ENGINE POWER

F1 το Grand Prix Maiami σηματοδοτεί το πρώτο από το… 1957!

F1 Grand Prix Maiami Η τελευταία φορά που ο νικητής του Grand Prix δεν ήταν ο οδηγός που είχε τους περισσότερους πόντους ήταν... πριν από 67 χρόνια!
F1 το Grand Prix Maiami σηματοδοτεί το πρώτο από το… 1957!

F1 Grand Prix Maiami: Όχι, ο Λάντο Νόρις δεν είναι ο οδηγός που έχει συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους αυτό το Σαββατοκύριακο στο Μαϊάμι. Η τελευταία φορά που ο νικητής του Grand Prix δεν ήταν ο οδηγός που είχε τους περισσότερους πόντους ήταν… πριν από 67 χρόνια!

Αν και ο Λάντο Νόρις κέρδισε το Γκραν Πρι του Μαϊάμι, δεν ήταν ο οδηγός που συγκέντρωσε τους περισσότερους πόντους το Σαββατοκύριακο. Πράγματι, ο Βρετανός σημείωσε 25 στον κύριο αγώνα ενώ ο Max Verstappen (χάρη στην πρώτη του θέση στο Sprint το Σάββατο) πήρε συνολικά 26 πόντους. Ένα σπάνιο περιστατικό που πρέπει να τονιστεί, είναι η πρώτη φορά από το 1957 που ο νικητής του Grand Prix δεν είναι ο οδηγός που έχει συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους το Σαββατοκύριακο. Τι συνέβη λοιπόν πριν από 67 χρόνια;

Με αφορμή το 61ο Grand Prix στην ιστορία της Formula 1 , στην πίστα Aintree στη Μεγάλη Βρετανία, επρόκειτο να συμβεί ένα ανώμαλο γεγονός. Πράγματι, δεν είναι ένας αλλά δύο οδηγοί που θα κερδίσουν τον αγώνα. Εκείνη την εποχή, τα Grand Prix ήταν διπλάσια από σήμερα. περίπου τρεις ώρες ανά αγώνα. Έτσι, επιτράπηκε στους πιλότους να εναλλάσσονται. Ωστόσο, αυτό δεν είναι ακριβώς αυτό που θα συμβεί στις 20 Ιουλίου 1957.

F1 Grand Prix Maiami

Δύο οδηγοί κερδίζουν στο Aintree

F1 Grand Prix Maiami:  Ο Stirling Moss και ο Tonny Brooks είναι δύο Βρετανοί οδηγοί που οδηγούν για την ομάδα Vanwall. Κατά τη διάρκεια των προκριματικών στο Aintree, ο Moss πήρε την pole position ενώ ο συμπαίκτης του σημείωσε τον 3ο χρόνο. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ο Brooks επέστρεψε στο Vanwall VW5 σε αυτό το Grand Prix καθώς υπέστη ένα ατύχημα στο 24 Hours of Le Mans , έναν μήνα νωρίτερα. Ο Βρετανός οδηγός ήταν σωματικά αποδυναμωμένος και δεν μπόρεσε να συμβαδίσει με τους ηγέτες κατά τη διάρκεια του αγώνα. Από την πλευρά του, ο Stirling Moss τα καταφέρνει αθόρυβα. είναι πρώτος με περισσότερα από οκτώ δευτερόλεπτα μπροστά από τη Maserati του Jean Behra. Ωστόσο, ο κινητήρας του εκπέμπει έναν ιδιαίτερα ανησυχητικό θόρυβο.

Στο τέλος του 22ου γύρου ο Βρετανός σταμάτησε στα πιτ, οι μηχανικοί του έλεγξαν το δυναμό. Ξεκινά ξανά στην έβδομη θέση, αλλά ολοκληρώνει μόνο έναν βρόχο πριν σταματήσει ξανά, χωρίς να επιλύεται το πρόβλημα. Ο Vanwall θα πετύχει τότε ένα πραγματικό masterstroke.

Στα πιτς, η ομάδα ξέρει, ο Τόνι Μπρουκς είναι πολύ αδύναμος, δεν θα πάει για νίκη. Ούτε ο Stirling Moss, αφού η αξιοπιστία του τον κάνει κόλπα. Αποφασίζεται λοιπόν οι δύο οδηγοί να… ανταλλάξουν αυτοκίνητα! Στον 27ο γύρο, ο pole sitter ανέκτησε το μονοθέσιο του συμπαίκτη του (το οποίο ήταν σε άριστη κατάσταση) και ξεκίνησε σε μια τρελή επιστροφή, ήταν περισσότερο από ένα λεπτό πίσω από την κορυφαία Maserati.

F1 Grand Prix Maiami

Το Vanwall VW5 στο Βρετανικό Grand Prix το 1957. ©CC

F1 Grand Prix Maiami : Ωραίο χέρι βοηθείας

Με ένα αυτοκίνητο πάνω από τα υπόλοιπα, ο Stirling Moss είναι μακράν ο ταχύτερος στην πίστα. Γύρο με γύρο, ο ντόπιος του Kensington προλαβαίνει. Στον 35ο βρόχο, έχει ήδη ανέβει στην 6η θέση, ο ρυθμός του είναι κολασμένος. είναι ένα δευτερόλεπτο ταχύτερος από τους αρχηγούς. Δυστυχώς, η νίκη φαίνεται ανέφικτη σε τακτική βάση. Μια υπέροχη ανατροπή της μοίρας θα σώσει τον Moss.

Ο συμπλέκτης στο αυτοκίνητο του Jean Behra απέτυχε, ο Γάλλος αναγκάστηκε να αποσυρθεί. Στη συνέχεια ο Μάικ Χόθορν πήρε το προβάδισμα, αλλά ο οδηγός της Ferrari πέρασε πάνω από ένα από τα συντρίμμια της Maserati, το οποίο τρύπησε ένα από τα ελαστικά του. Ένας βασιλικός δρόμος γίνεται διαθέσιμος ακριβώς μπροστά από το Stirling Moss για τους τελευταίους 20 γύρους του Grand Prix. Ο οδηγός του Vanwall θα διαχειριστεί ήρεμα το τέλος του αγώνα και θα κατευθυνθεί προς τη νίκη.

Νικητής και ο Tony Brooks

F1 Grand Prix Maiami:   Στο τέλος, ήταν πράγματι το μονοθέσιο του συμπαίκτη του Τόνι Μπρουκς που πέρασε πρώτος τη γραμμή του τερματισμού. Το 1957, πολλοί οδηγοί είχαν τη δυνατότητα να παίρνουν στροφές στο τιμόνι του ίδιου αυτοκινήτου και να κερδίζουν πόντους, με την προϋπόθεση ότι είχαν διανύσει τουλάχιστον το ένα τρίτο της προγραμματισμένης απόστασης και αυτό πέτυχε ο Μπρουκς στην αρχή του Μεγάλου Βραβείου για τη συμπλήρωση 26 βρόχων στο αυτοκίνητο που κέρδισε τον αγώνα. Έτσι, οι οκτώ βαθμοί νίκης μοιράζονται στη συνέχεια.

Ο Luigi Musso, ο οποίος ήρθε στη δεύτερη θέση, κέρδισε έξι βαθμούς, καθιστώντας τον τον οδηγό που σημείωσε τους περισσότερους πόντους κατά τη διάρκεια του Grand Prix, παρόλο που δεν κέρδισε τον αγώνα. Ακριβώς όπως ο Max Verstappen τελικά, ο οποίος, 67 χρόνια αργότερα, έφυγε από το Μαϊάμι με περισσότερους βαθμούς από τον νικητή. Ωστόσο, οι συνθήκες είναι πολύ διαφορετικές…

Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «F1 το Grand Prix Maiami σηματοδοτεί το πρώτο από το… 1957!», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Μιχάλης Κοντιζάς

Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!