ENGINE POWER

Suzuka Circuit ρεκόρ και μια ιστορία σαν παραμύθι

Suzuka Circuit MotoGP- F1: Η πίστα αγώνων που ανήκει στη Honda στη Suzuka έχει κερδίσει την παγκόσμια αναγνώριση λόγω της ασυνήθιστης διάταξης της, ας μάθουμε τα μυστικά της...
Suzuka Circuit ρεκόρ και μια ιστορία σαν παραμύθι
Suzuka Circuit MotoGP- F1:  Βρίσκεται 150 χλμ ανατολικά της Οσάκα, η Suzuka είναι η μόνη οκταψήφια πίστα.
Συχνά ήταν το καθοριστικό τεστ των πρωταθλημάτων. Ένα γεγονός που φέρνει χαρά στους οδηγούς, καθώς η ιαπωνική πίστα εκτιμάται από όλους τους αγωνιζόμενους. Γρήγορη και τεχνική, η Suzuka είναι σίγουρα η πιο ολοκληρωμένη πίστα της σεζόν.
Το μόνο μειονέκτημα είναι ίσως οι κλιματολογικές συνθήκες, που είναι πάντα απρόβλεπτες.

ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΚΥΚΛΩΜΑΤΟΣ

Η πίστα αγώνων που ανήκει στη Honda στη Suzuka έχει αναδειχθεί ως μία από τις πιο απαιτητικές και ανταποδοτικές πίστες αγώνων αγώνων στον κόσμο, συνδυάζοντας έναν συνδυασμό σχεδόν κάθε τύπου γωνιών σε έναν εξαιρετικά μικρό χώρο. Οι οδηγοί το βαθμολογούν ιδιαίτερα, κυρίως επειδή είναι από τις λίγες πίστες αυτές τις μέρες που έχουν ακόμα προκλήσεις να τους αντιμετωπίσουν. Έχει επίσης κερδίσει την παγκόσμια αναγνώριση λόγω της ασυνήθιστης διάταξης των οκτώ φιγούρων, η οποία έχει γεννήσει αμέτρητες Scalextric απομιμήσεις!

suzuka-circuit-rekor-history-drama-startline-grand-prix

Suzuka Circuit MotoGP- F1Διάφορες αναβαθμίσεις ασφαλείας όλα αυτά τα χρόνια έχουν δει τις στροφές να είναι ευκολότερες για να προσθέσουν το run-off και την προσθήκη του chicane στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, ωστόσο δεν υπάρχει καμία συγκάλυψη ότι αυτή παραμένει μια πίστα «παλιάς σχολής» και αληθινή δοκιμασία οδηγού και αναβάτη.

Εκτός από το Grand Prix της Formula 1, τα μεγάλα γεγονότα σήμερα περιλαμβάνουν τον αγώνα αντοχής Suzuka 10 Hours για αυτοκίνητα GT και το Suzuka 8 Hours, που παραμένει ένα από τα πιο σημαντικά γεγονότα για τους κατασκευαστές μοτοσυκλετών και αποτελεί σημαντικό ακρογωνιαίο λίθο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Endurance FIM.

Suzuka Circuit  ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΥΚΛΩΜΑΤΟΣ
Τα σχέδια για μια εγκατάσταση αγώνων μεταξύ των ορυζώνων έξω από την πόλη της Suzuka τέθηκαν για πρώτη φορά στις αρχές της δεκαετίας του 1960 από τον Soichiro Honda, ιδρυτή του κατασκευαστή αυτοκινήτων και μοτοσικλετών. Η εταιρεία είχε ξεκινήσει αγώνες στην Ιαπωνία στις αρχές της δεκαετίας του 1950 και διεθνώς στα τέλη της δεκαετίας του 1950. Ο κ. Honda είδε τους αγώνες ως το τέλειο κρεβάτι δοκιμής και το εργαλείο προώθησης για τα προϊόντα του, αλλά η ιαπωνική υποδομή υστερούσε σε σχέση με τον δυτικό κόσμο, με λίγους ασφαλτοστρωμένους δρόμους και λιγότερες ακόμα μόνιμες εγκαταστάσεις αγώνων. Η λύση, λοιπόν, ήταν να φτιάξουν το δικό τους.

Το 1959 αγοράστηκε οικόπεδο για το σκοπό αυτό και οι κατασκευαστικές εργασίες ξεκίνησαν τον επόμενο χρόνο. Ο κ. Honda είχε γράψει μια αρχική διάταξη κυκλώματος βασισμένη γύρω από ένα σύμπλεγμα λίμνης. Η πίστα ήταν επίπεδη, αλλά πιθανότατα να ήταν γρήγορη, χάρη σε πολλές μεγάλες ευθείες. Ωστόσο, κατά κάποιο τρόπο, δεν φαινόταν πολύ σωστό. Κατά τον τυπικό τρόπο, η Honda ήταν πρόθυμη να δημιουργήσει έναν χώρο που ξεπέρασε τον κόσμο και συνειδητοποίησε ότι χρειαζόταν πρόσθετη τεχνογνωσία για να πραγματοποιήσει πλήρως τις φιλοδοξίες του.

suzuka-circuit-rekor-history-drama-startline-grand-prix

Suzuka Circuit  Ένα νέο κύκλωμα εμφανίζεται

Έτσι ήταν που μια μέρα το 1961 ο Ολλανδός John Hugenholtz, ο οποίος είχε σχεδιάσει το κύκλωμα Zandvoort, έλαβε ένα τηλεγράφημα ασυνήθιστα. Έγραφε απλά: «Φτιάχνω ένα σιρκουί. Παρακαλώ ελάτε στο Τόκιο, Soichiro Honda’.

Ο γιος του Hugenholtz, κάποτε ο δρομέας GT Hans, αναλαμβάνει την ιστορία: “Ο πατέρας μου πήγε εκεί και είχε έναν αριθμό προσωπικού για να τον βοηθήσει και του έδωσαν τα σχέδια μιας μεγάλης τοποθεσίας. Υπήρχε επίσης ένα τρισδιάστατο μοντέλο του ιστότοπου. Όπως εκεί ήταν αρκετοί λόφοι και υπάρχοντες δρόμοι μεταξύ των ορυζώνων, έκανε ένα σχέδιο που θα έδινε τη λιγότερη μετακίνηση γης, συμπεριλαμβανομένης της διασταύρωσης που ήταν, και είναι, πολύ ασυνήθιστο για μια πίστα. Η γνώμη του πατέρα ήταν πάντα ότι μια αγωνιστική πίστα πρέπει να έχει έναν συνδυασμό διαφορετικών στροφών και προκλήσεων, οπότε ένα cross-over ήταν σίγουρα δυνατό».

Πράγματι, τα πρώτα σχέδια περιελάμβαναν όχι ένα crossover, αλλά τρία, με την πίστα να κάνει ζιγκ-ζαγκ γύρω από τον εαυτό της μετά τις πρώτες στροφές, με ένα σύμπλεγμα από φουρκέτες στο σημείο που σήμερα είναι το περίφημο «Esses».

“Αφού έγιναν τα πρώτα σκίτσα, πήγαν να επιθεωρήσουν το χώρο με τον κ. Honda με ελικόπτερο. Μόλις πέρασε από το χώρο, η πρώτη σκέψη του πατέρα μου ήταν ότι σχεδόν οποιοδήποτε σχέδιο σε αυτήν την περιοχή θα ήταν αδύνατο λόγω των πολλών ορυζώνων. Αλλά ο κ. Honda είπε: ‘Πες μου πού θέλεις το κομμάτι και θα το λύσουμε’.

suzuka-circuit-rekor-history-drama-startline-grand-prix

Suzuka Circuit MotoGP- F1:   “Έτσι ο πατέρας μου επέστρεψε στο γραφείο της Honda, έκανε κάποιες αλλαγές και δύο ή τρεις μέρες αργότερα επισκέφτηκαν ξανά τον χώρο. Εκεί που σχεδιάστηκε η νέα πίστα, όλοι οι ορυζώνες είχαν καταργηθεί με μπουλντόζες! Οι ντόπιοι αγρότες είχαν πληρωθεί μακριά από τη Honda και τους δόθηκαν άλλες τοποθεσίες για τα χωράφια τους».

Τα τελικά σχέδια περιελάμβαναν μόνο ένα cross-over και η ολοκληρωμένη πίστα άνοιξε για τις επιχειρήσεις τον Σεπτέμβριο του 1962. Μεταξύ των πρώτων αγώνων αυτοκινήτων στο νέο χώρο ήταν ένα σπορ αυτοκίνητο «Grand Prix», το οποίο κέρδισε ο Peter Warr με ένα Lotus 23. Ο Warr αργότερα θα πετύχαινε περισσότερα επιτυχία ως διευθυντής ομάδας Lotus.

Κατά τη διάρκεια των πρώτων αγώνων μοτοσικλέτας στην πίστα, ο Ανατολικογερμανός αναβάτης Ernst Degner – ο οποίος είχε αφήσει στην Ιαπωνία για να οδηγήσει για τις ομάδες της Suzuki – τραυματίστηκε σοβαρά σε μια σύγκρουση σε μια γρήγορη γωνία πριν από την υπόγεια διάβαση της γέφυρας. Έλαβε σοβαρά εγκαύματα – από τα οποία αναρρώθηκε αργότερα – αλλά οι Ιάπωνες έδωσαν το όνομά του στη γωνία σε μια πράξη ευγνωμοσύνης που οι συνέπειες δεν ήταν χειρότερες.

Οι αγώνες μοτοσικλετών του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος ήρθαν και έφυγαν τη δεκαετία του 1960 (μαζί με τη συμμετοχή της Honda) και η Suzuka εγκαταστάθηκε στο ρόλο της ως βασικός χώρος δοκιμών για τα δίτροχα και τετράτροχα μηχανήματα της Honda. Οι αγώνες της Formula 2 έγιναν τα σημαντικότερα γεγονότα, παράλληλα με το διάσημο αγώνισμα μοτοσυκλέτας αντοχής των οκτώ ωρών, το οποίο ξεκίνησε το 1978 και έγινε εξαιρετικά σημαντικό για όλους τους εγχώριους Ιάπωνες κατασκευαστές. Η μόνη σημαντική αλλαγή στην ίδια την πίστα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου ήρθε το 1976, όταν εγκαταστάθηκε ένας τοίχος που χώριζε το pit lane από την πίστα.

Στη δεκαετία του 1980, η Honda ήθελε να δει τη Suzuka να αναδεικνύεται ξανά σε παγκόσμιο χώρο. Η εμφάνιση του Fuji, έστω και για λίγο, στο ημερολόγιο της F1, καθώς και η ώθηση της Honda για αγώνες κορυφαίου επιπέδου σε δύο και τέσσερις τροχούς, βοήθησαν μόνο να αυξήσουν αυτή την όρεξη.

suzuka-circuit-rekor-history-drama-startline-grand-prix

Suzuka Circuit :  Στόχος ανακαίνισης F1

Το 1982, η Honda μπήκε ξανά στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της FIM και η Suzuka συμπεριλήφθηκε για πρώτη φορά στο ημερολόγιο. Μετά από ένα χρόνο, ξεκίνησε ένα πρόγραμμα ανακαινίσεων, με απώτερο στόχο να προστεθεί και η Suzuka στο ημερολόγιο της Formula 1.

Η πρώτη αλλαγή ήρθε το 1983, με την εγκατάσταση ενός σικέιν πριν από την τελευταία καμπύλη. Η αυξανόμενη ταχύτητα των αυτοκινήτων και η έλλειψη απορροής στην τελευταία στροφή προκαλούσε ανησυχία εδώ και καιρό. Επιπλέον, τοποθετήθηκαν φράγματα armco σε επιπλέον σημεία γύρω από το κύκλωμα και αυξανόμενη απορροή σε άλλα.

Το επόμενο έτος, ήρθαν πιο δραστικές αλλαγές όταν το τμήμα του Spoon Curve αναπροσαρμόστηκε πλήρως για να δημιουργήσει μια μεγάλη περιοχή απορροής για πρώτη φορά. Χρειάστηκε επίσης κάποια αναδιαμόρφωση της εξόδου της καμπύλης 200R για να ενσωματωθεί στο νέο τμήμα. Παρόμοιες αλλαγές για τη δημιουργία περισσότερων διαρροών έγιναν στην πρώτη στροφή για τη σεζόν του 1985, με μια μικρή ευθεία που συνδέει τώρα την πρώτη και τη δεύτερη γωνία που μετακινήθηκαν μέσα στις προηγούμενες ακτίνες τους.

Μεγάλος ενθουσιασμός προκλήθηκε με την ανακοίνωση ότι η Suzuka θα συμπεριληφθεί πράγματι στο ημερολόγιο της Formula 1 από το 1987. Νέα κτίρια pit, ιατρικές εγκαταστάσεις, ένα ελικοδρόμιο και ένας ανακαινισμένος πύργος ελέγχου εγκαταστάθηκαν εκτός σεζόν, ενώ έγιναν εκτενείς τροποποιήσεις στο Degner Καμπύλη τον Ιούλιο μετά την ολοκλήρωση του αγώνα των οκτώ ωρών. Αυτά έβλεπαν τη γωνία σε τετράγωνο, μετατρέποντας σε δύο πιο αιχμηρές στροφές που συνδέονται με μια ευθεία, ενώ οι λόφοι που περιβάλλουν τη γωνία διαμορφώθηκαν εκ νέου για να βοηθήσουν την ορατότητα. Οι αλλαγές επέτρεψαν την εγκατάσταση μεγάλης χαλικοπαγίδας για πρώτη φορά.

suzuka-circuit-rekor-history-drama-startline-grand-prix

Suzuka Circuit MotoGP- F1Αλλού, μια δευτερεύουσα λωρίδα pit και εγκαταστάσεις γκαράζ εγκαταστάθηκαν στην ευθεία μεταξύ του Spoon Curve και του 130R, για χρήση όταν το West Course ήταν σε δράση.

Υπήρχε μεγάλη προσμονή για τον πρώτο αγώνα F1 της Suzuka – τόσο πολύ που τα εισιτήρια της κερκίδας έπρεπε να διατεθούν με κλήρωση. Η Suzuka έγινε γρήγορα δημοφιλής αγώνας στο τέλος της σεζόν και ήταν συχνά μάρτυρας υψηλού δράματος. Σκεφτείτε το ατύχημα του Mansell στην προπόνηση κατά τη διάρκεια του εναρκτηρίου αγώνα που έληξε την προσφορά του για πρωτάθλημα, ή τις συγκρούσεις μεταξύ Senna και Prost το 1989 και το ’90. Οι περισσότερες από αυτές τις αντιπαραθέσεις προκύπτουν από τον παραδοσιακό ρόλο του αγώνα ως καθοριστικού τίτλου, με τους Piquet, Senna, Prost, Hill, Hakkinen και Schumacher να πανηγυρίζουν εδώ τις επιτυχίες του παγκόσμιου τίτλου.

Μικρές αλλαγές σημειώθηκαν το 1991, όταν το chicane μετακινήθηκε πιο κοντά στην τελική γωνία και εισήχθη μια νέα είσοδος pit lane, η οποία είδε τους αγωνιζόμενους να βουτούν προς τα δεξιά αμέσως πριν από το νέο chicane και να ακολουθούν μια ελαφρώς ελικοειδή διαδρομή περιμετρικά στο pit lane. . Μετά από 10 χρόνια, η είσοδος pit lane αποκαταστάθηκε πιο κοντά στην αρχική της θέση στο μέσο της τελικής γωνίας.

suzuka-circuit-rekor-history-drama-startline-grand-prix

Suzuka Circuit MotoGP- F1Οι αναβαθμίσεις ενισχύουν την ασφάλεια

Το 2001, η πρώτη φάση ενός προγράμματος αναβαθμίσεων άρχισε να διασφαλίζει τη συνεχή θέση της Suzuka στο πρόγραμμα της F1 μετά το νέο ενδιαφέρον για τη διοργάνωση από τη Fuji Speedway. Η Honda υποσχέθηκε 18 εκατομμύρια λίρες για αλλαγές κυκλωμάτων και βελτιώσεις εγκαταστάσεων, η πρώτη από τις οποίες αφορούσε τον επαναπροσδιορισμό του προφίλ των τμημάτων Esses και Dunlop Corner. Για να δημιουργηθεί χώρος για περισσότερη απορροή, οι περιμετρικοί τοίχοι μετακινήθηκαν προς τα πίσω και οι γωνίες μετακινήθηκαν μέσα στις αρχικές τους θέσεις.

Μετά από ένα τεράστιο τρακάρισμα στο 130R με το Toyota του Allan McNish κατά τη διάρκεια των προκριματικών για τον αγώνα του 2002, έγιναν επείγουσες αλλαγές για να βελτιωθεί το run off σε αυτό το τμήμα της πίστας. Η γωνία υψηλής ταχύτητας επαναπρογραμματίστηκε σε σάρωθρο δύο ακτίνων. το πρώτο μέρος με ακτίνα 85 μέτρων και δεύτερο μισό ακτίνα 340 μέτρα. Αυτό παρείχε μια πιο γρήγορη και πιο σαρωτική γωνία που έστριψε νωρίτερα και αφαίρεσε επίσης το χτύπημα στο κέντρο της στροφής που ταρακούνησε τα αυτοκίνητα.

Σύμμαχος με αυτές τις αλλαγές ήταν η εγκατάσταση ενός νέου σικάνου, πιο κοντά στο 130R, το οποίο χρησιμοποιήθηκε για αγώνες αυτοκινήτων. Ανακοινώθηκαν σχέδια για την προσθήκη ενός δεύτερου βοηθητικού σικάνου για αγώνες μοτοσικλετών, αλλά τελικά το αρχικό σικάν διατηρήθηκε αναλλοίωτο για τη δίτροχη ταξιαρχία. Δυστυχώς, ήταν σε αυτό το σημείο που ο Ιάπωνας αστέρας του MotoGP Dajiro Kato σκοτώθηκε όταν στάθηκε ψηλά στην προσέγγιση και πετάχτηκε από το ποδήλατό του στον τοίχο αντιστήριξης. Ως αποτέλεσμα, το MotoGP απέσυρε την πίστα από το ημερολόγιό του, επικαλούμενη ανησυχίες για την ασφάλεια, αν και ο δημοφιλής αγώνας των Οκτώ ωρών συνεχίστηκε, με την προσθήκη ενός άλλου σικάνου στην πίστα 200R από το 2004 και μετά. Η σημασία του αγώνα για τους Ιάπωνες κατασκευαστές υπογραμμίζεται από το γεγονός ότι είναι το μόνο σιρκουί Βαθμού C της FIM που επιτρέπεται να συμμετέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής FIM.

 Suzuka International Racing Course

• Μόνιμη πίστα

• Suzuka, Mie, Ιαπωνία

• Χάρτες Google / Google Earth

• Ιστότοπος

• 34 Grand Prix
– Με αυτοκίνητο ασφαλείας (από το 1993): 43%

Suzuka Circuit  Η F1 επιστρέφει μετά την παραμονή του Fuji

Τα τελευταία χρόνια πολλοί νέοι χώροι αμφισβητούν τη θέση της Suzuka ως νούμερο ένα σιρκουί της Ιαπωνίας, παρά το Honda Yen. Το Grand Prix της μοτοσικλέτας άλλαξε στην άλλη πίστα της Honda – το Twin-Ring Motegi, ενώ η μεγάλη αντίπαλος Toyota κέρδισε τα δικαιώματα στον αγώνα της Formula 1 στην πίστα της Fuji μετά από μια ακριβή ανακαίνιση.

Απροσδόκητα, η κατάρρευση της παγκόσμιας οικονομίας έφερε μια νέα ευκαιρία στη Honda να αδράξει πίσω το Grand Prix. Τα οικονομικά προβλήματα της Toyota σήμαιναν ότι προσπάθησε να κανονίσει μια νέα συμφωνία με τον Bernie Ecclestone, η οποία θα την έβλεπε να εναλλάσσει τη φιλοξενία της εκδήλωσης με τη Suzuka, μοιράζοντας τα έξοδα. Εν αναμονή, η Honda ξεκίνησε ένα περαιτέρω πρόγραμμα ανακαίνισης, κατασκευάζοντας ένα νέο χώρο pit και paddock, με νέα κτίρια γκαράζ και μια διευρυμένη κύρια εξέδρα.

Στο τέλος, ακόμη και αυτή η αναθεωρημένη συμφωνία αποδείχθηκε πολύ δαπανηρή και τον Ιούλιο του 2009, η Toyota ανακοίνωσε ότι δεν θα ήταν πλέον μέρος της F1. Η Honda παρενέβη και διαπραγματεύτηκε μια νέα συμφωνία, η οποία σφράγισε την επιστροφή της Suzuka για το άμεσο μέλλον.

Οι πρόσθετες εκδηλώσεις που φιλοξενούνται σήμερα στη Suzuka περιλαμβάνουν έναν γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αυτοκινήτων Τουρισμού που διεξήχθη από το 2011 έως το 2013 στη βραχύτερη πίστα Ανατολής και χρησιμοποιώντας μόνο τη μεγαλύτερη διαδρομή GP από το 2014 – και τις πάντα δημοφιλείς σειρές μονών καθισμάτων Super GT και Super Formula.

Τα στατιστικά στοιχεία Suzuka Circuit

suzuka-circuit-rekor-history-drama-startline-grand-prix

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

 

 

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Suzuka Circuit ρεκόρ και μια ιστορία σαν παραμύθι», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Μιχάλης Κοντιζάς

Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!