WRC

Η ιστορία του μοναδικού θριάμβου του Airikkala στο WRC

Airikkala WRC : Ο Pentti Airikkala δεν είχε τερματίσει ποτέ στο βάθρο σε 14 προσπάθειες πριν από τη νίκη του το 1989 RAC Rally

Airikkala WRC
Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Airikkala WRC : ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ, Η ΣΤΙΓΜΗ ΤΟΥ ΦΙΝΛΑΝΔΟΥ ΕΦΤΑΣΕ ΤΕΛΙΚΑ

Αυτή υποτίθεται ότι ήταν μια εικόνα ενός Mitsubishi Starion στο Διεθνές Ράλι του Καρτέλ του 1988. Ή ένα Opel Manta 400, ίδια ξύλα ένα χρόνο νωρίτερα. Είτε έτσι είτε αλλιώς, ήταν ένα σουτ του Pentti Airikkala που κέρδισε το πρώτο παιχνίδι των Βρετανών.

Τότε το βρήκα αυτό και δεν μπόρεσα να αντισταθώ στο να εστιάσω στη μοναδική νίκη του Φινλανδού στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Αυτό είναι το 1989. Μετά από ένα χρόνο αγώνων – και νίκης – ο Colin McRae για τον τίτλο του βρετανικού γκρουπ Ν, ανταμείφθηκε με μια οδήγηση σε ένα εργοστασιακό Ralliart Mitsubishi Galant VR-4.

Airikkala WRC :Το πεδίο για τον τελευταίο γύρο της σειράς ήταν πιο λεπτό από το αναμενόμενο, με τους Miki Biasion και Lancia να έχουν πάρει εδώ και καιρό τους τίτλους. Υπήρχε, ωστόσο, ακόμα άφθονη ποιότητα που προσφέρεται με τους Juha Kankkunen, Carlos Sainz και Kenneth Eriksson όλα τα λειτουργικά Toyotas, ένα στήριγμα Mazda 323 για τον Hannu Mikkola και τον Timo Salonen και μετά, φυσικά, ήταν ο συμπαίκτης του Airikkala, Ari Vatanen. . Εάν επρόκειτο να κερδίσει ένας Galant με σημαία Φινλανδίας, τα λογικά στοιχήματα ήταν πιθανότατα στον παγκόσμιο πρωταθλητή του 1981 και όχι στον συμπατριώτη του που είχε προσπαθήσει και απέτυχε να κερδίσει έναν γύρο WRC τα προηγούμενα 15 χρόνια.

Ο Airikkala επέζησε από τις σκηνές του Μίκυ Μάους της Κυριακής γύρω από τα εντυπωσιακά σπίτια των Βρετανικών Μίντλαντς. Μετακόμισε από την πέμπτη στην τέταρτη θέση μια μέρα στην Ουαλία και στη συνέχεια ήταν δεύτερος ενάμιση λεπτό κάτω από τον Sainz μετά τον Κίλντερ. Δύο μέρες έμειναν. Σίγουρα ο Ισπανός θα μπορούσε να φέρει αυτό το σπίτι;

Airikkala WRC : Ο Airikkala δεν είχε τερματίσει ποτέ στο βάθρο σε 14 προσπάθειες πριν από τη νίκη του το 1989 RAC Rally (Rally GB)

Σκωτία και Airikkala βρήκαν λίγη ταχύτητα, κερδίζοντας όλα τα στάδια εκτός από ένα που πήρε ένα λεπτό από τον ηγέτη. Το RAC παρέμεινε ένα τυφλό ράλι εκείνη τη χρονιά, αλλά ο χρόνος του Pentti στο βρετανικό πρωτάθλημα τον είχε σαφώς εξυπηρετήσει καλά.

Σε ένα ρεβάνς μέσω του Γιορκσάιρ, ο Airikkala συνέχισε να πιέζει, αλλά με 25 δευτερόλεπτα στο χέρι και μόλις τρία στάδια για να τρέξει, ο Sainz φαινόταν να έχει τον έλεγχο. Με οκτώ μίλια από το Dalby να απομένουν, ο άξονας άξονα στο Celica GT4 του έσπασε. Έπεσε κοντά στα δύο λεπτά και το όνειρο του Airikkala ήταν πραγματικό.

Λίγες ώρες αργότερα και αυτός και ο Ronan McNamee κύλησαν στο Nottingham ως νικητές του παγκόσμιου πρωταθλήματος με μια υπέροχη ιστορία να πουν.

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

Exit mobile version