FORMULA 1

Από τα backstage πρωταγωνιστές! 10 οδηγοί της F1 που βγήκαν στη βιτρίνα και έκλεψαν τις εντυπώσεις

10 οδηγοί της F1:Από το backmarker brilliance έως τα stand-in αστέρια – 10 οδηγοί της F1 βγήκαν στη βιτρίνα με εκπληκτικές επιδόσεις
Από τα backstage πρωταγωνιστές! 10 οδηγοί της F1 που βγήκαν στη βιτρίνα και έκλεψαν τις εντυπώσεις

10 οδηγοί της F1: Ο Carlos Sainz διαφήμισε τις υπηρεσίες του για το 2025 με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο με μια θεαματική επιστροφή στη δράση στο Grand Prix της Αυστραλίας, ωθώντας τον Max Verstappen για την pole position και στη συνέχεια έφθασε στη νίκη. Ποιοι άλλοι οδηγοί όμως έχουν βάλει τους εαυτούς τους στη βιτρίνα με τις δικές τους ξεχωριστές επιδόσεις όλα αυτά τα χρόνια; Καταλήξαμε σε 10 διαφορετικά παραδείγματα…

Τζέιμς Χαντ – Γκραν Πρι Ολλανδίας 1975
Ο Τζέιμς Χαντ ξεκίνησε την καριέρα του στην F1 με τους ιδιώτες της Hesketh Racing, σημειώνοντας αρκετές θέσεις στο βάθρο στις εκστρατείες του 1973 και του 1974 και ανακοινώθηκε πραγματικά στα paddock με μια σημαντική νίκη στο βρεγμένο-στεγνό Ολλανδικό Grand Prix του 1975.

backstage-protagonistes-10-odigi-tis-f1

10 οδηγοί της F1:  Ο Hunt ξεκίνησε τον αγώνα τρίτος, πίσω μόνο από τις Ferrari των Niki Lauda και Clay Regazzoni, αλλά κάρφωσε τη μετάβαση από τα ελαστικά για βρεγμένο στα slicks για να προχωρήσει στο προβάδισμα. Καθώς οι ξηρές συνθήκες σταθεροποιήθηκαν και ο Lauda έκλεισε ξανά, ο Hunt υπερασπίστηκε έξοχα τη θέση του για να πάρει την καρό σημαία.

Ήταν μια επίδοση που τράβηξε την προσοχή των αφεντικών πάνω-κάτω στο pit lane και, όταν ο Hesketh αντιμετώπισε οικονομικά προβλήματα που για λίγο φαινόταν έτοιμος να αφήσει τον Hunt χωρίς θέση για την επόμενη χρονιά, ο Βρετανός δρομέας παρελήφθη από τη McLaren, όπου θα κέρδιζε τον παγκόσμιο τίτλο του 1976.

ΓΚΡΑΝ ΠΡΙ ΟΛΛΑΝΔΙΑΣ: Η παρθενική νίκη του Χαντ το 1975

Ayrton Senna – Γκραν Πρι Μονακό 1984
Παρόμοια ήταν η ιστορία για τον Ayrton Senna, ο οποίος έφτασε στη F1 μετά από μια λαμπερή νεανική καριέρα με την τυχερή ομάδα Toleman, σημειώνοντας τους πρώτους του πόντους στο Grand Prix της Νότιας Αφρικής και του Βελγίου το 1984 πριν κάνει κυριολεκτικά θραύση στο Μονακό.

Εν μέσω καταρρακτωδών βροχών, ο Senna έφτασε από την 13η θέση στο grid στην πρώτη 10άδα, στη συνέχεια στις θέσεις βαθμολόγησης και τελικά στις θέσεις στο βάθρο – φέρνοντας πλάι στην κορυφαία McLaren του Alain Prost καθώς ο αγώνας ήταν με κόκκινη σημαία, επιβεβαιώνοντας έτσι τον Γάλλο ως ο νικητής.

Παρόλα αυτά παρέμεινε μια εκπληκτική επίδοση που, σύμφωνα με τα λόγια του μηχανικού αγώνων Pat Symonds, «έκανε τρομερή εντύπωση σε πάρα πολλούς ανθρώπους». Ο Senna ήταν ένας άνθρωπος περιζήτητος από εκείνο το σημείο και μετά και, την επόμενη χρονιά, βρέθηκε να κερδίζει αγώνες με τη Lotus.

backstage-protagonistes-10-odigi-tis-f1

10 οδηγοί της F1:  Κλασική προσπέραση: Ο Σένα προσπερνά τον Λάουντα στη βροχή

Jean Alesi – Γκραν Πρι Ηνωμένων Πολιτειών 1990
Ο Jean Alesi προκάλεσε τη δική του καταιγίδα στην αγορά οδηγών όταν πήγε τιμόνι με τον προαναφερθέντα Senna για τη νίκη στο Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών του 1990, παρά το γεγονός ότι ο πρώτος οδήγησε ένα ανεπαρκές Tyrrell και ο δεύτερος οδήγησε αυτό που θα ήταν η McLaren που κέρδισε το πρωτάθλημα εκείνης της χρονιάς. .

Έχοντας κάνει καλή χρήση των μαλακών ελαστικών της Pirelli για να εξασφαλίσει την τέταρτη θέση στο grid και στη συνέχεια να φτάσει στο προβάδισμα στην πρώτη στροφή, ο Alesi αργότερα δέχτηκε πίεση από τον καλόκαρδο Senna, αλλά αντί να τα παρατήσει χωρίς μάχη, έκανε τον Βραζιλιάνο να δουλέψει σκληρά για τη νίκη.

Ενώ ο Senna βγήκε στην κορυφή, το συναρπαστικό τους κομμάτι – που κράτησε για αρκετούς γύρους – είναι μια εμβληματική στιγμή στα βιβλία της ιστορίας της F1 και συνέβαλε στον Tyrrell, τον Williams και τη Ferrari να τσακώνονται για τις υπηρεσίες του το 1991 – η Scuderia τελικά κέρδισε αυτή τη μάχη.

USA Classic Moments – Alesi vs Senna

backstage-protagonistes-10-odigi-tis-f1

10 οδηγοί της F1:  Rubens Barrichello – 1999 Grand Prix Γαλλίας
Ο Ρούμπενς Μπαρικέλο είχε ήδη εντυπωσιάσει με τον Τζόρνταν στα πρώτα στάδια της καριέρας του στη F1, διεκδικώντας ένα βάθρο στην Ιαπωνία το 1994 και τερμάτισε δεύτερος στον Καναδά την επόμενη χρονιά, αλλά ήταν με τον Στιούαρτ -και ιδιαίτερα τη σεζόν του 1999- που η μετοχή του εκτοξεύτηκε στα ύψη.

Στο Γαλλικό Γκραν Πρι εκείνης της χρονιάς, εν μέσω βροχερών συνθηκών, ο Μπαρικέλο σημείωσε τον χρόνο των κατατακτήριων γύρων του για να πάρει ένα απροσδόκητο pole πριν κλείσει τυχόν ερωτήσεις σχετικά με το αν άξιζε ή όχι ανεβάζοντας ένα βάθρο την ημέρα του αγώνα – κρατώντας ένα τρένο Πίσω του ο Ραλφ Σουμάχερ, ο Μίκαελ Σουμάχερ και ο Έντι Ίρβιν.

Προστέθηκαν στα βάθρα που πέτυχαν στην Imola και στο Nurburgring (όπου συνέβαλε σε έναν αξέχαστο τερματισμό με 1-3 πίσω από τον συμπαίκτη του Johnny Herbert) και ένα πέρασμα στο προβάδισμα στον εντός έδρας αγώνα του στο Interlagos, οι βασικοί παίκτες του αθλήματος δεν μπορούσαν να αγνοήσουν τον Barrichello και εκείνος υπέγραψε δεόντως με τη Ferrari για το 2000.

Αρχείο F1 TV: Extended race highlights – Γαλλία 1999

Mark Webber – Γκραν Πρι Αυστραλίας 2002
Ένας άλλος οδηγός που – συγγνώμη για το λογοπαίγνιο – άφησε το στίγμα του στην έδρα του ήταν ο Mark Webber, με τον Αυστραλό να πρωταγωνιστεί στους δρόμους της Μελβούρνης το 2002, όταν έσυρε τον Minardi στο πίσω μέρος του πλέγματος σε ένα σοκ και πολύτιμους βαθμούς.

Ενώ ένα περιστατικό στη στροφή 1 με πολλά αυτοκίνητα και πολλές ακόμη αποχωρήσεις έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στο αποτέλεσμα, ο πρωτάρης οδήγησε σαν επαγγελματίας για να κρατήσει το αυτοκίνητό του στην πίστα και να το φτάσει στον τερματισμό σε μια αξιοσημείωτη πέμπτη θέση, έχοντας αποκρούσει γενναία μια επίθεση από το Toyota της Mika Salo στα τελευταία στάδια.

Η προσωρινή συμφωνία αγώνα με αγώνα του Webber με τον Minardi μετατράπηκε γρήγορα σε συμβόλαιο για το υπόλοιπο της σεζόν, αλλά αρκετές αντίπαλες ομάδες ενδιαφέρθηκαν γι ‘αυτόν για το 2003 και, αφού διερεύνησε τις επιλογές του, επέλεξε ένα Jaguar drive.

backstage-protagonistes-10-odigi-tis-f1

10 οδηγοί της F1:  Giancarlo Fisichella – Γκραν Πρι Βελγίου 2009
Μια ελαφρώς αριστερή επιλογή για αυτό το χαρακτηριστικό, ο Giancarlo Fisichella βρισκόταν στα τελευταία στάδια της καριέρας του στη F1 –με πολλές επιτυχίες πίσω του– κατά τη διάρκεια της σεζόν του 2009, αλλά η απόδοση του Ιταλού στο Βελγικό Grand Prix εκείνης της χρονιάς ήταν τόσο εντυπωσιακή που πυροδότησε μια ονειρεμένη κίνηση Ferrari.

Στο τιμόνι μιας ενημερωμένης και ολισθηρής Force India που ζωντάνεψε γύρω από την πίστα υψηλής ταχύτητας Spa-Francorchamps, ο Fisichella έδωσε έναν από τους κατατακτικούς γύρους της ζωής του στην pole position και στη συνέχεια σχεδόν κέρδισε τη νίκη στον αγώνα. επισκευάστηκε από τη Ferrari με τη βοήθεια KERS του Kimi Raikkonen αφού ένα αυτοκίνητο ασφαλείας άνοιξε την πόρτα.

Το δεύτερο ήταν ακόμα ένα αξιοσημείωτο αποτέλεσμα για τη Force India, η οποία δεν είχε σημειώσει πόντο πριν από τότε, με τη συμμετοχή του Fisichella σε αυτό το επίτευγμα να ωθήσει τη Ferrari –χωρίς τον τραυματία Felipe Massa και να παλεύει να πάρει τον Luca Badoer στην ταχύτητα– να επιταχύνει και να του δώσει το θέση δίπλα στον Raikkonen από τον επόμενο αγώνα και μετά.

Mega Quali Laps: Ο γύρος του Giancarlo Fisichella στο Βέλγιο 2009

backstage-protagonistes-10-odigi-tis-f1

10 οδηγοί της F1:  Sergio Perez – Γκραν Πρι Μαλαισίας 2012
Ο Sergio Perez μπαίνει σε αυτή τη λίστα σε δύο περιπτώσεις – με διαφορά περίπου οκτώ ετών – και η πρώτη ήταν για μια υπέροχη εμφάνιση με τη Sauber κατά τη διάρκεια ενός αγώνα βροχής στο Sepang το 2012, όταν έφτασε πολύ κοντά στο να περάσει τον Fernando Alonso της Ferrari για ένα απίθανη νίκη.

Ο Perez ξεκίνησε ένατος, αλλά ανέβασε τη σειρά με μια πρώιμη αλλαγή από τα μεσαία σε πλήρη βρεγμένα ελαστικά και πολέμησε με τον Alonso όταν ο αγώνας ξεκίνησε ξανά μετά από αναστολή λόγω των συνθηκών – συσσωρεύοντας την πίεση και πλησίαζε ακόμα περισσότερο όταν το ζευγάρι κινήθηκε στα slicks. .

Ενώ ο Perez δεν μπορούσε να κάνει μια κίνηση, η δεύτερη θέση – το παρθενικό βάθρο του Μεξικανού – του κέρδισε πολλά εύσημα και οδήγησε σε πολλές συζητήσεις ότι θα μπορούσε να ενταχθεί στον Alonso στη Ferrari στο εγγύς μέλλον. Όπως αποδείχθηκε, έπεσε λαθραία από τη McLaren για την πρώτη του βολή σε μια μεγάλη ομάδα.

Παίξε το βίντεο
Through The Visor: Ο Sergio Perez θυμάται το πρώτο του βάθρο της F1 στη Μαλαισία

Σέρχιο Πέρεθ – Γκραν Πρι Σαχίρ 2020
Ο χρόνος του Perez στη McLaren διήρκεσε μόλις μία σεζόν καθώς αγωνιζόταν να έχει αντίκτυπο δίπλα στον έμπειρο συμπαίκτη του παγκόσμιου πρωταθλητή Jenson Button, που σημαίνει μια επιστροφή στη μεσαία γραμμή με τη Force India, η οποία αργότερα μετατράπηκε σε Racing Point.

Ωστόσο, παρά τα πολλά τρεξίματα στο βάθρο με τη λειτουργία Silverstone, δεν υπήρχε χώρος στο πανδοχείο για το 2021, όταν ένα άλλο rebranding στην Aston Martin είδε τον τέσσερις φορές πρωταθλητή Sebastian Vettel να τοποθετείται δίπλα στον Lance Stroll, γιο του ιδιοκτήτη της ομάδας Lawrence.

Ο Πέρεθ ανέτρεψε την αφήγηση στο Sakhir το 2020, ωστόσο, καθώς πέρασε μέσα από το γήπεδο μετά από ένα περιστατικό στον πρώτο γύρο και κατέγραψε μια συναισθηματική παρθενική νίκη, στην πορεία πείθοντας τη Red Bull να κοιτάξει έξω από τη δική της δεξαμενή ταλέντων και να δώσει του μια θέση δίπλα στον Μαξ Φερστάπεν.

Παίξε το βίντεο
Grand Prix Sakhir 2020: Η παρθενική νίκη του Sergio Pérez στον αγώνα πυροδοτεί απίστευτες σκηνές

backstage-protagonistes-10-odigi-tis-f1

10 οδηγοί της F1:  Nyck de Vries – Γκραν Πρι Ιταλίας 2022
Ο Nyck de Vries χρειάστηκε να περιμένει πολύ καιρό για να διεκδικήσει ένα Grand Prix, αρχικά μετακόμισε σε αγώνες σπορ αυτοκινήτων και ξεκινώντας μια θητεία στη Formula E όταν ολοκληρώθηκε η σταδιοδρομία του στο νεανικό μονοθέσιο, έχοντας φτάσει σε αδιέξοδο όσον αφορά την F1 πλήρους απασχόλησης. ευκαιρίες.

Ωστόσο, κρατώντας το πόδι του στην πόρτα ως εφεδρικός οδηγός της Mercedes, ο οποίος περιελάμβανε και τις προμηθευμένες ομάδες της μάρκας, ο De Vries ήταν στο σωστό μέρος την κατάλληλη στιγμή για να παρέμβει όταν ο Alex Albon χτυπήθηκε από σκωληκοειδίτιδα πριν από το 2022 ιταλικό Γκραν Πρι.

Έχοντας οδηγήσει στον FP1 με την Aston Martin, ο Ολλανδός χτύπησε τρέχοντας όταν πήδηξε στο πιλοτήριο της Williams από την τελική προπόνηση, πηγαίνοντας εκτός προκριματικών και εκτός αγώνα τον συμπαίκτη του Nicholas Latifi για ένα καλό αποτέλεσμα P9. Ήταν μια παράσταση που έβαλε στον πειρασμό τον AlphaTauri να του δώσει μια θέση για το 2023, αν και μια που έχασε μετά από μισή σεζόν καθώς δεν κατάφερε να επαναλάβει αυτά τα υψηλά της Monza.

Πόντοι στο ντεμπούτο: Αξέχαστο Σαββατοκύριακο του Nyck de Vries στη Monza

backstage-protagonistes-10-odigi-tis-f1

10 οδηγοί της F1: Oliver Bearman – Γκραν Πρι Σαουδικής Αραβίας 2024
Ακόμα φρέσκος στη μνήμη, ο Oliver Bearman έστειλε άγρια ​​τη μάντρα της F1 με την εντυπωσιακή του απόδοση stand-in στο φετινό Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας, καταλαμβάνοντας τη θέση του Carlos Sainz στη Ferrari όταν και αυτός αντιμετώπισε μια συνάντηση με σκωληκοειδίτιδα.

Αφού ο Sainz πέρασε από το FP1 και το FP2, πιστεύοντας ότι τα προβλήματά του σχετίζονταν με τροφική δηλητηρίαση, η προαναφερθείσα διάγνωση είδε τον Bearman να βγαίνει από το F2 και να τοποθετείται στο πιλοτήριο της Ferrari για το FP3, όπου ο Βρετανός νεαρός εντυπωσίασε αμέσως.

Η αυτοπεποίθηση του Bearman μεγάλωνε και μεγάλωνε καθώς πέτυχε περισσότερους γύρους, κερδίζοντας σχεδόν τον επτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Lewis Hamilton μέχρι να φτάσει σε μια θέση στα πέναλτι για την pole position και στη συνέχεια να φτάσει σε μια πολύ αξιοσέβαστη έβδομη θέση. Δεν είναι περίεργο που έχει συνδεθεί με ένα αυτοκίνητο πλήρους απασχόλησης για το 2025.

Grand Prix Σαουδικής Αραβίας 2024: F2 pole to F1 points για τον Oliver Bearman

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

 

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Από τα backstage πρωταγωνιστές! 10 οδηγοί της F1 που βγήκαν στη βιτρίνα και έκλεψαν τις εντυπώσεις», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Μιχάλης Κοντιζάς

Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!