ΝΙΚΟΣ ΜΠΟΥΡΛΑΚΗΣ

Ο Ολυμπιακός εκφράζει την τελειότητα της απλότητας

Πολλή ενέργεια, κάλυψη χώρων, γρήγορη κι ακριβής κυκλοφορία, αποστάσεις, αποδοχή ρόλων! Ο Ολυμπιακός κάνει τέλεια τα απλά κι αυτονόητα και γι' αυτό ξεχωρίζει. Γράφει ο Νίκος Μπουρλάκης
Ο Ολυμπιακός εκφράζει την τελειότητα της απλότητας

Ο Ολυμπιακός παρουσιάστηκε όσο σοβαρός έπρεπε στην αναμέτρηση με την Άλμπα στο Βερολίνο κι έκανε ακόμα ένα βήμα προς τον πρώτο του στόχο.

Και φυσικά δε θα μπορούσε να κινδυνεύσει ο Ολυμπιακός όταν οι παίκτες του είχαν αυτή τη νοοτροπία: Με τη διαφορά στους 25 και τους 30 είχαν την ίδια ενέργεια και διάθεση στην άμυνα, απολάμβαναν το παιχνίδι και τρομοκρατούσαν όχι μόνο τους Γερμανούς αλλά και τους αντιπάλους τους. Διότι δεν είναι δυνατό να κοιτάς μόνο τη δυναμικότητα ή τη βαθμολογική θέση του αντιπάλου αλλά και το πώς παίζεις εσύ.

Οι «ερυθρόλευκοι» παρουσιάζουν αυτό ακριβώς που θέλει ο Γιώργος Μπαρτζώκας, ο οποίος- κατά την ταπεινή μας άποψη- αυτή τη στιγμή είναι ο top Έλληνας προπονητής στην Ευρώπη. Πιεστική άμυνα, κάλυψη χώρων, ταχύτητα στην κυκλοφορία της μπάλας, πολλή κίνηση χωρίς αυτή (προσπαθούμε ακόμα να θυμηθούμε πόσοι από τους 28 πόντους του Βεζένκοφ ήταν χωρίς ντρίπλα), αυτοματισμοί, αποδοχή ρόλων.

Η αλήθεια είναι ότι ο Ολυμπιακός έδειξε τις προθέσεις του από το πρώτο δεκάλεπτο όταν προηγήθηκε με 28-13 και «αφόπλισε» πλήρως τους γηπεδούχους που έχουν έναν ιδιότυπο τρόπο αγωνιστικής λειτουργίας, απρόβλεπτο άρα κι επικίνδυνο.

Στο διάστημα αυτό «έχτισε» την κυριαρχία του στα ριμπάουντ (13 με τα 6 επιθετικά έναντι 7 των Γερμανών), έβγαλε συνεργασίες, κυκλοφόρησε καλά τη μπάλα, έκοψε το περιφερειακό σουτ των παικτών της Άλμπα.

Αν αναλογιστούμε ότι από τους 28 πόντους του πρώτου δεκαλέπτου οι 11 ήταν από επιθετικά ριμπάουντ και οι 9 από λάθη αντιπάλου (4 κλεψίματα) καταλαβαίνουμε πόσο καλά δούλεψαν οι «ερυθρόλευκοι» και στις δύο πλευρές του γηπέδου. Παρότι δεν ήταν τόσο καλά τα «σημάδια» με δεδομένο ότι από το τρίτο λεπτό οι Φαλ και Μπλακ είχαν από δύο φάουλ, όπως έγινε στην πορεία και με τον Μπόλομποϊ.

Αν υπήρξε κάποια αντίδραση της Άλμπα, τοποθετείται μετά το σημείο που ο Ολυμπιακός ξέφυγε με 20 πόντους (41-21) όταν και φάνηκαν κάμποσα προβλήματα στην άμυνα με την απουσία των Γουόκαπ και Παπανικολάου οι οποίοι πήραν ανάσες στον πάγκο.

Παρατηρήθηκαν και κάποια λειτουργικά ζητήματα στην επίθεση με αποτέλεσμα οι Γερμανοί να μειώσουν στους 10 στο τέλος του ημιχρόνου (35-45) αφού είχαν βρει ρυθμό με τα σουτ (4/7 τρίποντα στη δεύτερη περίοδο) ενώ είχαν υποχρεώσει τον Ολυμπιακό σε 5 λάθη.

Όταν όμως μείωσαν σε 50-41 η «τιμωρία» του Ολυμπιακού έγινε σκληρή. Ένα επιμέρους σκορ 22-2 έγραψε 72-43 στο ταμπλό, όλα είχαν τελειώσει αλλά τίποτα δεν είχε γίνει τυχαία ή συμπτωματικά. Οι «ερυθρόλευκοι» άρχισαν στο δεύτερο μέρος να λειτουργούν με τον Μουσταφά Φαλ σε ρόλο εκτελεστή ή δημιουργού και ο Γάλλος ήταν το σημείο αναφοράς.

Η κυκλοφορία εξακολουθούσε να είναι ταχύτατη και ακριβής. Ο Βεζένκοφ συνέχισε να λειτουργεί υποδειγματικά: Είχε 13 πόντους και 6 ριμπάουντ στο πρώτο δεκάλεπτο, μια στατιστική που μπορεί κάποιος να την έχει στο τέλος του αγώνα και να είναι κι ευχαριστημένος. Ο φόργουορντ του Ολυμπιακού τελείωσε με 28 πόντους με 10/13 σουτ (4/6 τρίποντα) και 13 ριμπάουντ που του έδωσαν μαζί με όλα τα άλλα και 40 βαθμούς στο σύστημα αξιολόγησης.

Ο Τόμας Γουόκαπ πρόσθεσε το δεύτερο double- double της βραδιάς με 15 πόντους (6/8 σουτ, τα 3/5 ήταν τρίποντα) και 10 ασίστ!

Στους τρεις αγώνες της απουσίας του Κώστα Σλούκα ο Αμερικάνος έχει 9,7 πόντους- 7,3 ασίστ και μόλις 1,3 λάθη σε 26,5’ κατά μέσο όρο ενώ πριν είχε 7,1 πόντους- 5,2 ασίστ, 2 λάθη σε 24,5’.

Επίσης έχει 4,3 ριμπάουντ (ανέβηκε από τα 2,7) ενώ σουτάρει με 45,5% στα τρίποντα (5/11) ενώ πριν είχε 33,3%!

Αν προσθέσουμε και τον Παπανικολάου ο οποίος διανύει περίοδο εξαιρετικής φόρμας αλλά και την «ορμή» του Μπόλομποϊ (7 πόντοι και 9 ριμπάουντ σε 20 λεπτά) συν ακόμα μερικές μικρές λεπτομέρειες (οι 4 ασίστ του Κάνααν πχ) καταλαβαίνουμε πολλά για τον Ολυμπιακό.

Που δούλεψε σοβαρά στο δεύτερο μέρος με 13/15 δίποντα (!) και 13 ασίστ ενώ ταυτόχρονα υποχρέωσε τους Γερμανούς σε 0/14 τρίποντα και βέβαια στο τέλος να πέσουν κατά 21 πόντους περίπου από το μέσο όρο της επίθεσής τους. Όλα έγιναν τόσο ωραία ώστε στο τέλος πήραν το βάπτισμα του πυρός ο Παναγιώτης Τσάμης (που αγωνίζεται με διπλό δελτίο στον Τρίτωνα) και ο Βενιαμίν Αμπόσι (γεννημένος το 2006 παρεμπιπτόντως).

Για τους Πειραιώτες όμως αρχίζει τώρα μια κρίσιμη περίοδος καθώς μετά τον αγώνα με τον Ιωνικό για την Basket League θα διεκδικήσουν το Κύπελλο στην Κρήτη. Είναι γεγονός ότι παίζουν πολύ καλά μέσα στον Φεβρουάριο αλλά ακόμα δεν έχουν κατακτήσει τίποτα.

Τα σημαντικά αρχίζουν τώρα. Το Κύπελλο, κατά πρώτο λόγο. Στη συνέχεια, αν αναλογιστούμε ότι οι 18-19 νίκες οριστικοποιούν τα πλέι οφ στην Euroleague τότε ακόμα χρειάζεται 1-2 ενώ με άλλες 3-4 (από τους 10 αγώνες που απομένουν) με βάση τα βαθμολογικά δεδομένα εξασφαλίζει και το πλεονέκτημα έδρας.

Ένας μεγάλος στόχος (Κύπελλο) και κάμποσα μικρότερα όρια στη φετινή διαδρομή που είναι γεμάτη προσδοκίες και όχι άδικα για μια ομάδα που αποδίδει σπουδαίο μπάσκετ.

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Ο Ολυμπιακός εκφράζει την τελειότητα της απλότητας», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Νίκος Μπουρλάκης

Στις 5 Σεπτεμβρίου του 1989 δημοσιεύτηκε το πρώτο του κείμενο στο «7ήμερο του μπάσκετ» κι ακολούθησε μια μακρά διαδρομή σε «Φως των Σπορ», «Αθλητική Ηχώ», «Goal News» και από το 2017 στο «Sportime». Έχει εργαστεί σε ιστοσελίδες ως σχολιογράφος (sentragoal.gr, basketblog.gr μεταξύ άλλων), στα περιοδικά μπάσκετ «Τρίποντο» και «All Star Basket», στους ραδιοφωνικούς σταθμούς «Sentra 103,3» και «AlphaSport» όπως και ως υπεύθυνος Τύπου σε ομάδες της Basket League αλλά και στον ΕΣΑΚΕ. Επίσης εργάστηκε στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 ενώ επί σειρά ετών ήταν καθηγητής στο New York College, στο ΙΕΚ Ομηρος και στο City Unity College