ENGINE POWER

F1 Τα πάντα είναι επιλογές… Μια ανάσα προς την δόξα πριν πεθάνω!

F1 Τα πάντα είναι επιλογές:  Όλοι πεθαίνουμε. Δεν είναι για κανέναν από εμάς η ερώτηση «Αν;». Όχι. Είναι μόνο θέμα "Πότε; Πώς;"
F1 Τα πάντα είναι επιλογές… Μια ανάσα προς την δόξα πριν πεθάνω!

F1 Τα πάντα είναι επιλογές:  Ευγενικέ αναγνώστη! Πάρτε ένα υγιεινό ρόφημα στα χέρια σας, χαλαρώστε σε ένα αγαπημένο απαλό έπιπλο ακόμη και αιώρα , βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχουν αιχμηρές άκρες κοντά στο ευαίσθητο δέρμα σας και, στη συνέχεια, με βαμβάκι που εφαρμόζεται κατάλληλα στους αγκώνες και τα γόνατα, αφήστε μας να ξεκινήσουμε αυτήν την τελευταία εξερεύνηση.

Πίσω, πιο κοντά στην αρχή του αιώνα σε συνομιλία μέσω email με τον πιο αξιοσέβαστο και λυπημένος Mike Lawrence, συζητήσαμε αυτό που ο Mike ονόμασε “το εφέ του βαμβακιού”. Αυτό με έκανε εγκαίρως να γράψω ένα άρθρο με τίτλο ” A Brief History of Cotton Wool “. Τόσο η δική μου όσο και η άποψη του Mike είναι ότι με την πάροδο του χρόνου τα πράγματα που γενικά ανησυχούσαν ή τρομάζαν ποτέ έναν πληθυσμό γίνονται όλο και πιο ασήμαντα στην σύγχρονη κοινωνία μας.

Έτσι, καθώς χαλαρώνουμε τις σχολικές γραβάτες πριν βάλουμε την βερμούδα και το t-shirt  για το καλοκαιρινό διάλειμμα, έχουμε τον Τζορτζ Ράσελ να πρωτοστατεί στις εκκλήσεις για ασφαλέστερους αγώνες. Όπως ο αξιότιμος συντάκτης Balfe, ελπίζω να μην υπάρχουν άλλοι θάνατοι επί τροχιάς. 

Ωστόσο, είναι τέτοια η ανθρώπινη κατάσταση που κάποια στιγμή ένα απαίσιο σύνολο περιστάσεων θα συνωμοτήσουν για να το επιτύχουν ακριβώς αυτό. Η FIA, οι διοργανωτές, οι ομάδες, οι οδηγοί, οι ιδιοκτήτες και οι συντηρητές πίστας, ο καθένας έχει καθήκον να προσφέρει το ασφαλέστερο δυνατό περιβάλλον εντός του οποίου μπορείτε να αγωνιστείτε και να δείτε. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι οι κίνδυνοι μπορούν να εξαλειφθούν για πάντα.

formula-one-history-greatest-drivers-legents-of-all-time-formula1-f1-action-best-champions-road-to-glory-racing

Έτσι ήταν η απολαυστική άμπωτη και η ροή της συνομιλίας μεταξύ του Μάικ και εμένα. Απαιτείται ένα στοιχείο κινδύνου για να δώσει το καρύκευμα των αγώνων, αλλά όχι τόσο πολύ ώστε ο θάνατος να επισκέπτεται το γήπεδο κάθε Σαββατοκύριακο αγώνα. Αντίθετα, όποιος επιθυμεί «…όχι πια θανάτους στην τροχιά ποτέ», δεν έχει παρατηρήσει πώς εξελίσσεται η ζωή στη γη. Οι οδηγοί απαιτούν μια ώριμη άποψη για τους κινδύνους που αναλαμβάνουν και πώς μπορεί να τελειώσουν όλα, εάν πολλές σκοτεινές πιθανότητες συγκεντρωθούν σαν τις μάγισσες του Μάκβεθ γύρω από ένα απαίσιο καζάνι ένα Σαββατοκύριακο, προκαλώντας ένα θανατηφόρο αρνητικό γεγονός.

Πετάω; Ναί. Πετάω με ελικόπτερα με έμβολο κινητήρα; Όχι. Μονοκινητήριο ελαφρύ αεροσκάφος; Όχι. Εμπορικά αεροσκάφη ευρείας ατράκτου που συντηρούνται και λειτουργούν από τις δέκα κορυφαίες αεροπορικές εταιρείες στον κόσμο για λόγους ασφάλειας; Ναί. Και μόνο αυτά.

Οδηγώ σε δημόσιους δρόμους; Ναι, πέτρινο νηφάλιος σε ποιοτικά σύγχρονα αυτοκίνητα. Μπορώ να πάω βιαστικά στην πιο σκοτεινή μυστικιστική Ασία και να αποκτήσω παραδοσιακά τατουάζ με παλιές βελόνες από μπαμπού; Να παω για κόντρες και σούζες σε κάθε γειτονιά σε όλο τον κόσμο δίχως όρια μέσα στους δρόμους Κύριε, όχι Θεε μου! Αυτό μόλις έκανε τις και τα λιοντάρια να λιποθυμήσουν!

Ωστόσο, χιλιάδες άνθρωποι πετούν ελαφρά αεροσκάφη, οδηγούν μοτοσικλέτες σε δημόσιους δρόμους και κάνουν τατουάζ με εγγραφές από ανθρώπους που κάνουν τον Κόμη Δράκουλα να μοιάζει με δίκαιο και λογικό πρώτο ανταποκριτήΚαι αυτοί οι λαοί οι άνθρωποι ζουν και περπατούν ανάμεσά μας!

formula-one-history-greatest-drivers-legents-of-all-time-formula1-f1-action-best-champions-road-to-glory-racing

 

F1 Τα πάντα είναι επιλογές: Επιλογή ευγενέ μου αναγνώστη. Επιλογή.

Ο Τζορτζ και όλοι οι συνάδελφοί του πιλότοι επιλέγουν με τη δική τους ελεύθερη βούληση να κολλήσουν τις ιπτάμενες μηχανές τους και να έχουν ένα ευχάριστο συριγμό. Όπως θα σας πει ο Sir Jackie Stewart, γνωρίζει πάρα πολλούς νεκρούς. Ωστόσο, αυτό χάνει μια απόχρωση. Η ευλογία και η καταδίκη της γήρανσης είναι διπλή. Στην πρώτη περίπτωση να είμαι ακόμα εδώ, και στη δεύτερη να γνωρίζω έναν αυξανόμενο αριθμό νεκρών.

Γιώργη λοιπόν. Όλοι πεθαίνουμε. Δεν είναι για κανέναν από εμάς η ερώτηση «Αν;». Όχι. Είναι μόνο θέμα “Πότε; Πώς;”

Η Μαντάμ Γκιλοτίνα αύριο το πρωί τα ξημερώματα δεν είναι πολύ παρηγορητική απάντηση σε αυτό το ζευγάρι ερωτήσεων. «Κάποια στιγμή στα επόμενα εξήντα χρόνια, φυσικά αίτια». Δεν είναι τόσο ανησυχητικό. «Ενδεχομένως στο εγγύς μέλλον από μια πράξη του χεριού σας». Λοιπόν, επιλογές αγαπητέ αναγνώστη. Επιλογές.

Δεν καπνίζω, προσπαθώ να τρώω καλά, αλλά θα έκανα γύρους Silverstone δωρεάν στο αυτοκίνητο του George. Θα αγωνιζόμουν με το αυτοκίνητο του Τζορτζ επίσης δωρεάν, χωρίς πρόθεση να κερδίσω, απλά τελειώνοντας τον αγώνα χωρίς να χτυπήσω τίποτα.

Ο Λανς Στρολ εξακολουθεί να στεναχωριέται επειδή είναι ο «Daddy’s Driver» Ωστόσο, όταν βρέχει, έχει δώσει μερικές από τις καλύτερες ερμηνείες του. Ο ταπεινός γραφέας σας εντυπωσιάστηκε βαθιά από μια σειρά από ωραίες διαδρομές του Lance με βρεγμένο καιρό. Για το αγόρι του μπαμπά φαίνεται μάλλον αφοσιωμένο, παθιασμένο και ικανό. Δεν υπάρχει γκρίνια σύμφωνα με το “Μα μπαμπά, είναι βρεγμένο, μπορεί ο Αλόνσο να οδηγήσει και τα δύο αυτοκίνητα σήμερα;”

formula-one-history-greatest-drivers-legents-of-all-time-formula1-f1-action-best-champions-road-to-glory-racing

 

Ο Λανς έκανε την επιλογή του. Είναι σε ειρήνη με αυτό.

Ο Γιώργος συνειδητοποιεί, ίσως για πρώτη φορά, ότι είναι θνητός. Πλέον γνωρίζει ικανούς οδηγούς που έχουν πεθάνει… λόγω των επιλογών που έκαναν.

Εκτός από μεγάλη μηχανική βλάβη ή εκτόξευση από την πίστα από έναν λανθασμένο ανταγωνιστή, το τρακάρισμα στο βρεγμένο είναι δική σας επιλογή. Όπως, όντως, συντρίβεται μόνος σου στο στεγνό. Αλλά οι σημερινοί οδηγοί είναι τόσο ικανοί, τα αυτοκίνητα τόσο αξιόπιστα και η σχεδίαση της πίστας, ως επί το πλείστον, τόσο καλή, που ένας θάνατος στο ξηρό αυτές τις μέρες θα φαινόταν εξαιρετικά απίθανος. Ομολογουμένως, μη μηδενικός, αλλά πολύ μικρός αριθμός.

Το φρικτό ατύχημα που υπέστη ο Romain Grosjean το 2020 δείχνει πόσο βελτιώθηκε ο σχεδιασμός του οχήματος και του φράγματος ασφαλείας τα τελευταία τριάντα χρόνια. Οποιαδήποτε στιγμή μέχρι το 2005 περίπου, αυτή η συντριβή θα ήταν πιθανώς μοιραία. Έφυγε μακριά. Αγωνίζεται. Αυτό είναι επιλογή.

Ο Niki Lauda έφυγε από το πιλοτήριο της Suzuka πριν από όλα αυτά τα χρόνια, και ένα σώμα με φουσκάλες και πυρκαγιές ξεπέρασε τα όρια που μπορούμε μόνο να φανταστούμε ότι είπε, “όχι άλλο”. Αυτή ήταν μια εξαιρετικά γενναία και ειλικρινής επιλογή.

Ο Τζέιμς Χαντ κέρδισε, συνέχισε, εκτρέφοντας παπαγαλάκια, έχτισε μια απίθανη φιλία με τον Μάρεϊ Γουόκερ, ήπιε και κάπνισε περισσότερο από όσο ήταν σοφό και είχε τη σεξουαλική ζωή δέκα Τιτάνων. Μόνο που πέθανε τον Ιούνιο του 1993 από καρδιακή προσβολή στον ύπνο του, σε ηλικία 45 ετών.

formula-one-history-greatest-drivers-legents-of-all-time-formula1-f1-action-best-champions-road-to-glory-racing

 

Ο Fernando Alonso έκλεισε τα 42 το Σαββατοκύριακο του αγώνα Spa και συνεχίζει να αγωνίζεται. Επιλογές. Συρόμενες πόρτες. Στιγμές αιωνιότητας για όλους μας, που γνέφουν μια φορά, και όταν μας αξιώνουν δεν απελευθερωνόμαστε ποτέ ξανά. Ήταν καλύτερο να πάμε να τσακωθούμε, παρά να ησυχάσουμε σε αυτή τη μακρά καληνύχτα;

Ο Senna ανταλλάσσει ομάδες. Ο Clark κάνει έναν αγώνα F2 για διασκέδαση. Ο Μάικλ πηγαίνει για σκι με την οικογένειά του. Ο Chuck Yeager πέταξε αεροπλάνα πιο κοντά από DNA σε πυραύλους από ένα 737. Επιλογές.

Ο Ascari δανείζεται ένα κράνος και κάνει μερικούς γρήγορους γύρους σε μια δοκιμή.

Ο Νουβολάρι οδηγεί σαν άγγελος και καπνίζει σαν διάβολος.

formula-one-history-greatest-drivers-legents-of-all-time-formula1-f1-action-best-champions-road-to-glory-racing

 

F1: Τα πάντα είναι επιλογές:  Ο Mike Hawthorn σε μια βαριά τροποποιημένη Jaguar του 1958 3,4L. Βρεγμένη νύχτα, δύσκολος, αλλά γνωστός, δρόμος… Πολύ αργότερα επιβεβαιώθηκε ότι αγωνιζόταν ουσιαστικά με τον φίλο του Rob Walker με Mercedes Benz 300SL Gull-wing.

Ήταν το βράδυ της 22ας Ιανουαρίου 1959, μόλις τρεις μήνες από την αποχώρηση του Μάικ από τους αγώνες της F1. Επιλέγει να προσπεράσει τον Ρομπ, βουτάει σε ένα υγρό δεξί χέρι, κουμπώνει μια κολόνα “Keep Left” και πετάει από το δρόμο προς τα πίσω για να χτυπήσει ένα δέντρο. Νεκρός αμέσως.

Όλες οι επιλογές. Επέλεξε να ξεκινήσει αγώνες σε χαμηλότερες κατηγορίες αυτοκινήτων το 1950. Κερδίζοντας πολλούς αγώνες σε διάφορες κατηγορίες. Πήρε για πρώτη φορά στο grid της F1 στο Grand Prix του Βελγίου το 1952. Προκρίθηκε 6ος και τερμάτισε 4ος, ενώ ο Ascari έκανε το triple, pole, τον ταχύτερο γύρο και κέρδισε.

Θα κέρδιζε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών του 1958, με τον τελευταίο του αγώνα να ήταν το GP του Μαρόκου το 1958. Ενώ θα διεκδικούσε την pole, ήταν ο Sir Stirling Moss που θα διεκδικούσε τον ταχύτερο γύρο και τη νίκη για τη Vanwall, ενώ ο Mike ήταν δεύτερος με τη Ferrari του, με τον συμπαίκτη του Phil Hill τρίτο στην αδελφή Ferrari. Ο Mike κέρδισε επίσης μια νίκη στο Le Mans κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Ωστόσο, έχοντας διεκδικήσει το πρωτάθλημα, ο Mike επέλεξε να αποσυρθεί από τους επαγγελματικούς αγώνες, σε μεγάλο βαθμό λόγω του θανάτου εκείνη τη σεζόν του αγαπημένου του φίλου και συμπαίκτη του, Peter Collins στο γερμανικό GP.

formula-one-history-greatest-drivers-legents-of-all-time-formula1-f1-action-best-champions-road-to-glory-racing

 

F1 Τα πάντα είναι επιλογές:  Μερικές εξαιρετικές επιλογές, μερικές κακές επιλογές. Επιλέγοντας να πάει πιο αργά εκείνο το βράδυ με το Jaguar του, θα τον είχε δει να ζει τόσο περισσότερο. Ωστόσο, είχε ήδη χάσει ένα νεφρό από ασθένεια και οι γιατροί θεώρησαν ότι θα πέθαινε μέσα σε μερικά χρόνια λόγω συνεχιζόμενων επιπλοκών… οπότε ίσως ο Μάικ είχε στην πραγματικότητα επιλέξει να βγει σε μια φλόγα δόξας πίσω από το τιμόνι ΤΕΛΟΣ παντων. Δεν θα μάθουμε ποτέ.

Ο Ascari είχε ήδη περάσει από το 1958, έχοντας πεθάνει πίσω από το τιμόνι μιας Ferrari που δεν υποτίθεται ότι θα δοκίμαζε τον Μάιο του 1955, στη Monza .

Παρεμπιπτόντως, πίσω στο Μαρανέλο, στο άκουσμα της είδησης του θανάτου του δύο φορές παγκόσμιου πρωταθλητή, η πρώτη αντίδραση του Enzo Ferrari ήταν να ρωτήσει: “Και το αυτοκίνητο;”

Μετά από επτά χρόνια στη F1, συμπεριλαμβανομένων τριών νικών, ο Phil Hill θα αποσυρόταν και θα ζούσε μια μακρά και πλήρη «συνταξιοδότηση» μέχρι το θάνατό του το 2008 από επιπλοκές από τη νόσο του Πάρκινσον σε ηλικία 81 ετών.

Τα πιο ακριβή στοιχεία που μπορώ να βρω αναφέρουν ότι περίπου δεκαπέντε άνθρωποι, κατά μέσο όρο, πεθαίνουν κάθε χρόνο ως αποτέλεσμα επιθέσεων καρχαρία. Συνήθως σαλπίζεται από τους πύργους της πόλης από τα τοπικά ΜΜΕ. Ωστόσο, το πιο θανατηφόρο ζώο στον πλανήτη για τον άνθρωπο -εκτός από άλλους ανθρώπους- είναι το κουνούπι. Ναι, αυτοί οι μικροί βρικόλακες με βελόνα υπολογίζεται ότι σκοτώνουν περίπου ένα εκατομμύριο ανθρώπους το χρόνο μέσω διαφόρων ασθενειών. Επιλέγει λοιπόν κανείς να μην κολυμπήσει ή να μην επισκεφτεί την εξοχή; Και οι δύο επιλογές θα μπορούσαν να είναι σωτήριες, και οι δύο θα μπορούσαν να αποβούν μοιραίες. Και τα δύο μπορεί απλά να μην έχουν καμία επίδραση σε εσάς κάθε χρόνο. Αλλά τουλάχιστον κάνε μια ενημερωμένη επιλογή ευγενέως αναγνώστη!

Γιατί να μην πας σπίτι Γιώργο; Σπάστε λίγο επιπλέον βαμβάκι και τυλίξτε το γύρω από τον εαυτό σας και τα αγαπημένα σας πρόσωπα. Επιλέξτε να ιδρύσετε μια αυτοκρατορία μόδας, να ασχοληθείτε με το Rap ή να ξεκινήσετε να προωθείτε την μπουτίκ Whisky. Ή, τυλιγμένο σαν μούμια σε βαμβάκι, ξάπλωσε στο κρεβάτι, για να μην το αφήσεις ποτέ ξανά από φόβο για το θνητό σου τέλος. Ή επιλέξτε να πιάσετε το Rain-X και να δώσετε στο γείσο ένα καλό γυαλιστικό. Περίμενε αρκετά και θα καταλήξεις νεκρός. Εγγυημένα. Θάνατος και φόροι. Ή όπως σημείωσε ο Jim Morrison, “Κανείς εδώ δεν βγαίνει ζωντανός”. Δεν πειράζει Γιώργο. Ό,τι κι αν κάνετε, θα είστε μαζί σας αγαπητοί νεκροί φίλοι στο τέλος.

Έτσι, με τις πληροφορίες που έχετε μπροστά σας, και τους κινδύνους όλα σταθμισμένα… Μπορείτε να επιλέξετε μια πόρτα και είναι η ήσυχη, ασφαλής προς το παρόν ζωή, πριν από τον τελικό ήρεμο αιώνιο ύπνο. Ή διάλεξε την άλλη πόρτα, και Γιώργο, τουλάχιστον θα ξέρεις ότι έζησες !

formula-one-history-greatest-drivers-legents-of-all-time-formula1-f1-action-best-champions-road-to-glory-racing

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

 

 

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «F1 Τα πάντα είναι επιλογές… Μια ανάσα προς την δόξα πριν πεθάνω!», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Μιχάλης Κοντιζάς

Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!