ENGINE POWER

Η McLaren τα πήρε όλα στο Grand Prix του Qatar

Η Mclaren κέρδισε βαθμούς ρεκόρ και τις εντυπώσεις των θεατών στο Grand Prix του Qatar μέσα και έξω από τον αγωνιστικό χώρο αφού είχε και ενισχύσεις την McLaren Solus GT των 830bhp
Η McLaren τα πήρε όλα στο Grand Prix του Qatar

Η Mclaren σπάει το παγκόσμιο ρεκόρ στο πιο γρήγορο Pit stop κερδίζει και πάλι δυο διπλά βάθρα και ας μην φτάνει αυτό έχει παρκαρισμένη την McLaren Solus GT των 830bhp στην έρημο και κερδίζει τα βλέμματα ακόμη και από τις καμήλες.

Η McLaren είχε ένα υποδειγματικό τέλος στη σεζόν, τερματίζοντας στα τρία τελευταία βάθρα, συμπεριλαμβανομένων δύο διπλών βάθρων στην Ιαπωνία και το Κατάρ. Η βρετανική ομάδα είναι γεμάτη αυτοπεποίθηση για να ολοκληρώσει τη χρονιά με αξιοπρέπεια και να προετοιμαστεί όσο το δυνατόν καλύτερα για τη σεζόν του 2024.

Όμως, ενώ η McLaren έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο στην πίστα στους πρόσφατους αγώνες, η ομάδα με έδρα το Woking έλαμψε και στα πιτ κατά τη διάρκεια του Grand Prix του Κατάρ, όπου οι μηχανικοί έκαναν στάση 1,80 δευτερολέπτων κατά τη διάρκεια του 2ου pit-stop του Lando Norris στον 27ο γύρο , το οποίο είναι ένα νέο παγκόσμιο ρεκόρ ξεπερνώντας τα 1,82 δευτερόλεπτα που κατέγραψε η Red Bull στο Grand Prix της Βραζιλίας το 2019.

f1-grand-prix-qatar-mclaren-McLaren-Solus-GT-katar-gp-world-record-pit-stop-500podium

Η McLaren κάνει το πιο γρήγορο pit stop στην ιστορία της F1

Ένα κατόρθωμα που έκανε ακόμη πιο εντυπωσιακό από το γεγονός ότι επιτεύχθηκε σε εξαιρετικά ζεστές συνθήκες κατά τη διάρκεια ενός Grand Prix που άφησε το στίγμα του τόσο στο μυαλό όσο και στο σώμα. Οι μηχανικοί μπόρεσαν να ανταπεξέλθουν σε αυτές τις συνθήκες και υπήρχε μια πρόσθετη κανονιστική απαίτηση που ανέτρεψε τον αγώνα αναγκάζοντας τους οδηγούς να σταματήσουν τουλάχιστον 3 φορές κατά τη διάρκεια του αγώνα, ενώ τσίμπησαν το πολύ για 18 γύρους.

Πρέπει να σημειωθεί ότι από το προηγούμενο ρεκόρ, το μέγεθος των ελαστικών έχει επίσης αυξηθεί από 13 σε 18 ίντσες [μετά τους τεχνικούς κανονισμούς του 2022], αύξηση που είχε αντίκτυπο στο βάρος των τροχών.

f1-grand-prix-qatar-mclaren-McLaren-Solus-GT-katar-gp-world-record-pit-stop-500podium

Η McLaren Solus GT: 830bhp V10-powered Monster Top Shootout ήταν στο Qatar και σας την παρουσιάζουμε αφού δικαιωματικά κέρδισε τα βλέμματα και τις εντυπώσεις.

Η φιλοσοφία McLaren Vision Gran Turismo μετατράπηκε σε ειδική έκδοση 3 εκατομμυρίων λιρών, 25 τρεξίματος, κάτω των 1000 κιλών με 830 ίππους

Η McLaren Solus GT είναι ένα μονοθέσιο μονοθέσιο μονοθέσιο μονοθέσιο μονοθέσιο, περιορισμένης χρήσης, που προέρχεται από μια ιδέα εικονικού βιντεοπαιχνιδιού και τροφοδοτείται από έναν ατμοσφαιρικό V10 με περισσότερους από 830 ίππους.

Έχοντας κάνει ένα δημόσιο ντεμπούτο στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood , το Solus GT έχει δημιουργηθεί με γνώμονα τα ρεκόρ ταχύτητας, κάθετης δύναμης και γύρου – και αυτό το απέδειξε θέτοντας το ρυθμό στο χρονομετρημένο Sunday Shootout του Goodwood. Με τον Marvin Kirchöfer στο τιμόνι, η McLaren ολοκλήρωσε την πορεία ανάβασης σε 45.345 δευτερόλεπτα, κατά μέσο όρο 149,1 mph.

Αυτό ήταν αρκετό για να νικήσει άνετα τον αστέρα των extreme sports Travis Pastrana, οδηγώντας ένα βαριά τροποποιημένο Subaru GL Family Huckster. Ο Αμερικανός ολοκλήρωσε το χρονομετρημένο τρέξιμό του σε 46,37 δευτερόλεπτα (130,0 μίλια/ώρα). Ο Michael Lyons ήταν τρίτος σε ένα μονοθέσιο McLaren-Cosworth M26 F1.

Η McLaren Solus διαθέτει μια εντυπωσιακή σχεδίαση σε στυλ cockpit από ανθρακονήματα μαζί με φαρδιούς, κλειστούς τροχούς και μια τεράστια πίσω πτέρυγα. Χτισμένο γύρω από ένα μοναδικό μονοκόκ πλαίσιο, το ίδιο το αυτοκίνητο ζυγίζει λιγότερο από 1000 κιλά αλλά παράγει 1200 κιλά κάθετη δύναμη σε πλήρη κλίση.

Το μηχάνημα πίστας δημιουργήθηκε αρχικά με τη μορφή ιδέας για το βιντεοπαιχνίδι Gran Turismo Sport το 2017 και τώρα αποκαλύφθηκε σε μορφή παραγωγής στο Monterey Car Week στην Καλιφόρνια.

Το Solus GT τροφοδοτείται από έναν κινητήρα V10 5,2 λίτρων – ο πρώτος για ένα αυτοκίνητο πελατών της McLaren – που ανεβάζει στροφές μέχρι τις 10.000 σ.α.λ. και αποδίδει περισσότερους από 830 ίππους και 479 λίβρες πόδια ροπής. 

f1-grand-prix-qatar-mclaren-McLaren-Solus-GT-katar-gp-world-record-pit-stop-500podium

McLaren Solus GT : Τα αποθέματα του κινητήρα που προέρχεται από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, που δημιουργήθηκε από έναν τρίτο που δεν κατονομάζεται, διοχετεύονται μέσω ενός εξατομικευμένου διαδοχικού κιβωτίου ταχυτήτων επτά ταχυτήτων και ωθούν το αυτοκίνητο στα 62 μίλια/ώρα από στάση σε 2,5 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 200 μίλια/ώρα, σύμφωνα με τη McLaren.

Ο οδηγός κάθεται σε μια κεντρικά τοποθετημένη, κλειστή καμπίνα, η οποία είναι προσβάσιμη μέσω ενός συρόμενου θόλου τύπου jet αεροπλάνου. Στο εσωτερικό, ένα σταθερό κάθισμα σε στυλ μηχανοκίνητου αθλητισμού περιμένει, το οποίο δημιουργήθηκε και διαμορφώθηκε για να ταιριάζει στον μεμονωμένο ιδιοκτήτη. Υπάρχει επίσης ένα εμπνευσμένο από τη Formula 1 τιμόνι από ανθρακονήματα, όπως και μια ψηφιακή οθόνη οπισθοπορείας.

Οι ιδιοκτήτες της μηχανής ακραίων στίβου, της οποίας και οι 25 μονάδες έχουν ήδη πουληθεί για περισσότερα από 3 εκατομμύρια λίρες η καθεμία, θα λάβουν επίσης μια θήκη ταξιδιού για το αυτοκίνητο, που προορίζεται για όταν οι ιδιοκτήτες το μεταφέρουν σε εκδηλώσεις σε όλο τον κόσμο – πολλοί από τους Η ίδια η McLaren για τους κατόχους Solus.

«Η McLaren Solus GT είναι η υλοποίηση ενός ριζοσπαστικού πρωτότυπου οχήματος McLaren που δημιουργήθηκε αρχικά για τον κόσμο των εικονικών αγώνων», δήλωσε ο Michael Leiters, νέος CEO της McLaren Automotive.

«Σχεδιασμένο χωρίς περιορισμούς από κανονισμούς δρόμου ή αγώνων, αλλά με το πλήρες φάσμα της τεχνογνωσίας της McLaren για να το κάνει πραγματικότητα, αποτελεί την επιτομή του πρωτοποριακού μας πνεύματος».

McLaren Solus GT  : Αυτές οι μηχανικές ελευθερίες επηρέασαν σε μεγάλο βαθμό τη σχεδίαση, η οποία ενσωματώνει μια σειρά αεροδυναμικών χαρακτηριστικών, όπως ένα φαρδύ μπροστινό splitter, ένα δομικό δάπεδο με σήραγγες βεντούρι, ένα σταθερό πίσω φτερό διπλού στοιχείου, υψηλής πίεσης προς τα κάτω και μεμονωμένους τροχούς.

Οι λοβοί συμβάλλουν στη μείωση του βάρους και «δουλεύουν μεμονωμένα τη ροή του αέρα» για να μειώσουν τις αναταράξεις και να μετριάσουν τη συσσώρευση πίεσης στο φρεάτιο του τροχού, λέει η McLaren. Δίνουν επίσης σημεία αναφοράς στον οδηγό για να τοποθετήσει το αυτοκίνητο πιο εύκολα στην πίστα. 

Οι τροχοί συνδέονται μέσω βραχιόνων ανάρτησης με διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω, οι οποίοι είναι εγκλωβισμένοι σε αεροδυναμικά καλύμματα από ανθρακονήματα, παρόμοια με την προσέγγιση που χρησιμοποιείται στην F1.

f1-grand-prix-qatar-mclaren-McLaren-Solus-GT-katar-gp-world-record-pit-stop-500podium-win

McLaren Solus GT  : Η ομάδα έχει προσθέσει επίσης μια εισαγωγή αέρα εμπνευσμένη από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό πάνω από το πιλοτήριο, η οποία, ενώ χρησιμεύει κυρίως για την τροφοδοσία αέρα στον κινητήρα, δημιουργεί επίσης έναν «ελαστικό ήχο επαγωγής κινητήρα». Ο σχεδιασμός του αγωνιστικού αυτοκινήτου ενέπνευσε επίσης τα πλαϊνά, στα οποία στεγάζονται τα καλοριφέρ.

Νέες τεχνικές χρησιμοποιήθηκαν κατά τη δημιουργία του Solus GT, όπως εξαρτήματα από τιτάνιο με τρισδιάστατη εκτύπωση που κατασκευάστηκαν για το πιλοτήριο – η πρώτη για ένα αυτοκίνητο παραγωγής McLaren.

Ωστόσο, η εταιρεία λέει ότι παρά αυτή την ελευθερία μηχανικής, ο σχεδιασμός της ιδέας εικονικής πραγματικότητας επέβαλε περιορισμούς στο τι θα μπορούσε να γίνει, ενώ διασφάλιζε ότι μια πραγματική έκδοση διατηρούσε τον παράγοντα wow της.

Οι πρώτες παραδόσεις του αυτοκινήτου πρόκειται να ξεκινήσουν το επόμενο έτος.

 f1-grand-prix-qatar-mclaren-McLaren-Solus-GT-katar-gp-world-record-pit-stop-500podium-win

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

 

 

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Η McLaren τα πήρε όλα στο Grand Prix του Qatar», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Μιχάλης Κοντιζάς

Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!