ENGINE POWER

3 λόγοι για τους οποίους η σεζόν F1 του 2023 ήταν αποτυχημένη

F1 2023:
3 λόγοι για τους οποίους η σεζόν F1 του 2023 ήταν αποτυχημένη

Η σεζόν F1 του 2023 τελείωσε με τον ίδιο τρόπο που ξεκίνησε, με τον Max Verstappen να εξασφαλίζει την pole position και να παίρνει μια άνετη νίκη. Με φόντο την πολύ εντυπωσιακή εμφάνιση της Red Bull, η σεζόν της F1 του 2023 θα μπορούσε να θεωρηθεί επιτυχημένη, αν απλώς ακολουθήσουμε τους αριθμούς PnL της Liberty Media.

F1 2023: Σε ένα βαθμό, αν πάμε και από την αθλητική πτυχή, είδαμε μια ομάδα να υπερέχει σε τέτοιο βαθμό που σχεδόν ολοκλήρωσε ένα καθαρό σκούπισμα σε μια από τις μεγαλύτερες σεζόν στην ιστορία του αθλήματος. Ωστόσο, η F1 δεν είναι μόνο άθλημα. Κανένα αθλητικό γεγονός δεν μπορεί να επιβιώσει αν δεν εστιάσετε στην πτυχή του «γεγονότος». Η Formula 1 είναι επίσης ένα προϊόν ψυχαγωγίας, και ενώ οι σκληροπυρηνικοί οπαδοί το ξεχνούν μερικές φορές αυτό, οι άνθρωποι που διαχειρίζονται το άθλημα δεν μπορούν.

Αυτός ακριβώς είναι ο λόγος που όταν η σεζόν αξιολογείται με αυτές τις παραμέτρους, δεν φαίνεται τόσο εντυπωσιακή όσο θα έπρεπε ιδανικά. Ας ρίξουμε μια ματιά στο γιατί η σεζόν F1 του 2023 θα μπορούσε να θεωρηθεί ως αποτυχία από πολλούς.

#1 Καμία μάχη για τον τίτλο της F1
F1 2023: Ένα από τα σημαντικότερα πράγματα που κάνουν μια σεζόν στη F1 σπουδαία είναι ο ανταγωνισμός. Ενώ σίγουρα υπήρχε ανταγωνισμός πάνω-κάτω στο grid για διάφορες θέσεις, δεν υπήρχε καμία στην κορυφή της βαθμολογίας.

Ενώ η μάχη για τα P2 και P4 στο πρωτάθλημα Constructors κρίθηκε στον τελευταίο αγώνα της F1, από την πρώτη διοργάνωση φάνηκε ότι ο Max Verstappen επρόκειτο να κερδίσει τον τίτλο των οδηγών ενώ η Red Bull επρόκειτο να κερδίσει τον τίτλο των Constructors.

Πολλοί οπαδοί έχουν πεινάσει για μια καλή μάχη τίτλου και η τελευταία φορά που είχαμε ήταν το 2021. Οι νέοι κανονισμοί υποτίθεται ότι θα κρατούσαν το γήπεδο συμπιεσμένο. Ο περιοριστικός χαρακτήρας των κανονισμών υποτίθεται ότι θα βοηθούσε επίσης στην παροχή μάχης τίτλου. Δυστυχώς, τίποτα δεν συνέβη. Η Red Bull ήταν πολύ καλή για τον ανταγωνισμό και καταλήξαμε σε μια σεζόν που είδε την ομάδα της Red Bull να κέρδισε 21 από τους 22 αγώνες.

F1-2023-FORMULA-ONE-FAILURE-apotichia-seson-2023-tv-ptosi-formula1

#2 Αδίστακτη μονοομαδική κυριαρχία
F1 2023: Η F1 είχε περιόδους κυριαρχίας και στο παρελθόν. Ακόμη και πριν από την επική μάχη του τίτλου το 2021, η Mercedes είχε περάσει 7 χρόνια κυριαρχώντας στο άθλημα με τη μοναδική μάχη τίτλου να λαμβάνει χώρα μεταξύ των δύο συμπαικτών.

Εκτός από τις σεζόν 2014 και 2016, όπου οι Nico Rosberg και Lewis Hamilton πήραν τη μάχη στον τελευταίο αγώνα της σεζόν, δεν υπήρχε καμία σεζόν όπου η μάχη του τίτλου θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αξιόπιστη.

Τούτου λεχθέντος, υπήρχαν ακόμα σεζόν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου όπου είχαμε περισσότερες από μία ομάδες που κέρδιζαν αγώνες. Μετά το 2016, η Ferrari είχε τη μέρα της στον ήλιο κατά καιρούς, όπως και η Red Bull.

Το 2020, οι AlphaTauri και Racing Point εντάχθηκαν επίσης στη Red Bull ως νικητές αγώνων. Αυτή τη σεζόν δεν υπήρχε τίποτα από αυτά. Εκτός από τον αγώνα στη Σιγκαπούρη που επαινέστηκε από αρκετούς οπαδούς ως ο αγώνας της σεζόν, δεν υπήρξε κανένας άλλος αγώνας καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς όπου η Red Bull ήταν εκτός ρυθμού. Η σκληρότητα της κυριαρχίας του Max Verstappen έφερε πράγματι ένα επίπεδο προβλεψιμότητας που αντίκειται στους στόχους των νέων κανονισμών.

#3 Ακόμη και η αγωνιστική πτυχή φαίνεται να έχει υποχωρήσει
F1 2023: Μία από τις σημαντικότερες αποκαλύψεις για τη F1 αυτή τη σεζόν ήταν το πώς υπέφεραν οι οδηγοί όταν προσπαθούσαν να ακολουθήσουν άλλα μονοθέσια. Από τον πρώτο κιόλας αγώνα, αρκετοί οδηγοί αποκάλυψαν ότι το να ακολουθήσεις ένα άλλο αυτοκίνητο είχε γίνει τεράστιο ζήτημα για άλλη μια φορά λόγω των εξελίξεων που αύξησαν την αφύπνιση για τα επόμενα μονοθέσια.

Αυτό που ήταν ακόμη πιο καταδικαστικό ήταν ο αριθμός που μοιράστηκε ο Νικόλας Τομπάζης, τεχνικός επικεφαλής της FIA, ο οποίος είπε ότι η απώλεια κάθετης δύναμης ενώ ακολουθούσα ένα μονοθέσιο ήταν 20% την περασμένη σεζόν και είχε γίνει 35% αυτή τη σεζόν.

Η εποχή των εφέ πριν από το έδαφος, αυτός ο αριθμός ήταν 50%, αλλά αυτός είναι ένας τομέας όπου η FIA θα ανησυχούσε. Καθώς ένας από τους κύριους στόχους της θέσπισης ενός νέου κανονισμού δεν εκπληρώνεται, αναπόφευκτα θα τεθούν ερωτήματα από τη διοίκηση της F1, ειδικά επειδή εμποδίζει τη δράση από τροχό σε τροχό.

Η ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ ΤΟ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ ΚΟΙΝΟ 2023 ΣΤΕΛΝΕΙ ΕΝΑ ΕΝΤΟΝΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΟΧΟΥΣ ΤΗΣ F1

Η Formula 1 είναι αποφασισμένη να «σπάσει την Αμερική» εδώ και δεκαετίες και με το πολυδιαφημισμένο Grand Prix του Λας Βέγκας αυτή ήταν σίγουρα η σεζόν που οι υποστηρικτές του αθλήματος ήλπιζαν ότι το κοινό θα αυξανόταν. Ωστόσο, τα ανησυχητικά νούμερα τηλεθέασης που κυκλοφόρησαν τώρα υποδηλώνουν ότι το ενδιαφέρον για τις Ηνωμένες Πολιτείες μπορεί να έχει κορυφωθεί και να βρίσκεται σε εξέλιξη.

Από τότε που αγοράστηκαν τα εμπορικά δικαιώματα στην F1 από την Liberty Media, το ενδιαφέρον της πολιτείας έχει αυξηθεί σημαντικά, γεγονός που οφείλεται στο ότι άνοιξαν την πρόσβαση στο paddock για τη σειρά Netflix Drive to Survive.

F1-2023-FORMULA-ONE-FAILURE-apotichia-seson-2023-tv-ptosi-formula1

Αποτυχία «αποκλειστικότητας» F1

Ο Bernie Ecclestone, ο οποίος προηγουμένως ήταν επικεφαλής των εμπορικών συμφερόντων του αθλήματος, είχε μια διαφορετική φιλοσοφία για το πώς να μεγιστοποιήσει τα έσοδα από τη F1 και αυτό ήταν να δημιουργήσει την αποκλειστικότητα.

Ο αριθμός των επίσημων παγκόσμιων εταίρων της F1 περιορίστηκε όπως και ο αριθμός των διοργανώσεων. Επιπλέον, η χρήση επίσημων πλάνα που ανήκουν στη Formula 1 στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποδοκιμάστηκε, καθώς ο ηλικιωμένος ανώτερος δεν κατάφερε να κατανοήσει πλήρως τη δύναμη της ψηφιακής εποχής.

Ο Bernie προσπάθησε επίσης να παραδώσει τη Formula 1 σε ασιατικές χώρες, ιδιαίτερα χωρίς την κληρονομιά του μηχανοκίνητου αθλητισμού, με αξιοσημείωτες αποτυχίες να είναι το Grand Prix της Ινδίας και της Κορέας.

Κάπως προβλέψιμα αυτά τα συμβάντα είχαν σύντομη διάρκεια ζωής και τα κυκλώματα πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων που είχαν κατασκευαστεί για τον σκοπό αυτό είναι τώρα άδεια και πέφτουν σε αποσύνθεση.

Το Λας Βέγκας καταστρέφει την ελπίδα του αγώνα της Νέας Υόρκης

F1 2023: Μπορεί να ήταν τυχαίο που η Liberty Media έπεσε στο μοντέλο ανάπτυξης του Netflix, αλλά όταν έγινε εμφανής η δύναμη της εκπομπής να διεγείρει το ενδιαφέρον για τη F1, όπου δεν ήταν εμφανές πριν, η Liberty Media αγκάλιασε αυτή την κλοπή με ένα σχέδιο επέκτασης για τον αριθμό των αγώνων. οι ΗΠΑ θα φιλοξενούσαν.

Με τρία γεγονότα κατά τη διάρκεια του 2023 στο Μαϊάμι, το Όστιν και το Λας Βέγκας, πολλοί στη μάντρα φαίνεται να πιστεύουν ότι αυτή τη στιγμή είναι ο σωστός αριθμός που πρέπει να χτυπήσουν οι Πολιτείες, αλλά έχει γίνει επίμονη συζήτηση για ένα τέταρτο γεγονός – ενδεχομένως στη Νέα Υόρκη – αν και Κατά έναν περίεργο τρόπο, η επιτυχία του γεγονότος του Λας Βέγκας μπορεί κάλλιστα να καταστρέψει αυτή την τοποθεσία για τα καλά.

F1-2023-FORMULA-ONE-FAILURE-apotichia-seson-2023-tv-ptosi-formula1

Ένα από τα προβλήματα με ένα Grand Prix της Νέας Υόρκης είναι η τοποθεσία. Οι διαχειριστές της πόλης δεν έχουν δείξει καμία όρεξη για τα μονοθέσια της F1 να ανέβουν στην πέμπτη λεωφόρο και να περάσουν από το Central Park τα εμβληματικά ορόσημα της πόλης.

Ωστόσο, από τότε που το Λας Βέγκας άνοιξε την παγκοσμίως διάσημη «λωρίδα» του στη F1 με όλο το χάος και τη σύγχυση που έφερε, η θέα της F1 που ταλαιπωρεί τις πόλεις της αμαρτίας στα πιο διάσημα κτίρια σημαίνει ότι κάθε είδους πίστα με έδρα το Μπρούκλιν θα αποτύχει να ταιριάζει με τη γοητεία του αγώνα της Νεβάδα.

Το τηλεοπτικό κοινό μειώθηκε το 2023 F1

F1 2023: Η σεζόν του 2021 με τον τελευταίο γύρο του λιγότερο δραματικού αποτελέσματος αγώνων δημιούργησε ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον στις ΗΠΑ και το καλύτερο κοινό που είχε ποτέ ήταν το επόμενο έτος, όπου κατά μέσο όρο 1,21 εκατομμύρια παρακολουθούσαν τους 22 αγώνες στο ESPN και το ABC.

Τα επίσημα στοιχεία που δημοσιεύονται τώρα δείχνουν ότι παρά τον παράγοντα Λας Βέγκας, το τηλεοπτικό κοινό μειώθηκε κατά 10% το 2023 σε μέσο όρο μόλις 1,11 εκατομμύρια στις ΗΠΑ.

Ορισμένοι αγώνες διέλυσαν την τάση καθώς οι αριθμοί ανέβηκαν σε ύψη ρεκόρ για τις διοργανώσεις στη Σαουδική Αραβία, το Μονακό, τον Καναδά, την Αυστρία, το Βέλγιο, την Ιταλία, τη Σιγκαπούρη και το Μεξικό.

Είναι σαφές ότι η προβλέψιμη φύση του να δούμε τη Red Bull να κερδίζει 21 από τους 22 αγώνες φέτος θα είχε αντίκτυπο στο κοινό των ΗΠΑ, αλλά η πτώση των αριθμών θα ανησυχήσει τους κατόχους των εμπορικών δικαιωμάτων.

F1-2023-FORMULA-ONE-FAILURE-apotichia-seson-2023-tv-ptosi-formula1

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της F1 δίνει προοπτική στα στοιχεία του κοινού

Για να δώσουμε μια μικρή προοπτική στους αριθμούς, το μέσο κοινό για το Sunday Night Football το 2022 ήταν 18,7 εκατομμύρια που δείχνει πόσο μακριά πρέπει να φτάσει η F1 για να θεωρηθεί mainstream.

Νωρίτερα φέτος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της F1, Stefano Domencali, ανακοίνωσε τα στοιχεία του παγκόσμιου κοινού για το 2022, τα οποία μειώθηκαν ελαφρά από το προηγούμενο έτος σε 1,54 δισεκατομμύρια.

«Το σωρευτικό τηλεοπτικό κοινό για τη σεζόν του 2022 ήταν 1,54 δισεκατομμύρια και η μέση τηλεθέαση για αγώνες ήταν 70 εκατομμύρια», είπε ο Ιταλός. «Η τηλεθέαση στις ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 36% σε σύγκριση με το 2021, με κατά μέσο όρο 1,2 εκατομμύρια θεατές να παρακολουθούν τις ημέρες του αγώνα. Εξετάζοντας ορισμένες άλλες αγορές, η τηλεθέαση στην Ιταλία αυξήθηκε κατά 22%, η Αυστραλία αυξήθηκε κατά 20% και η τηλεθέαση στη Γερμανία αυξήθηκε κατά 9%.

Δεδομένου λοιπόν ότι ο μέσος όρος τηλεθέασης παγκοσμίως για έναν αγώνα F1 είναι 70 εκατομμύρια, οι ΗΠΑ με πληθυσμό παρόμοιο σε μέγεθος με την Ευρώπη γρατζουνίζουν την επιφάνεια σε λιγότερο από το 2% του συνόλου.

Η Red Bull θα συνεχίσει να κυριαρχεί στη F1

F1 2023: Οι βασικοί αριθμοί της F1 από τότε που επέστρεψε στο ESPN το 2018 ήταν εντυπωσιακοί, αφού το λάσπη υπερδιπλασίασε την κορύφωσή του από μόλις 554.000. Ωστόσο, η πτώση των αριθμών για το 2023 θα προβληματίσει τη Liberty Media, δεδομένου ότι έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την «άνοδο 50%» που προανήγγειλε ο Domenicali νωρίτερα φέτος.

Ο οποίος θα συνειδητοποιήσει την έλλειψη ανταγωνισμού για νίκες και τίτλους σε αγώνες θα είχε σημαντικό αντίκτυπο.

Ο σταθερός χαρακτήρας των κανονισμών υποτίθεται ότι παρέχει την ευκαιρία στις ομάδες να συγκλίνουν, δεδομένου των νόμων για τις φθίνουσες αποδόσεις που μπορεί να κάνει η Red Bull από τις πρόσφατες μεγάλες αλλαγές κανόνων το 2022. 

Ωστόσο, αυτός ο συγγραφέας έχει υποστηρίξει στο παρελθόν ότι οι αλλαγές που έγιναν από τη FIA ήταν τόσο τεράστιες, ακόμη και η Red Bull μπορεί να έχει τελειοποιήσει μόνο μια σχετικά μικρή περιοχή αεροδυναμικής εφέ εδάφους και οι ίδιοι έχουν μεγάλες βελτιώσεις πριν από την επόμενη μεγάλη αλλαγή κανονισμού το 2026.

F1-2023-FORMULA-ONE-FAILURE-apotichia-seson-2023-tv-ptosi-formula1

Οι τηλεοπτικές εκπομπές F1 αυξάνονται σε αριθμό

F1 2023: Τούτου λεχθέντος, το Netflix έχει σαφώς δημιουργήσει ενδιαφέρον για το τηλεοπτικό κοινό, το οποίο άλλοι επιδιώκουν τώρα να εκμεταλλευτούν. Η Disney+ μόλις κυκλοφόρησε τη σειρά παραμυθιών των τεσσάρων μερών με οικοδεσπότη τον Κιάνου Ριβς της ομάδας της F1 αξίας £1, η οποία καθάρισε το 2009.

Ο Μπραντ Πιτ γυρίζει μια ταινία F1 με τον Λιούις Χάμιλτον ως εκτελεστικό σκηνοθέτη, αν και οι απεργίες των ηθοποιών και των σεναριογράφων φέτος οδήγησαν στο σταμάτημα του έργου καθώς το γκαράζ τους στο pit lane ήταν άδειο για αγώνα με αγώνα καθώς η ευρωπαϊκή σεζόν πλησίαζε στο τέλος της.

Τα απογοητευτικά νούμερα κοινού στις ΗΠΑ θα είναι δύσκολο να αντιστραφούν γρήγορα, δεδομένου ότι το 2023 ο αριθμός των γεγονότων Sprint διπλασιάστηκε από 3 σε 6. Η F1 πιστεύει ότι αυτό προσελκύει περισσότερο ενδιαφέρον σε ένα Σαββατοκύριακο Grand Prix, επειδή υπάρχει ανταγωνιστική δράση πίστας και τις τρεις ημέρες αντί μόλις Σάββατο απόγευμα και Κυριακή.

F1-2023-FORMULA-ONE-FAILURE-apotichia-seson-2023-tv-ptosi-formula1

Έχει δίκιο τελικά ο Max Verstappen;

F1 2023: Ο Max Verstappen ήταν καυστικός για τα φορμά του Sprint για το Σαββατοκύριακο και μετά το πρώτο του 2023 του ζήτησαν τις σκέψεις του.

«Απλά σκουπίστε το όλο θέμα», σφύριξε ο τριπλός πλέον παγκόσμιος πρωταθλητής. «Νομίζω ότι είναι απλώς σημαντικό να επιστρέψουμε σε αυτό που είχαμε και να βεβαιωθούμε ότι κάθε ομάδα μπορεί να παλέψει για τη νίκη, αυτό πρέπει να προσπαθήσουμε και να στοχεύσουμε [αντί] να προσπαθούμε να εφαρμόσουμε όλα αυτά τα είδη τεχνητού ενθουσιασμού».

Ο οδηγός της Red Bull δικαιολογείται κάπως από αυτά τα νούμερα τηλεοπτικού κοινού στις ΗΠΑ και ίσως οι νέοι ιδιοκτήτες της F1 να έχουν ακόμα ένα ή δύο πράγματα να μάθουν. Ίσως ακόμη και στις Η.Π.Α. όπου το εύρος προσοχής είναι χαμηλότερο κατά τη διάρκεια αθλητικών γεγονότων, η σύγχυση με ένα άθλημα 75 ετών και το αρκετά σταθερό πρόγραμμα του Σαββατοκύριακου δεν θα προσφέρει περισσότερους θεατές και μπορεί απλώς να εκνευρίσει μερικούς από αυτούς που είναι ήδη εκεί.

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Μιχάλης Κοντιζάς

Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!