EXTRATIME

Η ταινία που έσπασε το ρεκόρ του Μεθύστακα, έβαλε τη Βλαχοπούλου στην κορυφή και έκανε μόδα το μιούζικαλ

Με τη Ρένα Βλαχοπούλου να λάμπει και τον Ζαμπέτα να παίζει μπουζούκι επί σκηνής, το «Κάτι να καίει» έσπασε ταμεία και έβαλε για πάντα το ελληνικό μιούζικαλ στο πάνθεον του κινηματογράφου.
Η ταινία που έσπασε το ρεκόρ του Μεθύστακα, έβαλε τη Βλαχοπούλου στην κορυφή και έκανε μόδα το μιούζικαλ

Το 1964, ο ελληνικός κινηματογράφος άλλαξε για πάντα. Μια ταινία έσπασε όλα τα ταμεία, καταρρίπτοντας ρεκόρ που κρατούσαν από τη δεκαετία του ’50. Ήταν το «Κάτι να καίει» του Γιάννη Δαλιανίδη. Όχι μόνο έγινε η πιο εμπορική της χρονιάς, αλλά κατάφερε κάτι πολύ σπάνιο: να μεταμορφώσει την ίδια τη μορφή του ελληνικού σινεμά. Ήταν η πρώτη ελληνική ταινία μεγάλου μήκους που γυρίστηκε σε σινεμασκόπ και έγχρωμη, με γυρίσματα σε Θεσσαλονίκη, Τέμπη και Αθήνα.

Το φιλμ ήρθε να αντικαταστήσει τη μελαγχολία του «Μεθύστακα» με χορό, τραγούδι, και χιούμορ. Έκανε πάνω από 660.000 εισιτήρια και έφερε στο προσκήνιο έναν θίασο από αστέρες που έμελλε να γίνουν εμβληματικοί. Ο Ντίνος Ηλιόπουλος, η Ρένα Βλαχοπούλου, η Μάρθα Καραγιάννη, ο Κώστας Βουτσάς, η νεοφερμένη Έλενα Ναθαναήλ, όλοι τους μετατράπηκαν σε πρόσωπα που θα αγαπηθούν από γενιές θεατών. Η Ρένα Βλαχοπούλου, ειδικά, μπήκε οριστικά στο πάνθεον του ελληνικού σινεμά, ισάξια της Αλίκης και της Ζωής.

Η ταινία δεν ήταν απλώς μουσικοχορευτική. Ήταν ένα καλειδοσκόπιο λαϊκού πολιτισμού, γεμάτο σπιρτάδα, σκηνές σε θέατρα, τραγούδια με μπουζούκι και ντουμπλαρισμένα ντουέτα, μια Αθήνα που χαμογελούσε και μια Θεσσαλονίκη που έλαμπε. Στο πλευρό των πρωταγωνιστών εμφανίστηκε και ο Γιώργος Ζαμπέτας, παίζοντας μπουζούκι και τραγουδώντας επί σκηνής, φέρνοντας τον ήχο του δρόμου στο σαλόνι του σινεμά.

Από την ταινία αυτή, έμειναν φράσεις όπως το αθάνατο «Φσσστ Μπόινγκ» του Βουτσά, που μετατράπηκε σε φράση-σήμα κατατεθέν μιας εποχής. Το σενάριο ισορροπούσε ανάμεσα στην κωμωδία και τη σάτιρα, φέρνοντας την Ελλάδα της δεκαετίας του ’60 μπροστά στην κάμερα με γοητεία και χιούμορ. Η ιστορία είχε τα πάντα: έρωτες, παρεξηγήσεις, κληρονομιές, θέατρα και ανατροπές.

Το «Κάτι να καίει» δεν ήταν απλώς η μεγαλύτερη επιτυχία του Δαλιανίδη — ήταν το έργο που καθιέρωσε το ελληνικό μιούζικαλ ως λατρεμένο είδος. Οι επιρροές από το West Side Story και την επιθεώρηση ήταν εμφανείς, αλλά με έναν καθαρά ελληνικό τρόπο, γεμάτο μπουζούκια, λατέρνες και μεσογειακό πάθος. Η τεχνική αρτιότητα και το φρέσκο μοντάζ συνέβαλαν στο να θεωρείται ακόμα και σήμερα ως μια από τις πιο καλοδουλεμένες παραγωγές της Φίνος Φιλμ.

Πολλά χρόνια μετά, η ταινία κυκλοφόρησε σε DVD, αναβιώνοντας τη μαγεία της για μια νέα γενιά θεατών. Μα κάθε φορά που παίζεται στην τηλεόραση ή ανεβαίνει σε θεματικά αφιερώματα, είναι σαν να επιστρέφουμε σε μια Ελλάδα που ήθελε να τραγουδάει. Και αυτό το κατάφερε πρώτη μια γυναίκα που έλεγε τις ατάκες της με μάτια που γελούσαν: η Ρένα.

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
ExtraTime: Πόσα χρήματα χρειάζονται για να χτιστεί νέος Παρθενώνας;

Πόσα χρήματα χρειάζονται για να χτιστεί νέος Παρθενώνας;

Τι θα γινόταν αν προσπαθούσαμε σήμερα να ξαναχτίσουμε τον Παρθενώνα από την αρχή, με τα ίδια υλικά και τεχνικές των αρχαίων Αθηναίων; Η απάντηση θα σας ζαλίσει

ExtraTime
Ατζέντα: Εορτολόγιο Πέμπτη 23 Μαΐου: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα!

Εορτολόγιο Πέμπτη 23 Μαΐου: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα!

Σήμερα, Παρασκευή 23 Μαΐου η Εκκλησία τιμά μεταξύ άλλων τη μνήμη του Όσιου Μιχαήλ.

Ατζέντα
ExtraTime: Ο Αρχαίος Έλληνας που σκότωσε τη γυναίκα του και έγινε νεκρόφιλος…

Ο Αρχαίος Έλληνας που σκότωσε τη γυναίκα του και έγινε νεκρόφιλος…

Ο Περίανδρος της Κορίνθου δεν ήταν απλώς ένας τύραννος. Ήταν ένας άντρας που σκότωσε τη γυναίκα του, βασανίστηκε από τις ενοχές του και κατέληξε σε αρρωστημένες πράξεις

ExtraTime
ExtraTime: Για 500 χρόνια το ποδόσφαιρο θεωρούνταν παιχνίδι για χωριάτες. Οι ευγενείς το έλεγαν βάρβαρο

Για 500 χρόνια το ποδόσφαιρο θεωρούνταν παιχνίδι για χωριάτες. Οι ευγενείς το έλεγαν βάρβαρο

Το ποδόσφαιρο κάποτε το έπαιζαν μόνο οι φτωχοί. Οι ευγενείς το θεωρούσαν επικίνδυνο και βάρβαρο.

ExtraTime
ExtraTime: Το 1991 η Άννα Βίσση ανέβηκε στη σκηνή και έγινε κάτι που δεν είχε ξαναγίνει στην Ελλάδα

Το 1991 η Άννα Βίσση ανέβηκε στη σκηνή και έγινε κάτι που δεν είχε ξαναγίνει στην Ελλάδα

Μια θεατρική υπερπαραγωγή που ένωσε τη μουσική με την υποκριτική και έφερε το Broadway στην Αθήνα. Οι «Δαίμονες» του 1991 δεν ήταν απλώς θέαμα, ήταν τομή.

ExtraTime
ExtraTime: Έβρεξε τόσο πολύ που άλλαξαν τα πάντα. Μετά τη βροχή, ήρθαν οι δεινόσαυροι

Έβρεξε τόσο πολύ που άλλαξαν τα πάντα. Μετά τη βροχή, ήρθαν οι δεινόσαυροι

Πριν από 233 εκατομμύρια χρόνια, έβρεξε τόσο πολύ που εξαφανίστηκαν είδη και δημιουργήθηκαν νέοι κόσμοι

ExtraTime
ExtraTime: Υπάρχει απόφαση δικαστηρίου που δίνει απάντηση στο αν η ντομάτα είναι φρούτο ή λαχανικό

Υπάρχει απόφαση δικαστηρίου που δίνει απάντηση στο αν η ντομάτα είναι φρούτο ή λαχανικό

Το 1893, το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ αποφάσισε αν η ντομάτα είναι φρούτο ή λαχανικό.

ExtraTime
ExtraTime: Τον ήθελαν νεκρό. Αλλά πρώτα του έταξαν μια δίκαιη δίκη. Ο Ναπολέων είχε αποφασίσει ήδη.

Τον ήθελαν νεκρό. Αλλά πρώτα του έταξαν μια δίκαιη δίκη. Ο Ναπολέων είχε αποφασίσει ήδη.

Ήταν λαϊκός ήρωας και επαναστάτης. Τον συνέλαβαν, του έταξαν δίκαιη δίκη

ExtraTime
ExtraTime: Οι όπερες είχαν τραγούδι για τουαλέτα και γλυκό. Το έλεγαν sorbet aria.

Οι όπερες είχαν τραγούδι για τουαλέτα και γλυκό. Το έλεγαν sorbet aria.

Το κοινό ήξερε πότε να σηκωθεί για γλυκό. Δεν ήταν διάλειμμα, ήταν ένα τραγούδι χωρίς σημασία

ExtraTime