Μετωπική σύγκρουση Κυρανάκη – Λυμπερόπουλου για το… «αλκοόλ pass» στα ταξί – Ο Π.Μαρινάκης άδειασε τον αναπληρωτή υπ. Μεταφορών
Ως αναποτελεσματικό και ανεφάρμοστο έκρινε ο περισσότερο κόσμος το μέτρο για μειωμένο κόμιστρο σε όσους καταναλώνουν αλκοόλ
Σε ένα μεγαλοπρεπές άδειασμα του Κωνσταντίνου Κυρανάκη, προχώρησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, επιχειρώντας να κατευνάσει τις σφοδρές αντιδράσεις που ξέσπασαν από την πρόταση του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών και Υποδομών να θεσπιστεί μειωμένο κόμιστρο στα ταξί κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή, για να παρακινηθούν όσοι καταναλώνουν αλκοόλ στο να επιστρέψουν στο σπίτι τους με ταξί και όχι να οδηγήσουν.
Ο Παύλος Μαρινάκης σχολίασε με ξεκάθαρο τρόπο στο Real Fm ότι: «δεν θα κάνουμε κάτι τέτοιο. Δεν θα προχωρήσουμε σε τέτοιο μέτρο. Ήταν μία σκέψη. Δεν θα πληρώσει προφανώς ο Έλληνας φορολογούμενος. Δεν θα επιδοτείται τέλος πάντων κάποιος για να πίνει. Θα κάνει το υπουργείο μία σειρά από πράγματα που ήδη κάνει και έχει κάνει μία πολύ μεγάλη προσπάθεια και στα τρένα και στα υπόλοιπα ούτως ώστε για παράδειγμα να διευρύνεται το ωράριο του μετρό».
Πρόκειται για ακόμη μια περίπτωση όπου κάποιος υπουργός ανακοινώνει ένα μέτρο προκειμένου να «κόψει» αντιδράσεις και το Μαξίμου το παίρνει πίσω κακήν-κακώς. Από το πρωί της Τρίτης (6/5) είχε ξεσπάσει σφοδρή «μετωπική» σύγκρουση μεταξύ του Κωνσταντίνου Κυρανάκη και του προέδρου του Συνδικάτου Ιδιοκτητών Ταξί Αττικής, Θύμιου Λυμπερόπουλου, ο οποίος ανέφερε ανάμεσα σε άλλα «δεν καταλαβαίνω γιατί το είπε, θέλει να επιδοτεί και να προωθεί το αλκοόλ στους νέους; Αν είναι δυνατόν να το λέει ένας υπουργός. Αυτά τα προβλήματα λύνονται με επιδότηση»;
Ανάλογος χαμός έγινε και στα ΜΚΔ, όπου πολλοί σχολιάζουν με καυστικό τρόπο το μέτρο Κυρανάκη, λέγοντας ότι ουσιαστικά ο φορολογούμενος πολίτης θα πληρώνει τον καθένα για να μεθάει αλόγιστα και να επιστρέφει σπίτι με ταξί. Ο Κ.Κυρανάκης από την πλευρά του κάλεσε σε διάλογο τους οδηγούς ταξί και υποστήριξε ότι με το συγκεκριμένο μέτρο θα σωθούν ζωές.
Ωστόσο αρκεί η κοινή λογική για να αντιληφθεί κανείς ότι το εν λόγω μέτρο δεν λύνει το πρόβλημα της υπερκατανάλωσης αλκοόλ, αλλά το μεταφέρει στις «πλάτες» των ταξιτζήδων. Για μια διαδρομή λίγων ευρώ (λόγω του μειωμένου κομίστρου), ο κάθε οδηγός ταξί θα αναλαμβάνει τη μεταφορά ενός μεθυσμένου ανθρώπου με απρόβλεπτη συμπεριφορά που μπορεί να γίνει μέχρι και επικίνδυνος.
Επιπλέον, οι χαμηλές τιμές στα κόμιστρα των ταξί πιθανότατα να λειτουργήσουν προτρεπτικά στο να πίνουν και να μεθούν περισσότερο οι θαμώνες της νυχτερινής διασκέδασης. Εδώ θα μπορούσε να πει κανείς ότι το πρόβλημα της κυβέρνησης δεν είναι το να μην καταναλώνουν υπερβολικό αλκοόλ οι Έλληνες, αλλά το να γυρίσουν ασφαλείς στο σπίτι μέχρι να… ξαναπιούν. Με λίγα λόγια το μέτρο Κυρανάκη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί άνετα και επιδότηση διασφαλισμένου… αλκοολισμού! Και άραγε πώς θα ξεχωρίζει ο οδηγός ταξί ποιος είναι πραγματικά μεθυσμένος; Θα κάνει… αλκοτέστ στον πελάτη;
Η αποτροπή της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ είναι υπόθεση άλλων παραγόντων, όπως το να λειτουργεί σωστά η Τροχαία και να ενισχυθεί όσο χρειάζεται. Επίσης τις Παρασκευές, τα Σάββατα και τις Κυριακές, θα πρέπει τα ΜΜΜ να λειτουργούν ως πιο αργά το βράδυ και να ξεκινούν πιο νωρίς το πρωί. Και φυσικά η συνετή κατανάλωση αλκοόλ είναι πάνω απ’ όλα ζήτημα παιδείας, ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης.
Όλα αυτά είναι παράγοντες που απαιτούν δημοσιονομική πρόνοια από την κυβέρνηση και όχι να αντιμετωπίζει την ασφάλεια του κόσμου ως περιττό κόστος μεταφέροντας τις ευθύνες της στον κλάδο των ταξιτζήδων.