ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νίκη Κεραμέως από άλλο πλανήτη: «Έχουμε κράτος που δεν διακόπτεται από ακραία καιρικά φαινόμενα – Αρκεί μία ώρα για να λειτουργήσει η τηλεκπαίδευση»

Η Νίκη Κεραμέως βάφτισε «ακραίο φαινόμενο» ένα φυσιολογικό χιονιά του Φεβρουαρίου, ενώ αποθέωσε το πολύπαθο σύστημα της τηλεκπαίδευσης

Η Νίκη Κεραμέως βάφτισε «ακραίο φαινόμενο» ένα φυσιολογικό χιονιά του Φεβρουαρίου, ενώ αποθέωσε το πολύπαθο σύστημα της τηλεκπαίδευσης.
Συντάκτης: Παντελής Λαμψιώτης Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Χαμένη στον πλανήτη της «Αριστείας» και μακριά από την ελληνική πραγματικότητα φαίνεται πως είναι η Νίκη Κεραμέως, η οποία σε μια εκτός τόπου και χρόνου τοποθέτηση, αποθέωσε το… λειτουργικό κράτος και το… αποτελεσματικό έργο του υπουργείου παιδείας πάνω στο ζήτημα της τηλεκπαίδευσης.

Μιλώντας στο – πάντα φιλόξενο για κυβερνητικές κορώνες – ΣΚΑΪ, η Νίκη Κεραμέως είπε ότι ολόκληρη η χώρα επλήγη από ένα… ακραίο καιρικό φαινόμενο και ότι «επιτέλους έχουμε ένα κράτος το οποίο συνεχίζει να λειτουργεί»!

Συγκεκριμένα είπε: «Τις ημέρες αυτές εξελίσσεται ένα ακραίο καιρικό φαινόμενο, συμφωνούμε; Ακραίο καιρικό φαινόμενο σε όλη τη χώρα, σε κάποιες περιοχές ακόμα πιο έντονο. Επιτέλους έχουμε κράτος, έχουμε σύγχρονο κράτος, το οποίο δεν διακόπτεται με αυτά τα ακραία καιρικά φαινόμενα».

Μέχρι εδώ τι να πρωτοσχολιάσει κανείς; Το ότι ένας φυσιολογικός χιονιάς του Φεβρουαρίου βαφτίζεται «ακραίο φαινόμενο» ή ότι κατά την εκτίμηση της κ. Κεραμέως έχουμε ένα κράτος που παρέμεινε… λειτουργικό στις μέρες που επισκέπτεται τη χώρα η κακοκαιρία «Μπάρμπαρα»;

Ας θυμηθούμε μόνο πως από την πρώτη μέρα της κακοκαιρίας, πάρθηκε απόφαση να κλείσουν σχολεία (ακόμα και στην Αττική που στο μεγαλύτερο μέρος της δεν είχε στρώσει ούτε 5 πόντους χιόνι), η Εθνική Οδός Αθηνών – Λαμίας έκλεισε για πολλές ώρες κόβοντας την χώρα στα δύο, η Αττική Οδός… ανοιγόκλεινε, το Μετρό σταμάτησε τα δρομολόγια προς το αεροδρόμιο, ενώ δεκάδες λεωφορειακές γραμμές τέθηκαν εκτός λειτουργίας.

Αν είναι αυτό «σύγχρονο κράτος που συνεχίζει να λειτουργεί» όπως λέει η κ. Κεραμέως, τότε όλος ο ελληνικός λαός πρέπει να έχει υποστεί μαζική παράκρουση ή να έχει παραισθήσεις. Άλλη εξήγηση δεν υπάρχει. Η δε κακοκαιρία «Μπάρμπαρα» επηρέασε ένα μικρό μέρος της χώρας και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί «ακραίο φαινόμενο». Είναι το πρώτο φυσιολογικό  κρύο σε έναν – κατά τα άλλα- πολύ ήπιο χειμώνα (σχεδόν «ανοιξιάτικο»), και αλίμονο αν θεωρείται «ακραίο» το να χιονίζει. Όπως φαίνεται, η προπαγάνδα φόβου περί «κλιματικής κρίσης», έχει ξεφύγει πέρα από κάθε όριο λογικής.

«Σε μία ώρα το εκπαιδευτικό σύστημα γυρίζει σε τηλεκπαίδευση»

Η Νίκη Κεραμέως όμως δεν έμεινε μόνο στην… αποθέωση του «άριστου» κράτους. Στη συνέχεια αποθέωσε και το υπουργείο της, λέγοντας:

«Την Δευτέρα είχαμε 37.000 διαδικτυακές τάξεις οι οποίες λειτουργεί σαν παρά τις πολύ δύσκολες συνθήκες. Έχουμε πλέον ένα εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο μέσα σε 1 ώρα μπορεί να μεταπηδήσει από την δια ζώσης εκπαίδευση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση».

Στην εναλλακτική πραγματικότητα που ζει η κ. Κεραμέως είναι εφικτό να «γυρίζει» το εκπαιδευτικό σύστημα, από την δια ζώσης εκπαίδευση στην τηλεκπαίδευση, με ένα «αυτοκρατορικό»… νεύμα της υπουργού.

Στην πραγματική διάσταση της εκπαίδευσης στην χώρα μας, κάτι τέτοιο είναι απλώς αδύνατο. Για να γίνει ένα μάθημα σε μορφή τηλεκπαίδευσης, απαιτείται σημαντική προετοιμασία και οργάνωση από τους εκπαιδευτικούς. Δεν είναι κάτι που επιτυγχάνεται σε… μία ώρα, σαν να γυρίζει η υπουργός κάποιον διακόπτη. Επιπλέον, κάποιοι εκπαιδευτικοί διαθέτουν τα απαραίτητα μέσα και κάποιοι άλλοι όχι. Άρα κάποια τμήματα κάνουν μάθημα και κάποια δεν κάνουν.

Το ότι δεν υπάρχει οριζόντια καθολική δυνατότητα συμμετοχής στην τηλεκπαίδευση ισχύει τόσο για τους εκπαιδευτικούς, όσο και για τους μαθητές. Πολλά παιδιά φτωχών νοικοκυριών ακόμα δεν διαθέτουν τον απαραίτητο υλικοτεχνικό εξοπλισμό (Tablet ή Laptop, σύνδεση στο internet κ.λπ.) για να κάνουν τηλεκπαίδευση.

Επομένως, τα όσα είπε η κ. Κεραμέως είναι εντελώς άτοπα και ουτοπικά. Μάλιστα όταν ο δημοσιογράφος της εκπομπής αντέτεινε στην υπουργό πως «οι καθηγητές λένε πως δεν είναι έτοιμη» η τηλεκπαίδευση για να λειτουργήσει όπως πρέπει, εκείνη απάντησε πως… «είναι υποτιμητικό για τους εκπαιδευτικούς» να το ισχυρίζονται αυτό.

Προφανώς η κ. Κεραμέως από το υπουργικό γραφείο της αντιλαμβάνεται… καλύτερα τις προϋποθέσεις για την διεξαγωγή ενός μαθήματος εξ αποστάσεως, απ’ ότι οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί που έχουν εμπειρία χρόνων και δεκαετιών στην διδασκαλία. Και αυτό προφανώς συμβαίνει διότι οι εκπαιδευτικοί δεν ζουν στον πλανήτη της «Αριστείας», εκεί δηλαδή που έχει μετακομίσει η υπουργός Παιδείας.

Ασφαλώς είναι οι εκπαιδευτικοί, και όχι το υπουργείο, που με αποκλειστικά δικό τους εξοπλισμό, με προσωπικά έξοδα και χωρίς σχετική επιμόρφωση, έκαναν τα πάντα από την πρώτη στιγμή (από τον καιρό της πανδημίας) για να στηρίξουν τα παιδιά.

Exit mobile version