EXTRATIME

Το τερμάτισε ο μάνατζερ του Έλβις Πρίσλεϊ, τι σκέφτηκε για να βγάλει λεφτά και από αυτούς που δεν τους άρεσε ο Έλβις

Ο Τόμι Μπάερντ, μάνατζερ του Έλβις Πρίσλεϊ έφτασε το μάρκετινγκ σε άλλο επίπεδο
Το τερμάτισε ο μάνατζερ του Έλβις Πρίσλεϊ, τι σκέφτηκε για να βγάλει λεφτά και από αυτούς που δεν τους άρεσε ο Έλβις

Η στρατηγική του μάνατζερ του Έλβις Πρίσλεϊ, Τόμι Μπάερντ, μπορεί να χαρακτηριστεί καινοτόμος και αδίστακτη. Στη δεκαετία του 1950, όταν ο Έλβις αναδείχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο, το κοινό του ήταν όχι μόνο τεράστιο, αλλά και εξαιρετικά πιστό. Όμως, όπως συμβαίνει με κάθε μεγάλης κλίμακας πολιτιστικό φαινόμενο, υπήρχαν πάντα και εκείνοι που δεν συμμερίζονταν τον ενθουσιασμό για τον “Βασιλιά” της ροκ εν ρολ. Αυτό δεν ήταν εμπόδιο για τον μάνατζερ του, ο οποίος κατάφερε να δει την εμπορική αξία ακόμη και στις αντιφάσεις του κοινού.

Σε μια κίνηση που πολλοί θα θεωρούσαν τολμηρή, αλλά εντελώς προσανατολισμένη στο κέρδος, ο Μπάερντ αποφάσισε να δημιουργήσει και να πουλήσει “I Hate Elvis” (Μισώ τον Έλβις) μπρελόκ και παρα badges. Η στρατηγική αυτή ήταν ξεκάθαρη: εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι υπήρχαν άνθρωποι που δεν ήθελαν να αγοράσουν προϊόντα του Έλβις, αλλά είχαν την επιθυμία να δείξουν τη στάση τους απέναντι στο φαινόμενο. Αντί να θεωρήσει αυτό το κομμάτι του κοινού ως χαμένο, ο μάνατζερ το χρησιμοποίησε προς όφελός του, δημιουργώντας ένα νέο εμπορικό προϊόν που άνοιξε έναν εντελώς διαφορετικό δρόμο για την προώθηση του brand του Έλβις.

Η πώληση αυτών των αντι-Έλβις προϊόντων δεν ήταν απλώς μια έξυπνη επιχειρηματική κίνηση, αλλά και μια παραδειγματική περίπτωση του πώς οι μεγάλες προσωπικότητες της μουσικής βιομηχανίας μπορούν να εκμεταλλευτούν τις αντιφάσεις του κοινού τους. Είτε οι θαυμαστές είτε οι επικριτές του Έλβις, όλοι είχαν έναν λόγο να αγοράσουν ένα μπρελόκ ή ένα μπλουζάκι με το “I Hate Elvis”. Η εμπορική επιτυχία αυτού του εγχειρήματος έδειξε πόσο προχωρημένος ήταν ο Τόμι Μπάερντ στην κατανόηση της δυναμικής του μάρκετινγκ και της εμπορικής εκμετάλλευσης της εικόνας ενός καλλιτέχνη.

Το ίδιο το προϊόν – το “I Hate Elvis” badge – ήταν στην ουσία ένα παιχνίδι αντίφασης. Από τη μια, υπήρχαν αυτοί που τα αγόραζαν για να εκφράσουν την αντίθεσή τους στην επιτυχία του Έλβις. Από την άλλη, όμως, ήταν και μια ετικέτα που συνεχώς υπενθύμιζε την ύπαρξή του, δημιουργώντας έτσι μια επιπλέον δημόσια αναγνώριση του ονόματός του. Μπορεί οι επικριτές του να το θεωρούσαν κριτική, αλλά το γεγονός ότι αυτοί οι άνθρωποι έβαζαν χρήματα για να δείξουν την αποδοκιμασία τους ενίσχυε, στην πραγματικότητα, την εικόνα του Έλβις ως πολιτιστικό φαινόμενο.

Η στρατηγική αυτή συνέβαλε στην καθιέρωση του Έλβις όχι μόνο ως καλλιτέχνη, αλλά και ως εμπορικό brand που μπορούσε να εκμεταλλευτεί οποιαδήποτε κατάσταση ή αντίθεση για να παραμείνει στην επικαιρότητα. Ο Τόμι Μπάερντ ήταν ένας από τους πρώτους μάνατζερς που κατάλαβαν τη δύναμη του να εκμεταλλεύεσαι το μάρκετινγκ σε κάθε του εκδοχή και όχι μόνο μέσω της παραδοσιακής προώθησης προϊόντων που σχετίζονταν άμεσα με τον καλλιτέχνη.

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
ExtraTime: Γιατί δεν κατεδαφίζονται τα επικίνδυνα ετοιμόρροπα κτίρια

Γιατί δεν κατεδαφίζονται τα επικίνδυνα ετοιμόρροπα κτίρια

Παρά το γεγονός ότι χιλιάδες κτίρια στην Αθήνα είναι εγκαταλελειμμένα και χαρακτηρίζονται ως επικίνδυνα, η διαδικασία κατεδάφισης αποδεικνύεται εξαιρετικά πολύπλοκη και χρονοβόρα, με αποτέλεσμα να παραμένουν για δεκαετίες μέσα στον ιστό της πόλης.

ExtraTime
Κοινωνία: Τα μη κρατικά πανεπιστήμια και οι σπουδές στην Ευρώπη

Τα μη κρατικά πανεπιστήμια και οι σπουδές στην Ευρώπη

Η ίδρυση των πρώτων μη κρατικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα είναι γεγονός, ενώ αυξάνεται το ενδιαφέρον για σπουδές στο εξωτερικό.

Κοινωνία
Ατζέντα: Εορτολόγιο Δευτέρα 7 Ιουλίου: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα!

Εορτολόγιο Δευτέρα 7 Ιουλίου: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα!

Σήμερα, Δευτέρα 7 Ιουλίου η εκκλησία γιορτάζει μεταξύ άλλων τη μνήμη της Αγίας Κυριακής της Μεγαλομάρτυρος.

Ατζέντα
Μεταδόσεις: Οι αθλητικές μεταδόσεις για τη Δευτέρα 7 Ιουλίου!

Οι αθλητικές μεταδόσεις για τη Δευτέρα 7 Ιουλίου!

Αυτές είναι οι αθλητικές μεταδόσεις για τη Δευτέρα 7 Ιουλίου!

Μεταδόσεις
ExtraTime: Ο μεγαλύτερος Έλληνας πολεμιστής μετά τον Αχιλλέα και τον Μέγα Αλέξανδρο

Ο μεγαλύτερος Έλληνας πολεμιστής μετά τον Αχιλλέα και τον Μέγα Αλέξανδρο

Σπουδαίος Έλληνας πολεμιστής

ExtraTime
Κοινωνία: Μηχανογραφικό 2025:  Ο Οδηγός για να μην κάνεις λάθος – Τι πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι

Μηχανογραφικό 2025: Ο Οδηγός για να μην κάνεις λάθος – Τι πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι

Η σωστή συμπλήρωση του μηχανογραφικού είναι κρίσιμο βήμα για την πανεπιστημιακή πορεία των υποψηφίων. Ποιες παγίδες να αποφύγουν και τι πρέπει να προσέξουν.

Κοινωνία
Κοινωνία: Νέος ΟΠΕΚΕΠΕ; Στο μικροσκόπιο της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας οι επιδοτήσεις για τα ελαιόδεντρα

Νέος ΟΠΕΚΕΠΕ; Στο μικροσκόπιο της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας οι επιδοτήσεις για τα ελαιόδεντρα

Μετά τα βοσκοτόπια, σειρά παίρνουν οι φάκελοι για ελαιόδεντρα, με την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία να εξετάζει δεκάδες υποθέσεις ύποπτων επιδοτήσεων στην Ελλάδα.

Κοινωνία
ExtraTime: Πωλείται ξανά η βίλα Λυμπέρη στη Μύκονο – Τιμή 25 εκατ. ευρώ

Πωλείται ξανά η βίλα Λυμπέρη στη Μύκονο – Τιμή 25 εκατ. ευρώ

Η διάσημη έπαυλη στα Χουλάκια της Μυκόνου, που συνδέθηκε με τον Αντώνη Λυμπέρη και αργότερα με τον συλλέκτη Δημήτρη Μαυρομμάτη, βγαίνει και πάλι προς πώληση, πλήρως επιπλωμένη.

ExtraTime
Κοινωνία: Παραγράφονται μετά από 3 χρόνια οι «ξεχασμένες» κλήσεις των δήμων – Τι ισχύει

Παραγράφονται μετά από 3 χρόνια οι «ξεχασμένες» κλήσεις των δήμων – Τι ισχύει

Αλλάζει οριστικά το πλαίσιο για τα πρόστιμα παράνομης στάθμευσης από τους δήμους. Όσες κλήσεις δεν έχουν βεβαιωθεί εντός τριετίας παραγράφονται, σύμφωνα με το υπουργείο Εσωτερικών και τον Συνήγορο του Πολίτη.

Κοινωνία