ENGINE POWER

O Rovanperä έγινε ο νεότερος νικητής ράλι του WRC

Ο Rovanperä αφήνει την Εσθονία 55 βαθμούς μακριά στην κορυφή της βαθμολογίας του πρωταθλήματος αφού η σημερινή κυρίαρχη επιτυχία τον έφερε ένα ακόμη βήμα πιο κοντά στη διεκδίκηση των παγκόσμιων τίτλων συνεχόμενα
O Rovanperä έγινε ο νεότερος νικητής ράλι του WRC

Ο ΑΘΙΚΤΟΣ ROVANPERÄ ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΤΗ ΝΙΚΗ ΤΟΥ ΡΑΛΙ ΕΣΘΟΝΙΑΣ

Πριν από δύο χρόνια ο Rovanperä έγινε ο νεότερος νικητής ράλι του WRC στις εξαιρετικά γρήγορες ειδικές διαδρομές της χώρας. Αφήνει την Εσθονία 55 βαθμούς μακριά στην κορυφή της βαθμολογίας του πρωταθλήματος αφού η σημερινή κυρίαρχη επιτυχία τον έφερε ένα ακόμη βήμα πιο κοντά στη διεκδίκηση των παγκόσμιων τίτλων συνεχόμενα.

Ο 22χρονος Φινλανδός ολοκλήρωσε τον τετραήμερο αγώνα με χαλίκι 52,7 δευτερόλεπτα μπροστά από τον εχθρό του Hyundai i20 N, Thierry Neuville, ο οποίος αρχικά ηγήθηκε μετά τον εναρκτήριο κύκλο της Παρασκευής. Κατέκτησε την πρώτη θέση αργότερα εκείνη την ημέρα, προτού αποσπάσει εννέα συνεχόμενες ταχύτερες φορές το Σάββατο για να ασκήσει την υπεροχή του.

Η προβλεπόμενη βροχή δεν υλοποιήθηκε στο τελευταίο σκέλος της Κυριακής, όπου ο Rovanperä παρέμεινε και πάλι ανέγγιχτος, κερδίζοντας και τις τέσσερις δοκιμές ταχύτητας με το Toyota GR Yaris του και κερδίζοντας τους μέγιστους πόντους μπόνους Wolf Power Stage στη διαδικασία. Ήταν τέτοια η κυριαρχία του που κέρδισε τις 15 από τις 21 ειδικές διαδρομές του ράλι.

«Ένα σημαντικό γεγονός, αυτό», χαμογέλασε. «Για το πρωτάθλημα είναι ένα πολύ σημαντικό μέρος για να πάρεις καλούς βαθμούς και το σχέδιο ήταν ακριβώς αυτό. Είναι το αγαπημένο μου γεγονός του ημερολογίου, οπότε ήξερα ότι έπρεπε να πιέσουμε εδώ και πήγε καλά».

Ο Neuville ουσιαστικά παραδέχτηκε την ήττα το βράδυ του Σαββάτου, αλλά ήταν σε πολύ κέφια αφού απόλαυσε μια από τις πιο δυνατές επιδόσεις γρήγορου ράλι χαλίκι της καριέρας του. Ωστόσο, δεν είχε την πολυτέλεια να κάνει κρουαζιέρα μέχρι την Κυριακή, με τον συμπαίκτη του Esapekka Lappi να ολοκληρώνει το βάθρο μόλις 6,8 δευτερόλεπτα πίσω μετά από περισσότερα από 300 χιλιόμετρα ανταγωνισμού.

Το αποτέλεσμα του Lappi σηματοδότησε τον τέταρτο τερματισμό του στην πρώτη τριάδα για την Hyundai Motorsport, η οποία τώρα ακολουθεί την Toyota Gazoo Racing κατά 57 βαθμούς στην κούρσα του τίτλου των κατασκευαστών. Αυτός και ο Ουαλός Έλφιν Έβανς που οδηγούσε στην Toyota είχαν στενή σχέση με μόνο 7,3 δευτερόλεπτα που τους χωρίζουν στον τελικό έλεγχο.

Ο Teemu Suninen έκανε τρία Hyundai στην πρώτη πεντάδα, τερματίζοντας πάνω από ένα λεπτό πίσω από τον Evans μετά από μια άψογη οδήγηση στο ντεμπούτο του στο i20 N Rally1. Πίσω του ήταν ο Pierre-Louis Loubet, ο οποίος σκίασε τον Takamoto Katsuta στο Wolf Power Stage για να κατακτήσει την έκτη θέση γενικής.

Ο συμπαίκτης του Loubet στην M-Sport Ford, Ott Tänak, ήταν το φαβορί πριν από τη διοργάνωση, αλλά οι ελπίδες του για μια εντός έδρας νίκη καταπνίγηκαν πριν καν ξεκινήσει το ράλι. Ζητήματα στο shakedown της Πέμπτης ανάγκασαν μια αλλαγή κινητήρα την τελευταία στιγμή και τον οδήγησαν σε πέναλτι πέντε λεπτών πριν από το εναρκτήριο στάδιο. Τώρα υπολείπεται του Rovanperä με 66 βαθμούς με πέντε γύρους να απομένουν.

Ο Andreas Mikkelsen διατήρησε το προβάδισμά του στην κατηγορία WRC2 και τερμάτισε ένατος στη γενική κατάταξη. Ο Sami Pajari, κάνοντας καμπάνια με ένα Škoda Fabia RS Rally2 παρόμοιο με αυτό του Mikkelsen, συμπλήρωσε το top 10.

Το WRC παραμένει στη βόρεια Ευρώπη για έναν ακόμη αγώνα με γρήγορο χαλίκι στο Secto Rally Finland τον επόμενο μήνα. Ο 9ος γύρος της σεζόν έχει έδρα στο Jyväskylä στις 3 – 6 Αυγούστου.

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «O Rovanperä έγινε ο νεότερος νικητής ράλι του WRC», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Μιχάλης Κοντιζάς

Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!