ENGINE POWER

Κώστας Καββαθάς: Ετοιμάζω βαλίτσες για το «τελευταίο της ζωής μου ταξίδειον»

Συγκλονίζει ο εκδότης και δημοσιογράφος Κώστας Καββαθάς: Δίνει τη δική του μάχη από επέμβαση στην καρδιά , εγκεφαλίτιδα, δύο άγριες ενδονοσοκομειακές λοιμώξεις, Covid και πλήρη απώλεια κινητικότητας και ενημερώνει τους χιλιάδες φίλους του...
Κώστας Καββαθάς: Ετοιμάζω βαλίτσες για το «τελευταίο της ζωής μου ταξίδειον»
Με ανάρτηση του στο Facebook, ο εκδότης, δημοσιογράφος και συγγραφέας, Κώστας Καββαθάς, παρά τις δυσκολίες και τα σοβαρά προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζει τους τελευταίους μήνες και τον έχουν καθηλώσει στα 84 του χρόνια, δίνει τη δική του μάχη και ενημερώνει τους χιλιάδες φίλους του…
Ρωτάτε (ακόμα) τι έπαθα και «χάθηκα» 7 μήνες
Τα πάντα! Από επέμβαση στην καρδιά (mitral cop στο Ωνάσειο) ως εγκεφαλίτιδα (με 2% πιθανότητα επιβίωσης), δύο άγριες ενδονοσοκομειακές λοιμώξεις, Covid και πλήρη απώλεια κινητικότητας
Όλα αυτά και άλλα που δεν ενδιαφέρουν με διάλυσαν. Βαδίζω με Π, κάνω φ/θεραπεία κι ονειρεύομαι πως η ζωή μου δεν πήγε χαμένη
Όμως πήγε!
Το λέω στον γάτο μου στον Λάκη αλλά δεν φαίνεται να καταλαβαίνει
Ετοιμάζω βαλίτσες όπως λένε για το «τελευταίο της ζωής μου ταξίδειον» ευχαριστώντας όσους συμπαραστάθηκαν
Κρίμα όμως να πεθαίνεις μόνος – προφανώς πληρώνοντας για το κακό που έχεις κάνει στους ανθρώπους
Strange are the ways of the Lord eh?
kostas-kavathas-4-troxoi-en-leyko-troxoi-dromoi-kavatha-kosta

Κώστας Καββαθάς ένα όνομα σταθμός στον χώρο και τον κόσμο της μηχανοκίνησης.

Η δραστηριότητα του Κώστα Καββαθά στο χώρο της έντυπης δημοσιογραφίας ξεκίνησε το 1959 από το περιοδικό «Ταχύτης», που είχε ως αντικείμενό του τους αγώνες αυτοκινήτου κι εκδόθηκε για λίγο καιρό από την «Ecurie Eρμής», έναν από τους παλαιότερους συλλόγους φίλων της Αυτοκίνησης που ιδρύθηκαν στην Ελλάδα.

Το 1963 ξεκίνησε η συνεργασία του με την εφημερίδα «Μεσημβρινή», στην οποία κράτησε τη στήλη του αυτοκινήτου για τρία περίπου χρόνια. Το 1966 δούλεψε μαζί με τον Γιάννη Παγώνη στο εβδομαδιαίο περιοδικό επικαιρότητας «Άλφα», το πρώτο στα εγχώρια χρονικά του Τύπου που αποφάσισε να συμπεριλάβει στην ύλη του και σελίδες αφιερωμένες στο αυτοκίνητο. Λίγο αργότερα χρονολογείται και η πρώτη του προσπάθεια να εκδόσει δικό του περιοδικό μαζί με το Γιάννη Μπαρδόπουλο, το «Τροχοί & Δρόμοι», η οποία όμως διακόπηκε λίγο πριν το τυπογραφείο. Από εκείνη την πρώτη απόπειρα σώζονται σήμερα λίγες μόνο φωτογραφίες, τις οποίες μπορείτε να δείτε στο σχετικό φάκελο αριστερά. Μετά από ένα σύντομο πέρασμα από το «Νέο Αυτοκίνητο» των Αντώνη και Μιχάλη Γρατσία, εντάχθηκε στο επιτελείο του περιοδικού «Αuto Eξπρές» του Σπύρου Γαλαίου, που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 1967. Σύντομα ανέλαβε εκεί και τη θέση του αρχισυντάκτη, διαδεχόμενος τον Κυριάκο Κοροβηλά.

Τον Οκτώβριο του 1970 ίδρυσε μαζί με τη σύζυγό του Σοφία τους «4Τροχούς» και, όπως ήταν λογικό, έριξε εκεί το βάρος της αρθρογραφίας του. Παρά ταύτα όμως, βρήκε χρόνο να αφιερώσει και στο εβδομαδιαίο περιοδικό «Επίκαιρα», που όλοι οι παλιοί αναγνώστες γνωρίζουν και που θεωρείται –ακόμη και σήμερα- ως το καλύτερο του είδους του που εκδόθηκε ποτέ στην Ελλάδα. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν το έχουμε συμπεριλάβει σε αυτή την ιστοσελίδα στο φάκελο «Περιοδικά», αλλά το παρουσιάζουμε αυτόνομα, φιλοξενώντας τα κείμενα που έγραψε γι αυτό ο ιδρυτής των «4Τροχών» από το 1970 ως το 1984. Άρθρα του δημοσιεύτηκαν επίσης και στην εφημερίδα «Το Βήμα» από το 1991 ως το 1998, καθώς και για μικρό διάστημα από την επόμενη χρονιά στην «Καθημερινή». Σήμερα, εκτός από τα περιοδικά των «Τεχνικών Εκδόσεων», ο Κώστας Καββαθάς αρθρογραφεί και στην εφημερίδα «Το Πρώτο Θέμα», από το ιδρυτικό της φύλλο. Στο ενεργητικό του συμπεριλαμβάνονται -μέχρι στιγμής- και δύο βιβλία: «Porsche, ο άνθρωπος και τα αυτοκίνητα» του Richard von Frankenberg που μετέφρασε στα ελληνικά το 1972 μαζί με δύο ακόμη διακεκριμένους συναδέλφους του και «Το βιβλίο του Πραγματικού Οδηγού».

Τα κείμενά του, έντονα συναισθηματικά, περιέχουν σχεδόν τα πάντα: περιγραφές από διεθνείς κι ελληνικούς αγώνες, ιστορίες από τα παλιά χρόνια του αυτοκινήτου, συνεντεύξεις από σημαντικά στελέχη αυτοκινητοβιομηχανιών και συμπεράσματα από τις εξαντλητικές δοκιμές των εκάστοτε νέων μοντέλων, κοινωνική κριτική και σχόλια για τα καλώς ή τα κακώς τεκταινόμενα αυτής της χώρας και του κόσμου που την κατοικεί. Στα πρώτα χρόνια των «4Τροχών» έγραφε και άφθονα τεχνικά άρθρα, καθώς και συμβουλές σχετικές με την ασφαλή και σωστή ανάλογα με τα πραγματικά δεδομένα της οδήγηση. Με το πέρασμα των δεκαετιών και την πρόοδο της τεχνολογίας, εξαφανίστηκε η ανάγκη δημοσίευσης από πλευράς του τέτοιων θεμάτων: οι… πλατίνες και τα καρμπιρατέρ εξαφανίστηκαν, ταμπούρα υπάρχουν πια λίγα –για πόσο ακόμη;- μόνο στους πίσω τροχούς, το ΑΒS έχει κάνει το φρενάρισμα σχεδόν απλή υπόθεση, ενώ και το τελευταίο «οχυρό ελευθερίας» -η οδήγηση- υποβοηθείται πλέον από ένα σωρό ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και συμπεριφοράς. Ωστόσο ποτέ δε λείπει ένας –σύγχρονος- λόγος για να γράφεις…

O Κώστας Καββαθάς συμπληρώνει αισίως 63 χρόνια ενεργής δημοσιογραφίας…

kostas-kavathas-4-troxoi-en-leyko-troxoi-dromoi-kavatha-kosta

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Κώστας Καββαθάς: Ετοιμάζω βαλίτσες για το «τελευταίο της ζωής μου ταξίδειον»», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Μιχάλης Κοντιζάς

Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!