Fraport: Οι Γερμανοί δεν βάζουν πεισματικά μόνιμο γιατρό στα αεροδρόμια; – Στη Ρόδο πέθαναν δύο και παραλίγο να πεθάνει και τρίτος – Όλα για το κέρδος;
Το περιστατικό της Ρόδου επιβεβαιώνει με δραματικό τρόπο πόσο κρίσιμη είναι η ύπαρξη άμεσης ιατρικής παρέμβασης σε εγκαταστάσεις διεθνούς κυκλοφορίας.
Σκηνές τρόμου εκτυλίχθηκαν στο αεροδρόμιο της Ρόδου, όταν 65χρονος τουρίστας υπέστη καρδιακή ανακοπή μπροστά στα μάτια δεκάδων ταξιδιωτών. Το περιστατικό θα μπορούσε να είχε εξελιχθεί σε τραγωδία, αν δεν βρισκόταν στο σημείο, εντελώς τυχαία, Ελληνίδα γιατρός, η οποία με άμεση επέμβαση τού έσωσε τη ζωή. Ο 65χρονος επανήλθε, μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο και νοσηλεύεται εκτός κινδύνου.

Το σοκ δεν προήλθε μόνο από το ιατρικό επεισόδιο, αλλά από την αποκάλυψη ότι το αεροδρόμιο της Fraport στη Ρόδο δεν διαθέτει μόνιμο γιατρό — παρότι εξυπηρετούνται εκατομμύρια επιβάτες ετησίως (πάνω από 7 εκατ.). Ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες του Sportime, δύο άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους σε παρόμοια περιστατικά και ο 65χρονος θα ήταν ο τρίτος.
Αν και η Fraport Greece, η γερμανικών συμφερόντων εταιρεία που διαχειρίζεται 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια, έχει αναλάβει σημαντικές υποδομές και έργα εκσυγχρονισμού, βάσει της σύμβασης παραχώρησης η παρουσία γιατρού εντός του αεροδρομίου δεν αποτελεί δική της αρμοδιότητα, αλλά υπόκειται στην αρμοδιότητα της αρμόδιας Υγειονομικής Περιφέρειας. Και αυτό είναι που επικαλείται σταθερά η Fraport.
Ωστόσο, το γεγονός ότι πρόκειται για χώρους με καθημερινή κίνηση χιλιάδων ανθρώπων εγείρει ερωτήματα σχετικά με το αν θα έπρεπε η πολιτεία ή και ο παραχωρησιούχος να μεριμνήσουν για ιατρική κάλυψη πρώτης ανάγκη έστω και με συμβατική πρόβλεψη. Την ίδια ώρα, οι τοπικές κοινωνίες και οι υγειονομικοί φορείς ζητούν την άμεση αλλαγή του νομικού πλαισίου, ώστε να προβλέπεται υποχρεωτική παρουσία γιατρού ή μονάδας άμεσης βοήθειας σε κάθε μεγάλο αεροδρόμιο της χώρας, όπως συμβαίνει στο Ελευθέριος Βενιζέλος.
Το περιστατικό της Ρόδου επιβεβαιώνει με δραματικό τρόπο πόσο κρίσιμη είναι η ύπαρξη άμεσης ιατρικής παρέμβασης σε εγκαταστάσεις διεθνούς κυκλοφορίας. Αυτή τη φορά, η τύχη έπαιξε τον ρόλο της – αλλά αυτό δεν μπορεί να είναι εταιρική στρατηγική.