ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ

Rafale: Το γαλλικό μαχητικό αεροσκάφος και το πρόβλημα που δημιούργησε η επιτυχία του

«Σήμερα, το Rafale είναι μια επιλογή για τα έθνη που δεν θέλουν τις πολιτικές και οικονομικές δεσμεύσεις που έρχονται με την αγορά αμερικανικών και ρωσικών αεροσκαφών».
Rafale: Το γαλλικό μαχητικό αεροσκάφος και το πρόβλημα που δημιούργησε η επιτυχία του

Rafale: Το γαλλικό μαχητικό αεροσκάφος πουλάει σαν… τρελό, ειδικά μετά την αγορά των μαχητικών από την Ελλάδα όμως η επιτυχία έχει δημιουργήσει ένα μεγάλο πρόβλημα για τους Γάλλους.

Το γαλλικό μαχητικό πολλαπλών ρόλων Rafale έχει γίνει δημοφιλές στην Ινδία και σε πολλά έθνη της Μέσης Ανατολής, όμως περιορίζεται μόνο σε γαλλικούς πόρους.

Έτσι, σύμφωνα με «ανάλυση του Διεθνούς Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών», η κατασκευάστρια εταιρεία των Rafale, Dassault Aviation, η εταιρεία δεν θα μπορεί στο μέλλον να εξυπηρετήσει τη δέσμευση της για παραδόσεις 36 μήνες μετά την υπογραφή των συμβολαίων.

Η Γαλλία έχει αγοράσει 234 Rafales και επιπλέον, άλλα 261 έχουν παραγγελθεί από διάφορα έθνη, σύμφωνα με το Defense News.

«Το ερώτημα είναι αν η Dassault μπορεί να ανταποκριθεί στη ζήτηση. Το IISS υπολογίζει την εκκρεμότητα παραγωγής της Dassault σε 228 αεροσκάφη. Η κρίση θα είναι ιδιαίτερα έντονη μεταξύ 2026 και 2033, όταν η Dassault θα χρειαστεί να παραδώσει 174 Rafales στη Γαλλία, 42 στην Ινδονησία, 80 στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και 10 στην Αίγυπτο», αναφέρει το businessinsider.com.

«Η γαλλική εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών είχε στόχο να παράγει 15 Rafales πέρυσι, αλλά ολοκλήρωσε μόνο 13», αναφέρει το IISS (Διεθνές Ινστιτούτο Στρατηγικών Μελετών).

«Η εταιρεία δεν έχει δώσει ακόμη πληροφορίες για την παραγωγή για το 2024, αν και η παραγωγή πιθανότατα θα αυξηθεί φέτος και το επόμενο έτος, δεδομένης της ισχυρής ζήτησης. Ακόμα κι έτσι, είναι απίθανο ο ετήσιος αριθμός αεροσκαφών να φτάσει γρήγορα στα μέσα της δεκαετίας του ’20» τονίζεται.

Rafale: Το γαλλικό μαχητικό αεροσκάφος και το πρόβλημα που δημιούργησε η επιτυχία του

Εάν η παραγωγή της Dassault είναι κατά μέσο όρο 20 Rafale ετησίως τόσο το 2024 όσο και το 2025, μένουν να παραδοθούν 188 αεροσκάφη μεταξύ 2026 και 2033. Αυτό θα απαιτούσε ρυθμό παράδοσης σχεδόν 24 αεροσκαφών ετησίως.

Το 2024, η Lockheed Martin δυσκολεύεται να παραδώσει περίπου 100 F-35, με κάθε μαχητικό stealth να απαιτεί περίπου 40.000 ώρες εργασίας για να ολοκληρωθεί.

«Αλλά το F-35 έχει το πλεονέκτημα ότι είναι ένα παγκόσμιο μαχητικό που κατασκευάζεται από πολλά έθνη, ενώ το Rafale είναι ένα εθνικό μαχητικό που περιορίζεται από γαλλικούς πόρους, υποστήριξε ο αναλυτής αεροπορίας Ρίτσαρντ Αμπουλάφια τον Σεπτέμβριο.

«Οι περισσότεροι νέοι πελάτες που συνάπτουν ένα σημαντικό συμβόλαιο θα ήθελαν ρυθμό παράδοσης τουλάχιστον έξι αεροσκαφών ετησίως ώστε να δημιουργήσουν πλήρεις μοίρες με λογικό ρυθμό — και η επίτευξη αυτών των αριθμών μπορεί να είναι επίσης υψηλό εμπόδιο», προειδοποιεί το IISS.

«Σήμερα, το Rafale είναι μια επιλογή για τα έθνη που δεν θέλουν τις πολιτικές και οικονομικές δεσμεύσεις που έρχονται με την αγορά αμερικανικών και ρωσικών αεροσκαφών όπως τα F-35, F-16 και Su-35», σημειώνεται στο δημοσίευμα.

Το μειονέκτημα για τους πελάτες των Rafale είναι ότι εξαρτώνται από ένα μόνο έθνος του οποίου η αμυντική-βιομηχανική βάση αγωνίζεται ήδη να τροφοδοτήσει την Ουκρανία και να αναπληρώσει τον στρατό της ίδιας της Γαλλίας, καταλήγει το businessinsider.com.

Πηγή geostratigika.gr

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Rafale: Το γαλλικό μαχητικό αεροσκάφος και το πρόβλημα που δημιούργησε η επιτυχία του», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Αλέξανδρος Κωτάκης

Είμαι ο Αλέξανδρος Κωτάκης και γεννήθηκα στην Αθήνα. Σπούδασα αθλητική δημοσιογραφία και πλέον η σχέση μου μαζί της ξεπερνά την 20ετία. Όλα αυτά τα χρόνια «κύλησαν» στο διαδίκτυο μέσα από συνεργασίες με αθλητικές ιστοσελίδες. To Sportnet.gr αποτέλεσε την αρχή για εμένα, ενώ ακολούθησαν το Sportline.gr, το easybetnet.com και βεβαίως το Goal News (Sentragoal.gr) στο οποίο παρέμεινα το συντριπτικά μεγαλύτερο διάστημα της ως τώρα πορείας μου (11.5 έτη). Τα τελευταία χρόνια βρίσκομαι στην «οικογένεια» του Sportime, με το οποίο συνεχίζω να καλύπτω το αθλητικό ρεπορτάζ, αλλά και την ειδησεογραφία της επικαιρότητας από όλους του χώρους. Επίσης αρθρογραφώ για την ομάδα του Άρη.