ΑΕΚ

Βράνιες: Η στρατηγική της Άντερλεχτ και πώς επηρεάζει την ΑΕΚ

Βράνιες: Οι ριζικές αλλαγές στο οργανόγραμμα και στην οικονομική κατάσταση της Άντερλεχτ διαμορφώνουν νέα δεδομένα για την ΑΕΚ
Βράνιες: Η στρατηγική της Άντερλεχτ και πώς επηρεάζει την ΑΕΚ

Βράνιες: Στα βελγικά ΜΜΕ γράφτηκε τις προάλλες ότι η Άντερλεχτ απάντησε αρνητικά στην ΑΕΚ στην πρόταση της «Ένωσης» για επέκταση του δανεισμού του Βόσνιου στόπερ. Να δούμε σε αυτό το «όχι» μια ένδειξη ότι το κλαμπ των Βρυξελλών δεν επιθυμεί πια να τον «ξεφορτωθεί»; Ότι τον υπολογίζει δηλαδή για το μέλλον;

Για να απαντήσουμε, θα πρέπει πρώτα να αναλύσουμε τις τεράστιες αλλαγές που συνέβησαν τις τελευταίες ημέρες στη βελγική ομάδα. Οδήγησαν σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 70 εκατ. ευρώ, οριοθετώντας ένα τοπίο ριζικά διαφορετικό σε σχέση με αυτό που γνωρίζαμε μέχρι πρότινος. Η Άντερλεχτ είχε βρεθεί αντιμέτωπη με τεράστια «τρύπα» στα ταμεία της. Συνέπεια κυρίως της κακοδιαχείρισης που ακολούθησε την αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος, πριν από περίπου δύο χρόνια. Ο Μαρκ Κουκ ήρθε με φόρα, οι καλές προθέσεις δεν ήταν αρκετές. Έφαγε τα μούτρα του, για να το πούμε απλά.

Προς τιμήν του, δεν συνέχισε να βαράει γροθιά στο μαχαίρι. Κατάπιε τον εγωισμό του και έκανε στην άκρη. Παραμένει ο ιδιοκτήτης, αλλά περνάει σε δεύτερο πλάνο. Αφήνει άλλους να κάνουν κουμάντο στα καθημερινά. Και όχι όποιους και όποιους. Το project που παρουσιάστηκε έχει πενταετή ορίζοντα και πρωταγωνιστές μία εκλεκτή τριανδρία. Εμείς και… όλος ο κόσμος ξέρουμε τον Βενσάν Κομπανί. Το εμβληματικό παιδί του συλλόγου που σε ρόλο παίκτη και μετόχου (επένδυσε 3 εκατ. ευρώ στο νέο σχήμα) είναι ο «εγκέφαλος» πίσω από το αγωνιστικό κομμάτι του πλάνου. Τα άλλα πρόσωπα-κλειδιά είναι ο Βάουτερ Βάντεναουτ (ο νέος πρόεδρος) και ο Κάρελ βαν Εϊτβελντ (CEO). Μαζί με τον άλλοτε κάπτεν της Μάντεστερ Σίτι, (θα) ορίζουν πια τα «τι και πώς». Με έξτρα κοινό πως το αίμα τους είναι… μοβ, όλοι τους γαρ είναι στενά συνδεμένοι με το κλαμπ από τα μικράτα τους. Κάτι που δεν ίσχυε με τον Κουκ.

Βράνιες: Έχεις… μήνυμα

Ουσία είναι ότι η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου στέλνει μήνυμα σε υποψήφιους αγοραστές παικτών των «μοβ». Απέναντι δεν υπάρχει πια ένας πωλητής σε ανάγκη, ένας πωλητής που θα «σκοτώσει» τα προϊόντα του. Η Άντερλεχτ επιστρέφει σε θέση ισχύος. Και αυτό λέει πια προς την ΑΕΚ, έμμεσα ή άμεσα.

Παραμένει δύσκολο να αλλάξει η βασική παράμετρος. Να «αγαπήσει» δηλαδή ξαφνικά η βελγική ομάδα τον Βόσνιο. Ωστόσο, αν υποχωρήσει θα φανεί αδύναμη, θα στείλει λανθασμένα vibes γενικότερα στην αγορά. Συνεπώς, είναι προετοιμασμένη για όλα. Ακόμα και να «ξεμείνει» μαζί της ο παίκτης. Δεν είναι άλλωστε ότι είναι άνετη στα στόπερ, κάθε άλλο. Ιδανικά θα ήθελε να παρατείνει χρονικά το δανεισμό τον Σάντλερ και Λούκασεν, είναι πολύ δύσκολο ωστόσο. Λεφτά επίσης για «τρέλες» στο παζάρι δεν περισσεύουν. Γιατί ναι μεν δεν υπάρχει πια οικονομικός πανικός, ούτε όμως και «άπλα» για πολλά πολλά. Χώρια ότι το ρόστερ της ερχόμενης αγωνιστικής περιόδου θα ‘ναι μαζεμένο (24-26 παίκτες) σύμφωνα με όσα έχουν προαναγγελθεί.

Εν κατακλείδι, στην Άντερλεχτ κατανοούν ότι το πιθανότερο είναι να βγουν χαμένοι στη σούμα της επένδυσης με τον Βόσνιο. Άλλο αυτό όμως και άλλο το «ρεζιλίκι». Πόσο μάλλον σε μια εποχή που στις Βρυξέλλες έχουν αρχίσει να βάζουν ξανά τα πράγματα σε μια σειρά. Στο πλαίσιο αυτό δεν θα είναι μπόσικος μεταγραφικός αντίπαλος.

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Βράνιες: Η στρατηγική της Άντερλεχτ και πώς επηρεάζει την ΑΕΚ», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Γιώργος Καραχάλιος

Σπούδασε Επικοινωνία και ΜΜΕ στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και από το 2006 το επαγγελματικό κοντέρ γράφει: GoalNews, Εξέδρα των Σπορ, Sportday και από το 2017, Sportime. Πάντα με κύριο αντικείμενο και πάθος το διεθνές ποδόσφαιρο. Εσχάτως και με έγνοιες αρχισυντάκτη. Αν τον πετύχετε κάπου, θα σας πει «football is life». Με τα break σε άλλου τύπου δημοσιογραφικά μονοπάτια (συνεργασίες με ξένα τηλεοπτικά ΜΜΕ, πολιτική επικοινωνία) να ενισχύουν παρά να αφαιρούν από αυτή του την πεποίθηση.