EXTRATIME

Ήξερες γιατί οι πινακίδες που λένε EXIT είναι πράσινες;

Οι πράσινες πινακίδες EXIT δεν είναι τυχαίες.
Ήξερες γιατί οι πινακίδες που λένε EXIT είναι πράσινες;

Μέσα σε θέατρα, εμπορικά κέντρα, αεροδρόμια και ξενοδοχεία, υπάρχει μια πινακίδα που δεν αλλάζει ποτέ: η λέξη EXIT, συνήθως με λευκά γράμματα, φόντο πράσινο και ένα ανθρωπάκι που φαίνεται να τρέχει προς την έξοδο. Δεν έχει σημασία σε ποια χώρα βρίσκεσαι ή ποια γλώσσα μιλάς. Το πράσινο EXIT είναι εκεί, σταθερό και οικείο, ένας σιωπηλός οδηγός σε περίπτωση κινδύνου. Αλλά γιατί πράσινο; Γιατί όχι κόκκινο, όπως ο κίνδυνος; Γιατί όχι κίτρινο, όπως οι προειδοποιήσεις; Η απάντηση βρίσκεται στη συνάντηση της ψυχολογίας, της φυσιολογίας και των διεθνών προτύπων ασφαλείας.

Η επιλογή του πράσινου χρώματος για τις πινακίδες εξόδου δεν είναι αισθητική ή τυχαία. Αντίθετα, βασίζεται στη βιολογία του ανθρώπινου ματιού. Το πράσινο βρίσκεται στο κέντρο του φάσματος ορατών χρωμάτων και είναι το χρώμα που το μάτι μας ανιχνεύει πιο εύκολα και πιο άνετα. Σε καταστάσεις χαμηλού φωτισμού ή πανικού, ο εγκέφαλος ανταποκρίνεται πιο γρήγορα σε πράσινα σήματα απ’ ό,τι σε άλλα χρώματα. Το πράσινο, μάλιστα, διακρίνεται και σε συνθήκες καπνού ή φωτιάς καλύτερα από το κόκκινο ή το μπλε. Έτσι, όταν πρέπει να βρεις έξοδο γρήγορα, η επιλογή του πράσινου κάνει πραγματική διαφορά στον χρόνο αντίδρασης.

Από ψυχολογική άποψη, το πράσινο χρώμα προκαλεί αίσθηση ηρεμίας, ασφάλειας και ελευθερίας. Δεν έχει επιθετική χροιά, όπως το κόκκινο, που συχνά χρησιμοποιείται για να δηλώσει “στοπ” ή “κίνδυνος”. Στην περίπτωση της εξόδου, το ζητούμενο είναι να κινηθεί κάποιος γρήγορα αλλά με καθαρή κρίση, όχι να πανικοβληθεί. Έτσι, το πράσινο ενθαρρύνει την πράξη του “φύγε από εδώ” χωρίς να δημιουργεί πανικό. Στην ψυχολογία του πλήθους, μια έξοδος με κόκκινη πινακίδα θα μπορούσε να προκαλέσει ένταση, ενώ το πράσινο επιδρά σχεδόν υπνωτιστικά, οδηγώντας με ηρεμία.

Η καθιέρωση των πράσινων EXIT πινακίδων ήρθε μετά από δεκαετίες δυστυχημάτων, ερευνών και ρυθμιστικών αποφάσεων. Πριν από τη δεκαετία του 1980, πολλές πινακίδες εξόδου ήταν κόκκινες, ιδιαίτερα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Με τον καιρό, η Ευρώπη υιοθέτησε το πράσινο ως το πρότυπο χρώμα για τις εξόδους κινδύνου, ακολουθώντας τη λογική των χρωματικών σημάτων ασφαλείας που είχαν εφαρμοστεί ήδη σε εργοτάξια και βιομηχανικούς χώρους. Ο Διεθνής Οργανισμός Τυποποίησης (ISO) και αργότερα η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέστησαν το πράσινο το παγκόσμιο χρώμα για την έννοια της διαφυγής.

Το σχέδιο με το ανθρωπάκι που τρέχει προς μια πόρτα, γνωστό και ως “running man”, σχεδιάστηκε στην Ιαπωνία τη δεκαετία του 1980 από τον σχεδιαστή Yukio Ota, με στόχο να είναι αναγνωρίσιμο ανεξαρτήτως γλώσσας. Ο συνδυασμός του με το πράσινο χρώμα έγινε σταδιακά το παγκόσμιο πρότυπο. Το πράσινο EXIT είναι λοιπόν κάτι πολύ περισσότερο από μια πινακίδα. Είναι ένα διεθνές σύμβολο σωτηρίας, αποτέλεσμα δεκαετιών τεχνικής εξέλιξης, πολιτισμικής συνεννόησης και επιστημονικής τεκμηρίωσης, που σχεδιάστηκε για να οδηγεί στην ασφάλεια χωρίς να πει ούτε μια λέξη.

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
ExtraTime: Μάζευε ξηρούς καρπούς στα θερινά για να ζήσει. Και μετά τραγούδησε μπροστά σε εκατομμύρια.

Μάζευε ξηρούς καρπούς στα θερινά για να ζήσει. Και μετά τραγούδησε μπροστά σε εκατομμύρια.

Μάζευε στραγάλια στα σινεμά και πήγαινε στις οικοδομές. Και όμως, έγινε ο άνθρωπος που τον άκουσε ολόκληρη η Ελλάδα να τραγουδά με κλειστά μάτια.

ExtraTime
ExtraTime: Η Ιταλία δεν έχει ούτε ένα, ούτε δύο, ούτε 100 είδη τυριών! Είναι πολλά περισσότερα

Η Ιταλία δεν έχει ούτε ένα, ούτε δύο, ούτε 100 είδη τυριών! Είναι πολλά περισσότερα

Τα είδη τυριών στην Ιταλία είναι πάρα πολλά

ExtraTime
Κοινωνία: Νικόλαος Παπαδόπουλος: Διαδικτυακό ψήφισμα για την απομάκρυνση των βλάσφημων έργων στην Εθνική Πινακοθήκη – «Καλούμε την Πολιτεία να σεβαστεί την πίστη μας»

Νικόλαος Παπαδόπουλος: Διαδικτυακό ψήφισμα για την απομάκρυνση των βλάσφημων έργων στην Εθνική Πινακοθήκη – «Καλούμε την Πολιτεία να σεβαστεί την πίστη μας»

Ο ανεξάρτητος βουλευτής που κατέβασε τα βέβηλα έργα, συνεχίζει τη μάχη με ένα ψήφισμα διαμαρτυρίας που οφείλουμε να στηρίξουμε όλοι

Κοινωνία
Οικονομία: Χωρίς ξένες συνταγές: Τα έθνη μεγαλουργούν μόνο με τις δικές τους ρίζες

Χωρίς ξένες συνταγές: Τα έθνη μεγαλουργούν μόνο με τις δικές τους ρίζες

Η ανάπτυξη δεν μπορεί να επιβληθεί απ’ έξω. Τα έθνη μεγαλουργούν όταν βαδίζουν με βάση τη δική τους ταυτότητα, τις δικές τους αξίες και παραδόσεις. Όχι με ξένα πρότυπα.

Οικονομία
Ελευθέριος Ανδρώνης: Pfizergate: Υπόλογη η Φον ντερ Λάιεν για τα SΜS με Μπουρλά – Μια πρώτη σπουδαία νίκη για όσους μάχονταν τη σκιώδη προώθηση των εμβολίων

Pfizergate: Υπόλογη η Φον ντερ Λάιεν για τα SΜS με Μπουρλά – Μια πρώτη σπουδαία νίκη για όσους μάχονταν τη σκιώδη προώθηση των εμβολίων

Απόφαση - κόλαφος από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν - Η Κομισιόν παραβίασε τους κανόνες διαφάνειας για την αγορά των εμβολίων από τη Pfizer

Ελευθέριος Ανδρώνης
ExtraTime: Τρεις έφηβοι που τραγουδούσαν Ναπολιτάνικα. Σήμερα γεμίζουν στάδια σε τρεις ηπείρους

Τρεις έφηβοι που τραγουδούσαν Ναπολιτάνικα. Σήμερα γεμίζουν στάδια σε τρεις ηπείρους

Από την Ιταλία ως την Ιαπωνία, η ιστορία του Il Volo είναι το απόλυτο παράδειγμα του πώς τρεις έφηβοι με κλασικές φωνές έγιναν παγκόσμιοι σταρ.

ExtraTime
ExtraTime: Νομίζεις ότι ο Αλ Καπόνε ήταν ένας σκληρός γέρος μαφιόζος; Πέθανε στα 48 και τα έκανε όλα πριν κλείσει τα 30

Νομίζεις ότι ο Αλ Καπόνε ήταν ένας σκληρός γέρος μαφιόζος; Πέθανε στα 48 και τα έκανε όλα πριν κλείσει τα 30

Δεν ήταν γέρος όταν διέταζε φόνους και έστηνε αυτοκρατορίες. Ο Αλ Καπόνε πέθανε στα 48 και είχε καταρρεύσει πριν τα 45 του.

ExtraTime
ExtraTime: Ένας χιμπατζής, κυριολεκτικά χιμπατζής, έπαιξε στο χρηματιστήριο και τα πήγε πολύ καλύτερα από χιλιάδες επαγγελματίες χρηματιστές

Ένας χιμπατζής, κυριολεκτικά χιμπατζής, έπαιξε στο χρηματιστήριο και τα πήγε πολύ καλύτερα από χιλιάδες επαγγελματίες χρηματιστές

Μια χιμπατζής νίκησε χιλιάδες χρηματιστές στο παιχνίδι του χρηματιστηρίου. Με μόνα όπλα της έναν πίνακα, κάτι βελάκια και καθόλου άγχος.

ExtraTime
ExtraTime: Η πιο διάσημη κραυγή, έχει ακουστεί σε 400 ταινίες και ξεκίνησε σαν άντρας που τον δαγκώνει αλιγάτορας

Η πιο διάσημη κραυγή, έχει ακουστεί σε 400 ταινίες και ξεκίνησε σαν άντρας που τον δαγκώνει αλιγάτορας

Η πιο αναγνωρίσιμη κραυγή του Χόλιγουντ ξεκίνησε από μια σκηνή με αλιγάτορα και κατέληξε να γίνεται meme του παγκόσμιου σινεμά.

ExtraTime