ENGINE POWER

Σούζα Wheelie και ο πόλεμος στην ιστορία ξεκινάει

Σούζα Wheelie: Όταν η ιστορία είναι γεμάτο cross-ups, one-handers, can-cans, clickers, stoppies και ανεπανάληπτα Wheelie που έχουν χαραχθεί στις μνήμες μας;
Σούζα Wheelie και ο πόλεμος στην ιστορία ξεκινάει

Σούζα Wheelie: Τα cross-ups, τα one-handers, τα can-cans, τα clickers, τα stoppies είναι όλα ωραία πράγματα που μπορείτε να κάνετε σε μια μοτοσικλέτα, αλλά, όπως πολλά ωραία πράγματα, συχνά χάνουν τη λάμψη τους με την πάροδο του χρόνου. Αλλά ο μόνος ελιγμός μοτοσικλέτας που ποτέ δεν θα είναι cool είναι το wheelie. Ακόμη και το βασικό σας τροχό είναι δροσερό και είναι από τότε που το πρώτο δίτροχο όχημα, αν και με πεντάλ ή μηχανοκίνητο, κύλησε στη γη. Τα Wheelies είναι τόσο ωραία—και, φυσικά, διασκεδαστικά— που οι εταιρείες έχουν αναπτύξει μηχανήματα για να σας διδάξουν πώς να τα κάνετε χωρίς να ανησυχείτε για το ενδεχόμενο να ξεφύγετε. Αλλά αυτό αφαιρεί τη διασκέδαση, έτσι δεν είναι; Το Cycle News μάλιστα ονόμασε κάποτε το τμήμα ειδήσεων «The Latest Poop, By Papa Wheelie».

Ναι, τα wheelies είναι δροσερά, και όσο πιο μακρύ είναι το wheelie, τόσο πιο δροσερό. Γι’ αυτό, παλιά, όταν το άθλημα της μοτοσικλέτας κέρδιζε δημοτικότητα παγκοσμίως με άλματα και όρια, όλοι ήθελαν να οδηγούν στον πίσω τροχό περισσότερο από τους φίλους τους. Μερικοί, ωστόσο, είχαν υψηλότερες φιλοδοξίες, όπως να οδηγήσουν ένα τροχήλατο περισσότερο από τους φίλους τους, αλλά από όλους.

motosikleta-souza-istoria-wheelie-cross-ups-one-handers-can-cans-clickers-stoppies-wheelie-machine-ultra-motobsk-wheelie-suzas

 

Στήλη Αρχείων Ειδήσεων Tilson Shumate
Σούζα Wheelie: Ο Tilson Shumate έσπασε το μακρύτερο ρεκόρ τροχών του Doug Domokos στο τροποποιημένο (δείτε το ψυγείο) off-roader Cagiva του στο Ascot Park το 1983, πυροδοτώντας την έναρξη των «wheelie wars».
Ένας τέτοιος αναβάτης ήταν ο Καλιφορνέζος Doug Domokos. Από τα τέλη της δεκαετίας του 1970 έως τη δεκαετία του 1980, αναμφισβήτητα δεν υπήρχε κάτι καλύτερο και ήταν ο πρώτος που έβγαζε τα προς το ζην οδηγώντας μια μοτοσικλέτα σε έναν τροχό. Ο Domokos προσλήφθηκε από την Kawasaki μόνο για να οδηγεί τροχοφόρα το 1978. Λίγα χρόνια αργότερα, η Honda του υπέγραψε συμβόλαιο για τροχοφόρα και του κατασκεύασε ένα ειδικό CR250R για να διευκολύνει τον “The Wheelie King” να κάνει τη δουλειά του και ουάου γεμάτα στάδια σε αγώνες supercross κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, όπου θα προσπαθούσε να κάνει έναν πλήρη γύρο γύρω από την πίστα χωρίς να κατεβάσει το μπροστινό μέρος. Είχε επιτυχία στο 99,9% των περιπτώσεων. Επιτυχημένο ή όχι, οι θαυμαστές το λάτρεψαν.

Σε αυτό το διάστημα, ο Δομοκός κατείχε το ρεκόρ του μακρύτερου τροχού στα 61 μίλια, και στη συνέχεια άρχισαν να γίνονται οι πόλεμοι με τροχούς.

Μπείτε στον Tilson Shumate. Ο 30χρονος από τη Λα Μιράντα της Καλιφόρνια θέλησε να σπάσει το ρεκόρ του Δομοκού. Ο Shumate αυτοχαρακτηρίστηκε ως ο «Πρωταθλητής Wheelie». Στις 6 Δεκεμβρίου 1983, ο Shumate αναχώρησε για το Ascot Park, όπου θα επιχειρούσε να σπάσει το ρεκόρ του Domokos και το Cycle News ήταν εκεί. Η πρώτη του προσπάθεια απέτυχε στο μίλι 48 όταν το δίχρονο Cagiva του εκτός δρόμου άρχισε να υπερθερμαίνεται. Το ψυγείο του ποδηλάτου δεν είχε αρκετή ροή αέρα ενώ βρισκόταν στη θέση τροχού, οπότε έπρεπε να γίνουν ρυθμίσεις.

Σούζα Wheelie: Αναφέραμε ότι ο Shumate και το πλήρωμά του αποφάσισαν να τροποποιήσουν το ψυγείο ώστε να κάθεται κάθετα στον άνεμο όταν το ποδήλατο βρισκόταν σε θέση τροχού. Απορρίπτοντας την πινακίδα κυκλοφορίας, λυγίζοντας τα στηρίγματα στερέωσης του ψυγείου και προσθέτοντας διάφορα τμήματα σωλήνων, το Shumate είχε ένα ψυγείο που λειτουργούσε αποτελεσματικά, ακόμα κι αν δεν ήταν ένας αισθητικός θρίαμβος.

Ο Shumate ξεκίνησε και πάλι για το ρεκόρ. Αυτή τη φορά, το πήρε παρόλο που δεν μπορούσε να δει πάνω από το ψηλά τοποθετημένο ψυγείο. Το ψυγείο επηρέασε επίσης το σημείο ισορροπίας της μοτοσυκλέτας τόσο πολύ που ο Shumate παραλίγο να πεταχτεί μετά από δύο γύρους. «Σκέφτηκα ότι έπρεπε να σταματήσω», είπε. «Αλλά αποφάσισα να συνεχίσω για μερικούς γύρους. Δεν ήθελα να παραιτηθώ. Τότε είχα πάρα πολλούς γύρους για να τα παρατήσω, οπότε συνέχισα».

motosikleta-souza-istoria-wheelie-cross-ups-one-handers-can-cans-clickers-stoppies-wheelie-machine-ultra-motobsk-wheelie-suzas

Στήλη Αρχείων Ειδήσεων Κύκλου Doug Domokos
Σούζα Wheelie: Ο Δομοκός προσπάθησε να πάρει το ρεκόρ τροχού πίσω λίγες μέρες μετά την κατάρριψή του από τον Shumate, αλλά απέτυχε. Τελικά τα κατάφερε με μια βάση τροχού 145 μιλίων την επόμενη χρονιά. Αυτό το ρεκόρ έχει καταρριφθεί από τότε. Ο Δομοκός έφυγε από τη ζωή το 2000.
Με το σκοτάδι να πλησιάζει γρήγορα, οι αξιωματούχοι του Άσκοτ άναψαν τα φώτα της πίστας και ο Σουμάτ άναψε τη νύχτα. Αφού έφτασε το όριο των 100 μιλίων, ήθελε να πάει για περισσότερα, αλλά με αναπηρία από τα κρύα χέρια και την αδύναμη μπαταρία που σταμάτησε να περιστρέφει το γυροσκόπιο του μπροστινού τροχού, ο Shumate κατέβασε τον μπροστινό τροχό στα 102 μίλια, ένα νέο ρεκόρ τροχών.

Δύο μέρες αργότερα, ο Δομοκός έφτασε στο Άσκοτ για να πάρει πίσω το δίσκο. Και πάλι, η Cycle News ήταν εκεί. Ο στόχος του ήταν 150 μίλια στον πίσω τροχό. Η πρώτη του προσπάθεια τελείωσε νωρίς όταν η συρμάτινη αρματωσιά στην πλεξούδα στήριξης του απέτυχε δύο φορές. Η μέρα πέρασε.

Ο Δομοκός και το πλήρωμά του στη Honda επέστρεψαν δύο μέρες αργότερα με μια ενισχυμένη ζώνη, αλλά έκαναν μόνο 42 μίλια, παραπονούμενοι για ένα μουδιασμένο χέρι του γκαζιού. Προσπάθησε ξανά, αλλά προχώρησε μόνο λίγα μίλια πριν πέσει ο μπροστινός τροχός όταν ο πίσω τροχός του γλίστρησε λοξά στο στεγνό, γλαφυρό έδαφος. Προσπάθησε ξανά, μόνο για να χαλάσει η ζώνη για τρίτη φορά.

«Αυτό είναι γελοίο», είπε ένας απογοητευμένος Δομοκός. «Θα το φτιάξουμε σωστά και μετά θα επιστρέψουμε το πρωί του Σαββάτου, οπότε θα έχουμε όλη την ημέρα».

Σούζα Wheelie: Οχι ακριβώς. Η δυνατή βροχόπτωση που άφησε τις εγκαταστάσεις ολισθηρές και λασπώδεις καθυστέρησαν τα πράγματα, αλλά ο Δομοκός και το πλήρωμα τελικά έπιασαν δουλειά. Αυτή τη φορά, η ζώνη συγκρατήθηκε, αλλά η παγωμένη επιφάνεια απαιτούσε από τον Δομοκό να μειώσει την ταχύτητά του, και στα 84 μίλι ο μπροστινός του τροχός ήταν πάλι κάτω.

motosikleta-souza-istoria-wheelie-cross-ups-one-handers-can-cans-clickers-stoppies-wheelie-machine-ultra-motobsk-wheelie-suzas-

«Το χέρι μου είναι μουδιασμένο», είπε ο Δομοκός καθώς έβγαινε από την πίστα και τέντωσε τα δάχτυλα στο δεξί του χέρι για να αποκαταστήσει την κυκλοφορία. Αργότερα, είπε, «Δεν ανησυχώ. Θα πάρω πίσω το δίσκο. Είμαι ο λόγος που αυτοί οι τύποι [όπως ο Shumate] είναι εκεί έξω και κάνουν αυτό που κάνουν».

Αρκετούς μήνες αργότερα, ο Δομοκός πήρε πίσω το δίσκο. Το 1984, ο Δομοκός μπήκε στο Βιβλίο των Παγκόσμιων Ρεκόρ Γκίνες για την οδήγηση του μεγαλύτερου τροχού που έγινε ποτέ. Οδηγούσε το ποδήλατό του σε έναν τροχό για 145 μίλια στο Talladega Speedway. Το ρεκόρ θα ίσχυε για οκτώ χρόνια πριν καταρριφθεί από —όχι τον Shumate— αλλά από έναν Ιάπωνα αναβάτη, τον Yasuyuki Kudo. Στις 5 Μαΐου 1991, ο Kudo οδήγησε μια δοκιμαστική μοτοσυκλέτα Honda TLM220R 13 ίππων στον πίσω τροχό για 205,7 μίλια.

Μόλις το 2017 ήρθε κάποιος και έσπασε το μακροχρόνιο ρεκόρ του Kudo με τροχούς. Αυτός ήταν ο συμπατριώτης Masaru Abe, ο οποίος οδήγησε ένα σκούτερ 125cc Yamaha Jog για 310 μίλια στις εγκαταστάσεις Kawaguchi Auto Race στη Σαϊτάμα της Ιαπωνίας. Τελικά άφησε τον μπροστινό τροχό κάτω μετά από 13 ώρες σε έναν τροχό. Ήταν τόσο εξαντλημένος που είχε μερικές αισθήσεις όταν κατέβηκε από το ποδήλατο. Δείτε αυτό το βίντεο με το ρεκόρ τροχού του Kudo.

ΒΙΝΤΕΟ | Παγκόσμιο ρεκόρ σούζας Wheelie από τον Masaru Abe 500,53 χλμ

Ναι, τα wheelies είναι ωραία. Και πάντα θα είναι είτε είναι για τρία πόδια είτε για 300 μίλια. Αλλά τα 300 μίλια είναι πολύ πιο δροσερά σε μια πίστα που υπάρχει ασφάλεια!!!

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Σούζα Wheelie και ο πόλεμος στην ιστορία ξεκινάει», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Μιχάλης Κοντιζάς

Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!