SPECIALS

Η μάχη της πιο ακριβής φανέλας στην Premier League μόλις άρχισε!

O... πόλεμος για την ακριβότερη φανέλα στην Premier League βρίσκεται σε εξέλιξη. Γιατί η Λίβερπουλ μπαίνει στη διαδικασία και τι συμβαίνει με τις ομάδες και τις φανέλες τους στο Νησί;

Η μάχη της πιο ακριβής φανέλας στην Premier League
Συντάκτης: Μιχάλης Γκιουλένογλου Χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά

Σαν την φοράς αισθάνεσαι περήφανος. Τα χρώματα της αγαπημένης σου ομάδας. Κάθε φανέλα είναι ξεχωριστή. Κουβαλά τη δική της ιστορία. Και τη δική της αξία.

Στα κοινά μάτια είναι ένα ξεχωριστό κομμάτι ύφασμα. Για τις απανταχού ομάδες του πλανήτη σημαίνει (και) χρήματα. Μπόλικα από δαύτα.

Στην Premier League το… παιχνίδι είναι πια «χοντρό». Έχει ξεφύγει από τα στενά όρια μίας απλής φανέλας.

Η Λίβερπουλ το γνωρίζει πλέον πάρα πολύ καλά.

Πριν από 7 χρόνια, οι πρωταθλητές Ευρώπης ζούσαν κάτι πρωτόγνωρο. Η εταιρία που… έντυνε την ομάδα (Adidas) αποφάσισε να τραβήξει την πρίζα στη συμφωνία. Επειδή η Λίβερπουλ «δεν ήταν τόσο εμπορική πια».

Κανείς δεν μπορεί να αδικήσει την εταιρία ιματισμού. Η Λίβερπουλ ήταν μπασμένη σε μία (σχεδόν) ατελείωτη λήθη. Χαμένες σεζόν. Χαμένα έσοδα. Χαμένη φανέλα.

Η Adidas αποφάσισε να τραβήξει για άλλες… πολιτείες. Εκείνη την εποχή το Μάντσεστερ ήταν μία καλή επένδυση. Έτσι και έγινε.

Τη θέση των τριών φημισμένων ριγών ήρθα να πάρει ένα γράμμα. Εκείνο το «W» που αφορά την αμερικανική Warrior εμφανίστηκε με τη μορφή σωτήρα. Πρόσφερε 24.000.000 λίρες για κάθε έτος συνεργασίας, ποσό που διπλασίαζε τις αποδοχές της αγγλικής ομάδας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ – 10/10: Οι 11… αριστούχοι της L’Equipe

Λίγα χρόνια αργότερα (και ενώ η Warrior αποκτήθηκε από τη New Balance) οι ρόλοι άλλαξαν. Η Λίβερπουλ είναι αυτή που θέλει να αφήσει τον… σωτήρα της. Για χάρη μίας άλλης εταιρίας.

Ας μη γελιόμαστε, κάθε ομάδα επιθυμεί να λάβει όσα περισσότερα χρήματα μπορεί. Αυτό επιτάσσει η ποδοσφαιρική κοινωνία. Και όχι μόνο.

Τα περισσότερα κλαμπ θέλουν να συνδυάσουν τα κέρδη με το κύρος. Όλοι θέλουν την Nike ή την Adidas.

To θέμα είναι τι ζητούν και οι εταιρίες.

Αυτή τη στιγμή, η διαμάχη της Λίβερπουλ με την New Balance θα πάει στα δικαστήρια.

Ποιος είναι ο λόγος; Η εταιρία που ντύνει τους «κόκκινους» διαθέτει έναν όρο στη συμφωνία της: Να ματσάρει όποια πρόταση κατατεθεί.

Και η New Balance δηλώνει πως αυτός είναι ο σκοπός της.

Μόνο που η Λίβερπουλ θέλει τη Nike. Την εταιρία που ντύνει την Μπαρτσελόνα, την Ίντερ, την Τσέλσι, την Μάντσεστερ Σίτι…

Και είναι διατεθειμένη να πληρώσει (σχεδόν) όσο όσο…

Η προοικονομία της δίκης αναφέρει πως η ιδιοκτησία της Λίβερπουλ, η Fenway Group έχει άριστες σχέσεις με την Warrior και τη New Balance. Όχι ικανή να αλλάξει τη γνώμη τους, αλλά παραπάνω από αρκετή για να βρεθεί η… χρυσή λύση.

Και κάπως έτσι, η Λίβερπουλ να αποκτήσει την πιο ακριβή συμφωνία φανέλας στην Premier League.

Τούτη τη στιγμή, τα πρωτεία ανήκουν στην Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ.

Μετά από εκείνο το deal με την Adidas οι «διάβολοι» λαμβάνουν 75.000.000 λίρες ετησίως. Η δεύτερη της σχετικής λίστας Σίτι κερδίζει 65.000.000 λίρες από την Puma.

Τον τρίτο παράγοντας της εξίσωσης.

Οι πιο ακριβές φανέλες της Premier League

Ο… πόλεμος της φανέλας βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Δεν έχει αιχμαλώτους. Μόνο νικητές και χαμένους.

Οι εταιρίες δεν πρόκειται να κάνουν… ψυχικό. Θέλουν κέρδη και αυτά μπορούν να τους δώσουν μόνο οι έξι μεγάλοι.

Οι υπόλοιπες ομάδες… βράζουν στο ίδιο καζάνι. Και αφορούν τις άλλες εταιρίες.

Το ξέρουν και οι «μικροί».

Μολονότι τους τρέχουν τα… σάλια για να αποκτήσουν μία από τις τρεις φανέλες (Nike, Adidas, Puma) ξέρουν ότι δεν μπορούν. Και αν ποτέ το πετύχουν, τα χρήματα θα είναι σε άλλη κλίμακα.

Για παράδειγμα, κλαμπ στην Premier League βολεύονται με μία αμοιβή που έχει έξι ψηφία. Δηλαδή κάτω από το ένα εκατομμύριο λίρες.

Τη στιγμή που στο Μάντσεστερ λαμβάνουν δυσθεώρητα ποσά.

Το πιο κλισέ παράδειγμα αφορά τον Ντέιβιντ Μόγες και την Έβερτον.

Κάποτε, η Le Coq Sportif κατέληξε να είναι η ομάδα που ντύνει τα «ζαχαρωτά».

Ο Μόγες… γκρίνιαξε, ρωτώντας το εξαιρετικά υποτιμητικό: «Ποιος κέρδισε κάτι φορώντας αυτή τη μάρκα;».

«Μα ο Ντιέγκο Μαραντόνα», ήταν η απάντηση (στο Μουντιάλ του 1986). Μόνο που ο Σκωτσέζος δεν ενθουσιάστηκε…

Από εκείνη την ημέρα που η Admiral «έντυσε» για πρώτη φορά την (διαβόητη για την εποχή) Λιντς, έχουν περάσει πολλά χρόνια.

Ήταν στη δεκαετία του ‘70.

Από τότε άλλαξαν τα πάντα. Πλέον μία ομάδα μπορεί να πουλάει τα πάντα!

Γι΄ αυτό οι ομάδες θα πρέπει να ευγνωμονούν τον Πίτερ Κένιον. Τον εκτελεστικό διευθυντή της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ.

Αυτός ήταν που τόλμησε να συνδυάσει ένα άσχετο με το ποδόσφαιρο προϊόν με την Γιουνάιτεντ.

Ήταν τα ξυραφάκια της Wilkinson Sword.

Προτού καταλάβουν τι συμβαίνει στο Μάντσεστερ, το λογότυπο της ομάδας… πουλούσε ξυραφάκια και αφρούς ξυρίσματος σε 22 χώρες!

Την ίδια στιγμή, ο Κένιον τόλμησε να επιτρέψει στη Nike (τότε) να αναλάβει τη διακίνηση όλων των υλικών που φέρουν το σήμα των «διαβόλων».

Από ένα σκουφάκι, μέχρι ένα μπουφάν.

Όταν η Nike είπε το «ναι» δεν περίμενε πως το megastore της Γιουνάιτεντ θα κέρδιζε περισσότερα χρήματα από το εκείνο της ίδιας της εταιρίας στη Νέα Υόρκη.

Μικρό το κακό. Το πετυχημένο πλάνο βρήκε εφαρμογή στην Μπαρτσελόνα, την Γιουβέντους, την Παρί Σεν Ζερμέν…

Γιατί η Λίβερπουλ θέλει να αλλάξει…

Ο λόγος είναι απλός. Ξεκινάει από το γράμμα «Χ». Καταλάβατε που πάει η… βαλίτσα.

Η Nike διαθέτει οκτώ φορές μεγαλύτερα ετήσια κέρδη από την New Balance.

Έχει όμως κάτι άλλο, εξίσου σημαντικό. Η εταιρία από το Όρεγκον έχει παγιωθεί στην Κίνα. Αυξάνοντας τα κέρδη της κατά 27%!

Μία μεγάλη και ατελείωτη αγορά. Με τη Λίβερπουλ να θέλει ένα… κομμάτι για πάρτη της!

Και γιατί να μην το κάνει, άλλωστε;

Η Nike έχει φροντίσει να τοποθετήσει τα πάντα στο τραπέζι.

Ενώ τα παλιότερα χρόνια δεν είχε δώσει σε καμία ομάδα παραπάνω από το 15% των κερδών της (από τη συμφωνία με την κάθε ομάδα), στη Λίβερπουλ προσφέρει 20%!

Με το… τυράκι πως τη διαφημιστική καμπάνια θα αναλάβουν, μεταξύ άλλων, ο ράπερ Ντρέικ, ο μικρομέτοχος της ομάδας του λιμανιού, ΛεΜπρόν Τζέιμς και η Σερένα Γουίλιαμς.

Σύμφωνα με την τελευταία δημοσίευση της Deloitte, η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ παραμένει η πιο πλούσια αγγλική ομάδα με έσοδα (για το 2017-2018) 590.000.000 λιρών. Ακολουθεί η Σίτι με 503.000.000 και μετά η Λίβερπουλ με 455.000.000.

Το κενό είναι μεγάλο. Ωστόσο, η νέα συμφωνία (εφόσον επιτευχθεί) θα μειώσει τη διαφορά ανάμεσα στο Λίβερπουλ και το Μάντσεστερ.

Τα έσοδα των αγγλικών ομάδων (2017-2018)

Κάντε follow στο Sportime

Κάντε like στην σελίδα του Sportime στο Facebook

Ακολουθήστε το Sportime στο Instagram

Exit mobile version