EXTRATIME

Της ζήτησαν να βγάλει τους σταυρούς από το νοσοκομείο. Αρνήθηκε. Την έδεσαν σε καρέκλα και την αποκεφάλισαν με γκιλοτίνα

Η Μαρία Ρεστιτούτα αρνήθηκε να αφαιρέσει τους σταυρούς από το νοσοκομείο. Αντί να σωπάσει, μίλησε.
Της ζήτησαν να βγάλει τους σταυρούς από το νοσοκομείο. Αρνήθηκε. Την έδεσαν σε καρέκλα και την αποκεφάλισαν με γκιλοτίνα

Το όνομά της ήταν Μαρία Ρεστιτούτα Κάφκα. Γεννημένη το 1894 στην Αυστροουγγαρία από φτωχή τσέχικη οικογένεια, μεγάλωσε σε μια εποχή που οι αυτοκρατορίες άλλαζαν σχήμα και οι άνθρωποι άλλαζαν πίστη για να επιβιώσουν. Εκείνη όμως διάλεξε το αντίθετο. Μπήκε στο τάγμα των Φραγκισκανών και αφιερώθηκε στους φτωχούς, τους ασθενείς, τους ξεχασμένους. Με λευκή ποδιά και σταυρό στο στήθος, δούλευε ως νοσοκόμα στο νοσοκομείο της Βιέννης, θεραπεύοντας όχι μόνο σώματα, αλλά και αξιοπρέπεια.

Όταν το 1938 οι Ναζί προσάρτησαν την Αυστρία, η θρησκευτική ελευθερία εξαφανίστηκε μέσα σε μέρες. Οι σταυροί απαγορεύτηκαν από τους τοίχους των νοσοκομείων. Οι εικόνες αφαιρέθηκαν. Το καθεστώς απαιτούσε πλήρη υποταγή, ακόμα και στην αρχιτεκτονική της πίστης. Η Μαρία Ρεστιτούτα όχι μόνο αρνήθηκε να βγάλει τους σταυρούς, αλλά τοποθέτησε καινούριους. Σε κάθε δωμάτιο. Σαν να ήξερε ότι το να παραδοθείς στη σιωπή, σημαίνει να παραδοθείς ολοκληρωτικά.

Οι γιατροί και οι ασθενείς την υποστήριζαν, αλλά η Γκεστάπο παρακολουθούσε. Όταν οι αρχές βρήκαν ποιήματα και επιστολές της που κατηγορούσαν το ναζιστικό καθεστώς, τη συνέλαβαν και την έκλεισαν στις φυλακές της Βιέννης. Δεν τη βασάνισαν. Δεν τη χτύπησαν. Της έκαναν μια πρόταση: «Αν αποκηρύξεις το τάγμα σου και φύγεις από το μοναστήρι, θα ζήσεις». Εκείνη, χωρίς δισταγμό, απάντησε: «Δεν αποκηρύσσω τον Χριστό μου. Ούτε τις αδελφές μου».

Καταδικάστηκε για προδοσία. Ο φάκελος της εκτέλεσής της φέρει την υπογραφή υψηλόβαθμου αξιωματούχου του Χίτλερ. Η ίδια δεν ζήτησε έλεος. Το πρωί της 30ής Μαρτίου 1943, οδηγήθηκε δεμένη σε καρέκλα. Την αποκεφάλισαν με γκιλοτίνα. Τελευταία της λέξη ήταν προσευχή. Ο θάνατός της συγκλόνισε όσους τη γνώριζαν, αλλά έμεινε σχεδόν άγνωστος για δεκαετίες.

Πέρασαν 55 χρόνια μέχρι να αναγνωριστεί επίσημα το μαρτύριό της. Το 1998, ο Πάπας Ιωάννης Παύλος Β’ την ανακήρυξε «μακαρία». Η εικόνα της σήμερα βρίσκεται σε εκκλησίες στην Αυστρία και την Τσεχία. Όχι γιατί πολέμησε. Αλλά γιατί στάθηκε ακίνητη μπροστά στη βία. Με έναν σταυρό στο στήθος και πολλούς στους τοίχους γύρω της.

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
ExtraTime: Ο Δούρειος Ίππος δεν ήταν δική του ιδέα αλλά εκείνος το κατασκεύασε και το γνωρίζουν ελάχιστοι – Όλοι θυμούνται τον Οδυσσέα

Ο Δούρειος Ίππος δεν ήταν δική του ιδέα αλλά εκείνος το κατασκεύασε και το γνωρίζουν ελάχιστοι – Όλοι θυμούνται τον Οδυσσέα

Ο Δούρειος Ίππος ήταν δημιουργημά του

ExtraTime
ExtraTime: Η χώρα με τη μικρότερη έκταση στην Ευρώπη, είναι πιο μικρή από τους περισσότερους δήμους της Ελλάδας

Η χώρα με τη μικρότερη έκταση στην Ευρώπη, είναι πιο μικρή από τους περισσότερους δήμους της Ελλάδας

Η χώρα που είναι μικρή

ExtraTime
ExtraTime: Κατασκεύαζε τα πιο γνωστά αυτοκίνητα αλλά για δύο χρόνια δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει το όνομά του

Κατασκεύαζε τα πιο γνωστά αυτοκίνητα αλλά για δύο χρόνια δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει το όνομά του

Τα αυτοκίνητα που έχουν το όνομά του

ExtraTime
ExtraTime: Το νερό κάποτε εξαφανίστηκε απο τη Γη. Οι επιστήμονες λένε πως χάθηκε ένας ολόκληρος ωκεανός στον αέρα

Το νερό κάποτε εξαφανίστηκε απο τη Γη. Οι επιστήμονες λένε πως χάθηκε ένας ολόκληρος ωκεανός στον αέρα

Δεν είναι θεωρία επιστημονικής φαντασίας. Οι επιστήμονες λένε πως κάποτε η Γη έχασε τόσο νερό, όσο όλοι οι σημερινοί της ωκεανοί μαζί. Και το χειρότερο; Δεν ήταν η τελευταία φορά.

ExtraTime
ExtraTime: Στους Ολυμπιακούς του 1896 στην Αθήνα, το χρυσό μετάλλιο ήταν ασημένιο, το ασημένιο μετάλλιο ήταν χάλκινο και το χάλκινο μετάλλιο ήταν τίποτα

Στους Ολυμπιακούς του 1896 στην Αθήνα, το χρυσό μετάλλιο ήταν ασημένιο, το ασημένιο μετάλλιο ήταν χάλκινο και το χάλκινο μετάλλιο ήταν τίποτα

Το 1896, στους πρώτους Ολυμπιακούς στην Αθήνα, τα μετάλλια ήταν αλλιώς. Ο πρώτος έπαιρνε ασημένιο, ο δεύτερος χάλκινο και ο τρίτος τίποτα. Το «χρυσό» δεν υπήρχε καν.

ExtraTime
ExtraTime: Ο μουσικός που λέγεται ότι πούλησε την ψυχή του στον Διάβολο για να παίξει καλύτερα κιθάρα

Ο μουσικός που λέγεται ότι πούλησε την ψυχή του στον Διάβολο για να παίξει καλύτερα κιθάρα

Ένας σταυρός δρόμων, μια κιθάρα και μια σκοτεινή φιγούρα. Ο Robert Johnson λέγεται ότι πούλησε την ψυχή του στον Διάβολο για να γίνει θρύλος.

ExtraTime
ExtraTime: Γιατί δεν υπάρχει ούτε μια ζωγραφιά, ούτε ένα έργο τέχνης κινεζικό που να δείχνει πάντα πριν το 1900;

Γιατί δεν υπάρχει ούτε μια ζωγραφιά, ούτε ένα έργο τέχνης κινεζικό που να δείχνει πάντα πριν το 1900;

Το πιο αναγνωρίσιμο σήμερα ζώο της Κίνας, το πάντα, δεν υπάρχει σε καμία ζωγραφιά πριν τον 20ό αιώνα. Η τέχνη απλώς το αγνοούσε.

ExtraTime
ExtraTime: Δεν είναι μόνο τα sequels και τα prequels. Είναι και τα midquels, τα interquels και τα intraquels.

Δεν είναι μόνο τα sequels και τα prequels. Είναι και τα midquels, τα interquels και τα intraquels.

Δεν τελειώνει μια ιστορία όταν τελειώσει η σειρά. Υπάρχουν και τα midquels, τα interquels και τα intraquels – έργα που ξετυλίγονται στα ενδιάμεσα και αποκαλύπτουν ό,τι δεν πρόλαβες να δεις.

ExtraTime
ExtraTime: Δεν είναι τυχαία κόκκινος ο Ελβετικός σουγιάς

Δεν είναι τυχαία κόκκινος ο Ελβετικός σουγιάς

Ο ελβετικός σουγιάς είναι κόκκινος για έναν λόγο: για να τον βρίσκεις αν πέσει στο χιόνι. Δεν είναι design. Είναι επιβίωση.

ExtraTime