ΚΟΣΜΟΣ

Αμερικανική φρεγάτα FFG(X): Πάει «σφαίρα», ξεκινά ναυπήγηση φέτος!

Τα τελευταία νέα γύρω από την νέα φρεγάτα FFG(X) (κλάση Constellation) μετέφερε ο πρόεδρος της Fincantieri Marinette Marine, απόστρατος υποναύαρχος Rick Hunt, σε συνέντευξη του. Έτσι η κατασκευή των πρώτων μερών του σκάφους θα ξεκινήσει το φθινόπωρο, με στόχο την παράδοση εντός του 2026. Όπως τόνισε ο ίδιος υπάρχει συμφωνία με το Αμερικανικό Ναυτικό τα...
Αμερικανική φρεγάτα FFG(X): Πάει «σφαίρα», ξεκινά ναυπήγηση φέτος!

Τα τελευταία νέα γύρω από την νέα φρεγάτα FFG(X) (κλάση Constellation) μετέφερε ο πρόεδρος της Fincantieri Marinette Marine, απόστρατος υποναύαρχος Rick Hunt, σε συνέντευξη του.

Έτσι η κατασκευή των πρώτων μερών του σκάφους θα ξεκινήσει το φθινόπωρο, με στόχο την παράδοση εντός του 2026. Όπως τόνισε ο ίδιος υπάρχει συμφωνία με το Αμερικανικό Ναυτικό τα πρώτα 10 σκάφη να είναι ίδια, ώστε να επιταχυνθεί η κατασκευή, και στο ενδιάμεσο να εξεταστεί ποιες αναβαθμίσεις μπορεί να γίνουν για την επόμενη παρτίδα 10 πλοίων.

Θυμίζουμε πως το πρόγραμμα ενδιαφέρει και την Ελλάδα σε μεγάλο βαθμό, ενώ οι βασικές προδιαγραφές, όπως έχουν ανακοινωθεί, περιγράφουν ένα σκάφος εκτοπίσματος 6.000 τόνων (7.300 με πλήρες φορτίο), μήκος 151,2 μέτρα, πλάτος 19,7 μ., και βύθισμα 5,5. Ο οπλισμός θα απαρτίζεται από 32 κελιά κάθετης εκτόξευσης ΜΚ41, 16 αντιπλοϊκούς πυραύλους NSM, κύριο πυροβόλο ΜΚ 110 57 mm και ένα σύστημα RAM στην πρύμνη. To πλοίο θα διαθέτει ραντάρ ΑN/SPY-6(V)3 με σύστημα μάχης Aegis Baseline 10, σύστημα παραπλάνησης τορπιλών ΜΚ53 ενώ στο υπόστεγο θα φιλοξενείται ελικόπτερο κλάσης MH-60R συν ένα UAV Fire Scout. Το πλήρωμα υπολογίζεται σε 200 άτομα (οι 24 αξιωματικοί).

Την πρόωση θα εξασφαλίζει ένα σύστημα CODLAG με μια τουρμπίνα, 2 ηλεκτρικά μοτέρ και 4 ντηζελοκινητήρες, ενώ η μέγιστη ταχύτητα εκτιμάται στους 26 κόμβους, με ακτίνα δράσης τα 6.000 ναυτικά μίλια (με ταχύτητα 16 κόμβους).

Το πρόγραμμα προβλέπει πέρα από τα αρχικά 10 σκάφη άλλα 10, ενώ σύμφωνα με τον Hunt υπάρχει πίεση χρόνου καθώς το Αμερικανικό Ναυτικό αντιμετωπίζει «κενό» σε φρεγάτες, δηλαδή στην  αξιοποίηση ενός πλοίου το οποίο θα βγάζει πολλά μίλια και τρέχουσες αποστολές κάθε χρόνο.

Ο φιλόδοξος στόχος όπως τον περιέγραψε είναι να καταφέρουν τα σκάφη να είναι «σε υπηρεσία με την παράδοση», δηλαδή να μειωθεί σημαντικά ο χρόνος δοκιμών κάθε πλοίου. Για να γίνει αυτό όπως είπε, είναι σημαντικό η σχεδίαση να ολοκληρωθεί στην πιο μικρή λεπτομέρεια όπως και να αναπτυχθεί ένα πρόγραμμα δοκιμών κατά την διάρκεια της ναυπήγησης και σε εγκαταστάσεις στην ξηρά, κάτι που είναι και απαίτηση του Ναυτικού.

Εντωμεταξύ ο επικεφαλής διαχείρισης του προγράμματος από την πλευρά του Αμερικανικού Ναυτικού, πλοίαρχος Kevin Smith, σε παρουσίαση που έκανε πριν λίγες μέρες στο Εθνικό Συμπόσιο της Ένωσης Πλοίων Επιφανείας στις ΗΠΑ, έδωσε στη δημοσιότητα μια σειρά από χαρακτηριστικά του σκάφους (αυτά που ήδη αναφέραμε). Στην παρουσίαση του τονίζεται πως το πλοίο θα είναι «άνω του 96% σε αξία αμερικανικό», ενώ ήδη αναβαθμίζονται τα ναυπηγεία της Fincantieri στις ΗΠΑ, ώστε να στηρίξουν την παραγωγή. Το πρώτο σκάφος της κλάσης θα είναι το USS Constellation (FFG 62), ενώ το δεύτερο το USS Congress (FFG 63). Όσο για τις ναυπηγήσεις θα ξεκινούν μια κάθε χρόνο από το 2021 ενώ από το 2024 θα γίνονται δύο κάθε έτος.

Πηγή: ptisidiastima.com

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ελληνοτουρκικά: Αμερικανική έκθεση βλέπει πολεμική σύγκρουση Ελλάδας-Τουρκίας το 2021

Ελληνοτουρκικά: Άρχισαν οι κοινές ασκήσεις των αερομεταφερόμενων ταξιαρχιών Ελλάδας-ΗΠΑ

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Αμερικανική φρεγάτα FFG(X): Πάει «σφαίρα», ξεκινά ναυπήγηση φέτος!», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.