ENGINE POWER

WRC Φινλανδίας – Ο Έβανς πάει στη νίκη. Αποτελέσματα, φωτογραφικό υλικό

WRC Φινλανδίας: Η αποχώρηση του Kalle Rovanperä την Παρασκευή άφησε την πόρτα ορθάνοιχτη για τους Evans και Neuville, τους πλησιέστερους ανταγωνιστές του στο πρωτάθλημα, να μειώσουν το προβάδισμα των 55 πόντων του Φινλανδού σε αυτόν τον ένατο γύρο.

wrc-filandias-finland-2023- Elfyn-Evans-apotelesmata-katataxi
Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 8 λεπτά
WRC Φινλανδίας: Ενώ ο Elfyn Evans βρίσκεται στον βασιλικό δρόμο προς τη νίκη, ο Teemu Suninen και ο Takamoto Katsuta δίνουν μεγάλη μάχη για το τελευταίο σκαλί του βάθρου.
  • Ονομάζεται περίπατος υγείας. Έτσι μπορεί να συνοψιστεί το Σάββατο του Έλφιν Έβανς σε αυτό το Ράλι Φινλανδίας.

  • Ήταν πράγματι ο συγγραφέας ενός τέλειου πρωινού κατά το οποίο κέρδισε πολύ απλά όλες τις ειδικές προσφορές, ωθώντας πίσω τον πλησιέστερο διώκτη του, τον Thierry Neuville , πέρα ​​από το προβάδισμα των δεκαπέντε δευτερολέπτων.

  • Το απόγευμα τότε δεν βοήθησε την επιχείρηση του Βέλγου, η οποία είδε τον Ουαλό να απογειώνεται σταδιακά χάρη σε ένα νέο βρόχο υψηλής πτήσης. Σε καλό δρόμο για να υπογράψει ξανά όλους τους καλύτερους χρόνους στο παιχνίδι, ο Elfyn Evans έπρεπε να συμβιβαστεί με 3 από τους 4 στο παιχνίδι, με τον τελευταίο να πάει στον συμπαίκτη του Takamoto Katsuta. Ένα κακό για ένα καλό. Από 6″9 πριν από την πρώτη εκκίνηση αυτό το Σάββατο, η διαφορά αυξήθηκε σε 32″1 το βράδυ. Αρκετά για να καταστρέψει τις ελπίδες του Thierry Neuville, έχοντας επίγνωση ότι δεν έχει την απόδοση που χρειάζεται για να ταρακουνήσει τον ομόλογό του. Όλα φαίνονται έτοιμα για να γιορτάσει ο οδηγός της Toyota για δεύτερη φορά φέτος μετά την Κροατία τον περασμένο Απρίλιο.

  • Πίσω από το ηγετικό δίδυμο δεν γίνεται τίποτα και ειδικά για το τελευταίο σκαλί του βάθρου. Είναι ένας αγώνας δύο ατόμων μεταξύ του Teemu Suninen και του Takamoto Katsuta. Στο τέλος μιας ημέρας με έντονη αμφισβήτηση, το πλεονέκτημα είναι στη δεύτερη πόλη που θα επιτεθεί στα τελικά στάδια της Κυριακής με προβάδισμα 6″4.

  • Στο πίσω μέρος της ομάδας, οι Jari-Matti Latvala και Pierre-Louis Loubet δεν έχουν τίποτα άλλο για να παίξουν. Ο πρώτος είναι στη Φινλανδία μόνο για να διασκεδάσει αφού συνταξιοδοτήθηκε αλλού. Ο δεύτερος είναι ο μόνος επιζών του M-Sport, αλλά συνέχισε μόνο να αποκτά εμπειρία και πιθανώς να κερδίζει κάποιους πόντους κατά τη διάρκεια του Power Stage. Είναι αντίστοιχα 5η και 6η στην κατηγορία με 3’39″5 και 1:22’17″4 πίσω από τον Elfyn Evans.

WRC Φιλανδίας: Ήταν ταχύτερος σε επτά από τα οκτώ στάδια του χωματόδρομου στα αστραπιαία φινλανδικά δάση για να μετατρέψει αυτό που ξεκίνησε ως buffer 6,9 δευτερολέπτων σε ένα επιβλητικό οχυρό 32,1 δευτερολέπτων σε ένα Toyota GR Yaris, αφήνοντας τον αντίπαλο του Hyundai i20 N, Thierry Neuville, πίσω του. Οι βροχοπτώσεις νωρίς το πρωί έπαιξαν υπέρ του Ουαλού και, ενώ ο Neuville πάλευε με το γύρισμα του τροχού σε βρεγμένες συνθήκες, ο Evans διέπρεψε. Ήταν εξίσου στο σπίτι στον επαναλαμβανόμενο απογευματινό βρόχο όπου οι δρόμοι με χαλίκι που ξεραίνονταν γίνονταν όλο και πιο ραγισμένοι.

Με τον ηγέτη του πρωταθλήματος Kalle Rovanperä να βρίσκεται ήδη στο περιθώριο από μια συντριβή την Παρασκευή, η νίκη σε αυτόν τον ένατο γύρο του WRC είναι απαραίτητη για τον Evans – αυτή τη στιγμή ο δεύτερος στους βαθμούς – για να κρατήσει ζωντανές τις ελπίδες του για τίτλο που ξεθωριάζουν. Ήταν ενθουσιασμένος με την απόδοσή του σε μια απαιτητική μέρα που περιείχε περισσότερο από τη μισή αγωνιστική απόσταση του ράλι.

Προφανώς είναι μια ωραία θέση να βρίσκεσαι, αλλά φυσικά υπάρχουν ακόμα περισσότερα στάδια που έρχονται αύριο”, είπε ο Evans. «Η εστίαση θα είναι σε αυτό τώρα και θα προσπαθήσουμε να συνεχίσουμε να κάνουμε το ίδιο».

Παρόλο που ο Neuville δυσκολεύτηκε να κάνει πλήρως το set-up του i20 του με τις μεταβαλλόμενες συνθήκες, ο Βέλγος ήταν σταθερά πιο γρήγορος από το υπόλοιπο γήπεδο. Ο άνθρωπος της Toyota, Τακαμότο Κατσούτα, ο πιο κοντινός του αντίπαλος, έμεινε σχεδόν ένα λεπτό πίσω.

Ο Katsuta έπεσε πίσω από τον Teemu Suninen της Hyundai μετά το γύρισμα στο Päijälä, αλλά ανέκτησε την τελευταία θέση στο βάθρο στο SS15. Υποχώρησε ξανά στη θέση στο επόμενο τεστ, αλλά ανέβηκε ξανά μπροστά, σημειώνοντας χρόνο αναφοράς στον τελικό του Vekkula. Το ζευγάρι χωρίστηκε κατά 6,4 δευτερόλεπτα στο τέλος του παιχνιδιού.

Ο επικεφαλής της ομάδας της Toyota Jari-Matti Latvala ήταν πέμπτος, δύο λεπτά πιο πίσω. Ο 38χρονος, ο οποίος κάνει την πρώτη του εκκίνηση στο WRC από τον Φεβρουάριο του 2020, ξεπέρασε μια διασταύρωση στο SS17, αλλά απόλαυσε την ευκαιρία να οδηγήσει στους δρόμους του σπιτιού του.

Ο Oliver Solberg δεν έχει εγγραφεί για να κερδίσει πόντους WRC2 αυτή την εβδομάδα, αλλά ανέβηκε στην έκτη θέση συνολικά σε ένα Fabia RS Rally2. Πήρε επικεφαλής τον Sami Pajari, τον κορυφαίο της κατηγορίας, κατά 12,5 δευτερόλεπτα αφού ο Jari Huttunen αποσύρθηκε από την παρόμοια του Škoda με ένα τεχνικό πρόβλημα το απόγευμα.

Μόλις τέσσερις δοκιμές που καλύπτουν 51,64 χλμ αποτελούν τον τελικό της Κυριακής. Οι οδηγοί αντιμετωπίζουν δύο διαδρομές ο καθένας στους κλασικούς δρόμους Moksi-Sahloinen και Himos-Jämsä. Το δεύτερο πέρασμα του τελευταίου σχηματίζει το Wolf Power Stage με πόντους μπόνους.

  • Στο WRC2, ο Sami Pajari είναι σε καλό δρόμο να κερδίσει μπροστά από την ομάδα του. Τη στιγμή της επιστροφής στο service park, η Φινλανδία έχει ένα στρώμα 33″ 9 μπροστά από τον Adrien Fourmaux , που επίσης προστατεύεται από τον Nikolay Gryazin. Ο Βόρειος σπρώχνει τον Ρώσο στο 51”3. Αν δεν ανατραπεί η κατάσταση αυτή την Κυριακή, το βάθρο είναι στο τσεπάκι.

WRC Φινλανδίας:  Η γενική κατάταξη του Ράλι Φινλανδίας πριν την τελευταία μέρα

WRC Φιλανδίας: Ο Έλφιν Έβανς υπερδιπλασίασε το πλεονέκτημά του έναντι του αντιπάλου του Σέκτο Ράλι Φινλανδίας, Τιερί Νεβίλ, αφού συγκέντρωσε μια καθαρή σάρωση νικητών σταδίου το πρωί του Σαββάτου.

Η αποχώρηση του Kalle Rovanperä την Παρασκευή άφησε την πόρτα ορθάνοιχτη για τους Evans και Neuville, τους πλησιέστερους ανταγωνιστές του στο πρωτάθλημα, να μειώσουν το προβάδισμα των 55 πόντων του Φινλανδού σε αυτόν τον ένατο γύρο.

Μόλις 6,9 δευτερόλεπτα χώρισαν το δίδυμο που μονομαχούσε στη διάρκεια της νύχτας και συνέχισαν να παλεύουν με νύχια και με δόντια σε βρεγμένους χωματόδρομους στα νότια της διοργανώτριας πόλης Jyväskylä σήμερα το πρωί. Αλλά ήταν η ανώτερη ταχύτητα του Evans σε συνθήκες βροχής που ήρθε στο προσκήνιο καθώς ο Neuville πάλευε με την περιστροφή του τροχού στο Hyundai i20 N του.

Ο Ουαλός, οδηγώντας ένα Toyota GR Yaris, κέρδισε και τις τέσσερις από τις σούπερ γρήγορες ειδικές διαδρομές για να επεκτείνει το buffer του στα 17,7 δευτερόλεπτα στο μέσο της ημέρας.

«Είναι ακόμα ένα πολύ μικρό κενό και έχουμε πολλά ράλι να κάνουμε», σκέφτηκε ο Έβανς. «Πρέπει να συνεχίσουμε με τον ρυθμό μας, είναι ωραίο να οδηγείς έτσι και αν η απόδοση είναι αρκετά καλή, τότε πρέπει να συνεχίσουμε».

Η αποχώρηση του Kalle Rovanperä την Παρασκευή άφησε την πόρτα ορθάνοιχτη για τους Evans και Neuville, τους πλησιέστερους ανταγωνιστές του στο πρωτάθλημα, να μειώσουν το προβάδισμα των 55 πόντων του Φινλανδού σε αυτόν τον ένατο γύρο.

Μόλις 6,9 δευτερόλεπτα χώρισαν το δίδυμο που μονομαχούσε στη διάρκεια της νύχτας και συνέχισαν να παλεύουν με νύχια και με δόντια σε βρεγμένους χωματόδρομους στα νότια της διοργανώτριας πόλης Jyväskylä σήμερα το πρωί. Αλλά ήταν η ανώτερη ταχύτητα του Evans σε συνθήκες βροχής που ήρθε στο προσκήνιο καθώς ο Neuville πάλευε με την περιστροφή του τροχού στο Hyundai i20 N του.

Ο Ουαλός, οδηγώντας ένα Toyota GR Yaris, κέρδισε και τις τέσσερις από τις σούπερ γρήγορες ειδικές διαδρομές για να επεκτείνει το buffer του στα 17,7 δευτερόλεπτα στο μέσο της ημέρας.

«Είναι ακόμα ένα πολύ μικρό κενό και έχουμε πολλά ράλι να κάνουμε», σκέφτηκε ο Έβανς. «Πρέπει να συνεχίσουμε με τον ρυθμό μας, είναι ωραίο να οδηγείς έτσι και αν η απόδοση είναι αρκετά καλή, τότε πρέπει να συνεχίσουμε».

Ο Neuville, ο οποίος έχει τερματίσει στο βάθρο του Secto Rally Finland μόλις μία φορά στις 10 προηγούμενες προσπάθειες, ένιωσε ότι οδηγούσε ήδη στο όριο. Είναι πιθανό να κάνει αλλαγές στη ρύθμιση στην υπηρεσία σε μια προσπάθεια να βρει περισσότερη έλξη.

«Από καθαρή απόδοση, όχι», απάντησε ο Βέλγος όταν ρωτήθηκε αν πιστεύει ότι είναι δυνατόν να πιάσει τον ηγέτη. «Δεν έχω το κράτημα, αλλά το αυτοκίνητο κινείται πολύ, έχω πολλή αδράνεια».

Ο Τακαμότο Κατσούτα ξεκίνησε τη μέρα στην τρίτη θέση στη γενική, αλλά έπεσε πίσω από τον Τέεμου Σουνίνεν αφού περιέστρεψε το Toyota του στην Päijäla. Έφτασαν στο σέρβις μοιρασμένο κατά ένα δευτερόλεπτο αφότου ο Katsuta ξεπέρασε τον άνδρα της Hyundai στο τελευταίο ζευγάρι των πρωινών σταδίων.

Ο επικεφαλής της ομάδας της Toyota, Jari-Matti Latvala, παρέμεινε πέμπτος συνολικά στην εφάπαξ επιστροφή του στην οδήγηση. Ο 38χρονος δεν συμμετείχε σε καμία μάχη, αλλά συνέχισε να απολαμβάνει την εμπειρία μαζί με τον συνοδηγό Juh Hänninen.

Ο Jari Huttunen έμεινε στην έκτη θέση και το WRC2 προηγήθηκε μόλις 1,3 δευτερόλεπτα μετά την πίεση του Sami Pajari, ο οποίος προηγουμένως απέρριψε την παραγγελία μετά από τρύπημα την Παρασκευή. Ο Oliver Solberg ήταν όγδοος ενώ οι Nikolay Gryazin και Adrien Fourmaux συμπλήρωσαν το top 10.

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

 

Exit mobile version