ποιανής... χώρας υπήκοος είναι

Ελευθέριος Ανδρώνης
Ελευθέριος Ανδρώνης: Η Ελλάδα καταδικάζει τα παιδιά της – Πρώτη η χώρα μας στην ΕΕ σε παιδική φτώχεια – Και μετά μας λένε ότι τους νοιάζει το δημογραφικό!

Η Ελλάδα καταδικάζει τα παιδιά της – Πρώτη η χώρα μας στην ΕΕ σε παιδική φτώχεια – Και μετά μας λένε ότι τους νοιάζει το δημογραφικό!

Τα στοιχεία της Eurostat αποκαλύπτουν τη ζοφερή εικόνα της Ελλάδας - Μιας χώρας που εγκατέλειψε πλήρως την ευλογία των παιδιών

Ελευθέριος Ανδρώνης
Ελευθέριος Ανδρώνης: Πόλεμος Ισραήλ – Ιράν: Οι προφητείες σταματούν να είναι είδηση για το αύριο και απαιτούν μετάνοια για το σήμερα!

Πόλεμος Ισραήλ – Ιράν: Οι προφητείες σταματούν να είναι είδηση για το αύριο και απαιτούν μετάνοια για το σήμερα!

Ο τρόμος για τα τεκταινόμενα στη Μέση Ανατολή φούντωσε την περιέργεια για τις προφητείες, αλλά όχι για το νόημα μετανοίας τους

Ελευθέριος Ανδρώνης
Ελευθέριος Ανδρώνης: Ανελέητοι διωγμοί και ένοχη σιωπή: Έρευνα αποδεικνύει ότι ο Χριστιανισμός είναι η πιο άγρια διωκόμενη πίστη σε όλο τον κόσμο

Ανελέητοι διωγμοί και ένοχη σιωπή: Έρευνα αποδεικνύει ότι ο Χριστιανισμός είναι η πιο άγρια διωκόμενη πίστη σε όλο τον κόσμο

Κανένας δεν μιλά γι' αυτό το έγκλημα - Περισσότεροι από 380 εκατομμύρια χριστιανών παγκοσμίως αντιμετωπίζουν διακρίσεις και διώξεις για την πίστη τους

Ελευθέριος Ανδρώνης
Ελευθέριος Ανδρώνης: Άγιο Πνεύμα – Το Πνεύμα της αληθείας: Όπου λήθη, εκεί και θάνατος – Όπου Αλήθεια, εκεί και αιωνιότητα

Άγιο Πνεύμα – Το Πνεύμα της αληθείας: Όπου λήθη, εκεί και θάνατος – Όπου Αλήθεια, εκεί και αιωνιότητα

Η αλήθεια του Αγίου Πνεύματος δεν είναι προσωπική ανακάλυψη - Είναι θεϊκή αποκάλυψη και βίωμα ζωής

Ελευθέριος Ανδρώνης
Ελευθέριος Ανδρώνης: Σημεία των Καιρών: Άνοιξε η ατζέντα της ευθανασίας στην Κύπρο – «Σταυρός» χωρίς σκοπό υπάρχει μόνο σε ζωή χωρίς Θεό!

Σημεία των Καιρών: Άνοιξε η ατζέντα της ευθανασίας στην Κύπρο – «Σταυρός» χωρίς σκοπό υπάρχει μόνο σε ζωή χωρίς Θεό!

Η χρυσοφόρα βιομηχανία θανάτου καλπάζει - Θλιβερό φαινόμενο της εποχής να τίθεται θέμα νομιμοποίησης της ευθανασίας στην αγιοτόκο Κύπρο!

Ελευθέριος Ανδρώνης
Ελευθέριος Ανδρώνης: Ιμάν Κελίφ: O «ΧΥ» άνανδρος ολυμπιονίκης που κακοποίησε το γυναικείο φύλο ΚΑΙ τη νοημοσύνη μας

Ιμάν Κελίφ: O «ΧΥ» άνανδρος ολυμπιονίκης που κακοποίησε το γυναικείο φύλο ΚΑΙ τη νοημοσύνη μας

Το woke παραμύθι κατέρρευσε με κρότο - Στις ανδρικές γροθιές του Ιμάν Κελίφ συσπειρώθηκε ένα παγκόσμιο σύστημα διαστροφής της λογικής

Ελευθέριος Ανδρώνης
Ελευθέριος Ανδρώνης: Ανακοίνωση ΙΣΚΕ: Μια ακόμα φωνή αντίστασης που έρχεται να ενισχύσει τα ντεσιμπέλ του «ΟΧΙ» στον Προσωπικό Αριθμό

Ανακοίνωση ΙΣΚΕ: Μια ακόμα φωνή αντίστασης που έρχεται να ενισχύσει τα ντεσιμπέλ του «ΟΧΙ» στον Προσωπικό Αριθμό

Ο απλός κλήρος ενώνει τη φωνή του με τις αγωνίες του χριστεπώνυμου λαού - Γιατί η Εκκλησία είναι κοινωνία ελεύθερων προσώπων και όχι αριθμών

Ελευθέριος Ανδρώνης
Ελευθέριος Ανδρώνης: Οι καμπάνες του Σινά ηχούν πένθιμα για την «έρημο» της Ελλάδας

Οι καμπάνες του Σινά ηχούν πένθιμα για την «έρημο» της Ελλάδας

Η επιχείρηση υφαρπαγής του Σινά από την Αίγυπτο, είναι η τιμωρία για όσες φορές δεν σταθήκαμε στο ελληνορθόδοξο ανάστημά μας

Ελευθέριος Ανδρώνης