ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ακρίβεια: Η κυβέρνηση πανηγυρίζει με τα ταμπελάκια κοροϊδίας του -5%, ενώ οι τιμές έχουν αυξηθεί έως και 50%

Σταγόνα στον «ωκεανό» της ακρίβειας τα καρτελάκια με το -5% που ανακοίνωσε ο Κ. Σκρέκας, την ώρα που οι ανατιμήσεις είναι υπερπολλαπλάσιες

Σταγόνα στον «ωκεανό» της ακρίβειας τα καρτελάκια με το -5% που ανακοίνωσε ο Κ. Σκρέκας, την ώρα που οι ανατιμήσεις είναι υπερπολλαπλάσιες.
Συντάκτης: Παντελής Λαμψιώτης Χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά

Ακρίβεια: Σε εφαρμογή μπαίνουν τα νέα μέτρα αντιμετώπισης της ακρίβειας με τον υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα να υπογράφει τις υπουργικές αποφάσεις με τις οποίες τα σούπερ μάρκετ καλούνται να συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής» με ειδικά καρτελάκια στα ράφια.

Ενώ η κυβέρνηση έχει αφήσει σχεδόν ανεξέλεγκτες τις τιμές και την κερδοσκοπία να οργιάζει ειδικά στα σούπερ μάρκετ, τώρα παρουσιάζουν σε… πανηγυρικούς τόνους ένα μέτρο που μόνο προαιρετικά θα υιοθετήσουν οι αλυσίδες και θα παρέχει μια μείωση κοροϊδίας 5% σε μια σειρά προϊόντων, τη στιγμή που οι αυξήσεις σε τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης πιάνουν διψήφια νούμερα και φτάνουν ως και το 50%.

Όπως ανέφερε σε τηλεοπτική του συνέντευξη ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κώστας Σκρέκας, η μείωση του 5% με ειδικά καρτελάκια, αφορά 500 προϊόντα ως τις 30 Νοεμβρίου και υποτίθεται πως οι τιμές θα παραμείνουν αμετάβλητες για ένα εξάμηνο.

Πρακτικά, μπορεί να εφαρμοστεί σε τρόφιμα και μη, σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ή επώνυμα, σε βασικά καταναλωτικά αγαθά και μη. Όμως η έως τώρα πολιτική κερδοσκοπίας που ακολουθούν στην αγορά οι όμιλοι (όπως φάνηκε και από τα περιβόητα καλάθια του νοικοκυριού) έχει δείξει ότι σε τέτοιου είδους προσφορές εντάσσονται κατά κύριο λόγο τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, δηλαδή τα φθηνότερα εμπορεύματα που παράγονται για λογαριασμό των ίδιων των εμπορικών αλυσίδων.

Τα 500 προϊόντα στα οποία θα εφαρμοστεί αυτή η σχεδόν αμελητέα μείωση του 5%, είναι μια πολύ μικρή συνεισφορά στις ανάγκες του νοικοκυριού, αφού σε ένα μεσαίου μεγέθους σούπερ μάρκετ είναι τοποθετημένα συνολικά περί τα 17.000 προϊόντα (κωδικοί). Ουσιαστικά πρόκειται για ακόμα ένα διαφημιστικό τρικ που προκύπτει από τη σύμπραξη της κυβέρνησης και των ομίλων σούπερ μάρκετ που επιταχύνει τη στροφή των καταναλωτών προς τρόφιμα χαμηλότερης διατροφικής αξίας και τους εγκλωβίζει σε ένα «συσσίτιο» μικροπροσφορών.

Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση Μητσοτάκη αρνείται να ελέγξει τις ανατιμήσεις που επιβάλλουν τα μεγαλοαφεντικά της αγοράς και αρνείται τη μείωση του ΦΠΑ σε βασικά τρόφιμα, κάτι που θα προσέφερε ουσιαστική υποχώρηση των τιμών. Προτιμούν να κεφαλαιοποιούν πολιτικά μερικά ημίμετρα που μοιάζουν «καθρεφτάκια» για τους «ιθαγενείς», για να πουλάνε το επικοινωνιακό αφήγημα ότι καταπολεμούν την ακρίβεια. Αφού οι τιμές έφτασαν σχεδόν 50% πάνω, τώρα οι πολίτες πρέπει να λένε και… ευχαριστώ που γλυτώνουν ένα 5%…

Exit mobile version