ΚΟΣΜΟΣ

Τουρκία: Παίζει με την φωτιά με την Συνθήκη του Μοντρέ – Σε ισχύ λέει ο Τσαβούσογλου

Το ενδεχόμενο κατάργησης της Συνθήκης του Μοντρέ κινητοποίησε 104 απόστρατους ναυάρχους να εκδώσουν την πρόσφατη ανακοίνωση.

Τουρκία: Το ενδεχόμενο κατάργησης της Συνθήκης του Μοντρέ κινητοποίησε 104 απόστρατους ναυάρχους να εκδώσουν την πρόσφατη ανακοίνωση.
Συντάκτης: Sportime Team Χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά

Τουρκία: Το ενδεχόμενο κατάργησης της Συνθήκης του Μοντρέ κινητοποίησε 104 απόστρατους ναυάρχους να εκδώσουν την πρόσφατη ανακοίνωση.

Αυτή οδήγησε τον Τούρκο πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν να δηλώσει δημόσια πως η κυβέρνησή του δεν προτίθεται να εγκαταλείψει τη Συνθήκη του Μοντρέ.

«Δεν βλέπουμε εναλλακτικές για το διεθνές νομικό καθεστώς, το οποίο καθιερώθηκε στη βάση της Συνθήκης του Μοντρέ.

Υπολογίζουμε ότι όλα τα σχετιζόμενα κράτη θα προσεγγίζουν υπεύθυνα την τήρησή του. Και φυσικά ιδιαίτερος ρόλος σε αυτό ανήκει στην Τουρκία», τόνισε για το θέμα η εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών της Ρωσίας Μαρία Ζαχάροβα.

«Η Συνθήκη του Μοντρέ δεν σχετίζεται με την διώρυγα ‘Κωνσταντινούπολη’, όπως και η διώρυγα δεν σχετίζεται με τη Συνθήκη.

Η Συνθήκη του Μοντρέ θα χρησιμοποιείται από εμάς χωρίς αλλαγές, όπως γίνονταν και πριν. Τηρούμε κάθε γράμμα της Συνθήκης αυτής.

Επιπλέον, η ίδια (η Συνθήκη) ρυθμίζει όχι μόνο τη διέλευση των πλοίων, αλλά και τις μετακινήσεις των πολεμικών πλοίων, την χρονική διάρκεια παραμονής τους στην Μαύρη Θάλασσα, το τονάζ τους», δήλωσε από την πλευρά του ο Μεβλούτ Τσαβούσογλου.

Η Συνθήκη του Μοντρέ υπογράφηκε το 1936 και ρυθμίζει το καθεστώς της ναυσιπλοΐας στα Στενά.

Ορίζει ότι οι μη παρευξείνιες χώρες οφείλουν να ενημερώνουν 15 ημέρες νωρίτερα για τη διέλευση των πλοίων τους.

Επίσης, ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών είπε: «Στο κείμενο της ίδιας της Συνθήκης είναι καταγεγραμμένες οι διαδικασίες αλλαγής της ή καταγγελίας της και αυτές είναι γνωστές, αλλά με την κατασκευή της διώρυγας δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή στην συνθήκη του Μοντρέ.

Θα παραμείνει σε ισχύ και μετά το άνοιγμα της διώρυγας. Η Άγκυρα είναι πεπεισμένη ότι η διάνοιξη της διώρυγας μεταξύ της Θάλασσας του Μαρμαρά και της Μαύρης Θάλασσας παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον για τη διεθνή επιχειρηματικότητα.

Τα χρονοδιαγράμματα των πλοίων επί του Βοσπόρου, δημιουργούν μεγάλους κινδύνους. 45.000 πλοία περνούν ετησίως τα Στενά σήμερα, ενώ το 2050 θα φθάσουν τα 80.000.

Τα εμπορικά πλοία περιμένουν πολύ για να περάσουν. Δεν επιτρέπουμε την διέλευση πλοίων με εύφλεκτο φορτίο. Όμως με την κατασκευή της διώρυγας όλα αυτά τα ζητήματα θα επιλυθούν . Επαναλαμβάνω, ότι σχέση με την Συνθήκη του Μοντρέ δεν υπάρχει εδώ».

 

Διαβάστε επίσης:

Ελληνοτουρκικά: Δείτε τι θα συμβεί παγκοσμίως αν γίνει πόλεμος Ελλάδας – Τουρκίας

Ολυμπιακός- Μαρούσι 93-87: Επέστρεψε (;) στην Basket League

Άδωνις: «Αν έχουμε νέα έξαρση της πανδημίας τελειώσαμε οικονομικά»

Exit mobile version