ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Αυτό είναι το μυστικό για να μην χαλάει εύκολα η μπαταρία

Τελικά, πόσο αντέχει η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά και πόσο μειώνεται η απόδοσή της σε βάθος χρόνου;
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Αυτό είναι το μυστικό για να μην χαλάει εύκολα η μπαταρία

Όπως έχετε διαβάσει στο Sportime από το 2035 θα απαγορεύεται η πώληση επιβατικών αυτοκινήτων και βαν με συμβατικούς κινητήρες εντός της Ε.Ε.

Έτσι, το… ενδιαφέρον να στρέφεται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τις μπαταρίες τους που είναι η «καρδιά» του αυτοκινήτου και το πιο σημαντικό – αλλά και ακριβό – αναλώσιμό τους.

Όπως είναι λογικό πολλοί είναι αυτοί που αναρωτιούνται πόσο αντέχουν οι μπαταρίες τους και αν θα χρειαστούν αλλαγή μέσα σε λίγα μόλις χρόνια από τη στιγμή της αγοράς του αυτοκινήτου.

Με δεδομένο λοιπόν ότι πολύ πριν αποκτήσουμε ή σκεφτούμε να αποκτήσουμε ένα ηλεκτροκίνητο όχημα, όλοι μας είχαμε και έχουμε στην κατοχή μας μια συσκευή με μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Έτσι, θεωρητικά είμαστε κάπως εξοικειωμένοι με τη φθορά που επιφέρουν η χρήση και οι συνεχείς φορτίσεις στην απόδοση μιας αντίστοιχης τεχνολογίας μπαταρίας.

Ένας χρυσός και κάπως εμπειρικός κανόνας για τις μπαταρίες ιόντων λιθίου με τις οποίες εφοδιάζεται και η πλειονότητα των σύγχρονων EV είναι ότι οι αντίστοιχης τεχνολογίας μπαταρίες χάνουν κάτι από την απόδοσή τους κάθε φορά που η ενέργειά τους πέφτει στο 0%, αλλά και κάθε φορά που επαναφορτίζονται έως το 100%.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Οι κρίσιμοι παράγοντες

Το καλό νέο σε ό,τι αφορά τα αυτοκίνητα είναι ότι, αναφορικά με τη δεύτερη περίπτωση, σχεδόν όλα τα σύγχρονα EV διαθέτουν κυκλώματα και λογισμικά που επιβραδύνουν ή και διακόπτουν τη διαδικασία, όταν το επίπεδο φόρτισης φτάσει στο 80%, λειτουργώντας προστατευτικά για τη μπαταρία.

Η γενική συμβουλή που δίνουν οι κατασκευαστές στους ιδιοκτήτες ηλεκτροκίνητων οχημάτων είναι να φροντίζουν να φορτίζουν το αυτοκίνητό τους έως το 80% αλλά και να μην αφήνουν τη μπαταρία να αδειάσει πέραν του 20%.

Για αυτό άλλωστε και οι κατασκευαστές, όταν δίνουν στη δημοσιότητα τις τεχνικές προδιαγραφές ενός EV, αναφέρονται στους χρόνους φόρτισης που αφορούν την αναπλήρωση της ενέργειας έως το 80%.

Σύμφωνα με τις συστάσεις η συχνή παραπάνω ορθή τακτική μπορεί να παρατείνει θεαματικά τον κύκλο ζωής της μπαταρίας, διατηρώντας για περισσότερα χρόνια το μέγιστο της απόδοσής της.

Αν ήδη αναρωτιέστε πόσους κύκλους φόρτισης είναι σχεδιασμένη να «αντέξει» μια μπαταρία, το σχετικό μέγεθος προσδιορίζεται σε 1.000-1.500 κύκλους φόρτισης σε μια διάρκεια οκτώ ετών.

Μια άλλη παράμετρος που επηρεάζει την αντοχή της μπαταρίας είναι η ταχύτητα φόρτισης καθώς ο γενικός κανόνας υπαγορεύει ότι όσο πιο ταχεία είναι η φόρτιση τόσο μεγαλύτερη φθορά προκαλείται στην μπαταρία.




Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Αυτό είναι το μυστικό για να μην χαλάει εύκολα η μπαταρία», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Κώστας Παπαδόπουλος

Αρθρογραφεί στο Sportime.GR και είναι συντάκτης του άρθρου αυτού.