ENGINE POWER

FORMULA 1 2023 όλες οι εξελίξεις της χρονιάς

FORMULA 1 2023

formula-1-2023-FORMULA-ONE-NEWS-EXELIXEIS-FORMULA1-grand-prix-teams-nikites-agones-formula
Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 8 λεπτά

Τρεις αγώνες μετά της έναρξης της σεζόν του 2023 για την Formula 1. Είδαμε δυο διαφορετικούς νικητές των Max Verstappen από την Oracle Red bull Racing οποίος νίκησε τον πρώτο αγώνα στο Bahrain και το podium ολοκληρώθηκε από τον δεύτερο Sergio Perez και τον Fernando Alonso. Στον δεύτερο αγώνα νικητής ήταν ο Sergio Perez από την Oracle Red bull Racing που τον συνοδέψαν για την ολοκλήρωση του podium ο Max Verstappenκαι ο Fernando Alonso. Ενώ στον τρίτο αγώνα είχαμε ξανά νικητή τον Max Verstappen και για τη συμπλήρωση του podium.

FORMULA 1 2023:  Ο πρώτος αγώνας της χρονιάς ξεκίνησε καλά για τους Αυστραλούς της Red Bull με πρώτη και δεύτερη θέση στις κατακτήτριες δοκιμές με τρίτο τον Charles Leclerc για τους Ιταλούς της Ferrari. Πριν καν όμως σβήσουν τα φώτα για την εκκίνηση ο Esteban Ocon δέχεται πέντε δευτερόλεπτα ποινή για λανθασμένη τοποθέτηση του μονοθέσιου του στην σχάρα εκκίνησης. Ξεκινάει ο αγώνας, σβήνουν τα φώτα και έχουμε αγώνα, ο Max Verstappen φεύγει μπροστά και ανοίγει με την μια διαφορά στον ομόσταβλό του Sergio Perez όμως από πίσω τους έρχεται ένας πάρα πολύ διψασμένος Alonso που επιτέλους του δόθηκε η ευκαιρία σε ένα καλό μονοθέσιο να ξαναπάρει το βάθρο που ψάχνει τόσο καιρό.

Με τα μάτια του Γρηγόρη Κρίκη

Όλα ήρεμα μέχρι τον 13 γύρο αλλά τα όνειρα έλαβαν τέλος για ένα ωραίο ντεμπούτο για τον Oscar Piastri, δυστυχώς έπαθε βλάβη το κιβώτιο ταχυτήτων του και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τον αγώνα. Όμως στον ίδιο γύρο ο Alonso πριν προλάβει να ανέβει θέσεις και μετά από 2 γύρους καταφέρνει και περνάει τον George Russel. Όμως ο κακός αγώνας για τον Ocon συνεχίζεται με δέκα δευτερόλεπτα ποινή για μη σωστή εκτέλεση της ποινής και αλλά πέντε δευτερόλεπτα για υπερβολική ταχύτητα στην είσοδο του στα πιτς για 0.1 χιλιόμετρα.

Ας γίνω και λίγο κακός, ο αγώνας μετά τον 18 μέχρι τον 37 γύρο δεν είχε γίνει απολύτως τίποτα, μέχρι που ο Alonso επιχειρεί για μια εκπληκτική προσπέραση στον Hamilton και μια από της καλύτερες της χρονιάς για εμένα. Για κακή τύχη της Ferrari η κακή της αξιοπιστία στον κινητήρα ξαναχτυπά και εγκαταλείπει ο Charles Leclerc στον 41 γύρο του αγώνα. Συνεχίζεται ο κακός αγώνας της Ferrari στον 45 γύρο χάνουν τις ελπίδες τους για το βάθρο ενώ τους (κλέβει) ο Alonso την τρίτη  θέση. Και ο αγώνας τελειώνει με χαρές στην Red Bull και στην Aston Martin, να κάνει το 1-2 η Red bull και την 3 θέση για την Aston Martin.

Στον δεύτερο αγώνα της χρονιάς που διεξήχθη στην Σαουδική Αραβία στην Jeddah είχαμε Poleman τον Sergio Perez και τον ακολουθούν ο Fernando Alonso και ο George Russell. Πριν καν σβήσουν τα φώτα ο Fernando Alonso δέχεται 5 δευτερόλεπτα ποινή για λανθασμένη τοποθέτηση του μονοθέσιου του στην σχάρα εκκίνησης, με το που σβήνουν όμως τα φώτα ο Fernando Alonso έχει ήδη προσπεράσει τον Sergio Perez στην πρώτη στροφή. Αλλά αυτή η χαρά του 42 χρόνου δεν θα κρατήσει για πάρα πολύ, γιατί στον 4 γύρο ο Perez τον προσπερνά με την βοήθεια του DRS(Drag Reduction System). Πάμε στον 8 γύρο του αγώνα που ο Lewis Hamilton δέχεται μια μαύρη άσπρη σημαία για επαναλαμβανόμενους ελιγμούς στην ευθεία και ακριβώς μετά από έναν γύρο ο Leclerc τον προσπερνά για την 7 θέση του αγώνα.

Στον 18 γύρο έχουμε το πρώτο αυτοκίνητο ασφαλείας γιατί εγκατέλειψε ο Lance Stroll από μηχανική βλάβη του κινητήρα του. Αυτό όμως το αυτοκίνητο ασφαλείας βοήθησε αρκετά την Mercedes την Red Bull και ην Aston Martin αλλά καθόλου την Ferrari. Καθώς ερχόντουσαν οι περισσότεροι οδηγοί στα pits για να αλλάξουν ελαστικά μπήκε για να αλλάξει λάστιχα και ο Alonso, που να σας υπενθυμίσω ότι έχει 5 δευτερόλεπτα ποινή, όπως όμως οι ομάδα του εκτελεί την ποινή του, δηλαδή όταν φτάσει το μονοθέσιο στο box της Aston Martin οι μηχανικοί δεν πρέπει να ακουμπήσουν το μονοθέσιο για αυτά τα 5 δευτερόλεπτα, η ομάδα του Alonso τα εκτελεί, αλλά οι αγωνοδίκες είπαν ότι δεν εκτέλεσαν την ποινή σωστά και τον οδήγησε σε αλλά 10 δευτερόλεπτα ποινής. Ο αγώνας ωμός συνεχίζεται και έχουμε 1 θέση τον Perez 2 τον Alonso και 3 τον Russell.

Στον 23 γύρο όμως έρχεται ο Verstappen να πάρει την τρίτη θέση του Russell. Ας αναφέρουμε ότι ο Verstappen ξεκίνησε από την 15 θέση και που θα πηγμένε στον 25 γύρο ο Verstappen επιτίθεται στον Alonso για την 2 θέση του αγώνα. Στον 26 γύρο οι πιθανότητες του Albon να πάρει βαθμούς τελειώνουν γιατί τα φρένα της Williams παρέδωσαν πνεύμα και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τον αγώνα. Όλα καλά όλα ήρεμα μέχρι τον 46 γύρο από τους 50 του αγώνα που υπάρχει μια ωραία μάχη για την 10 θέση για τον έναν πόντο αναμεσά στον Yuki Tsunoda και στον Kevin Magnussen, που κατάφερε να κερδίσει ο Magnussen και έτσι πηρέ έναν πολύτιμο βαθμό για την Hass. Ο αγώνας τελείωσε με πρώτο τον Perez δεύτερο τον Verstappen και 3 τον Russell αλλά στη 1π.μ στην Σαουδική Αραβία αποφασίστηκε ότι τα 10 δευτερόλεπτα ποινής του Alonso τελικά δεν ήταν δίκαια και έτσι κατέκτησε την τρίτη θέση για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα.

Πάμε για τον τρίτο αγώνα της χρονιάς και τον πιο εκπληκτικό και ταυτόχρονα πιο δραματικό που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια. Στον αγώνα που πηρέ μέρος στην Αυστραλία είχαμε Pole man τον Max Verstappen δεύτερο τον George Russell και τρίτο τον Lewis Hamilton. Με το που σβήνουν τα φώτα ο Russell περνά τον Verstappen και ακριβώς μετρά τον Russell τον περνά και ο Hamilton και ακριβώς από πίσω εξελίσεται το δράμα για την Ferrari. Ο Stroll εμβολίζει τον Leclerc στην αμμοπαγίδα και τελειώνει εκεί ο αγώνας του. Έτσι έχουμε το πρώτο αυτοκίνητο ασφαλείας από τα τρία που υπήρξαν. Φεύγει το αυτοκίνητο ασφαλείας στον 4 γύρο του αγώνα και έχουμε ξανά αγώνα με 1-2 της Mercedes και 3 τον Verstappen.

Οι 2 Mercedes πιέζουν να μην τους περάσει ο Verstappen, αλλά μάταια η προσπάθεια για τον Ολλανδό. Φτάνουμε στον 7 γύρο του αγώνα και έχουμε άλλο έναν δραματικό αγώνα για τον Alexander Albon που ήταν στην 6 θέση και εγκαταλείπει από οδηγικό λάθος. Αυτό το συμβάν φέρνει ξανά ένα αυτοκίνητο ασφαλείας και η Mercedes κάνει την κίνηση να φέρει τον Russell στα pits για αλλαγή ελαστικών. Έλα όμως που το αυτοκίνητο ασφάλειας έγινε κόκκινη σημαία, αυτό δεν ήταν καθόλου καλό για τον Russell.

Έχουμε πρώτο τον Hamilton 2 τον Verstappen και 3 τον Alonso, κάτι γίνεται όμως πίσω στον γύρο προθέρμανσης και 3 οδηγοί κόβουν αρκετή ταχύτητα που παραλίγο να οδηγήσει σε μεγάλο δράμα, αλλά ευτυχώς όλα καλά, και δεν τρακάρανε. Στον 12 γύρο ο Verstappen επιτίθεται στον Hamilton για την πρώτη θέση και το καταφέρνει πάρα πολύ εύκολα με την βοήθεια του DRS. Στον 13 γύρο από την έβδομη θέση που είχε πέσει ο Russell, καταφέρνει μέσα σε 3 γύρους να φτάσει τέταρτος, αλλά οι ελπίδες του για να ξανά φτάσει πρώτος ξανά τελειώνουν στον 18 γύρο επειδή πηρέ φωτιά ο κινητήρας και αυτό μας φέρνει το πρώτο εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας της χρονιάς.

Επειδή το μονοθέσιο είχε σταματήσει ακριβός στην έξοδο τον pits δεν μπορούσε κανείς να αλλάξει ελαστικά. Όλα ήρεμα μέχρι που στον 47 γύρο ο Verstappen είχε ένα μεγάλο μπλοκάρισμα του αριστερού μπροστά τροχού που αυτό παραλίγο να του κοστίσει την πρώτη θέση του αγώνα. Στον 52 γύρο είχαμε μια ωραία μάχη ανάμεσα στον Norris και τον Hulkenberg που νικητής από αυτή την μάχη βγήκε ο Norris με ένα ωραίο κλείσιμο στον Hulkenberg που τον έβγαλε εκτός ασφάλτου για λίγο και ακριβώς στον επόμενο γύρο αρχίζει το μεγάλο δράμα. Magnussen χτυπά τον τοίχο και του εκτοξεύεται το λάστιχο στον αέρα, με αποτέλεσμα να φέρει πάλι άλλο ένα αυτοκίνητο ασφαλείας και μετά από 2 γύρους ξανά έχουμε κόκκινη σημαία.

Για τρίτη φόρα γίνεται επανεκκίνηση στον 57 γύρο από τους 58 και στην πρώτη στροφή έχουμε μεγάλο δράμα. Ο Sainz χτυπά τον Alonso που τον στέλνει στις μπαριέρες, ο Perez αναγκάζεται να κόψει δρόμο και να περάσει μέσα από το γρασίδι. Επίσης ο Sergeant έχει επαφή μαζί με τον De vries που κολλάνε και οι 2 στην αμμοπαγίδα. Ακριβώς από δίπλα τους οι 2 Γάλλοι της Alpine τρακάρουν μαζί και εγκαταλείπουν, ενώ στην δεύτερη στροφή ο Stroll φεύγει ευθεία αλλά δεν τρακάρει, και μπορεί να συνεχίσει και ξανά έχουμε κόκκινη σημαία την 3 της ημέρας. Νέο ρεκόρ με τις περισσότερες κόκκινες σημαίες σε έναν αγώνα.

Την πρώτη θέση παίρνει ο Verstappen την δεύτερη ο Hamilton και την τρίτη ο Alonso. Αλλά πως πήγε ξανά τρίτος ο Alonso; Κατέλαβε την τρίτη θέση γιατί όταν υπάρξει κόκκινη σημαία οι οδηγοί συνεχίζουν με τις θέσεις που είχαν έναν γύρο πριν. Ο αγώνας τελειώνει με πρώτο τον Verstappen δεύτερο τον Hamilton και τρίτο τον Alonso και ακριβώς μετά τον τερματισμό ο Sainz δέχεται 10 δευτερόλεπτα ποινή επειδή χτύπησε τον Alonso στον 57 γύρο.

Με τα μάτια του Γρηγόρη Κρίκη

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

 

Exit mobile version