ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κόμμα ΝΙΚΗ: Οι θέσεις που θα βάλουν φρένο στη σημερινή κατρακύλα της Παιδείας

«Η Πατρίδα μας κάποτε γέννησε την παιδεία. Σήμερα τη δολοφονεί» - Η ΝΙΚΗ εντοπίζει τα πραγματικά προβλήματα του εκπαιδευτικού συστήματος
Κόμμα ΝΙΚΗ: Οι θέσεις που θα βάλουν φρένο στη σημερινή κατρακύλα της Παιδείας

ΝΙΚΗ – Θέσεις για την παιδεία: Βλέποντας τα χάλια της σημερινής παιδείας και την προσπάθεια να μετατραπούν τα σχολεία σε φυτώρια «γκρίζων» πολιτών χωρίς καμία εθνική, ιστορική, πολιτισμική και θρησκευτική ταυτότητα, είναι προφανές πως χρειάζεται ένα ολικό «restart» στο σύστημα εκπαίδευσης της χώρας μας.

Τα περιστατικά βίας μεταξύ ανηλίκων ολοένα και αυξάνονται και η νεανική εγκληματικότητα καλπάζει στις μέρες μας. Και αυτά τα φαινόμενα δεν μπορούν παρά να συνδέονται άμεσα με την καταρρέουσα παιδεία μας. Μια παιδεία ανθελληνική και αμοραλιστική, η οποία αφαιρεί κάθε συνεκτική ουσία ενός κοινού αξιακού κώδικα από τη συνείδηση των νέων παιδιών, με αποτέλεσμα να δημιουργεί «ατομικότητες», με κάποια θραύσματα σκόρπιων γνώσεων που δεν οδηγούν σε κανένα κοινό όραμα.

Αυτή η κάκιστη παιδεία είναι ένοχη για τη σημερινή κρίση αξιών, προτύπων και ηθικών φραγμών. Αυτή είναι μια πάγια θέση του κόμματος ΝΙΚΗ, η οποία έχει και το ειδικό βάρος της μακροχρόνιας εμπειρίας του Δημήτρη Νατσιού ως Δασκάλου, που αγωνίζεται ανελλιπώς για το καλό της παιδείας.

Πέρα από ζήτημα γενναίων μεταρρυθμίσεων, το πρόβλημα στην παιδεία είναι πρωτίστως πνευματικό, και αυτό είναι κάτι που τονίζεται μόνο από τη ΝΙΚΗ, και από κανένα άλλο πολιτικό κόμμα.Όσο τα σχολεία (και οι οικογένειες) απομακρύνουν τα παιδιά τους από τον αξιακό κώδικα της χριστιανικής πίστης, τόσο η κρίση αξιών βαθαίνει και τόσο χάνεται το σημείο αναφοράς για το τι είναι σωστή και λανθασμένη συμπεριφορά. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που βλέπουμε παιδιά να συμπεριφέρονται ως «άγρια θηρία», που αντιγράφουν τον κόσμο των «μεγάλων».

«Προστατεύουμε το δικαίωμα των παιδιών στην αγνότητα, την αθωότητα, την καλλιέργεια συμπεριφοράς, αξιών και αρετών, την ανάπτυξη εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης, την καλή συμπεριφορά και τις χρηστικές γνώσεις. Φτιάχνουμε δυνατούς χαρακτήρες προάγοντας την ευφυΐα και την ικανότητα όλων», αναφέρεται στις θέσεις της ΝΙΚΗΣ.

Γλώσσα, Ιστορία και Θρησκευτικά

Η ΝΙΚΗ στηρίζει τη γνώμη πως πρέπει να υπάρξουν νέα συγγράμματα Γλώσσας, Ιστορίας και Θρησκευτικών. Τα εξόχως προβληματικά βιβλία Ιστορίας που έχουμε σήμερα προάγουν την εθνική «αμνησία», υποβαθμίζουν ή διαστρεβλώνουν τις μεγάλες δόξες και τα μεγάλα δράματα της μακραίωνης ελληνικής ιστορίας και υπονομεύουν την εθνική συνείδηση.

Είναι θλιβερό και πολύ ανησυχητικό το φαινόμενο νέων παιδιών που δεν ξέρουν καν να απαντήσουν τι γιορτάζουμε στις 25 Μαρτίου και στις 28 Οκτωβρίου. Είναι σημάδι μεγάλης εθνικής παρακμής και αποσύνθεσης της παιδείας. Η ΝΙΚΗ αντιτείνει πάνω σε αυτό, ένα μάθημα Πατριδογνωσίας «που δε μένει σε γενικότητες τόπων, χρόνων και συνθηκών, αλλά εστιάζει σε εμπειρίες –την Παράδοση και τους χορούς μας- αλλά και βίους των προγόνων μας –πώς σκεπτόντουσαν, πώς μιλούσαν, πώς ενεργούσαν ο Μ. Αλεξάνδρος, ο Τσιμισκής, ο Κανάρης, ο Αυξεντίου».

Επίσης η ΝΙΚΗ ζητά να πάρουν και πάλι περίοπτες θέσεις στους χώρους των σχολείων τα κάδρα αγωνιστών και ηρώων που κάποιοι έχουν βαλθεί να εξαφανίσουν γιατί… «ενοχλούν» και εμποδίζουν τη λήθη και την αμάθεια που θέλουν να επιβάλουν στις νέες γενιές.

Το δε μάθημα των Θρησκευτικών έχει χάσει τον ομολογιακό χαρακτήρα του και μετατρέπεται όλο και περισσότερο σε ένα «άχρωμο» μάθημα θρησκειολογίας χωρίς ίχνος από την ουσία του πλούτου που πηγάζει από την Ορθόδοξη διδασκαλία.

Άλλα και η εκμάθηση της Γλώσσας, έχει πάρει εντελώς επιδερμική μορφή. Έχει αποκοπεί εντελώς από την ιστορική συνέχεια της και τη σύνδεση της με την ελληνική συνείδηση. Η ελληνική λογοτεχνία και οι μεγάλες προσωπικότητες της, έχουν εξοβελιστεί από τον μαθητικό κόσμο και ο μέσος μαθητής αδυνατεί να διαβάσει ακόμα και ένα πρωτότυπο κείμενο του Παπαδιαμάντη.

Η ΝΙΚΗ αναφέρει πως: «Η πολύτιμη Γλώσσα μας αρμόζει να διδάσκεται από τα ωραιότερα κείμενα των λογοτεχνών μας, του Παλαμά, του Παπαδιαμάντη, του Σεφέρη, της Πηνελόπης Δέλτα».

Πάνω στο ζήτημα της Γλώσσας, η θέση της ΝΙΚΗΣ είναι πως τα αρχαία ελληνικά πρέπει να διδάσκονται από το Δημοτικό «παρουσιασμένα με φρέσκο, ζωντανό τρόπο μέσα από μύθους του Αισώπου, αποφθέγματα των σοφών προγόνων μας και Ευαγγελικά κείμενα, με έμφαση στην ετυμολογία», ενώ ζητά και καθιέρωση Σχολικού Ετυμολογικού Λεξικού και επαναφορά της ορθογραφίας.

Συνολικά, η ΝΙΚΗ διαθέτει ένα ρηξικέλευθο, ολοκληρωμένο και λειτουργικό πρόγραμμα για την παιδεία, που στηρίζει την επαναφορά στις χαμένες αξίες, και επιτυχυμένα συνδυάζει την παράδοση με τις καινοτόμες ιδέες, για μια φρέσκια πνοή υγείας στα ελληνικά σχολεία.

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Κόμμα ΝΙΚΗ: Οι θέσεις που θα βάλουν φρένο στη σημερινή κατρακύλα της Παιδείας», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Παντελής Λαμψιώτης

Αρθρογραφεί στο Sportime.GR και είναι συντάκτης του άρθρου αυτού.