ENGINE POWER

Πώς το VR46 χειρίζεται τη σύγκρουση συμφερόντων στο MotoGP με τον Marco Bezzecchi

Το συμβόλαιο MotoGP του Marco Bezzecchi με το VR46 λήγει στο τέλος του τρέχοντος έτους. Ο ιδιοκτήτης της ομάδας της Ducati για την οποία αγωνίζεται, και με την οποία διαπραγματεύεται επέκταση συμβολαίου, είναι επίσης η ίδια εταιρεία που τον εκπροσωπεί. Tα εμπλεκόμενα μέρη απλά ανήκουν στο ίδιο πρόσωπο στην εταιρεία του Valentino Rossi που διαχειρίζεται και τους 2 συμβαλλόμενους
Πώς το VR46 χειρίζεται τη σύγκρουση συμφερόντων στο MotoGP με τον Marco Bezzecchi

MotoGP: Η εμφάνιση του Marco Bezzecchi στο MotoGP και η συμβατική του κατάσταση υπογραμμίζουν την πιθανή σύγκρουση συμφερόντων του VR46 ως ατζέντη και  την ομάδα του αναβάτη. 

Το συμβόλαιο MotoGP του Marco Bezzecchi με το VR46 λήγει στο τέλος του τρέχοντος έτους. Ο ιδιοκτήτης της ομάδας της Ducati για την οποία αγωνίζεται, και με την οποία διαπραγματεύεται επέκταση συμβολαίου, είναι επίσης η ίδια εταιρεία που τον εκπροσωπεί. Tα εμπλεκόμενα μέρη απλά ανήκουν στο ίδιο πρόσωπο στην εταιρεία του Valentino Rossi που διαχειρίζεται και τους 2 συμβαλλόμενους της συμφωνίας

Στη δεύτερη σεζόν του στο MotoGP, ο 24χρονος Ιταλός πήρε τη σκυτάλη που άφησε ο Ενέα Μπαστιανίνι για να γίνει ένας απροσδόκητος καλεσμένος στον αγώνα του τίτλου με μια μοτοσυκλέτα ετών. Έχοντας κερδίσει δύο γκραν πρι (Αργεντινή και Γαλλία) και σημείωσε συνολικά τέσσερα βάθρα, ο Marco Bezzecchi είναι τρίτος στη γενική κατάταξη, πηγαίνοντας στον ένατο γύρο το πρώτο Σαββατοκύριακο του Αυγούστου στο Silverstone. Κάθεται μόλις ένα πόντο από τον Jorge Martin (Pramac) και 36 πίσω από τον ηγέτη του πρωταθλήματος Pecco Bagnaia.

Αυτό το ποιοτικό άλμα τον έχει βάλει στο προσκήνιο της αγοράς ενόψει του 2024, ενώ μεγεθύνει την περίπλοκη κατάσταση διαχείρισης για το VR46. Στις περισσότερες διαπραγματεύσεις, οι εκπρόσωποι του αναβάτη επιδιώκουν να κλείσουν την καλύτερη συμφωνία για τους πελάτες τους, τόσο σε οικονομικό όσο και σε αθλητικό επίπεδο. Αυτό δημιουργεί μια διελκυστίνδα με τα στελέχη της ομάδας, τα οποία προφανώς προσέχουν και τα δικά τους συμφέροντα.

MOONEY_VR46_MB-metagrafi-kin-studio-monster-energy-marco-bezzecchi-VR46-MotoGP-symferonta-2023-symbolaio-

Τι γίνεται όμως όταν οι δύο πλευρές είναι ίδιες; Η λύση που εισήγαγε το VR46 στις αρχές του έτους ήταν να χωρίσει το επιχειρησιακό μέρος της δομής του σε δύο διακριτούς φορείς: Ομάδα και Ακαδημία.

Στα χαρτιά, αυτή η φόρμουλα έχει νόημα, αν και δεν λύνει πλήρως ένα πρόβλημα που είναι εμφανές στην περίπτωση του Marco Bezzecchi και του βραχυπρόθεσμου μέλλοντός του. Ωστόσο, στην προσέγγιση που ακολουθούν τα δύο τμήματα, είναι σαφές ότι η πρώτη προτεραιότητα είναι η ευημερία του αναβάτη σε όλες τις διαστάσεις, πάνω από τις προτιμήσεις που μπορεί να έχουν η ομάδα που υποστηρίζεται από τον Mooney και η Ακαδημία.

Υπό κανονικές συνθήκες, η φυσική εξέλιξη για έναν αναβάτη που έκανε το βήμα προς τα εμπρός που έχει ο Marco Bezzecchi φέτος θα οδηγούσε τους ατζέντηδες του να αναζητήσουν μια θέση για αυτόν στην Pramac. Η ομάδα του Paolo Campinoti λειτουργεί ως ένα είδος δεύτερης εργοστασιακής ομάδας για την Ducati και λαμβάνει περισσότερη υποστήριξη από οποιονδήποτε άλλον από τον κατασκευαστή Borgo Panigale. Ωστόσο, αυτή η πιθανότητα δεν είναι η προτεραιότητα σύμφωνα με τον Uccio Salucci, επικεφαλής της ομάδας στο Mooney VR46.

Από την πλευρά του, ο Bezzecchi επιμένει ότι νιώθει σαν στο σπίτι του στο σημερινό του περιβάλλον και ότι δεν βλέπει κανένα λόγο να αλλάξει. Το δεξί χέρι του Rossi θέλει φυσικά να κρατήσει τον Bezzecchi Ωστόσο, ο Salucci έχει άλλη μια συμφωνία σε εξέλιξη, στην προκειμένη περίπτωση με την Ducati, για να προσπαθήσει να αυξήσει τη θέση της ως δορυφορική ομάδα του Bolognese κατασκευαστή.

«Ζητήσαμε από τον Gigi [Dall’Igna, γενικό διευθυντή της Ducati] μια επίσημη μοτοσυκλέτα για τον Marco το 2024, όπως είχε ο Marini πέρυσι», εξηγεί ο Salucci σε συνομιλία με το Autosport. «Και έχουμε ζητήσει επίσης συμβόλαιο απευθείας με το εργοστάσιο. Βασικά, τους ίδιους όρους που έχουν ο [Χόρχε] Μάρτιν και ο [Γιόχαν] Ζάρκο.

MOONEY_VR46_MB-metagrafi-kin-studio-monster-energy-marco-bezzecchi-VR46-MotoGP-symferonta-2023-symbolaio

“Ελπίζω ότι η Ducati θα μας δώσει την υποστήριξη που μας αξίζει για να μπορέσουμε να κρατήσουμε τον Bezzecchi. Αν δεν το πάρουμε, το φυσιολογικό θα ήταν να πάει στην Pramac.”

Προφανώς, σε αυτό το σημείο ο Bezzecchi και η Ακαδημία θα πρέπει να πουν τη γνώμη τους.

“Για μένα, η διαπραγμάτευση με τον Uccio είναι σαν τη διαπραγμάτευση με τον Lin Jarvis [της Yamaha]. Το καλό είναι ότι είμαστε φίλοι”  Francesco Secchiaroli

Ο Francesco Secchiaroli έχει υπογραφεί από την VR46 για το 2023 και ασχολείται με τους Bezzecchi και Marini. Εργάζεται δίπλα-δίπλα με τον Gianluca Falcioni, τον γενικό διευθυντή της εταιρείας που διαχειρίζεται τα χαρτοφυλάκια της Bagnaia και του Franco Morbidelli. Ερωτηθείς για αυτή την πιθανή σύγκρουση, ο Secchiaroli υπερασπίζεται την ειλικρίνεια ως το αρθρωτικό στοιχείο των πάντων.

«Το αντιμετωπίζουμε με πολύ επαγγελματισμό, οι ρόλοι του καθενός είναι πολύ καλά καθορισμένοι», λέει ο Secchiaroli, ο οποίος λέει ότι θα καθίσει να διαπραγματευτεί με τον Salucci, όπως θα έκανε με οποιονδήποτε άλλο μάνατζερ της ομάδας. “Εμείς, ως Ακαδημία, έχουμε τα ενδιαφέροντά μας και η ομάδα έχει τα δικά τους. Ο Μάρκο έχει δύο συμβόλαια: ένα με εμάς και ένα με την ομάδα. Στόχος μας ως ατζέντηδες είναι να του βρούμε το καλύτερο δυνατό μέρος για να δείξει το ταλέντο του.

“Είμαι συνδεδεμένος μόνο με την περιοχή εκπροσώπησης. Είμαι το αντίπαλο μέρος της ομάδας. Για μένα, η διαπραγμάτευση με τον Uccio είναι σαν να διαπραγματεύομαι με τον Lin Jarvis [της Yamaha]. Το καλό είναι ότι είμαστε φίλοι και αυτό μας επιτρέπει να πούμε τα πράγματα στο πρόσωπο του άλλου».

Μετά από διαβούλευση με τις απόψεις της Ακαδημίας και του Mooney, η τρίτη μεταβλητή της εξίσωσης είναι η Ducati, η οποία πρέπει να ανταποκριθεί σε όλα τα αιτήματα που δέχεται και να εκπληρώσει τις δεσμεύσεις της. Αυτό σημαίνει ότι, εκτός από την ανάληψη της επίσημης ομάδας (Bagnaia και Bastianini), προμηθεύει επίσης την Pramac, με την οποία συνδέεται μέχρι το τέλος του 2024, καθώς και το VR46 συν τους Alex Marquez και Fabio di Giannantonio της ομάδας Gresini.

Ερωτηθείς για τις προαναφερθείσες απαιτήσεις του Mooney σχετικά με τον Bezzecchi, ο αθλητικός διευθυντής της Ducati, Paolo Ciabatti, κατανοεί πλήρως αυτή την προοπτική, ακόμη κι αν δεν είναι σε θέση να ευχαριστήσει τον πελάτη του, ειδικά όσον αφορά τον εξοπλισμό.

«Από την αρχή, έχει αποδειχθεί αρκετά καλά ότι η μοτοσυκλέτα του Marco δεν έχει τίποτα για να κερδίσει», λέει ο Ciabatti στο Autosport. «Τώρα, η διαφορά στο δυναμικό μεταξύ των ποδηλάτων μας είναι ελάχιστη, αλλά η διαχείριση των νέων εκδόσεων γίνεται πολύπλοκη».

metagrafi-kin-studio-monster-energy-marco-bezzecchi-VR46-MotoGP-symferonta-2023-symbolaio

Από αυτή την άποψη, αξίζει να σημειωθεί ότι η VR46 επέλεξε εκείνη την εποχή να προσλάβει τους δικούς της τεχνικούς, τους Matteo Flamini και David Munoz, υπεύθυνους για τους ομίλους Bezzecchi και Marini αντίστοιχα, ενώ η Pramac χρησιμοποιεί περισσότερο προσωπικό της Ducati.

«Μια μοτοσυκλέτα που φτάνει στο τέλος της χρονιάς ως παγκόσμιος πρωταθλητής, γνωρίζουμε ήδη πώς λειτουργεί και απαιτεί πολύ λιγότερη προσπάθεια ανάπτυξης από μια νέα», προσθέτει ο Ciabatti.

Αυτή τη στιγμή εργάζεται πάνω σε μια φόρμουλα που θα κρατήσει ευχαριστημένους όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Αυτό δεν είναι εύκολο αν λάβουμε υπόψη όλα τα εμπλεκόμενα ενδιαφέροντα: τον αναβάτη και την Ακαδημία, την ομάδα (Mooney), την Pramac και την Ducati.

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Formula 1: Ο Χάμιλτον είναι εδώ και δείχνει ικανός να ανεβάσει τη Ferrari ξανά ψηλά!

Ο Χάμιλτον είναι εδώ και δείχνει ικανός να ανεβάσει τη Ferrari ξανά ψηλά!

Στο δεύτερο μόλις αγώνα της σεζόν ο Λούις Χάμιλτον μοιάζει να μπορεί να οδηγήσει τη Ferrari στην κορυφή.

Formula 1
Engine Power: Ο Agostini βλέπει τον Marquez ως απειλή για το ρεκόρ του

Ο Agostini βλέπει τον Marquez ως απειλή για το ρεκόρ του

Ο πιο επιτυχημένος αναβάτης του Grand Prix παραδέχεται ότι αισθάνεται την απειλή του Marc Marquez να κρέμεται πάνω από το ρεκόρ νίκης του στο MotoGP.

Engine Power
Engine Power: Ο Adrien Fourmaux μιλά για τη νέα του απόσυρση: «Δεν είναι το ράλι μας»

Ο Adrien Fourmaux μιλά για τη νέα του απόσυρση: «Δεν είναι το ράλι μας»

Μετά την Πέμπτη, ο Adrien Fourmaux αναγκάστηκε να αποσυρθεί ξανά στην Κένυα, αυτή τη φορά λόγω αναστολής.

Engine Power
Engine Power: Το αρχικό πλέγμα για το κινεζικό Grand Prix Sprint 2025

Το αρχικό πλέγμα για το κινεζικό Grand Prix Sprint 2025

Δείτε το προσωρινό πλέγμα εκκίνησης για τον Αγώνα Σπριντ Κινεζικού Grand Prix 2025, με την πρώτη pole position του Lewis Hamilton με τη Ferrari.

Engine Power
Engine Power: Η Katie Price μπήκε στο μονοθέσιο της F1 σε ασταθή φωτογράφιση και εργάστηκε ως grid girl του Έντι Τζόρνταν

Η Katie Price μπήκε στο μονοθέσιο της F1 σε ασταθή φωτογράφιση και εργάστηκε ως grid girl του Έντι Τζόρνταν

Η Katie Price ήταν κάποτε μέλος του Eddie Jordan Racing και παρέσυρε ένα από τα μονοθέσια της F1 της ομάδας σε μια πολύ αγωνιστική φωτογράφιση κοριτσιών με πρώην μοντέλα

Engine Power
Engine Power: Έντι Τζόρνταν αιτία θανάτου: Από τι πέθανε το ιστορικό αφεντικό της ομάδας F1 και ανακάλυψε τον Μίκαελ Σουμάχερ;

Έντι Τζόρνταν αιτία θανάτου: Από τι πέθανε το ιστορικό αφεντικό της ομάδας F1 και ανακάλυψε τον Μίκαελ Σουμάχερ;

Ο ανακάλυψης του Michael Schumacher, πρώην ιδιοκτήτης ομάδας και νυν μάνατζερ, από φιλία, του Adrian Newey, θρηνεί την F1 στην Κίνα

Engine Power
Engine Power: Οι διάσημοι που έσπευσαν να φωτογραφηθούν με το αγωνιστικό μονοθέσιο της McLaren

Οι διάσημοι που έσπευσαν να φωτογραφηθούν με το αγωνιστικό μονοθέσιο της McLaren

Κοσμοσυρροή για το MCL39 που βρέθηκε σε OPAP Arena και Σύνταγμα

Engine Power
Engine Power: Πρώτη ματιά στο πρώτο ηλεκτρικό μίνι υπεραυτοκίνητο στον κόσμο που αναμένεται να ξεπουληθεί πριν ο κόσμος δει το εσωτερικό

Πρώτη ματιά στο πρώτο ηλεκτρικό μίνι υπεραυτοκίνητο στον κόσμο που αναμένεται να ξεπουληθεί πριν ο κόσμος δει το εσωτερικό

Το Renault 5 είναι ένα από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα χάτσμπακ που κατασκευάστηκαν ποτέ.το 5 Turbo ήταν η έκδοση ράλι – και ήταν πολύ αγαπητό. Η Renault το αναζωογόνησε, παράγοντας ένα πλήρως ηλεκτρικό μίνι υπεραυτοκίνητο τέρας

Engine Power
Engine Power: 1961 Cadillac νεκροφόρα φορτηγό τέρας με 14 θέσεις προς πώληση στην Πενσυλβάνια για $100.000

1961 Cadillac νεκροφόρα φορτηγό τέρας με 14 θέσεις προς πώληση στην Πενσυλβάνια για $100.000

Ένα φορτηγό τέρας νεκροφόρα Cadillac πωλείται στο Facebook Marketplace Η νεκροφόρα του 1961 βρίσκεται τώρα πάνω από ένα σασί φορτηγού τέρας Η κίνηση του φορτηγού νεκροφόρα είναι ένας κινητήρας Chevrolet V8

Engine Power
Engine Power: Το αρχικό grid για το MotoGP GP της Αργεντινής

Το αρχικό grid για το MotoGP GP της Αργεντινής

Ανακαλύψτε το αρχικό πλέγμα για το Grand Prix της Αργεντινής, τον δεύτερο γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP 2025.

Engine Power
Engine Power: Η νέα Mercedes CLA 2026 είναι εδώ με εξαιρετική γκάμα και κάτι που η Mercedes-Benz δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ στο παρελθόν

Η νέα Mercedes CLA 2026 είναι εδώ με εξαιρετική γκάμα και κάτι που η Mercedes-Benz δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ στο παρελθόν

Αυτή είναι η νέα Mercedes CLA, είναι ηλεκτρικό, αλλά υπάρχει και υβριδικό. Σύντομα αναμένεται και μοντέλο AMG

Engine Power
Engine Power: Η Ducati μπλοκάρει το αίτημα της ανταγωνίστριας Aprilia για δοκιμή εντός της σεζόν του Jorge Martin

Η Ducati μπλοκάρει το αίτημα της ανταγωνίστριας Aprilia για δοκιμή εντός της σεζόν του Jorge Martin

Στον μάνατζερ της Ducati αρέσει η ιδέα να αφήσει έναν τραυματισμένο αναβάτη να δοκιμάσει τη φυσική του κατάσταση στην κανονική του μοτοσυκλέτα - αλλά όχι φέτος, ούτε στον Martin.

Engine Power
Engine Power: Επιστρέφει το αξεπέραστο 25th Motor Festival στο MEC Παιανίας – East Meets Wonder

Επιστρέφει το αξεπέραστο 25th Motor Festival στο MEC Παιανίας – East Meets Wonder

Είσαι έτοιμος να ζήσεις ένα υπερθέαμα που θα σε αφήσει άφωνο; Το 25ο Motor Festival έρχεται με αδρεναλίνη στο κόκκινο, shows που σπάνε τα όρια και special guests που θα κάνουν τη διαφορά!

Engine Power
Engine Power: Ferrari πίσω στη Μελβούρνη: «Παλέψαμε» παραδέχεται ο Charles Leclerc

Ferrari πίσω στη Μελβούρνη: «Παλέψαμε» παραδέχεται ο Charles Leclerc

Μόλις 7οι και 8οι στα προκριματικά για το Grand Prix της Αυστραλίας, οι Ferrari απείχαν αρκετά από ό,τι αναμενόταν από αυτές στις κατατακτήριες. Για τον Charles Leclerc, αυτό δεν είναι πραγματικά έκπληξη.

Engine Power
Engine Power: Το αρχικό πλέγμα για το Grand Prix της Αυστραλίας 2025

Το αρχικό πλέγμα για το Grand Prix της Αυστραλίας 2025

Ανακαλύψτε το αρχικό πλέγμα για το Grand Prix της Αυστραλίας 2025, τον πρώτο γύρο της σεζόν της Formula 1.

Engine Power
Engine Power: Στη McLaren, ο Norris και ο Piastri είναι «ελεύθεροι να παλέψουν» για τη νίκη

Στη McLaren, ο Norris και ο Piastri είναι «ελεύθεροι να παλέψουν» για τη νίκη

Και οι δύο οδηγοί της McLaren, Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις, που και οι δύο ξεκίνησαν στην πρώτη σειρά στο GP της Αυστραλίας, έχουν λάβει άδεια να πολεμήσουν για τη νίκη στην πίστα. Αρκεί να μένεις καθαρός...

Engine Power
Engine Power: Θυσία το 2025 προς όφελος του 2026; Το δίλημμα της Aston Martin

Θυσία το 2025 προς όφελος του 2026; Το δίλημμα της Aston Martin

Η βρετανική ομάδα αντιμετωπίζει μια δύσκολη επιλογή: να προσπαθήσει να αναπτύξει το μονοθέσιό της το 2025 ή να θυσιάσει τη χρονιά για να επικεντρωθεί στο 2026, τον κύριο στόχο του Lawrence Stroll. Με την άφιξη του Adrian Newey, η Aston Martin είναι οπλισμένη μέχρι τα δόντια για να ολοκληρώσει με επιτυχία τη ρυθμιστική μετάβαση.

Engine Power
Engine Power: Ο Liam Lawson σε μπελάδες στην Αυστραλία: “Πολλή δουλειά να κάνεις”

Ο Liam Lawson σε μπελάδες στην Αυστραλία: “Πολλή δουλειά να κάνεις”

Το πρώτο Σαββατοκύριακο του Liam Lawson στη Red Bull δεν είναι καλό μετά από μια δύσκολη Παρασκευή στη Μελβούρνη.

Engine Power