EXTRATIME

Την άφησαν μωρό μέσα σε καπελιέρα στη μέση της ερήμου. Έγινε σύμβολο των Χριστουγέννων χωρίς να ξέρει ποια είναι. Έμαθε την αλήθεια 54 χρόνια μετά.

Το μωρό της καπελιέρας έγινε σύμβολο ελπίδας. Κανείς δεν ήξερε πως η υιοθεσία της είχε οργανωθεί από αυτούς που την παράτησαν.
Την άφησαν μωρό μέσα σε καπελιέρα στη μέση της ερήμου. Έγινε σύμβολο των Χριστουγέννων χωρίς να ξέρει ποια είναι. Έμαθε την αλήθεια 54 χρόνια μετά.

Παραμονή Χριστουγέννων του 1931, ώρα οκτώ το βράδυ. Στην έρημο της Αριζόνα, επτά μίλια δυτικά της πόλης Superior, ένα αυτοκίνητο σταματάει ξαφνικά. Ο Ed Stewart προσπαθεί να το επισκευάσει· η σύζυγός του, Julia, κάνει μερικά βήματα μακριά. Μέσα στη σιγή και τη μοναξιά της ερήμου, ακούει έναν περίεργο ήχο.

Πλησιάζει ένα παρατημένο κουτί για καπέλα, 100 μέτρα από τον δρόμο. Περιμένει να βρει κάποιο εγκαταλελειμμένο γατάκι ή κουτάβι. Όμως το κουτί περιέχει κάτι απείρως πιο τρομακτικό και πιο συγκινητικό: ένα νεογέννητο κοριτσάκι, με κόκκινα μαλλιά, τυλιγμένο σε μια μπλε κουβέρτα. Το βρέφος τρέμει από το κρύο, πεινάει, αλλά είναι ζωντανό.

Το ζευγάρι σπεύδει στην πλησιέστερη πόλη και παραδίδει το μωρό στις αρχές. Οι γιατροί επιβεβαιώνουν πως είναι μόλις λίγων ημερών. Τα media αναλαμβάνουν τα υπόλοιπα. Η “Hatbox Baby” γίνεται πανεθνικό σύμβολο. Δεκαεπτά οικογένειες ζητούν να την υιοθετήσουν. Το δικαστήριο επιλέγει τη Faith Morrow, που της δίνει το όνομα Sharon και της χαρίζει ένα ήσυχο, κανονικό παιδικό δωμάτιο, χωρίς να της αποκαλύψει ποτέ την αλήθεια.

Η Sharon μεγαλώνει αγνοώντας ποια είναι. Δεν ξέρει πως για δεκαετίες υπήρξε ένα από τα πιο πολυσυζητημένα βρέφη στην Αμερική. Και πως όλη η ζωή της είχε στηθεί πάνω σε μια ιστορία που δεν ήταν ακριβώς αυτό που έδειχνε.

Το 1986, πενήντα τέσσερα χρόνια μετά, η αλήθεια την βρίσκει. Μέσα από έγγραφα, έρευνες και μια οργάνωση που βοηθά υιοθετημένους να βρουν τις ρίζες τους, η Sharon μαθαίνει ότι δεν είναι βιολογικό παιδί των ανθρώπων που τη μεγάλωσαν. Και ότι εκείνη η ιστορία με την καπελιέρα… ίσως δεν ήταν αληθινή.

Οι ερευνητές αρχίζουν να ψάχνουν. Πιστεύουν πως το ζευγάρι Stewart βρήκε το μωρό σε άλλη πόλη, νωρίτερα εκείνη τη μέρα, και σκηνοθέτησε την εγκατάλειψη για να χτίσει μια “χριστουγεννιάτικη” ιστορία. Το ζευγάρι αρνείται τα πάντα. Και η υπόθεση μένει ανοιχτή για χρόνια.

Μόλις το 2017, χάρη σε τεστ DNA και αναζητήσεις σε γενεαλογικές βάσεις δεδομένων, το μυστήριο λύνεται. Η Sharon ανακαλύπτει ποιοι ήταν οι πραγματικοί της γονείς: ο Walter Roth και η Freda Strackbein Roth. Παντρεύτηκαν λίγο πριν γεννηθεί, αλλά την είχαν συλλάβει πριν τον γάμο – και αποφάσισαν να την εγκαταλείψουν για να γλιτώσουν τη ντροπή.

Όμως αυτό που σοκάρει περισσότερο δεν είναι η εγκατάλειψη, αλλά η αποκάλυψη που ακολουθεί: η Faith Morrow, η γυναίκα που την υιοθέτησε και την ανέθρεψε με αγάπη, γνώριζε τα πάντα από την αρχή. Ήταν γνωστή της οικογένειας Roth. Και είχε βοηθήσει να σκηνοθετηθεί η “εύρεση” του βρέφους, ώστε να την υιοθετήσει “νόμιμα” και με κοινωνική αποδοχή.

Η Sharon πέθανε τον Δεκέμβριο του 2018, σε ηλικία 86 ετών. Δεν έμαθε ποτέ γιατί διάλεξαν να την εγκαταλείψουν μ’ αυτόν τον τρόπο. Αλλά η ιστορία της, το μωρό μέσα στην καπελιέρα, συνεχίζει να συγκινεί, γιατί περιέχει όλα τα συστατικά μιας θλιμμένης αλλά αληθινής αμερικανικής παραβολής: ενοχή, αγάπη, εγκατάλειψη, συνωμοσία, συγχώρεση.

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
ExtraTime: Ο Δούρειος Ίππος δεν ήταν δική του ιδέα αλλά εκείνος το κατασκεύασε και το γνωρίζουν ελάχιστοι – Όλοι θυμούνται τον Οδυσσέα

Ο Δούρειος Ίππος δεν ήταν δική του ιδέα αλλά εκείνος το κατασκεύασε και το γνωρίζουν ελάχιστοι – Όλοι θυμούνται τον Οδυσσέα

Ο Δούρειος Ίππος ήταν δημιουργημά του

ExtraTime
ExtraTime: Η χώρα με τη μικρότερη έκταση στην Ευρώπη, είναι πιο μικρή από τους περισσότερους δήμους της Ελλάδας

Η χώρα με τη μικρότερη έκταση στην Ευρώπη, είναι πιο μικρή από τους περισσότερους δήμους της Ελλάδας

Η χώρα που είναι μικρή

ExtraTime
ExtraTime: Κατασκεύαζε τα πιο γνωστά αυτοκίνητα αλλά για δύο χρόνια δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει το όνομά του

Κατασκεύαζε τα πιο γνωστά αυτοκίνητα αλλά για δύο χρόνια δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει το όνομά του

Τα αυτοκίνητα που έχουν το όνομά του

ExtraTime
ExtraTime: Το νερό κάποτε εξαφανίστηκε απο τη Γη. Οι επιστήμονες λένε πως χάθηκε ένας ολόκληρος ωκεανός στον αέρα

Το νερό κάποτε εξαφανίστηκε απο τη Γη. Οι επιστήμονες λένε πως χάθηκε ένας ολόκληρος ωκεανός στον αέρα

Δεν είναι θεωρία επιστημονικής φαντασίας. Οι επιστήμονες λένε πως κάποτε η Γη έχασε τόσο νερό, όσο όλοι οι σημερινοί της ωκεανοί μαζί. Και το χειρότερο; Δεν ήταν η τελευταία φορά.

ExtraTime
ExtraTime: Στους Ολυμπιακούς του 1896 στην Αθήνα, το χρυσό μετάλλιο ήταν ασημένιο, το ασημένιο μετάλλιο ήταν χάλκινο και το χάλκινο μετάλλιο ήταν τίποτα

Στους Ολυμπιακούς του 1896 στην Αθήνα, το χρυσό μετάλλιο ήταν ασημένιο, το ασημένιο μετάλλιο ήταν χάλκινο και το χάλκινο μετάλλιο ήταν τίποτα

Το 1896, στους πρώτους Ολυμπιακούς στην Αθήνα, τα μετάλλια ήταν αλλιώς. Ο πρώτος έπαιρνε ασημένιο, ο δεύτερος χάλκινο και ο τρίτος τίποτα. Το «χρυσό» δεν υπήρχε καν.

ExtraTime
ExtraTime: Ο μουσικός που λέγεται ότι πούλησε την ψυχή του στον Διάβολο για να παίξει καλύτερα κιθάρα

Ο μουσικός που λέγεται ότι πούλησε την ψυχή του στον Διάβολο για να παίξει καλύτερα κιθάρα

Ένας σταυρός δρόμων, μια κιθάρα και μια σκοτεινή φιγούρα. Ο Robert Johnson λέγεται ότι πούλησε την ψυχή του στον Διάβολο για να γίνει θρύλος.

ExtraTime
ExtraTime: Γιατί δεν υπάρχει ούτε μια ζωγραφιά, ούτε ένα έργο τέχνης κινεζικό που να δείχνει πάντα πριν το 1900;

Γιατί δεν υπάρχει ούτε μια ζωγραφιά, ούτε ένα έργο τέχνης κινεζικό που να δείχνει πάντα πριν το 1900;

Το πιο αναγνωρίσιμο σήμερα ζώο της Κίνας, το πάντα, δεν υπάρχει σε καμία ζωγραφιά πριν τον 20ό αιώνα. Η τέχνη απλώς το αγνοούσε.

ExtraTime
ExtraTime: Δεν είναι μόνο τα sequels και τα prequels. Είναι και τα midquels, τα interquels και τα intraquels.

Δεν είναι μόνο τα sequels και τα prequels. Είναι και τα midquels, τα interquels και τα intraquels.

Δεν τελειώνει μια ιστορία όταν τελειώσει η σειρά. Υπάρχουν και τα midquels, τα interquels και τα intraquels – έργα που ξετυλίγονται στα ενδιάμεσα και αποκαλύπτουν ό,τι δεν πρόλαβες να δεις.

ExtraTime
ExtraTime: Δεν είναι τυχαία κόκκινος ο Ελβετικός σουγιάς

Δεν είναι τυχαία κόκκινος ο Ελβετικός σουγιάς

Ο ελβετικός σουγιάς είναι κόκκινος για έναν λόγο: για να τον βρίσκεις αν πέσει στο χιόνι. Δεν είναι design. Είναι επιβίωση.

ExtraTime