ΑΤΖΕΝΤΑ

Μετρό Αθήνας: Η μέρα που «έσπασε το κοντέρ» προσέλευσης επιβατών

Μετρό Αθήνας: Σαν σήμερα στις 29 Ιανουαρίου του 2000 άνοιγε τις πύλες του για πρώτη φορά, εξυπηρετώντας πάνω από 1.000.000 επιβάτες.

Μετρό Αθήνας: Η μέρα που «έσπασε το κοντέρ» προσέλευσης επιβατών
Μετρό Αθήνας: Η μέρα που «έσπασε το κοντέρ» προσέλευσης επιβατών
Συντάκτης: Αλέξανδρος Κωτάκης Χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά

Μετρό Αθήνας: Σαν σήμερα στις 29 Ιανουαρίου του 2000, άνοιγε τις πύλες του το Μετρό της πρωτεύουσας. Ήταν μάλιστα και η ημέρα που σημειώθηκε το μεγαλύτερο ρεκόρ προσέλευσης επιβατών στα 21 χρόνια που λειτουργεί.

Μετρό Αθήνας: Κατά την πρώτη ημέρα λειτουργίας του το νέο μέσο, εξυπηρέτησε σχεδόν 1.000.000 επιβάτες και αυτούς μόνο μέχρι το μεσημέρι! Κάτι το οποίο δεν περίμεναν ούτε οι ίδιοι οι υπεύθυνοι, ενώ να προσθέσουμε ότι το έργο παρέδωσε η Κυβέρνηση Σημίτη με Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ τον Κώστα Λαλιώτη.

Έχει υπολογιστεί, ότι η λειτουργία του ΜΕΤΡΟ μείωσε κατά 71.000 τα Ι.Χ. αυτοκίνητα, που εισέρχονται στο κέντρο της Αθήνας ή ισοδύναμα μείωσε την κίνηση με Ι.Χ. κατά 335.000 οχηματοχιλιόμετρα ημερησίως. Λόγω του ΜΕΤΡΟ, οι ρύποι από τα οχήματα μειώθηκαν κατά 8% μέσον όρο.

Μετρό Αθήνας: Πορεία του έργου

Το αρχικό έργο του μετρό της Αθήνας άρχισε να υλοποιείται τον Νοέμβριο του 1992. Το βασικό έργο τελικά δεν παραδόθηκε ενιαία, αλλά τμηματικά. Ήδη από το 1998, είχε ανακοινωθεί ότι τα εγκαίνια θα γίνονταν στα τέλη Δεκεμβρίου 1999, έτσι ώστε να συμπέσουν με τους εορτασμούς της εισόδου της νέας χιλιετίας. Τον Νοέμβριο του 1999, ωστόσο, ένα ξαφνικό και απρόβλεπτο τεχνικό ζήτημα στο σύστημα ηλεκτροδότησης, εξανάγκασε την Αττικό Μετρό να μεταθέσει τα εγκαίνια για 1 μήνα μετά.

Τελικώς, στις 29 Ιανουαρίου του 2000 λειτούργησαν τα δύο πρώτα τμήματα των νέων γραμμών: το τμήμα Σεπόλια – Σύνταγμα της Γραμμής 2 με επτά σταθμούς και το τμήμα Σύνταγμα – Εθνική Άμυνα της Γραμμής 3, επίσης με επτά σταθμούς. Ο κόσμος που επισκέφτηκε το μετρό την πρώτη μέρα λειτουργίας του έφθασε το 1.000.000.

Η υποδοχή του κοινού ήταν ενθουσιώδης και εντύπωση προκάλεσε η καθαριότητα και η αισθητική των σταθμών, καθώς και η ταχύτητα του μέσου. Η κοσμοσυρροή ήταν τέτοια που ανάγκασε τους υπεύθυνους της Αττικό Μετρό να ανοιγοκλείνουν τις εισόδους των σταθμών για να αποτραπούν ατυχήματα.

Τη λειτουργία και εκμετάλλευση των 2 νέων γραμμών ανέλαβε η Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας. (ΑΜΕΛ), θυγατρική της Αττικό Μετρό.

Επιπλέον 5 χιλιόμετρα με 5 σταθμούς στο τμήμα Σύνταγμα – Δάφνη της Γραμμής 2, τέθηκαν σε λειτουργία το Νοέμβριο του ίδιου έτους. Το τμήμα του βασικού έργου Σύνταγμα – Μοναστηράκι της Γραμμής 3, με 1,4 χλμ. σήραγγας και ένα σταθμό, παραδόθηκε τελικά σε λειτουργία τον Απρίλιο του 2003. Τον Ιούλιο του 2004 παραδόθηκε η επέκταση προς το Αεροδρόμιο εγκαίρως για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των Ολυμπιακών Αγώνων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η ατζέντα της ημέρας (29/1)

 

 

Exit mobile version