ENGINE POWER

F1: Ο Μακρόν θέλει την επιστροφή του Γαλλικού GP

Ο Μακρόν υποστηρίζει την πίεση για επιστροφή του Γαλλικού GP
F1: Ο Μακρόν θέλει την επιστροφή του Γαλλικού GP

Ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν έχει δηλώσει ότι θέλει η Formula 1 να επιστρέψει στη χώρα του – με πιθανό υποψήφιο έναν αγώνα δρόμου στη Νίκαια.

Διαδήλωση Daniel Ricciardo στους δρόμους της Νίκαιας, Γαλλία
Ο Γάλλος GP επέστρεψε στο Circuit Paul Ricard το 2018 μετά από μακρά απουσία, αλλά το συμβόλαιό του δεν ανανεώθηκε μετά τη διοργάνωση του 2022 και έπεσε από το φετινό πρόγραμμα.

Ακόμη και πριν επιβεβαιωθεί ο θάνατος του Ricard, μια εκδήλωση δρόμου στη Νίκαια είχε εμφανιστεί ως πιθανή αντικατάσταση, αν και ορισμένοι παρατηρητές θεώρησαν ότι το ενδιαφέρον της F1 σχετίζεται επίσης με τις συνεχιζόμενες διαπραγματεύσεις της με τη Μονακό για ένα νέο συμβόλαιο, μια κατάσταση που έχει πλέον επιλυθεί.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Nice-Matin, ο δήμαρχος της Νίκαιας, Κριστιάν Εστροζί, έγραψε πρόσφατα στον Μακρόν ζητώντας τη στήριξή του και τονίζοντας τη σημασία του Γαλλικού GP. Ανταποκρίθηκε θετικά και έδωσε στην Estrosi και στον πρόεδρο της FFSA, Nicolas Deschaux, την ευθύνη να ασχοληθούν με την F1/Liberty Media και να ξεκινήσουν μια μελέτη σκοπιμότητας για την επιστροφή του αγώνα, ενώ δεν δεσμεύτηκε για συγκεκριμένο χώρο. Και οι δύο άνδρες συμμετείχαν προηγουμένως στο να παραδώσουν την εκδήλωση στον Paul Ricard.

Ο Μακρόν έγραψε: «Να είστε βέβαιος ότι συμμερίζομαι πλήρως τη φιλοδοξία σας. Πράγματι, όπως επισημαίνετε, η χώρα μας πρέπει να μπορεί, όπως και τα άλλα μεγάλα διεθνή αθλητικά γεγονότα που διοργανώνει κάθε χρόνο, να επανασυνδεθεί με τη F1, προς ευχαρίστηση όλων.

«Είναι ένα θέμα ελκυστικότητας για τη χώρα μας, της επιρροής της αυτοκινητοβιομηχανίας μας και της καινοτομίας μας να υποστηρίξουμε την απελευθέρωση του άνθρακα αυτού του τομέα».

Και πρόσθεσε: «Ως εκ τούτου, θα μπορείτε να μελετήσετε τις διαφορετικές πιθανές επιλογές τοποθεσίας [στη Γαλλία], προσδιορίζοντας για καθεμία το οικονομικό μοντέλο, τη συμβατότητά τους με τις οικολογικές μας δεσμεύσεις και την πιθανή συμβολή τους στην περιφερειακή και εθνική ανάπτυξη.

«Σε αυτό το πλαίσιο, θα εστιάσετε στη συμμετοχή σας σε συζητήσεις με τους κατόχους των δικαιωμάτων στην F1».

Οι συνδέσεις του Estrosi Nice τον καθιστούν προφανή υποψήφιο και μένει να δούμε ποιες άλλες πόλεις θα ληφθούν σοβαρά υπόψη.

Η υποστήριξη του Μακρόν είναι σημαντική, καθώς ο σημερινός προϊστάμενος του Paul Ricard, Jean Alesi, πιστεύει ότι η εξαφάνιση του χώρου από το ημερολόγιο επιταχύνθηκε από την έλλειψη πολιτικής υποστήριξης.

«Το πρόβλημα με τη F1 στη Γαλλία δεν είναι με την πίστα, είναι με την πολιτική», είπε στο Motorsport.com.

«Είναι ίσως το μοναδικό Grand Prix της F1 που δεν είχε ποτέ πρόεδρο να το παρακολουθήσει – εκτός από μια φορά στο Magny-Cours, όταν ο [Francois] Mitterrand παρευρέθηκε ως μέρος της πολιτικής του επιθυμίας να είναι ο αγώνας εκεί.

«Από τότε, δεν έχει συμβεί ποτέ. Το πρόβλημα δεν είναι στο κύκλωμα. το πρόβλημα είναι η επιθυμία της χώρας. Η άλλη μου δουλειά είναι πρεσβευτής της F1, οπότε η σύνδεσή μου με την F1 είναι άμεση –χωρίς βλακείες– και είναι πολύ ξεκάθαροι για αυτό».

Πηγή της F1 σημείωσε ότι ο οργανισμός είναι ανοιχτός σε συζητήσεις με την ομάδα του Μακρόν για να διεξαχθεί ο αγώνας σε «μια εμβληματική γαλλική τοποθεσία».

Εν τω μεταξύ, σε μια σχετική ιστορία την Τετάρτη, οι μητροπολιτικές αρχές της Νίκαιας Κυανής Ακτής συμφώνησαν να πληρώσουν 5 εκατομμύρια ευρώ για να βοηθήσουν την Ομάδα Δημοσίου Συμφέροντος του γαλλικού οργανισμού GP να αποπληρώσει ένα χρέος 27 εκατομμυρίων ευρώ που είχε συγκεντρώσει από τα γεγονότα του Paul Ricard.

Η κίνηση δεν ήταν χωρίς αντιπαραθέσεις, ειδικά καθώς έγινε πριν από την παράδοση ελέγχου στις δραστηριότητες του οργανισμού, ο οποίος αναμένεται στο τέλος του μήνα.

«Δεν τίθεται θέμα πληρωμής προκαταβολής 5 εκατομμυρίων όταν υπάρχουν πιθανές παρατυπίες», δήλωσε στο Nice-Matin ο βουλευτής [οικολογίας] του EELV Fabrice Decoupigny.

«Δεν ψηφίζεις χωρίς να ξέρεις. Μας έβαλαν το μαχαίρι στο λαιμό, ενώ παράλληλα ο Κριστιάν Εστρόζι αυξάνει το εισιτήριο του τραμ κατά 70% και σταματά τις επιδοτήσεις για την ηλεκτροκίνηση».

Ένας τοπικός δήμαρχος είπε: “Ζήτησα τη λίστα των πιστωτών, δεν πήρα τίποτα. Και μετά, μια προκαταβολή σημαίνει ότι μπορούμε να δώσουμε περισσότερα από 5 εκατομμύρια. Αυτό είναι τεράστιο ενόψει των προσπαθειών που ζητάμε από τους συμπολίτες μας των οποίων οι φόροι έχουν ήδη αυξηθεί».

Η διαμάχη φαίνεται απίθανο να βοηθήσει τις μελλοντικές προσπάθειες για τη δέσμευση δημοσίων πόρων σε ένα έργο αγώνα δρόμου στη Νίκαια.

 

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «F1: Ο Μακρόν θέλει την επιστροφή του Γαλλικού GP», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Μιχάλης Κοντιζάς

Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!