EXTRATIME

Ο Βασιλιάς που φορούσε τακούνια, καλσόν, περούκα και τιάρα, και έκανε πιρουέτες για να κυβερνήσει

Δεν κυβέρνησε με σπαθί, αλλά με πιρουέτες. Ο Λουδοβίκος ΙΔ΄ μετέτρεψε τη βασιλεία σε χορό και την αυλή σε θέατρο απόλυτης υπακοής.
Ο Βασιλιάς που φορούσε τακούνια, καλσόν, περούκα και τιάρα, και έκανε πιρουέτες για να κυβερνήσει

Δεν χρειάστηκε να σηκώσει σπαθί. Ο Λουδοβίκος ΙΔ΄ της Γαλλίας, ο μακροβιότερος μονάρχης στην ευρωπαϊκή ιστορία, ανέβηκε στον θρόνο παιδί και κυβέρνησε σαν θεός – κυριολεκτικά. Όχι μέσα από αίθουσες πολέμου ή αίματα, αλλά μέσα από θέατρα, σάλες, και σκηνές όπου ο ίδιος πρωταγωνιστούσε. Με τακούνια, μεταξωτά καλσόν, λευκή περούκα και τιάρα, έκανε πιρουέτες μπροστά σε μια αυλή που χειροκροτούσε. Κι εκεί, μέσα στον ιδρώτα του μπαλέτου, γινόταν αυτοκράτορας.

Ο νεαρός βασιλιάς δεν μεγάλωσε με στρατηγούς. Μεγάλωσε με χορογράφους. Στα 14 του, πρωταγωνίστησε στο «Ballet de la nuit» ως Απόλλωνας. Βγήκε στη σκηνή λουσμένος στο φως, ντυμένος σαν θεότητα, κι από τότε όλοι τον φώναζαν «Βασιλιά Ήλιο». Δεν ήταν παρατσούκλι. Ήταν πολιτική απόφαση. Ενσάρκωνε το φως, την αρμονία, την τάξη. Και το παλάτι, αντί για υπουργικό συμβούλιο, γέμιζε με ευγενείς που χόρευαν γύρω του για να κερδίσουν την εύνοιά του.

Ο ίδιος χόρεψε 80 διαφορετικούς ρόλους σε περισσότερα από 40 μπαλέτα. Δεν έκανε ποτέ πίσω. Έκανε relevé, arabesque, και grand jeté με πειθαρχία στρατηγού και φιλοδοξία αυτοκράτορα. Κάθε χορευτική του εμφάνιση δεν ήταν παράσταση. Ήταν μήνυμα. Έδειχνε ότι το κέντρο του κόσμου βρισκόταν εκεί που πατούσε αυτός. Κι αν τον χειροκροτούσες αρκετά, ίσως σε άφηνε να ζήσεις κοντά στο φως του.

Το παλάτι των Βερσαλλιών δεν ήταν απλώς τόπος διαμονής. Ήταν σκηνή. Ένα σκηνικό όπου η αριστοκρατία ήταν μόνιμα απασχολημένη με ενδυματολογικούς κώδικες, πρόβες, εθιμοτυπίες και τελετουργίες. Όσο χόρευαν γύρω του, κανείς δεν είχε χρόνο να συνωμοτήσει. Είχαν άλλωστε να μάθουν βήματα. Στις παραστάσεις του, εκείνος δεν έπαιζε τον βασιλιά. Ήταν ο βασιλιάς. Ο Απόλλωνας. Ο Ήλιος. Ο Νόμος.

Η απολυταρχία του δεν βασίστηκε στον τρόμο. Βασίστηκε στην γοητεία, στο θέαμα, στο ότι όλοι ήθελαν να είναι μέρος της αυλής του, κοντά στη λάμψη, κοντά στο φως. Έτσι κυβερνούσε. Με καλσόν, με τακούνια, με βήματα χορού και βλέμμα σταθερό σαν στρατηγός εν ώρα μάχης. Και έτσι έμεινε στην ιστορία. Όχι μόνο ως βασιλιάς. Αλλά ως ο άνθρωπος που χόρεψε τον θρόνο του μέχρι το τελευταίο του χειροκρότημα.

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
ExtraTime: Τέμπη: Τι πραγματικά συνέβη – Ο Κώστας Λακαφώσης εξηγεί σε 10′ όλη την αλήθεια για τη σιδηροδρομική τραγωδία

Τέμπη: Τι πραγματικά συνέβη – Ο Κώστας Λακαφώσης εξηγεί σε 10′ όλη την αλήθεια για τη σιδηροδρομική τραγωδία

Ο τεχνικός σύμβουλος Κώστας Λακαφώσης αναλύει βήμα προς βήμα τι συνέβη πριν και μετά τη σύγκρουση στα Τέμπη, σε ένα αποκαλυπτικό βίντεο της ΕΔΑΠΟ που ρίχνει φως στο πιο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα της χώρας.

ExtraTime
ExtraTime: Οι 4 περιπτώσεις που ένας ελέφαντας μπορεί να πατήσει άνθρωπο

Οι 4 περιπτώσεις που ένας ελέφαντας μπορεί να πατήσει άνθρωπο

Πόσο πιθανό να πατήσει ελέφαντας άνθρωπο

ExtraTime
ExtraTime: Σπίτι μου 2: Γιατί απέτυχε για ακόμη μια φορά το πρόγραμμα στέγασης της κυβέρνησης

Σπίτι μου 2: Γιατί απέτυχε για ακόμη μια φορά το πρόγραμμα στέγασης της κυβέρνησης

Το πρόγραμμα «Σπίτι μου» αύξησε τις τιμές, στέρησε σπίτια από αυτούς που τα είχαν ανάγκη και απέτυχε εκεί που υποσχέθηκε ελπίδα.

ExtraTime
ExtraTime: Κάμερες βλέπουν πίσω από εμπόδια και βιντεοσκοπούν ακόμη και τη λειτουργία του εγκεφάλου

Κάμερες βλέπουν πίσω από εμπόδια και βιντεοσκοπούν ακόμη και τη λειτουργία του εγκεφάλου

Μπορούν να δουν πίσω από τοίχους και μέσα στον ανθρώπινο εγκέφαλο. Είναι κάμερες νέας γενιάς και τις φτιάχνει ένας Έλληνας: ο καθηγητής Ιωάννης Γκιουλέκας.

ExtraTime
ExtraTime: Έθαψε δέκα παιδιά και έγραψε την πιο όμορφη μουσική που άκουσε ποτέ ο κόσμος

Έθαψε δέκα παιδιά και έγραψε την πιο όμορφη μουσική που άκουσε ποτέ ο κόσμος

Η ζωή του Γιάνατσεκ ήταν γεμάτη απώλειες. Κι όμως, από τον θάνατο έβγαλε την πιο σπαρακτική και αληθινή μουσική του αιώνα του.

ExtraTime
ExtraTime: Ο ηθοποιός που σπούδασε με Ηρόδοτο και σκότωσε τον Αβραάμ Λίνκολν

Ο ηθοποιός που σπούδασε με Ηρόδοτο και σκότωσε τον Αβραάμ Λίνκολν

Ο Τζον Γουίλκς Μπουθ σπούδασε με Ηρόδοτο, υποδυόταν ήρωες της αρχαιότητας και τελικά έγινε ο άνθρωπος που δολοφόνησε τον Αβραάμ Λίνκολν.

ExtraTime
ExtraTime: Το πρώτο όπλο που έφτιαξε ο άνθρωπος, το έφτιαχνε κι ο πίθηκος και ακόμα σκοτώνει.

Το πρώτο όπλο που έφτιαξε ο άνθρωπος, το έφτιαχνε κι ο πίθηκος και ακόμα σκοτώνει.

Πριν υπάρξει λόγος, υπήρχε φόνος. Και πριν υπάρξει μαχαίρι ή σπαθί, υπήρχε κάτι πιο απλό. Ένα ξύλο που γίνεται κοφτερό. Και χωράει στην παλάμη. Το πρώτο όπλο του κόσμου.

ExtraTime
ExtraTime: Το βασιλικό πάρτι που μετατράπηκε σε εφιάλτη. Χόρευε μεταμφιεσμένος με πίσσα και τρίχες ζώων, πήρε φωτιά και πέθαναν 4 άτομα

Το βασιλικό πάρτι που μετατράπηκε σε εφιάλτη. Χόρευε μεταμφιεσμένος με πίσσα και τρίχες ζώων, πήρε φωτιά και πέθαναν 4 άτομα

Ο βασιλιάς της Γαλλίας χόρευε μεταμφιεσμένος σε «άγριο άνθρωπο», καλυμμένος με πίσσα και τρίχες. Μια φλόγα έφτανε. Ο βασιλιάς κάηκε. Τέσσερις πέθαναν. Και η λέξη «τρέλα» έγινε επίσημα μέρος της βασιλείας του.

ExtraTime
ExtraTime: Το μπλουζάκι με τον γιακά που το φόρεσαν πρώτοι στις Ινδίες. Και έγινε παγκόσμιο σύμβολο εξουσίας, casual και εργατιάς.

Το μπλουζάκι με τον γιακά που το φόρεσαν πρώτοι στις Ινδίες. Και έγινε παγκόσμιο σύμβολο εξουσίας, casual και εργατιάς.

Δεν είναι απλώς μπλουζάκι. Είναι σύμβολο. Από τη βρετανική Ινδία μέχρι την Amazon και τον Zuckerberg, το polo shirt έχει ντύσει βασιλιάδες, εργάτες και επαναστάτες.

ExtraTime