ENGINE POWER

Ο Σάββας Λευκαδίτης συνεχίζει να ξεπερνάει τα όρια του

Σάββας Λευκαδίτης, ένας οδηγός που συνεχίζει να μαθαίνει, να εξελίσσεται και να επιδιώκει πάντα να ξεπερνάει τα όρια του.

savas-lefkaditis-peugeot-rally-acropolis-driver-racing-wrc-rali-motorsport
Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά

Σάββας Λευκαδίτης ένας πολυσυζητημένος οδηγός που έχει οδηγήσει και τρέξει δίπλα σε μεγάλα ονόματα του χώρου, αλλά και σε πολύ δυνατές ομάδες.

Πες μας για την πορεία αυτή από πότε αρχίζει και τα κομβικά σημεία της καριέρας σου;

Σάββας Λευκαδίτης: Ο πρώτος μου αγώνας ήταν το Ολυμπιακό Ράλλυ το 2004. Μετά τη συμμετοχή μου στον θεσμό ”Γίνε Πρωταθλητής” που διοργάνωναν οι 4ΤΡΟΧΟΙ και η Toyota, και την ανάδειξη μου ως αναπληρωματικού νικητή, αποφασίσαμε να συμμετάσχουμε στο Yaris Cup του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, που τότε ήταν μικτό, με αγώνες τόσο σε χώμα όσο και σε άσφαλτο.
Στη συνέχεια το 2006 με την υποστήριξη της τότε αντιπροσωπείας της Peugeot συμμετείχαμε στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ με ένα Peugeot 206 1.4 kitcar. To 2009 ήταν η χρονιά που τολμήσαμε την υπέρβαση και συμμετείχαμε σε επιλεκτικούς αγώνες με ένα Mitsubishi Lancer EVO IX. Aπό το 2010 έως το 2020 συμμετείχαμε με ένα Peugeot 206 1600 XS και τέλος από το 2021 αγωνιζόμαστε με ένα Peugeot 208 Rally4.

Ποιον αγώνα ξεχωρίζει ο Σάββας Λευκαδίτης ως οδηγός, για τον παλμό, την ένταση, τα συναισθήματα και τις αναμνήσεις που έχει αφήσει;

Mε σιγουριά το πρώτο Ράλλυ Ακρόπολις που συμμετείχα το 2012. Μπορεί να μην ήταν ο πιο γρήγορος αγώνας που έχω κάνει, όμως οι αναμνήσεις και τα συναισθήματα είναι πολύ έντονα, από την εκκίνηση ανάμεσα στους ”θεούς” του WRC, μέχρι τις ειδικές με τον απίστευτα πολύ κόσμο να μας εμψυχώνει.

Ράλλυ Ακρόπολις ο αγώνας όνειρο κάθε οδηγού. Τι είναι αυτό που κερδίζει, διαφοροποιεί και κάνει τόσο ξεχωριστό αυτόν τον αγώνα;

Καταρχήν πρόκειται για ένα γεγονός παγκόσμιας εμβέλειας που συμμετέχουν οι εκάστοτε καλύτεροι επαγγελματίες οδηγοί των Ράλλυ. Είναι ένας εμβληματικός αγώνας με σπουδαία φήμη και είναι μοναδικό το συναίσθημα να νιώθεις κι εσύ μέρος αυτού του γεγονότος που παρακολουθούν με τόσο πάθος χιλιάδες θεατές απ΄όλο το κόσμο.

Ο Σάββας Λευκαδίτης ως και σήμερα έχει σταθεί με πολύ σημαντικά ονόματα ως συνοδηγοί σένα αγώνα, θα ξεχώριζε κάποιον;

Μέχρι σήμερα έχω συμμετάσχει με 8 διαφορετικούς συνοδηγούς, οι οποίοι με αλφαβητική σειρά είναι οι:
Ακράτος Βαγγέλης
Κακαλής Κώστας
Κόλλιας Γιώργος
Κόντος Γιώργος
Κόντος Κώστας
Πλατώνης Μίλτος
Τσαούσογλου Μάριος
Τσιούκας Θανάσης
Απ΄όλους σίγουρα κέρδισα καινούριες εμπειρίες και παραστάσεις και σε αυτό που είμαι σήμερα αγωνιστικά όλοι τους έχουν συμβάλει.
Το να ξεχωρίσω κάποιον ανάμεσα τους δεν είναι εύκολο, ούτε και δίκαιο, αφού θεωρώ ότι όλοι έδωσαν το καλύτερο που μπορούσαν, όμως σίγουρα ο συνοδηγός που έχω δεθεί περισσότερο κι έχουμε μαζί του συντριπτικά περισσότερους αγώνες είναι ο Βαγγέλης Ακράτος.

Τελικά μετά από τόσα χρόνια θεωρείς υπάρχει επικινδυνότητα πλέον για το πλήρωμα με τα ισχυρά μέτρα ασφαλείας των συγχρόνων αγωνιστικών; Πως έχεις βιώσει όλη αυτή την εξέλιξη και ποια στιγμή στην καριέρα σου κινδύνευσες, φοβήθηκες πολύ;

Σίγουρα ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι ένα επικίνδυνο άθλημα, που με την εξέλιξη της τεχνολογίας γίνεται όλο και ασφαλέστερο. Ιδιαίτερα τα Ράλλυ που πραγματοποιούνται σε δημόσιους δρόμους κρύβουν επιπλέον κινδύνους, κάτι που οφείλουμε να έχουμε στο μυαλό μας κατά την προετοιμασία μας για τον αγώνα.
Η χειρότερη στιγμή μου ήταν η σφοδρή έξοδος από το δρόμο που είχα σε νυχτερινή ειδική του Ράλλυ ΔΕΘ το 2004, την οποία έκανα αρκετό καιρό να ξεπεράσω.

Ο Σάββας Λευκαδίτης ποια θεωρεί τα δυνατά στοιχεία του ως οδηγός και αν θεωρεί ότι υπάρχει κάτι που θα ήθελε να το βελτιώσει ή να αλλάξει;

Θεωρώ ότι τα δυνατά μου στοιχεία αρμόδιοι να τα αναδείξουν είναι οι συνοδηγοί μου και οι συναθλητές μου κι όχι εγώ. Όσο για τα στοιχεία που μπορώ να βελτιώσω νομίζω είναι πολλά, αφού όλοι μας προκειμένου να εξελισσόμαστε, κι αν θέλουμε να γινόμαστε καλύτεροι, οφείλουμε να δουλεύουμε συνεχώς και να έχουμε ανοιχτά τα μάτια μας και τα αφτιά μας.

Πως βλέπει το επίπεδο των Ελλήνων οδηγών σε σχέση με το εξωτερικό και γενικότερα τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στην Ελλάδα;

Οι Έλληνες οδηγοί θεωρώ ότι δεν υστερούν σε ταλέντο από αντίστοιχους του εξωτερικού. Αυτό που διαφοροποιεί τους οδηγούς από χώρες με πιο προηγμένο μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι το επίπεδο εμπλοκής αφού πλέον οι περισσότεροι έχουν συνεχή ενασχόληση με πολλές δοκιμές, πολλούς αγώνες και επαγγελματική εμπλοκή.

Με ποιο αγωνιστικό έχει τις περισσότερες αναμνήσεις ο Σάββας Λευκαδίτης;

Με το Peugeot  206 1.6 XS έχω κάνει τους περισσότερους μου αγώνες μέχρι σήμερα, και νομίζω είναι το μοναδικό μέχρι στιγμής που φτάσαμε αρκετές φορές στο όριο των δυνατοτήτων μας.

Ποιοι είναι οι άνθρωποι που κρύβονται πίσω από τον Σάββα Λευκαδίτη;

Από τα πρώτα μου βήματα η οικογένεια μου στεκόταν δίπλα μου με κάθε τρόπο. Ο πατέρας μου Νίκος και ο αδελφός μου Δημήτρης είναι οι άνθρωποι που έχουν τη μεγαλύτερη συμβολή, αφού εκτός όλων των άλλων είναι και οι προετοιμαστές των αυτοκινήτων μου. Μέλη ακόμα της ομάδας μας και κυρίως φίλοι μας είναι ο πολύπειρος Σάκης Λέφας, καθώς και οι Στέλιος Παντελάκης και Χρήστος Φραγκούλης.

Από πόσο χρονών ξεκινάει το πάθος σου με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και τι είναι αυτό που σε κέρδισε σε αυτόν;

Ο πατέρας μου συμμετείχε σε αναβάσεις από όταν εγώ ήμουν μωρό, και στη συνέχεια προετοίμαζε αγωνιστικά άλλων οδηγών, οπότε όσο θυμάμαι τον εαυτό μου βρισκόμουν μέσα σε ένα αγωνιστικό. Ακόμα θυμάμαι την πρώτη φορά που οδήγησα αγωνιστικό, και τη βεβαιότητα μου ότι αυτό ήταν που ήθελα να κάνω. Αυτός όμως που είχε τον καταλυτικότερο ρόλο στη διαμόρφωση μου ως οδηγού, είναι ο αγωνιστικός μου μέντορας και δάσκαλος μου Δημήτρης Ψύλλος που με τις γνώσεις του και το ταλέντο του με στήριξε με κάθε τρόπο.

Ο Σάββας Λευκαδίτης ως οδηγός ποια κομμάτια του αγώνα σου αρέσουν περισσότερο;

Έχω σαφή προτίμηση στο χώμα σαν επιφάνεια. Τα κομμάτια που απολαμβάνω περισσότερο σε έναν αγώνα είναι οι γρήγορες και φλατ ειδικές.

Η κορυφαία στιγμή της καριέρας σου;

Η διετία 2012-2013 όπου κατέκτησα δύο φορές το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ κατηγορίας F2 (αυτοκίνητα με κίνηση σε δύο τροχούς)

Στόχοι για το 2023;

Ήδη συμμετείχαμε στο Ράλλυ Βοιωτίας και θέλουμε να κάνουμε ακόμη ένα ή δύο αγώνες για να προετοιμαστούμε για το Ράλλυ Ακρόπολις. Τέλος επιθυμούμε να κάνουμε κι έναν αγώνα στο εξωτερικό, κάτι που ελπίζουμε να καταφέρουμε φέτος.

Για του φίλους του ENGINE POWER ποιά είναι τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αγωνιστικού σου;;;

Το Peugeot 208 Rally4 είναι ένα εργοστασιακό αυτοκίνητο προετοιμασμένο από την Peugeot Sport. Έχει τρικύλινδρο κινητήρα 1200cc με turbo και αποδίδει 212 ίππους και 29kgr ροπή. Φοράει σειριακό σασμάν 5 ταχυτήτων της sadev, ανάρτηση τριών δρόμων της ohlins και ζυγίζει περίπου 1080 κιλά.

Το μήνυμα σου για το θέμα των τροχαίων ατυχημάτων;

Δυστυχώς τα τροχαία αποτελούν μεγάλη πληγή για τη χώρα μας. Αυτό που λείπει περισσότερο είναι η εκπαίδευση. Θεωρώ αδιανόητο εν έτη 2023 να πρέπει να πείσουμε κάποιον για την αναγκαιότητα της χρήσης ζώνης ασφαλείας και κράνους.
Για το τέλος θα ήθελα να αναφέρω τους χορηγούς της προσπάθειας μας που χωρίς την υποστήριξη τους δεν θα ήταν εφικτή η συμμετοχή μας. Το 2023, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, είμαστε μαζί με τον Βαγγέλη Ακράτο η επίσημη συμμετοχή της Peugeot Gallo s.a, με χορηγούς τις εταιρείες:

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

Exit mobile version