ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ

Ελληνοτουρκικά: Ο «Χάρτης της Σεβίλλης», τα 12 ναυτικά μίλια και το Oruc Reis

H διαμάχη που έχει ξεσπάσει, με φόντο τη… βόλτα χωρίς καλώδια του Oruc Reis εντός της ελληνικής Υφαλοκρηπίδας.
Ελληνοτουρκικά: Ο «Χάρτης της Σεβίλλης», τα 12 ναυτικά μίλια και το Oruc Reis

Ελληνοτουρκικά: Το «προφητικό» δημοσίευμα του enikos.gr την Κυριακή, αποτελεί την βάση της πολιτικής διαμάχης που έχει ξεσπάσει, με φόντο τη… βόλτα χωρίς καλώδια του Oruc Reis.

Στον ΣΥΡΙΖΑ επικρατεί διχογνωμία. Από τη μία τα στελέχη που συντάσσονται με τη γραμμή της κυβέρνησης, ότι δηλαδή η κόκκινη γραμμή είναι τα 6 μίλια από το Καστελόριζο και από την άλλη να βρίσκονται εκείνοι που ορίζουν την γραμμή αντίδρασης στα 12 ναυτικά μίλια, δηλαδή την δυνητική αιγιαλίτιδα ζώνη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: «Βόμβα» από Κούρδο πολέμαρχο: «Τούρκοι ετοιμάζουν εξέγερση κατά του Ερντογάν!» (vid)

«Η κυριαρχία είναι στα 6 ναυτικά μίλια. Το δυνητικό δικαίωμα που θα ασκήσει η χώρα όταν το κρίνει είναι στα 12. Αυτή είναι η πραγματικότητα» τόνισε χθες, μιλώντας στον ΑΝΤ1 ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης, ευθυγραμμιζόμενος με την γραμμή Γεραπετρίτη ότι η εθνική κυριαρχία είναι στα 6 μίλια.

Στον αντίποδα, ο πρώην υπουργός Προστασίας του Πολίτη του ΣΥΡΙΖΑ, και πρώην εκπρόσωπος Τύπου του ΓΕΣ, Νίκος Τόσκας, μιλώντας στο STATUS FM τόνισε ότι «Το καράβι πρέπει να παρεμποδιστεί τη στιγμή που ξεπέρασε τα 12 ναυτικά μίλια. Αυτή είναι η προσωπική μου άποψη, να παρεμποδιστεί δεν λέω να βυθιστεί».

Ελληνοτουρκικά: Τα 12 Ναυτικά Μίλια

Γεγονός είναι ότι το Oruc Reis αν και πλέει ορισμένες φορές με χαμηλές ταχύτητες – παρόμοιες με αυτές που απαιτούνται για να κάνει έρευνες – δεν έχει ποντίσει αγόμενα για να προχωρήσει σε παρέαση κροτάλων, δηλαδή, δεν έχει ρίξει ηχοβολιστικά καλώδια για έρευνες.

Συνεπώς, μιλάμε για μία βόλτα σε διεθνή χωρικά ύδατα, με τα δύο βοηθητικά του πλοία, συνοδεία 2 πολεμικών πλοίων. Η Τουρκία κινείται στο όριο της νομιμότητας όσο και της προκλητικότητας στην περιοχή. Έτσι και ο γερμανικός πυρήνας την ΕΕ, που δεν θέλει επιβολή κυρώσεων, μπορεί να δώσει περιθώριο μέχρι την Σύνοδο Κορυφής του Δεκεμβρίου και ο Ερντογάν «πουλάει» στο εσωτερικό της χώρας του την πυγμή που διατείνεται ότι έχει.

Το πρώτο τεστ διέλευσης από την δυνητική αιγιαλίτιδα ζώνη έγινε αργά τη νύχτα της Κυριακής. Πέρασε για περίπου 300 μέτρα σε απόσταση 11,7 ναυτικών μιλίων από την Στρογγύλη, του νησιωτικού συμπλέγματος της Μεγίστης.Εάν συνεχίσει να πλέει καθ’ αυτό τον τρόπο, δηλαδή χωρίς να έχει ποντίσει καλώδια εντός της δυνητικής αιγιαλίτιδας ζώνης, ποια θα είναι η αντίδραση της ελληνικής πλευράς; Και πώς θα αντιδράσει η χώρα εάν ποντίσει καλώδια;

Ο Χάρτης της Σεβίλλης

Είναι γεγονός ότι ο χάρτης με την ελληνική ΑΟΖ, όπως αυτή ορίζεται με Κύπρο, Αίγυπτο, Τουρκία, Λιβύη, Ιταλία και Αλβανία.

Η Τουρκία, στον βασικό της ισχυρισμό περί οριοθέτησης ΑΟΖ ισχυρίζεται ότι το Καστελλόριζο (σ.σ. το νησιωτικό σύμπλεγμα της Μεγίστης) δεν αποτελεί συνέχεια ως αναπόσπαστο κομμάτι της Ελλάδας, αλλά τμήμα της Ελλάδας. Δηλαδή κάτι σαν κατάκτηση, που είναι μακριά από την ηπειρωτική χώρα. Ο λόγος που ισχυρίζεται αυτό είναι ο «Χάρτης της Σεββίλης», ο οποίος δίνει πλήρη δικαιώματα στο Καστελλόριζο.

Ο «Χάρτης της Σεβίλλης» εκπονήθηκε το 2003 όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) ζήτησε από το Πανεπιστήμιο της Σεβίλλης να απεικονίσει τις ΑΟΖ των Ευρωπαϊκών Χωρών με βάση το Δίκαιο της Θάλασσας (UNCLOS) του 1982, το οποίο προβλέπει μεταξύ άλλων ότι τα νησιά, όπως το Καστελλόριζο, διαθέτουν Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ), επιτρέποντας τη σύνδεση Ελληνικής και Κυπριακής ΑΟΖ στην Ανατολική Μεσόγειο.

Είναι ακριβώς αυτό το αποτέλεσμα αυτής της οριοθέτησης της ΑΟΖ της Ελλάδας με τα όμορα κράτη που η Τουρκία πυκνά τη χαρακτηρίζει ως «μαξιμαλιστική» παρουσιάζοντας το αυθαίρετο δόγμα της «Γαλάζιας Πατρίδας» ως το… δίκαιο της θάλασσας.

Για να το πούμε – αφαιρετικά – με ένα παράδειγμα ώστε να γίνει όσο πιο πολύ γίνεται αντιληπτό, είναι σαν να έχει αποκτήσει κάποιος ένα παραθαλάσσιο οικόπεδο π.χ 500 m² από πολύ παλιά και ενώ δικαιούται με βάση τον συντελεστή δόμησης να οικοδομήσει 400 m² με ύψος 3ων ορόφων να έρθει ο γείτονας με το όμορο οικόπεδο πολύ μεγαλύτερο σε επιφάνεια, κι επειδή έχει πολύ μικρή πρόσβαση στον δρόμο όχι μόνο να του απαγορεύει να χτίσει γιατί θα του κόψει την θέα, αλλά να απαιτεί να περνάει ανεμπόδιστα από το οικόπεδο αναγνωρίζοντας το δικαίωμα να χτίσει το πολύ μια γκαρσονιέρα!

Κάπως έτσι, χαρακτηρίζει «μαξιμαλιστική» την οικοδόμηση του γείτονα και προσπαθεί να πείσει τον κόσμο ότι έχει δίκιο, δηλαδή για το οικόπεδο του γείτονα δεν ισχύουν οι όροι του πολεοδομικού κανονισμού και συνεπώς η οικοδομή θα έχει λιγότερους ορόφους και μικρότερη επιφάνεια δόμησης! Αντίθετα με τον ίδιο που δικαιούται να οικοδομήσει καλύπτοντας μάλιστα και τη διαφορά μες στο οικόπεδο του γείτονα, μετακινώντας αυθαίρετα τα σύνορα.

Κάπου εδώ βέβαια, θα πρέπει να κοιτάξουμε τη λίστα των γειτόνων με τους οποίους η Τουρκία έχει πρόβλημα. Εκτός από Ελλάδα και Κύπρο, η λίστα περιλαμβάνει τις: Συρία, Αρμενία, Ισραήλ, Αίγυπτο, Λιβύη, Σαουδική Αραβία, Ιράκ.

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Ελληνοτουρκικά: Ο «Χάρτης της Σεβίλλης», τα 12 ναυτικά μίλια και το Oruc Reis», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Αλέξανδρος Κωτάκης

Είμαι ο Αλέξανδρος Κωτάκης και γεννήθηκα στην Αθήνα. Σπούδασα αθλητική δημοσιογραφία και πλέον η σχέση μου μαζί της ξεπερνά την 20ετία. Όλα αυτά τα χρόνια «κύλησαν» στο διαδίκτυο μέσα από συνεργασίες με αθλητικές ιστοσελίδες. To Sportnet.gr αποτέλεσε την αρχή για εμένα, ενώ ακολούθησαν το Sportline.gr, το easybetnet.com και βεβαίως το Goal News (Sentragoal.gr) στο οποίο παρέμεινα το συντριπτικά μεγαλύτερο διάστημα της ως τώρα πορείας μου (11.5 έτη). Τα τελευταία χρόνια βρίσκομαι στην «οικογένεια» του Sportime, με το οποίο συνεχίζω να καλύπτω το αθλητικό ρεπορτάζ, αλλά και την ειδησεογραφία της επικαιρότητας από όλους του χώρους. Επίσης αρθρογραφώ για την ομάδα του Άρη.