ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Διαγωνισμός PISA: Παιδεία 2 ταχυτήτων στην Ελλάδα – Η εγκατάλειψη του δημόσιου σχολείου από την κυβέρνηση δημιουργεί χάσμα με τα ιδιωτικά

Η καταστροφή της δημόσιας Παιδείας αφήνει πίσω τους μαθητές των δημόσιων σχολείων, όπως καταγράφεται από τον διαγωνισμό PISA
Διαγωνισμός PISA: Παιδεία 2 ταχυτήτων στην Ελλάδα – Η εγκατάλειψη του δημόσιου σχολείου από την κυβέρνηση δημιουργεί χάσμα με τα ιδιωτικά

Διαγωνισμός PISA: Σε μια εποχή όπου η υφυπουργός Δόμνα Μιχαηλίδου δεν ντρέπεται να λέει ότι δεν πειράζει να βάζουν λουκέτα τα δημόσια σχολεία γιατί το περπάτημα κάνει… καλό στους μαθητές, επίσημα στοιχεία του ΟΟΣΑ έρχονται να δείξουν ότι στην Ελλάδα διαμορφώνεται Παιδεία δύο ταχυτήτων, όπως ακριβώς συμβαίνει και με την Υγεία.

Ένα μεγάλο χάσμα έχει δημιουργηθεί μεταξύ των επιδόσεων των μαθητών ιδιωτικών και δημόσιων σχολείων, όπως αποτυπώνεται αυτό από τον τελευταίο διαγωνισμό PISA που οργάνωσε ο ΟΟΣΑ το 2022.

Με όλες τις παθογένειες του δημόσιου σχολείου όχι μόνο να διαιωνίζονται, αλλά και να εντείνονται λόγω της επιτηδευμένης υποβάθμισής του από την κυβέρνηση Μητσοτάκη, οι μαθητές των δημόσιων σχολείων πέφτουν θύματα της χαμηλής ποιότητας εκπαίδευσης και των τραγικών υποδομών.

Σε ένα άθλιο σύστημα Παιδείας όπου η μόρφωση είναι «μηχανική» και απρόσωπη, και τα παιδιά χάνουν τα κίνητρα για να αναπτύξουν τις δυνατότητές τους, οι μαθητές των δημόσιων σχολείων μοιραίως αντιμετωπίζουν με αδιαφορία τον διαγωνισμό PISA.

Στον αντίποδα, οι μαθητές των ιδιωτικών σχολείων απολαμβάνουν όλα τα ακριβοπληρωμένα οφέλη μιας άρτιας εκπαίδευσης με επαρκές προσωπικό και σύγχρονες υποδομές, και έτσι δίνονται όλα τα κίνητρα και τα εργαλεία για να διαπρέπουν στον διαγωνισμό.

Οι επιδόσεις των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων είναι πολύ καλύτερες από εκείνες των μαθητών δημόσιων σχολείων, αλλά και πιο ανεβασμένες σε σχέση με τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ. Δηλαδή οι μαθητές των ελληνικών ιδιωτικών σχολείων πέτυχαν σε όλα υψηλότερες βαθμολογίες από τον μέσο όρο των ιδιωτικών σχολείων του ΟΟΣΑ.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων Χαράλαμπο Κυραϊλίδη, οι διαχρονικά υψηλότερες επιδόσεις των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων στο πρόγραμμα PISA δεν είναι συμπτωματικές. «Τα ιδιωτικά σχολεία, εξαιτίας του πολύπλευρου εκπαιδευτικού προγράμματος, της καινοτομίας, του πειραματισμού, της παιδαγωγικής αυτονομίας, μπορούν να αμβλύνουν μεγάλο μέρος από τις παθογένειες του εκπαιδευτικού συστήματος», αναφέρει σε ανακοίνωσή του.

Η απαξίωση του δημόσιου σχολείου που προωθείται από την κυβέρνηση, βλέπουμε ότι καταφέρνει να μεταφέρει «πελατεία» στα ιδιωτικά σχολεία, μέσω ενός άνισου ανταγωνισμού. Ο διαγωνισμός PISA χρησιμοποιείται ως διαφημιστικό εργαλείο για τους ιδιώτες, προκειμένου να παγιώνεται η εντύπωση ότι στα δημόσια σχολεία οι μαθητές είναι καταδικασμένοι να βγαίνουν… «τούβλα».

Ασφαλώς η πραγματικότητα απέχει πολύ. Το επίπεδο των γνώσεων στα δημόσια σχολεία είναι πεσμένο, διότι εκεί εν πολλοίς παρέχεται μια «ξύλινη» εκπαίδευση, και εκεί χτυπά η «καρδιά» των κοινωνικών ανισοτήτων. Ο μαθητής δημόσιου σχολείου δεν απολαμβάνει την ίδια εκπαιδευτική μέριμνα με τον μαθητή ιδιωτικού σχολείου, και πάρα πολλές οικογένειες δεν διαθέτουν οικονομική δυνατότητα να πληρώνουν φροντιστήρια για να καλύψουν τα εκπαιδευτικά κενά.

Παρά τις αντίξοες συνθήκες που αντιμετωπίζουν εκπαιδευτικοί στα δημόσια σχολεία, υπάρχουν πολλοί που με φιλότιμο, αυτοθυσία και αγάπη για το λειτούργημά τους, κάνουν υπερβάσεις για να βγάλουν άξια παιδιά στην κοινωνία. Το κακό είναι όμως ότι δεν έχουν την κυβέρνηση το πλευρό τους, αλλά απέναντί τους. Αντί λοιπόν να χρησιμοποιούνται επικοινωνιακές «φόρμες» για λοιδορηθεί το δημόσιο σχολείο, θα έπρεπε να ασχολούμαστε με το γιατί η Πολιτεία εμποδίζει την ανάπτυξή του. Οι παθογένειες των δημόσιων σχολείων είναι πολύ πιο σύνθετες και πολύπλευρες, απ’ ότι μπορεί να αναδείξει ένας διαγωνισμός PISA που λειτουργεί ως «κράχτης» για τα ιδιωτικά σχολεία…

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Διαγωνισμός PISA: Παιδεία 2 ταχυτήτων στην Ελλάδα – Η εγκατάλειψη του δημόσιου σχολείου από την κυβέρνηση δημιουργεί χάσμα με τα ιδιωτικά», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Αλέξανδρος Ορφανίδης

Ο Αλέξανδρος Ορφανίδης αρθρογραφεί στο Sportime.GR από τα τέλη του 2021, επισημαίνοντας με τα άρθρα του, τα δεινά της ελληνικής κοινωνίας.