ENGINE POWER

WRC Χιλής : O Tανακ παίρνει διαφορά καθώς τα Τοyota μένουν από λάστιχο

WRC Χιλής: τέλειο πρωινό για τον Tänak ο Kalle Rovanperä σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στη δοκιμή Chivilingo Ο Έβανς έχει πλέον πέσει στην τέταρτη θέση και τα Toyota πάνε ζάντα

Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά

WRC Χιλής :  Ο οδηγός Ott Tänak  της M-sport εχει δημιουργήσει ισχυρό προβάδισμα, αλλά και οι τρεις οδηγοί της Toyota μετανιώνουν για την επιλογή των ελαστικών τους

WRC Χιλής :  Ο Ott Tänak παραμένει μπροστά στο Ράλι Χιλής μετά τον πρώτο κύκλο των ετάπ το Σάββατο. Ο οδηγός της M-Sport ήταν ταχύτερος σε δύο από τις τρεις δοκιμές και τώρα κάθεται 47,8 δευτερόλεπτα μπροστά από το Hyundai του Teemu Suninen.

Ήταν ένα σχεδόν τέλειο πρωινό για τον Tänak, ο οποίος είδε το προβάδισμά του να διευρύνεται σταδιακά καθώς η στρατηγική του για την ανάμειξη σκληρών και μαλακών ελαστικών απέδωσε καρπούς.

Η μεγάλη ιστορία όμως ήταν η καταστροφική επιλογή ελαστικού από την ομάδα της Toyota, η οποία ήρθε στο προσκήνιο στην πρωινή τελική φάση. Και τα τρία πληρώματα της Toyota είχαν επιλέξει ένα πλήρες συμπλήρωμα μαλακών ελαστικών και αυτή η απόφαση αποδείχθηκε κρίσιμη καθώς διεξήχθη το μεγαλύτερο στάδιο του Σαββατοκύριακου.

Τα σημάδια ήταν εκεί νωρίτερα την ίδια μέρα, καθώς ο Kalle Rovanperä σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στη δοκιμή Chivilingo των 16,9 μιλίων, αλλά κατάφερε μόνο τον έκτο ταχύτερο χρόνο στη σκηνή Rio Lia που ακολούθησε καθώς τα μαλακά ελαστικά του άρχισαν να ξεθωριάζουν.

Εν τω μεταξύ, ο Elfyn Evans είχε χρησιμοποιήσει το μαλακό του λάστιχο για να κερδίσει τον Teemu Suninen για 12 δευτερόλεπτα στο πρώτο στάδιο, φτάνοντας στη δεύτερη θέση με μόλις 0,8 δευτερόλεπτα. Μετά το δεύτερο στάδιο της ημέρας, το προβάδισμά του έφτασε τα 11,5 δευτερόλεπτα, αλλά όλα κατέρρευσαν για τον Ουαλό στην τελική δοκιμασία.

Ενώ ο Rovanperä έκανε πίσω για να διατηρήσει τα ήδη φθαρμένα ελαστικά του, ο Evans προσπάθησε να επεκτείνει το πλεονέκτημά του. Ήταν έτοιμος να νικήσει τον δεύτερο ταχύτερο άνθρωπο, τον Thierry Neuville, αλλά αποδείχτηκε ότι ήταν ένα άστοχο στοίχημα από τον συνήθως ισοπεδωμένο οδηγό της Toyota, καθώς ένα διπλό τρύπημα στο πίσω μέρος τον είδε να πέφτει κατακόρυφα στα φύλλα χρόνου, με μόνο το 11ος ταχύτερος χρόνος.

Ο Έβανς έχει πλέον πέσει στην τέταρτη θέση, 27,9 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Rovanperä. Αυτό που έμοιαζε με ευκαιρία να πάρει μεγάλους βαθμούς από τον συμπαίκτη του έχει γίνει τώρα αγώνας για να επιστρέψει στο βάθρο.

Η τελευταία προσβολή για το καταστροφικό πρωινό της Toyota ήταν ότι ο Τακαμότο Κατσούτα υπέστη επίσης τρύπημα στην τελευταία πρωινή σκηνή, αν και παραμένει στην έκτη θέση χάρη στην άνετη διαφορά από τον Grégoire Munster.

Τα προβλήματα της Toyota έχουν ωφελήσει τη Hyundai. Ο Teemu Suninen μπόρεσε να εκμεταλλευτεί την ατυχία του Evans καθώς υιοθέτησε μια πιο προσεκτική στρατηγική και τώρα βρίσκεται πίσω στο σημείο που ξεκίνησε τη μέρα στη δεύτερη θέση.

Ο Neuville ανέβηκε επίσης στο βάθρο, σημειώνοντας τον δεύτερο ταχύτερο χρόνο στον τελικό του πρωινού, φέρνοντας τον εαυτό του με 13,8 δευτερόλεπτα μπροστά από τον παραπαίους Έβανς.

Εν τω μεταξύ στο WRC2, ο Sami Pajari έχασε τεράστια 39,6 δευτερόλεπτα από τον Oliver Solberg στο πρώτο στάδιο του πρωινού, καθώς αναγκάστηκε να επιβραδύνει αρκετές φορές λόγω της σκόνης που κρεμόταν στον αέρα από τα κορυφαία αυτοκίνητα.

Αυτό επέτρεψε στον Solberg να πάρει το προβάδισμα. σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο – 14,1 δευτερόλεπτα πιο γρήγορα από τον Γκας Γκρίνσμιθ – παρά το εντυπωσιακό γύρισμα 360 μοιρών κοντά στο τέλος της σκηνής.

Ο Yohan Rossel και ο Nikolay Gryazin κέρδισαν τα επόμενα δύο στάδια, αλλά ο Solberg εξακολουθεί να προηγείται της κατηγορίας με 16,7 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Pajari, με τον Gus Greensmith 14,9 δευτερόλεπτα πίσω στην τρίτη θέση.

WRC Χιλής :  Η TOYOTA ΕΞΗΓΕΙ ΠΩΣ ΕΚΑΝΕ ΤΗ ΛΑΘΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΛΑΣΤΙΚΟΥ. Ο ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ TOM FOWLER ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ DIRTFISH ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΙ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΕΙΧΕ ΚΑΝΕΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ

WRC Χιλής :  Ο τεχνικός διευθυντής της Toyota, Tom Fowler, δεν αισθάνεται ότι η χρήση σκληρών ελαστικών για το πρωινό του Σαββάτου στο Ράλι Χιλής ήταν λάθος, γιατί αυτό θα σήμαινε απόκλιση από τη συνήθη διαδικασία που βασίζεται στα δεδομένα.

Και οι τρεις οδηγοί της Toyota αντιμετώπισαν προβλήματα στο SS9, το τελευταίο στάδιο του Σαββάτου, με τους Elfyn Evans και Takamoto Katsuta να σηκώνουν τρυπήματα στο πίσω μέρος και τον Kalle Rovanperä να υποχωρεί σημαντικά, ώστε να μην είχε την ίδια μοίρα.

Κανένα από τα GR Yaris Rally1 δεν κατευθύνθηκε για τα τρία στάδια με σκληρά ελαστικά τοποθετημένα ή στο πορτμπαγκάζ, κάτι που αποδείχθηκε κακή απόφαση.

Ο Φάουλερ εξήγησε πώς η Toyota έκανε αυτή την επιλογή το βράδυ της Παρασκευής.

«Η επιλογή των ελαστικών μας που κάναμε εδώ έγινε με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που κάνουμε όλες τις επιλογές ελαστικών μας, επομένως έχουμε μια διαδικασία με την οποία υπολογίζουμε ποια ελαστικά θα είναι η καλύτερη επιλογή», ​​είπε στο DirtFish.

«Φυσικά ο υπολογισμός βγαίνει με συνήθως διάφορες επιλογές τις οποίες συζητάμε με τους οδηγούς και μετά αποφασίζουμε τι θα κάνουμε για αυτόν τον βρόχο.

«Αυτός ο υπολογισμός είναι προφανώς σχετικά περίπλοκος, λαμβάνει υπόψη τα ελαστικά που είναι διαθέσιμα, λαμβάνει υπόψη το οδόστρωμα, τη θερμοκρασία και τις συνθήκες στο έδαφος την ημέρα. Και φυσικά οι υπολογισμοί μπορεί να είναι λάθος.

«Πήγαμε με αυτό που μας λέει η συνηθισμένη μας διαδικασία, δώσαμε αυτή τη διαδικασία στους οδηγούς χθες το βράδυ. Πήγαμε με τη λύση που βγήκε, και αποδείχθηκε ότι ήταν λάθος.

«Οπότε θα έλεγα ότι τα καλά νέα είναι ότι ξέρουμε πώς επιλέξαμε αυτό το ελαστικό, γνωρίζουμε ποια δεδομένα χρησιμοποιήθηκαν για την επιλογή αυτού του ελαστικού και γνωρίζουμε ότι τα δεδομένα δεν είναι σωστά. Έτσι μπορούμε να το προσαρμόσουμε για το μέλλον.

«Το πλεονέκτημα από αυτό είναι ότι βασιζόμαστε στα δεδομένα, θα είμαστε πάντα με γνώμονα τα δεδομένα, αλλά ότι πρέπει πάντα να λαμβάνουμε υπόψη ότι τα δεδομένα μας μπορεί να είναι καλύτερα.

«Βασικά αυτό που πρέπει να βελτιώσουμε είναι να μπορούμε να χαρακτηρίσουμε τον δρόμο που είχαμε, που είδαμε κατά τη διάρκεια του εσώρουχου, που είδαν οι οδηγοί κατά τη διάρκεια του δρόμου και πώς χαρακτηρίζουμε ότι σε σύγκριση με κάθε άλλο ελαστικό που έχουμε οδηγήσει ποτέ σε διαφορετικού τύπου δρόμου», πρόσθεσε ο Φάουλερ.

«Αυτό που κάνουμε είναι να συλλέγουμε δεδομένα από δρόμους δοκιμών, από προηγούμενα ράλι και να τα συγκρίνουμε με την απόδοση και την υποβάθμιση της φθοράς του ελαστικού για να χαρακτηρίσουμε τι θα κάνει σε διαφορετικούς δρόμους στο μέλλον.

“Έτσι φυσικά το κάνουμε χρησιμοποιώντας πολλά δεδομένα για να προσπαθήσουμε να βεβαιωθούμε ότι έχουμε όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες, αλλά τελικά είναι ακόμα ένας υπολογισμός που χρησιμοποιεί μέσους όρους και μπορεί να είναι λάθος.”

WRC Χιλής :  Ο Φάουλερ δεν ένιωσε ότι η Toyota έκανε λάθος, αλλά ομολόγησε ότι «ο υπολογισμός ήταν εκτός λειτουργίας».

Υποστήριξε: «Η άλλη επιλογή μας ήταν να αγνοήσουμε την κανονική μας διαδικασία, τον κανονικό μας υπολογισμό, και αυτό θα ήταν λάθος.

«Ο τρόπος που πρέπει να το δούμε αυτό είναι σε μια σεζόν που φτιάχνουμε, δεν ξέρω ότι θα πω γρήγορα επιλογές ελαστικών 70/80 σε μια σεζόν ίσως.

«Αυτό προφανώς δεν πήγε όπως θα θέλαμε, αλλά 70-κάτι-άλλα έχουν πάει πολύ καλά.

«Δεν πρόκειται να αλλάξουμε τη διαδικασία μας, απλώς θα βεβαιωθούμε ότι τα δεδομένα που βρίσκονται πίσω από τη διαδικασία μας είναι πιο ακριβή».

Ερωτηθείς πόσο τροφοδοτούν οι οδηγοί στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, ο Fowler εξήγησε ότι είναι ο τελευταίος κρίκος στην αλυσίδα, αλλά τελικά έχουν την τελική κλήση.

«Ο οδηγός είναι προφανώς το τελευταίο μέρος της επιλογής ελαστικών», είπε ο Fowler. «Δεν θα στείλουμε ποτέ έναν οδηγό με ένα ελαστικό που δεν θέλει να χρησιμοποιήσει.

«Είχαμε τη συζήτηση χθες το βράδυ στην υπηρεσία για το ποιες είναι οι επιλογές. Οι οδηγοί συμφώνησαν μαζί μας και η κατάσταση όπως είναι σήμερα είναι ότι όλη η ομάδα μαζί κατανοεί ότι θα μπορούσαμε να τα είχαμε πάει καλύτερα, έτσι ώστε να προέρχεται από τους μηχανικούς, από τους οδηγούς, από το προσωπικό υποστήριξης, από όλη την ομάδα, που θα μπορούσαμε τα πήγαν καλύτερα και κάποιος θα μπορούσε να το είχε καταλάβει.

«Αλλά κάναμε όλοι μαζί το λάθος».

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

 

Exit mobile version