ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κώστας Α. Καραμανλής – Τέμπη: Προκλητικός, τα «φόρτωσε» όλα στο ανθρώπινο λάθος – «Δεν είναι σίγουρο ότι τα συστήματα ασφαλείας θα απέτρεπαν το δυστύχημα»

«Αν κάποια πλευρά τηρούσε τον κανονισμό, το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί» είπε ο Κώστας Καραμανλής, αποτινάσσοντας τις ευθύνες του
Κώστας Α. Καραμανλής – Τέμπη: Προκλητικός, τα «φόρτωσε» όλα στο ανθρώπινο λάθος – «Δεν είναι σίγουρο ότι τα συστήματα ασφαλείας θα απέτρεπαν το δυστύχημα»

Στο αφήγημα του ανθρώπινου λάθους έχει «γαντζωθεί» ο Κώστας Αχ. Καραμανλής για να αποτινάξει από πάνω του τις βαρύτατες ευθύνες που του αναλογούν για την τραγωδία των Τεμπών. Στην κατάθεσή του στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής, ο πρώην Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών με χαρακτηριστική θρασύτητα ισχυρίστηκε ότι τα έπραξε όλα σωστά, και ότι δεν είχε καμία σημασία το αν ο σιδηρόδρομος είχε ενεργά τα προβλεπόμενα συστήματα ασφαλείας, από τη στιγμή που η σύγκρουση των τρένων ήταν αποτέλεσμα μιας σειράς ανθρώπινων λαθών.

Ενώ πολλοί γνώστες των σιδηροδρομικών μεταφορών έχουν αποφανθεί ότι εάν υπήρχαν τα απαραίτητα εργαλεία ελέγχου κυκλοφορίας που προβλέπονταν από τη σύμβαση 717, το σύστημα ETCS θα ενεργοποιούσε αυτόματα το σύστημα πέδησης των τρένων που κινούνταν με αντίθετη κατεύθυνση στην ίδια σιδηροδρομική γραμμή, και θα τα ακινητοποιούσε πολύ πριν συμβεί η σύγκρουση, ο κ. Καραμανλής προσβάλλοντας τη νοημοσύνη του κόσμου, είπε ότι καμία τεχνολογία δεν είναι σίγουρο ότι θα απέτρεπε το δυστύχημα.

Συγκεκριμένα είπε για τα συστήματα ελέγχου κυκλοφορίας ότι «σαφώς και θα συνέβαλαν στην αύξηση της ασφάλειας αλλά δεν είναι σίγουρο ότι θα απέτρεπαν το δυστύχημα και αυτά τα συστήματα τα χειρίζονται άνθρωποι». Στο μυαλό του Κώστα Αχ. Καραμανλή, το γεγονός ότι πάντα ενδέχεται να υπάρξει ανθρώπινο λάθος στη λειτουργία ενός μέσου μεταφοράς, ήταν δικαιολογία για να αφήνει τον σιδηρόδρομο να λειτουργεί μισό αιώνα πίσω σε τεχνολογικό επίπεδο!

«Αν κάποια πλευρά (σ.σ. ο σταθμάρχης ή οι μηχανοδηγοί) τηρούσε τον κανονισμό, το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί» είπε ο Κώστας Καραμανλής και πρόσθεσε πως τα συστήματα θα αύξαναν το επίπεδο ασφαλείας, αλλά αυτό δεν παρέχει βεβαιότητα ότι θα απέτρεπαν την τραγωδία.

Όλοι οι ειδικοί συμφωνούν ότι με τα προβλεπόμενα συστήματα ασφαλείας, το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί και η θλιβερή υπερασπιστική γραμμή του πρώην υπουργού Μεταφορών είναι το… «μπορεί και να μην είχε αποφευχθεί». Οι οικογένειες των 57 ανθρώπων που θρηνούν, ακούνε τον πολιτικά υπεύθυνο για το έγκλημα των Τεμπών να παίζει το παιχνίδι της κολοκυθιάς με τις πιθανότητες.

Μα ακριβώς επειδή πάντα ελλοχεύει ο παράγοντας του ανθρώπινου λάθους, ο υπουργός όφειλε να εξασφαλίσει τα τεχνολογικά μέσα που θα διόρθωναν ένα ενδεχόμενο λάθος. Όχι να αφήνει τον σιδηρόδρομο να λειτουργεί σε τριτοκοσμικές συνθήκες και στη Βουλή να λέει ψέματα ότι «διασφαλίζει την ασφάλεια των επιβατών».

Τα λεγόμενα του πρώην υπουργού Μεταφορών έρχονται σε ευθεία σύγκρουση ακόμα κα με το πόρισμα Γεραπετρίτη, όπου τα τρία μέλη της επιτροπής εμπειρογνωμόνων κατέθεσαν πως αν υπήρχε το σύστημα ETCS (σύστημα αυτόματης πέδησης), το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί.

Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής δεν παραδέχτηκε την υποστελέχωση του ΟΣΕ επί υπουργίας του, ούτε την ελλιπή εκπαίδευση των σιδηροδρομικών υπαλλήλων, ούτε τις πελατειακές προσλήψεις. Δεν είχε καμία σοβαρή απάντηση, ούτε για τα εξώδικα και τις επαναλαμβανόμενες προειδοποιήσεις των εργαζομένων για την επικινδυνότητα του σιδηροδρόμου που μιλούσαν για επερχόμενο δυστύχημα. Προειδοποιήσεις για τις οποίες ο Κώστας Αχ. Καραμανλής, η διοίκηση του ΟΣΕ και η Hellenic Train, αδιαφορούσαν πλήρως.

Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής δεν είχε καμία σοβαρή δικαιολογία ούτε για το εξοργιστικό μπάζωμα του τόπου της τραγωδίας και γενικώς ισχυρίστηκε ότι όλη η έρευνα γίνεται με διαφάνεια και συνέπεια.

«Είμαι εδώ, από την πρώτη στιγμή. Δεν κρύφτηκα. Δεν έπαιξα θέατρο. Και ούτε σκοπεύω να το κάνω τώρα», τόνισε ο μονίμως κρυμμένος κ. Καραμανλής, που όταν τέθηκε στη Βουλή το ζήτημα να γίνει Προανακριτική Επιτροπή για να αναζητηθούν ποινικές ευθύνες (και όχι απλά Εξεταστική), εκείνος στήριξε με την ψήφο του το να γίνει μόνο Εξεταστική…

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Κοινωνία: Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Βουλευτής της ΝΔ αποκάλυψε ότι δηλώνονταν σαν βοσκοτόπια ακόμα και αμπέλια στη Καλντέρα Σαντορίνης!

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Βουλευτής της ΝΔ αποκάλυψε ότι δηλώνονταν σαν βοσκοτόπια ακόμα και αμπέλια στη Καλντέρα Σαντορίνης!

Μάρκος Καφούρος: «Δηλώνονταν περιοχές όπου ήταν δικοί μας αμπελώνες. Δηλώνονταν τα πάντα, τα βουνά… δηλαδή είναι απίστευτο»

Κοινωνία
Κοινωνία: Έξαλλος ο Βαρδινογιάννης: Μας δουλεύουν όλοι – Από τους Βούλγαρους μέχρι το ρωσικό αέριο του… TAP

Έξαλλος ο Βαρδινογιάννης: Μας δουλεύουν όλοι – Από τους Βούλγαρους μέχρι το ρωσικό αέριο του… TAP

Ο Γ. Βαρδινογιάννης δεν μάσησε τα λόγια του.

Κοινωνία
Κοινωνία: Meteo.gr: «Σε 8 χρόνια χάθηκε το 37% των περιαστικών δασών της Αττικής» – Επιτελικό «κάρβουνο» έγινε ο νομός στην εξαετία Μητσοτάκη!

Meteo.gr: «Σε 8 χρόνια χάθηκε το 37% των περιαστικών δασών της Αττικής» – Επιτελικό «κάρβουνο» έγινε ο νομός στην εξαετία Μητσοτάκη!

Εξαετία εφιάλτης - «Ημιερημική» χαρακτηρίζουν την Αττική Έλληνες επιστήμονες - Μη αναστρέψιμη η καταστροφή σε μεγάλες εκτάσεις του νομού!

Κοινωνία
ExtraTime: Συναγερμός: 400.000 επιθέσεις χάκερ σε τραπεζικές συναλλαγές το 2024 – Ζημιά 17,7 εκατ. ευρώ

Συναγερμός: 400.000 επιθέσεις χάκερ σε τραπεζικές συναλλαγές το 2024 – Ζημιά 17,7 εκατ. ευρώ

Οι ηλεκτρονικές επιθέσεις σε τραπεζικά συστήματα και κάρτες αυξάνονται ραγδαία, με τους χάκερ να βάζουν στο στόχαστρο κυρίως POS και ΑΤΜ. Μόνο το 2024, οι απόπειρες ξεπέρασαν τις 400.000, προκαλώντας συνολική ζημιά που άγγιξε τα 17,7 εκατ. ευρώ

ExtraTime
Κοινωνία: Εμπαίζει τη νοημοσύνη του κόσμου η Μενδώνη για το σόου στο Άργος – Το ερειπωμένο κτίριο επισκευάστηκε για να… γκρεμιστεί!

Εμπαίζει τη νοημοσύνη του κόσμου η Μενδώνη για το σόου στο Άργος – Το ερειπωμένο κτίριο επισκευάστηκε για να… γκρεμιστεί!

Τραγέλαφος: Η Μενδώνη είχε επιπλήξει μια υπάλληλο στο Άργος για την κατάσταση ενός κτιρίου που φτιάχτηκε μεν, αλλά θα... γκρεμιστεί γιατί έχει αρχαία από κάτω!

Κοινωνία
Κοινωνία: Μονή Σινά: O Υφ.Εξ Τάσος Χατζηβασιλείου παραδέχτηκε ότι το Μοναστήρι βρίσκεται στον «αέρα» στο ζήτημα των ιδιοκτησιών

Μονή Σινά: O Υφ.Εξ Τάσος Χατζηβασιλείου παραδέχτηκε ότι το Μοναστήρι βρίσκεται στον «αέρα» στο ζήτημα των ιδιοκτησιών

Η κυβέρνηση εξακολουθεί να αρνείται την εθνική ήττα - Ασχολούνται μόνο με το λατρευτικό καθεστώς, υποβαθμίζοντας το ιδιοκτησιακό

Κοινωνία
Κοινωνία: Μάτι: Οργή και θρήνος των συγγενών για την δικαστική απόφαση – «Μην περιμένει κανείς δικαίωση στην Ελλάδα – Δεν υπάρχει δικαιοσύνη εδώ»

Μάτι: Οργή και θρήνος των συγγενών για την δικαστική απόφαση – «Μην περιμένει κανείς δικαίωση στην Ελλάδα – Δεν υπάρχει δικαιοσύνη εδώ»

104 νεκροί και ούτε ένας πολιτικός στη φυλακή - Ποινές «χάδι» και μόνο για τους «τελευταίους τροχούς της αμάξης» επέβαλλε το δικαστήριο

Κοινωνία
Κοινωνία: Έρχεται το ψηφιακό ευρώ – Είμαστε έτοιμοι για έναν κόσμο χωρίς μετρητά; Ή απλώς… δεν μας ρώτησαν ποτέ;

Έρχεται το ψηφιακό ευρώ – Είμαστε έτοιμοι για έναν κόσμο χωρίς μετρητά; Ή απλώς… δεν μας ρώτησαν ποτέ;

Νέες εξελίξεις φέρνει η Κριστίν Λαγκάρντ, με την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.

Κοινωνία
ExtraTime: Τρόλεϊ: Έρχεται το τέλος της εποχής τους; Θα τα αντικαταστήσουν με οικολογικά λεωφορεία

Τρόλεϊ: Έρχεται το τέλος της εποχής τους; Θα τα αντικαταστήσουν με οικολογικά λεωφορεία

Το παραδοσιακό τρόλεϊ, με τις κεραίες και τα καλώδια, φαίνεται πως οδεύει προς τη δύση του στην Αθήνα. Στη θέση του, ηλεκτρικά λεωφορεία με αυτονομία και μηδενικούς ρύπους

ExtraTime