ENGINE POWER

F1 GP Ιταλία Monsa : Ο Sainz βάζει τη Ferrari στην κορυφή

F1 GP Ιταλία Monsa FP3: Ο Sainz προηγείται οριακά στον Verstappen στην γεμάτη δράση τελική προπόνηση στη Monza

sainz-ferrari-F1-gp-italias-Monza-2023-pole-position-formula-one-grand-prix-map-xartis-1
Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 9 λεπτά

F1 GP Ιταλία Monsa 2023: Ο Sainz βάζει τη Ferrari στην κορυφή και παίρνει την Pole position πριν από τις κατατακτήριες, αλλά προειδοποιήθηκε για τη σύγκρουση στον Piastri

Ο Carlos Sainz Jnr της Ferrari έθεσε το ρυθμό στην τελική προπόνηση για το Ιταλικό Grand Prix, αλλά προειδοποιήθηκε για ένα περιστατικό με τον Oscar Piastri της McLaren. Ο Sainz σημείωσε τον καλύτερο χρόνο του Σαββατοκύριακου μέχρι στιγμής με 1’20.912, λίγο λιγότερο από το ένα δέκατο του δευτερολέπτου ταχύτερος από τον Max Verstappen με τον Lewis Hamilton τρίτο. Ωστόσο, στον Sainz έδειξαν μια ασπρόμαυρη προειδοποιητική σημαία από τους αγωνοδίκες μετά από μια ελαφριά επαφή με τον Piastri στο σικάνι Rettifilo ενώ βρισκόταν σε έναν γύρο ψυχροδρομίας.

F1 GP Ιταλία Monsa : Ο Sainz βάζει τη Ferrari στην κορυφή

Οι οδηγοί δέχθηκαν και πάλι στεγνή πίστα και καθαρές συνθήκες καθώς ξεκίνησε η τελευταία ώρα της προπόνησης. Ο Lance Stroll , ο οποίος δεν μπόρεσε να ορίσει ούτε έναν γύρο την Παρασκευή , έσπευσε να βγει στην πίστα για τους πρώτους του γύρους του Σαββατοκύριακου.

Αφού όλοι οι οδηγοί είχαν εργαστεί για να περιορίσουν τη χρήση των ελαστικών τους κατά τη διάρκεια των δύο εναρκτήριων προπονήσεων, η πλειονότητα του γηπέδου τοποθέτησε το μαλακό μείγμα για τις πρώτες εκτεταμένες διαδρομές τους με το θεωρητικά ταχύτερο ελαστικό του Σαββατοκύριακου.

Ο Sergio Perez έθεσε το πρώιμο σημείο αναφοράς με 1’22.662, μέχρι που ηττήθηκε με ένα δέκατο και μισό από τον Lando Norris στη McLaren. Ο Verstappen ήταν ένας από τους τελευταίους οδηγούς που βγήκαν στην πίστα που ολοκλήρωσαν τους πρώτους πτητικούς γύρους τους, αλλά αμέσως πήγε πιο γρήγορα από όλους με 1’21.838. Μετά από δύο γύρους χαλάρωσης, ο Verstappen βελτιώθηκε κατά περισσότερο από ένα δέκατο για να περάσει μισό δευτερόλεπτο στην κορυφή των χρόνων μπροστά από τον συμπαίκτη του Perez, ο οποίος είχε επίσης βελτιωθεί στη δεύτερη θέση.

Μετά από μια αρχική βιασύνη οδηγών που ορίζουν γύρους γρήγορων ώθησης, οι ομάδες έστρεψαν γρήγορα την εστίασή τους σε υψηλότερες διαδρομές καυσίμου έχοντας κατά νου την Κυριακή. Ωστόσο, ο Alexander Albon έβαλε το Williams του στη δεύτερη θέση στα μεσαία ελαστικά, τέσσερα δέκατα πιο αργά από τα καλύτερα του Verstappen.

Η κυκλοφορία παρέμεινε προβληματική. Ο Norris πρόλαβε τον Zhou Guanyu ανάμεσα στα δύο Lesmos και απέφυγε την Alfa Romeo οδηγώντας κατά μήκος του κράσπεδου ανάμεσα στις δύο στροφές. Στον Zhou δόθηκε η ασπρόμαυρη προειδοποιητική σημαία για το περιστατικό.

F1 GP Ιταλία Monsa : Ο lewis Hamilton δείχνει πως έχει άγριες διαθέσεις μeτα το κλείσιμο του συμβολαίου με την Mercedes

F1 GP Ιταλία Monsa : Εν τω μεταξύ, ο συμπαίκτης του Νόρις, Όσκαρ Πιάστρι, έκανε ένα ταξίδι στο χαλίκι στην έξοδο του σικανέ Roggia. Οι οδηγοί της McLaren ολοκλήρωσαν τη συνεδρία προς το τέλος των χρόνων.

Ο Χάμιλτον πήρε ένα νέο σετ μαλακών ελαστικών με περίπου 15 λεπτά να απομένουν από τη συνεδρία και σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο του Σαββατοκύριακου μέχρι εκείνο το σημείο με 1’21.453. Αλλά αυτό σύντομα νικήθηκε άνετα από τον Verstappen, ο οποίος έσπασε το φράγμα του 1’21 να πάει σχεδόν μισό δευτερόλεπτο καθαρά στην κορυφή.

Στο τελευταίο δεκάλεπτο, ο Sainz επέστρεψε τη Ferrari στην κορυφή των καιρών με ένα φρέσκο ​​σετ μαλακών ελαστικών για να πάει 0,086 δευτερόλεπτα πιο γρήγορα από τον Verstappen. Ωστόσο, ενεπλάκη σε ένα επεισόδιο με τον Πιάστρι στο σικάνι Rettifilo.

Ο οδηγός της Ferrari φάνηκε να μην συνειδητοποιεί ότι η McLaren βρισκόταν πίσω του σε έναν ιπτάμενο γύρο και στράφηκε στο αριστερό μέρος του σικέιν με τον Piastri δίπλα του. Το ζευγάρι έκανε μικρή επαφή και ο Πιάστρι ζήτησε να τιμωρηθεί ο Σάινζ για την επαφή, αλλά οι αγωνοδίκες του έδειξαν μια ασπρόμαυρη προειδοποιητική σημαία.

Τα τελευταία λεπτά της συνεδρίας ολοκληρώθηκαν χωρίς περαιτέρω βελτιώσεις, αφήνοντας τον Sainz ως τον ταχύτερο οδηγό για δεύτερη συνεχόμενη συνεδρία. Ο Verstappen ήταν λιγότερο από ένα δέκατο πιο αργός στη δεύτερη θέση, με τον Hamilton τρίτο ταχύτερο για τη Mercedes.

Ο Charles Leclerc ήταν τέταρτος στη δεύτερη Ferrari, μπροστά από τον Fernanodo Alonso, τον George Russell και τα δύο αυτοκίνητα Haas του Kevin Magnussen και του Nico Hulkenberg έβδομος και όγδοος, αντίστοιχα. Ο Albon ήταν ένατος με τον Perez να συμπληρώνει την πρώτη δεκάδα στη δέκατη, έχοντας ξεκινήσει το τελευταίο τρίτο της συνεδρίας με ύποπτη διαρροή καυσίμου.

F1 GP Ιταλία Monsa :  Αποτέλεσμα τρίτης προπόνησης Grand Prix Ιταλίας 2023
Θέση Αριθμός Οδηγός Ομάδα Μοντέλο χρόνος Χάσμα Γύρους
1 55 Carlos Sainz Jnr Ferrari SF-23 1’20.912 22
2 1 Μαξ Φερστάπεν Red Bull-Honda RBPT RB19 1’20.998 0,086 23
3 44 Λιούις Χάμιλτον Mercedes Ε14 1’21.453 0,541 22
4 16 Charles Leclerc Ferrari SF-23 1’21.486 0,574 22
5 14 Φερνάντο Αλόνσο Aston Martin-Mercedes AMR23 1’21.711 0,799 24
6 63 Τζορτζ Ράσελ Mercedes Ε14 1’21.730 0,818 24
7 20 Κέβιν Μάγκνουσεν Haas-Ferrari VF-23 1’21.884 0,972 21
8 27 Νίκο Χούλκενμπεργκ Haas-Ferrari VF-23 1’21.985 1.073 27
9 23 Αλεξάντερ Άλμπον Williams-Mercedes FW45 1’22.054 1.142 17
10 11 Σέρχιο Πέρεθ Red Bull-Honda RBPT RB19 1’22.192 1.280 16
11 18 Λανς Στρολ Aston Martin-Mercedes AMR23 1’22.245 1.333 31
12 40 Liam Lawson AlphaTauri-Honda RBPT AT04 1’22.296 1.384 28
13 22 Γιούκι Τσουνόντα AlphaTauri-Honda RBPT AT04 1’22.297 1.385 27
14 81 Όσκαρ Πιάστρι McLaren-Mercedes MCL60 1’22.302 1.390 17
15 2 Logan Sargeant Williams-Mercedes FW45 1’22.380 1.468 22
16 77 Βάλτερι Μπότας Alfa Romeo-Ferrari C43 1’22.511 1.599 29
17 4 Λάντο Νόρις McLaren-Mercedes MCL60 1’22.515 1.603 23
18 31 Esteban Ocon Alpine-Renault A523 1’22.739 1.827 19
19 24 Ζου Γκουανιού Alfa Romeo-Ferrari C43 1’22.742 1.830 29
20 10 Πιερ Γκασλί Alpine-Renault A523 1’22.852 1.940 21

 

F1 GP Ιταλία Monsa : Pole position Carlos Sainz Jnr

F1 GP Ιταλία Monsa : Μικτές προπονήσεις Grand Prix Ιταλίας 2023

Θέση Αριθμός Οδηγός Ομάδα ώρα FP1 ώρα FP2 ώρα FP3 Χάσμα Γύρους
1 55 Carlos Sainz Jnr Ferrari 1’22.703 1’21.355 1’20.912 1
2 1 Μαξ Φερστάπεν Red Bull-Honda RBPT 1’22.657 1’21.631 1’20.998 0,086 5
3 4 Λάντο Νόρις McLaren-Mercedes 1’23.241 1’21.374 1’22.515 0,462 2
4 44 Λιούις Χάμιλτον Mercedes 1’23.269 1’22.783 1’21.453 0,541 17
5 16 Charles Leclerc Ferrari 1’22.966 1’21.716 1’21.486 0,574 6
6 11 Σέρχιο Πέρεθ Red Bull-Honda RBPT 1’22.834 1’21.540 1’22.192 0,628 3
7 81 Όσκαρ Πιάστρι McLaren-Mercedes 1’23.446 1’21.545 1’22.302 0,633 4
8 14 Φερνάντο Αλόνσο Aston Martin-Mercedes 1’23.214 1’22.071 1’21.711 0,799 8
9 63 Τζορτζ Ράσελ Mercedes 1’23.189 1’22.176 1’21.730 0,818 9
10 20 Κέβιν Μάγκνουσεν Haas-Ferrari 1’24.217 1’22.574 1’21.884 0,972 11
11 23 Αλεξάντερ Άλμπον Williams-Mercedes 1’23.444 1’21.979 1’22.054 1.067 7
12 27 Νίκο Χούλκενμπεργκ Haas-Ferrari 1’24.067 1’22.291 1’21.985 1.073 10
13 18 Λανς Στρολ Aston Martin-Mercedes Καθόλου χρόνος 1’22.245 1.333
14 40 Liam Lawson AlphaTauri-Honda RBPT 1’23.833 1’23.167 1’22.296 1.384 18
15 22 Γιούκι Τσουνόντα AlphaTauri-Honda RBPT 1’23.271 1’22.696 1’22.297 1.385 14
16 2 Logan Sargeant Williams-Mercedes 1’23.661 1’22.755 1’22.380 1.468 16
17 77 Βάλτερι Μπότας Alfa Romeo-Ferrari 1’23.952 1’22.595 1’22.511 1.599 12
18 10 Πιερ Γκασλί Alpine-Renault 1’23.931 1’22.651 1’22.852 1.739 13
19 31 Esteban Ocon Alpine-Renault 1’24.090 1’22.716 1’22.739 1.804 15
20 24 Ζου Γκουανιού Alfa Romeo-Ferrari 1’24.232 1’23.346 1’22.742 1.830 19
21 34 Φελίπε Ντρούγκοβιτς Aston Martin-Mercedes 1’24.140 3.228 20

Η Ferrari συνέχισε την καλή της φόρμα από την Παρασκευή, καθώς ο Carlos Sainz έθεσε τον ρυθμό στην τελευταία προπόνηση στον εντός έδρας αγώνα της ομάδας στη Monza, καθώς οδήγησε οριακά τον αντίπαλο Max Verstappen και τον Lewis Hamilton πριν από τις κατατακτήριες αργότερα σήμερα.

Μετά από μια γεμάτη δράση πρώτη μέρα στη Μόντσα, οι οδηγοί επέστρεψαν για άλλη μια φορά στο Temple of Speed. Καθώς συνέχισαν να προσαρμόζονται στην Εναλλακτική Κατανομή Ελαστικών (ATA) για το Σαββατοκύριακο, πολλοί οδηγοί δέθηκαν σε ένα σετ μεταχειρισμένων ελαστικών, με τις τρεις ενώσεις να εμφανίζονται για να ξεκινήσει η συνεδρία.

Και μετά τα πρώτα 20 λεπτά τρεξίματος, ήταν ο Verstappen που έδινε για άλλη μια φορά τον ρυθμό. Ο χρόνος του ηγέτη του πρωταθλήματος στα 1m 21.687s στα μαλακά ήταν αρκετά καλός για να οδηγήσει τον Sergio Perez με περισσότερο από μισό δευτερόλεπτο με τον Hamilton να βρίσκεται ακριβώς πίσω στην τρίτη θέση.

Πολλοί από τους οδηγούς μπήκαν στη συνέχεια σε ένα σετ νέων μαλακών με τον χρόνο του Sainz στο 1m 20.912s αρκετά καλός για να ξεπεράσει τον Verstappen στο δρόμο του για να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο, με τον Ολλανδό οδηγό μόλις 0,086s μακριά από τον ρυθμό.

Ο Χάμιλτον, ο οποίος ήταν για λίγο ταχύτερος, τερμάτισε τρίτος, αν και ήταν πάνω από μισό δευτερόλεπτο από τον χρόνο του Σάινζ. Ο νικητής του Ιταλού GP του 2019, Charles Leclerc, ήταν τέταρτος ταχύτερος, έχοντας βάλει το χρόνο του στα παλιά μαλακά, καθώς βούτηξε το ελαστικό του στο χαλίκι στον πρώτο του γύρο.

Ο Fernando Alonso ήταν πέμπτος για την Aston Martin, μπροστά από τον George Russell, με τους Kevin Magnussen και Nico Hulkenberg σε εντυπωσιακή έβδομη και όγδοη θέση για τη Haas, μπροστά από τον Albon, αν και ο οδηγός της Williams σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο του στα μέσα.

Ο Sergio Perez δεν μπόρεσε να βγει για μια δοκιμαστική προσομοίωση στα μαλακά, αφού βρέθηκε διαρροή στη μονάδα ισχύος του. Ήταν 10ος ταχύτερος μπροστά από τον Λανς Στρολ – ο οποίος ανέκαμψε από την έλλειψη τρεξίματος την Παρασκευή – για να τερματίσει 11ος για την Aston Martin.

Ο Liam Lawson ήταν ο πρώτος AlphaTauri στη 12η θέση μπροστά από τον συμπαίκτη του Yuki Tsunoda στην 13η, ενώ ο Piastri ήταν 14ος για τη McLaren – με τις επαναλήψεις να δείχνουν ότι τον εμποδίζει ο Sainz σε έναν ιπτάμενο γύρο αργά στη συνεδρία με τους δύο να έρχονται σε επαφή.

Ο Logan Sargeant ήταν στη 15η θέση για την Williams, καθώς ο Valtteri Bottas άφησε την Alfa Romeo του πίσω από τον Αμερικανό δρομέα, με τον Lando Norris της McLaren να πέφτει στη 17η θέση μπροστά από τον Esteban Ocon στη 18η. Ο συμπαίκτης του Ocon στο Alpine, Pierre Gasly, ανέδειξε το πίσω μέρος του γηπέδου, με τον Zhou Guanyu να χωρίζει το ζευγάρι.

Με την ολοκλήρωση της τρίτης προπόνησης, οι οδηγοί θα έρθουν τώρα μαζί με τις ομάδες τους για να ολοκληρώσουν τις ρυθμίσεις τους πριν από την πρόκριση για το Ιταλικό Grand Prix αργότερα σήμερα στις 16:00 τοπική ώρα.

Exit mobile version