ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Reuters: Κι άλλη έκθεση – ράπισμα για την ελευθεροτυπία στην Ελλάδα – Μόλις το 7% πιστεύει πως τα ΜΜΕ είναι μη διαπλεκόμενα

H ετήσια έκθεση του Reuters κατέγραψε πως το 93% και 92% των ερωτηθέντων, πιστεύουν πως τα ελληνικά ΜΜΕ χειραγωγούνται από πολιτικούς και επιχειρηματίες.

H ετήσια έκθεση του Reuters κατέγραψε πως το 93% και 92% των ερωτηθέντων, πιστεύουν πως τα ελληνικά ΜΜΕ δέχονται πολιτική και επιχειρηματική χειραγώγηση.
Συντάκτης: Παντελής Λαμψιώτης Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Έκθεση – Reuters: Άλλη μια έκθεση – κόλαφος για την ανεξαρτησία του Τύπου στην Ελλάδα, έρχεται να προστεθεί στη λίστα ερευνών που κατατάσσουν τη χώρα μας στον πάτο της Ευρώπης και στις χειρότερες θέσεις παγκοσμίως.

Ακόμα δεν έχει καταλαγιάσει ο ντόρος της ετήσιας έκθεσης των «Ρεπόρτερ Χωρίς Σύνορα», στην οποία η Ελλάδα «φιγουράρει» στην 108η θέση σε ό,τι αφορά την ελευθερία του Τύπου, και μια νέα έρευνα έρχεται να ρίξει φως στο πως αντιλαμβάνονται οι ίδιοι οι Έλληνες, την φίμωση της ελεύθερης πληροφόρησης στην χώρα τους.

Η κυβέρνηση σε μια κίνηση απόγνωσης είχε σπεύσει να υποβαθμίσει την έκθεση των ΡΧΣ χαρακτηρίζοντας την «μη επιστημονική», όμως η έρευνα υιοθετήθηκε ευρέως από ειδησεογραφικά πρακτορεία και έφτασε να χρησιμοποιηθεί ακόμα και από το Ευρωκοινοβούλιο. Η νέα έκθεση – καταπέλτης, έρχεται από έναν ακόμη αξιόπιστο φορέα ενημέρωσης, που δεν είναι άλλο από το Reuters.

Το τοπίο που σκιαγραφείται είναι τουλάχιστον τραγικό και ανησυχητικό, εφόσον οι απαντήσεις που δόθηκαν δίνουν μια εικόνα ενός (σχεδόν) πλήρως χειραγωγούμενου Τύπου στην Ελλάδα, που έχει μετατραπεί σε έρμαιο πολιτικών και επιχειρηματικών πιέσεων.

Στα αποτελέσματα του ετήσιου report του Reuters, Institute for the Study of Journalism, τα οποία δημοσιεύτηκαν και αναλύθηκαν από την διαΝΕΟσις και τον ερευνητικό συνεργάτη του Ινστιτούτου Reuters Αντώνη Καλογερόπουλου, αποτυπώνεται πως μόνο το 7% και 8% αντίστοιχα, πιστεύει πως τα ελληνικά ΜΜΕ είναι ανεξάρτητα από πολιτικές άλλα και επιχειρηματικές επιρροές. Κάτι που κατατάσσει την χώρα μας στην τελευταία θέση και στις δυο αυτές κατηγορίες, μεταξύ 46 χωρών που συμμετέχουν στην έρευνα. Χώρες όπως η Κολομβία, η Ινδία, η Ταϋλάνδη, οι Φιλιππίνες, το Περού, η Σιγκαπούρη, η Τουρκία κ.α., καταγράφουν πολύ υψηλότερα ποσοστά εμπιστοσύνης στα ΜΜΕ, απ’ ότι διαπιστώνεται για την Ελλάδα.

Συγκεκριμένα οι συμμετέχοντες στην έρευνα κλήθηκαν να συμφωνήσουν ή να διαφωνήσουν με τις προτάσεις «Τα ΜΜΕ στη χώρα μου είναι κατά κύριο λόγο ελεύθερα από αθέμιτες πολιτικές επιρροές» και από «επιχειρηματικές επιρροές» αντίστοιχα.

Ενώ σε καμία από τις 46 χώρες, τα δείγματα πολιτών δεν πιστεύουν κατά πλειοψηφία πως τα ΜΜΕ τους είναι ελεύθερα από αθέμιτες επιρροές, στην Ελλάδα το τεράστιο ποσοστό του 92% και 93% των ερωτηθέντων, δηλώνουν πως ο Τύπος στην Ελλάδα είναι χειραγωγούμενος.

Αξίζει να σημειωθεί πως στα ποσοστά της Ελλάδας, δεν παρατηρήθηκαν ιδιαίτερες διαφορές με βάση τον πολιτικό προσανατολισμό, το φύλο, την ηλικία ή το επίπεδο εκπαίδευσης των ερωτηθέντων.

Βλέπουμε λοιπόν πως η χώρα μας συνεχίζει να σημειώνει ντροπιαστικές πρωτιές (προς το τέλος) σε ότι αφορά την ελευθεροτυπία. Και αν οι ξένοι οργανισμοί όντας έξω από την ελληνική πραγματικότητα, εντοπίζουν μια προβληματική κατάσταση στα ΜΜΕ της Ελλάδας, η γνώμη των ίδιων των Ελλήνων πολιτών που βιώνουν «στο πετσί τους» την ελεγχόμενη ενημέρωση, έχει διαφορετικό ειδικό βάρος.

Η χειραγώγηση και η διαπλοκή μοιάζουν να κυριαρχούν στο τοπίο της πληροφορίας, και αυτό είναι κάτι που το αντιλαμβάνονται καλά οι πολίτες…

Αίσθηση ανεξαρτησίας ΜΜΕ από αθέμιτες πολιτικές επιρροές ανά χώρα:

Αίσθηση ανεξαρτησίας ΜΜΕ από αθέμιτες επιχειρηματικές επιρροές ανά χώρα:

Exit mobile version