ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Μουντιάλ 2022 – Μαρόκο: Η γραμμή Ρεγκραγκί, η νέα «Ιταλία» και η δικαίωση του αραβικού κόσμου

Μουντιάλ 2022: Η καλύτερη άμυνα του Μουντιάλ, η κατάρα της Αφρικής που «έσπασε» και η Ιταλία των 90s που ζει μέσα από το Μαρόκο
Μουντιάλ 2022 – Μαρόκο: Η γραμμή Ρεγκραγκί, η νέα «Ιταλία» και η δικαίωση του αραβικού κόσμου

Μουντιάλ 2022: Σύμπτωση επαναλαμβανόμενη, παύει να αποτελεί σύμπτωση, αλλά ικανότητα. Το Μαρόκο είναι η ομάδα του Παγκοσμίου Κυπέλλου.

Οι πολεμιστές του Ουαλίντ Ρεγκραγκί έκαναν το απίθανο. Αυτό που καμία αφρικανική χώρα, αλλά ούτε και χώρα του αραβικού κόσμου είχε διανοηθεί ποτέ: Να φτάσουν σε ημιτελικά FIFA World Cup  για πρώτη φορά.

Μόνο η Γκάνα είχε αγγίξει για κάποια δευτερόλεπτα αυτό το επίτευγμα, αλλά ο Ασαμόα Γκίαν λάθεψε από το σημείο του πέναλτι, στον προημιτελικό με την Ουρουγουάη το 2010, στη Ν. Αφρική.

Να όμως που μια άλλη παρέα, με έμφαση στην άμυνα το κατάφερε. Νίκησε Βέλγιο στο ρελαντί στους ομίλους, ήρθε ένα άνετο 0-0 με την Κροατία του αειθαλούς Μόντριτς, ξέρανε στα πέναλτι την Ισπανία του Λουίς Ενρίκε και έγραψε τον επίλογο της καριέρας του Κριστιάνο στην εθνική ομάδα της Πορτογαλίας.

Κι όλα αυτά, με μια άμυνα φτιαγμένη με ψυχή, χάλυβα και μαεστρία.







 

Μουντιάλ 2022: Η περίφημη γραμμή Ρεγκαγκί

Μηδέν γκολ έχει δεχθεί το Μαρόκο σε open-play, με μοναδική παραβίαση της εστίας του στο ματς των γκρουπ με τον Καναδά, που ήταν αυτογκόλ.

Η καλύτερη άμυνα του Μουντιάλ δεν θα μπορούσε να λείπει από τα ημιτελικά και μάλιστα με το στιλ που εισήγαγε ο λεγόμενος και ως «Γκουαρντιόλα της Αφρικής», Ουαλίντ Ρεγκραγκί.

Τη γραμμή Μαζινό, την αποτυχημένη αμυντική αντιμετώπιση των Γερμανών από τους Γάλλους κατά τη διάρκεια της προέλασής τους στο Παρίσι, οι περισσότεροι τη γνωρίζουν, καθώς έμεινε στην ιστορία για την αναποτελεσματικότητά της. Καμία σχέση με τη γραμμή Ρεγκραγκί, η οποία από τους ιστορικούς του μέλλοντος θα μνημονεύεται ως μια αδιάσπαστη ποδοσφαιρική αμυντική τακτική.

Υπεύθυνος γι’αυτό φυσικά είναι και ο επικός Γιασίν Μπόνο, ο οποίος με το δικό του χαρακτηριστικό χαμόγελο σταματάει κάθε προσπάθεια των αντιπάλων.

Το 5-4-1 ή το 4-5-1, το οποίο διαμορφώνεται ανάλογα με τη θέση του πολυεργαλείου Αϊζεντίν Ουνάχι. Ο Μαροκινός μέσος, τον οποίο δεδομένα περιμένει μεταγραφή σε μεγάλο ευρωπαϊκό κλαμπ τον Ιανουάριο, είναι ο κρυφός άσος του προπονητή του. Πότε ως κεντρικός χαφ, πότε ως δεξιός χαφ και πότε ως μπακ-χαφ, οργώνει τον άξονα μαρκάροντας κάθε αντίπαλο.

Η μεγάλη Ιταλία των 90s  «ζει» μέσα απ’το Μαρόκο

Σε ένα Παγκόσμιο Κύπελλο που «μιλούν» οι τερματοφύλακες (Λιβάκοβιτς, Μπόνο, Μαρτίνες), η άμυνα αποτελεί παράγοντα που οδηγεί μέχρι τέλους τις ομάδες που την υπηρετούν.

Κάτι που συμβαίνει με το Μαρόκο, το οποίο ενσαρκώνει τα χαρακτηριστικά της Ιταλίας των early 90s με άμυνα – μπετόν αρμέ και αντεπιθέσεις φωτιά με τους Ζίγες, Χακίμι, Σαμπίρι και Μπουφάλ να φεύγουν ως σαΐτες στον χώρο.

Μπορεί η Ιταλία του Μπάτζο και του Ντοναντόνι να μην κατέκτησε Μουντιάλ, αλλά το Μαρόκο αυτών των απίθανων τύπων ουδείς μπορεί να γνωρίζει που θα σταματήσει πλέον.

Μάλιστα, όσο ο αραβικός κόσμος βρίσκεται στο πλευρό μιας από τις χώρες του, η παρέα του Ρεγκραγκί θα παίξει τον ημιτελικό ξανά εντός έδρας.

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Μουντιάλ 2022 – Μαρόκο: Η γραμμή Ρεγκραγκί, η νέα «Ιταλία» και η δικαίωση του αραβικού κόσμου», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Σπύρος Γιαννόπουλος

H μανία για καταγραφή και περιγραφή των γεγονότων στον κόσμο του αθλητισμού με οδήγησε αρχικά στο Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου και στη συνέχεια στο Pompeu Fabra της Βαρκελώνης για εξειδίκευση στην αθλητική δημοσιογραφία. Τα πρώτα επαγγελματικά βήματα για λογαριασμό της Mundo Deportivo και της Groupo MediaPro, ενώ το 2017 οι δρόμοι μου συναντήθηκαν με την εφημερίδα Sportime και από το 2018 το sportime.gr. Η διεθνής αθλητική ειδησεογραφία και οι παντός καιρού συνεντεύξεις είναι το πάθος μου, ενώ το ρεπορτάζ του ελληνικού ποδοσφαίρου το guilty pleasure μου.